Als je nu moest gaan stemmen?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Als je nu moest gaan stemmen...

VVD
170 (17%)
CDA
27 (2%)
PvdA
64 (6%)
Sp
197 (20%)
Pvv
190 (19%)
Groen links
37 (3%)
D66
89 (9%)
PvdD
27 (2%)
Sgp
9 (0%)
Anders
28 (2%)
Blanco
22 (2%)
Weet het écht niet
101 (10%)

Totaal aantal stemmen: 961

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-12 14:29

DaniBanani schreef:
Is er hier trouwens iemand die zou overwegen te stemmen op de Onafhankelijke Burgerpartij van Brinkman? Ik vind het zelf vooral een boel onzinnig geneuzel (meer loon, minder belasting, snijden in ambtenaren en overheden - precies wat 't volk wil horen) en zijn gedoe over 'ik ben er voor de burger' te lachwekkend voor woorden, want volgens mij is iederéén burger en toch denken (en stemmen) we allemaal verschillend. :D

Maar zijn er hier mensen die dat anders zien en hem als serieuze kandidaat voor hun stem overwegen?

IK vind het net zulke onzin als Wilders roept, van we kunnen wel tot 5% ipv 3% en we hebben niks met Europa te maken en opeens die liefde voor de ouderen

Men noemt dat populisme, dus politici die roepen wat de mensen willen horen
Daarnaast heeft Brinkman jaren lang gestreden voor enige vorm van democratie binnen de PVV en is als oud vuil behandeld door Geert en dat maakt hem dan wel weer sympathiek

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-12 14:31

ik zou het niet overwegen, maar ik zou op geen enkel splinter partijtje stemmen, ik zie de versplintering van de politiek niet als een positief iets

PocoGaucha

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-12 14:32

ik weet het niet, want tja, het geld wat je belooft moet ook ergens vandaan komen, en dat is altijd bij een burger groep. vind het wel goed dat hij niet van de eu is. maarja daar zitten we nu eenmaal in. denk dat het een onmogelijke opgave is om daar nog onderuit te komen. en als we die 3% niet halen krijgen we gewoon een boete.

maar daar kunnen we rutte voor bedanken toch? :')

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-12 14:35

PocoGaucha schreef:
ik weet het niet, want tja, het geld wat je belooft moet ook ergens vandaan komen, en dat is altijd bij een burger groep. vind het wel goed dat hij niet van de eu is. maarja daar zitten we nu eenmaal in. denk dat het een onmogelijke opgave is om daar nog onderuit te komen. en als we die 3% niet halen krijgen we gewoon een boete.

Ja die heeft overal een grote bek gehad dat alle landen daaraan moeten voldoen
Maar buiten Europa is het ook niet goed voor het land om de schuld hoger op te laten lopen dat kost steeds meer geld en dan moeten we steeds duurder lenen en komt het land in een neerwaartse spiraal terecht

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-12 14:38

DaniBanani schreef:
Is er hier trouwens iemand die zou overwegen te stemmen op de Onafhankelijke Burgerpartij van Brinkman? Ik vind het zelf vooral een boel onzinnig geneuzel (meer loon, minder belasting, snijden in ambtenaren en overheden - precies wat 't volk wil horen) en zijn gedoe over 'ik ben er voor de burger' te lachwekkend voor woorden, want volgens mij is iederéén burger en toch denken (en stemmen) we allemaal verschillend. :D

Maar zijn er hier mensen die dat anders zien en hem als serieuze kandidaat voor hun stem overwegen?

De kans is ongeveer even groot als dat ik op Wilders zou stemmen.

Niet dus..

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-12 14:39

er zou toch ook een oplossing te verzinnen moeten zijn waarbij de echte minima buiten schot blijven
(dus de mensen die echt het minimale per maand tebesteden hebben en niet de mogelijkheden hebben om dit inkomen te vergroten) en de rest van de burgers evenredig extra belast worden?
nu heb ik daar zelf op dit moment niet direct een concreet plan of idee bij laat ik dat even voorop stellen, maar ja, daar hebben we rekenkamers etc voor

PocoGaucha

Re: Als je nu moest gaan stemmen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-12 14:46

ja dat zit altijd aan de linkse kant. maar daarentegen zijn de lefties ook niet zo streng op mensen met een uitkering die best kunnen werken. en dat vind ik dan weer jammer. voor sommige mensen kan het gewoon echt niet anders dat snap ik hardstikke goed, van mij part krijgen ze 200 meer in de maand. maar er maken zo veel mensen gebruik van die het niet verdienen/niet nodig hebben.

patatkraam

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-12 14:46

Iets links. SP of PDVA. :j

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-12 14:48

PocoGaucha schreef:

En de kabinetten voor die tijd... Die schuld is niet in 2 jaar tijd gekomen, die was er al.

PocoGaucha

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-12 15:00

ja eingelijk hebben we een soort blad voor ons hoofd gehad, het gaat allemaal goed.
en nu ineens bam!.
ik denk dat het niet meer goed komt, gelukkig zijn Nederlanders niet zo rellireg, anders wordt het net Griekenland straks. maar ze hadden veel eerder kunnen bezuinigen. want zoals eerder genoemt, die straaljagers en de betuwelijn hebben ze lekker doorgedrukt. Het is gebeurt, en nu moeten we er vooropdraaien.
mijn vader zij een paar jaar gelden: 'euver en paar jear komme ze uit Rotterdam mee d'n keeinderwage mee drie wiele hier om earepel vraguh', dat geloofde ik toen nog niet, maar het wordt steeds realistischer.

zal het helpen om met zijn allen zo veel mogelijk dingen van Nederlandse bodem te halen? dat vroeg ik me laatst af. want zo blijft het geld wel binnen ons land. dus geen sinaasappels uit spanje.

_Yasmine_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-12 15:05

Kan wel vertellen dat straaljagers/ luchtmacht het ook niet heel rijk heeft op dit moment. Daar wordt al flink op ingehouden. :o

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-12 15:07

KentaroJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-12 15:10

pvv
Ben het echt niet overal mee eens, maar met welke partij kun je dat wel zijn?!

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-12 15:12

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-12 15:17

sarabande schreef:
NatasjavE schreef:

De ratten verlaten het zinkende schip :D :D

Wat dan weer wel jammer is dat hij nu natuurlijk "CDA prominent" wordt. Zit je er nog iedere verkiezingen weer mee.

Dispar_Vulgo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-12 15:20

Ik moet me er nog in gaan verdiepen, maar ik wil stemmen voor een partij die TEGEN de bezuinigingen in het onderwijs is :j (de andere standpunten maken me op dit moment niet uit :+ )

Pinda_Dipje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-12 15:21

Vorige keer hebben wij beiden PVV gestemd, en dat zullen we nu nagenoeg zeker ook weer doen.
Ik wil hoe dan ook geen links kabinet meer hebben :)

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-12 15:23

NatasjavE schreef:
Wat dan weer wel jammer is dat hij nu natuurlijk "CDA prominent" wordt. Zit je er nog iedere verkiezingen weer mee.

Ik heb het vermoeden dat we voorlopig niet zoveel meer van hem zullen horen en ik hoop dat hij Henkie meeneemt
Die 2 hebben tegen alles in dit gedoog gedrocht er door heen geduwd en wat Henk in zijn korte regeer periode allemaal al stuk gemaakt heeft......

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-12 15:29

Bleker? Mwah, die heeft voor delandbouw opzich wel een paar goede dingen gedaan dacht ik. Alleen dat gezeik om die polder... *pfft*

Verhagen gaat lekker rustig aan doen, die wilde in 2010 eigenlijk al niet.

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-12 15:31

Pinda_Dipje schreef:
Vorige keer hebben wij beiden PVV gestemd, en dat zullen we nu nagenoeg zeker ook weer doen.

Daar heb je als je PVV stemt helemaal geen invloed op, want niemand gaat meer met de PVV samenwerken.
Als dat je motivatie is kan je beter ervoor zorgen dat de VVD nog groter wordt.

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-12 15:45

Pinda_Dipje schreef:

wel kabinet wat we hebben gehad de afgelopen 6 keer was er dan zo links?

Pinda_Dipje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-12 15:46

sarabande schreef:
Pinda_Dipje schreef:

Daar heb je als je PVV stemt helemaal geen invloed op, want niemand gaat meer met de PVV samenwerken.
Als dat je motivatie is kan je beter ervoor zorgen dat de VVD nog groter wordt.

Lijkt mij ook afhankelijk van wanneer de verkiezingen precies zijn, en de hoeveelheid campagne die ze mogen voeren.
Ik ben het eens met de PVV standpunten grotendeels, en zal dus deze partij trouw blijven daar ik het Wilders juist wel vond sieren dat hij zijn rug stijf heeft gehouden.

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-12 15:49

Wilders heeft z'n rug niet stijf gehouden. Hij is met alle winden mee gewaait en toen het te heet werd heeft hij er de brui aan gegeven.

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-12 15:50

pindadipje: waar heeft hij zijn rug dan stijf bij gehouden? eerlijke vraag, bedoel er niets banketstaaf mee, maar de dingen die ik voor me kan halen is dat hij voor de verkiezingen om het hardste riep dat hij de aow leeftijd absoluut op 65 wilde houden...hij wist nioet hoe hard hij dat hangijzer moest laten vallen toen hij de kans kreeg om in de coalitie te komen...en zo zijn er meer dingen ..
ik kan vooral dingen voor me halen waar hij nogal veranderlijk in is geweest ...

Dani

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-12 16:01

Wilders heeft 7 weken lang ja en amen gezegd en toen puntje bij paaltje kwam toch geweigerd. Lijkt mij niet getuigen van krachtig 'je rug recht houden', maar van niet doortastend durven zijn. Nu vind ik veranderlijkheid helemaal niet zo'n punt, liever dat een partij op punt A bijdraait om punt B te bewerkstelligen dan z'n poot stijfhouden en niets voor elkaar krijgen. Maar 7 weken verspillen door met ieder punt in te stemmen en dan tóch NEE te zeggen vind ik echt allesbehalve sieren.