Robert M wil meer begrip

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

randalinpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-12 18:02

Ik ben mij ervan bewust dat de discussie een ietwat semantisch karakter begint te krijgen DaniBanani, wellicht wel zo goed. :)

Verder kan ik me wel in je analyse vinden in je laatste post.

happy2014

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-12 18:16

Twiggy2008 schreef:
randalinpony schreef:
Wat het krijgen van kinderen wél met je doet, is dat je ineens je bevindt in een achtbaan van emoties die je eerder niet voor mogelijk hield.
Dat mensen die geen kind krijgen dat nooit zullen ervaren, is verder niet hun schuld, het is geen verwijt dat ze minder empathisch zouden zijn of zo.
Nee, er zijn gewoon een aantal zaken die je moet hebben ervaren om je te kunnen inleven. Ik kan heel erg meeleven met mensen die bijna dood gaan aan een ziekte, maar hoe het ís om bijna dood te gaan aan een ziekte, is weer hele andere koek.

Mooi gezegd. Het is zo dat als je kinderen krijgt, je pas echt weet hoe het is om je kwetsbaar te voelen. Deze kwetsbaarheid is nergens meer mee te vergelijken uit je leven voordat je kinderen kreeg, zeg maar. Dat moet je ervaren, dan weet je pas wat ik bedoel. :j
En juist die kwetsbaarheid maakt mij zo enorm sterk als het moet, maakt mij een tijgerin, indien er iemand is die kinderen (of mijn kind) kwaad kan doen. Ik denk juist dat dat de natuur is.

geloof niet dat je daar kinderen voor hoeft te hebben... Ik heb gelukkig geen kinderen, en zou meneer M echt niets aan doen als ik hem tegen kom, maar als iemand aan mijn naasten of kids van naasten komt, zou ik ook uit oerinstinct handelen

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-12 19:07

Barbara28, natuurlijk, dat had ik voordat ik een dochter had ook gedaan en zou ik nu nog doen, maar als mijn kind wat overkomt, als ik haar verlies (brrrrrr, moet er niet aan denken), kom ik daar nooit meer overheen. Dat bedoel ik eigenlijk met kwetsbaarder dan kwetsbaar zijn. :)

leentje1975

Re: Robert M wil meer begrip

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-12 19:14

Ik snap dat deze man echt geniet van het in de media zijn. Dat hij het geweldig vind dat hij nog zoveel aandacht krijgt. Wat ik erg jammer vind, is dat elke keer dat hij in de media is, ik me zo ontzettend in kan voelen wat betrefd die ouders en de kinderen, en wat zal het moeilijk zijn voor de mensen die ook misbruikt zijn. Elke keer als ik wat van hem lees ben ik elke keer terug in het verleden en voel ik precies wat die kinderen mee hebben moeten maken... En denk ik bij mezelf, fijn dat het tegenwoordig wat makkelijker bespreekbaar is. Maar dat er nog genoeg huizen zijn waar dit heel stilletjes nog steeds gebeurt.
Heb vorige week ook een klein stukje van Alberto stegeman gezien maar heb op den duur weg moeten draaien. Want buiten dit monster waar we het hier over hebben, zijn er nog een heleboel meer..

gummie

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-12 19:18

Wat mij betreft hoeven de details ook niet in het nieuws te komen. Ik begrijp niet dat mensen, en daardoor de media, van begin tot eind willen horen en verslag doen van welke handelingen Robert M. heeft verricht, etc.

Ik vind dat niets toevoegen, zelfs schadelijk. Niet voor hem, dat zal me worst wezen. Maar wat moeten mensen met die berichten? Ons nog slechter en banger voelen?

Ik vind dat de berichtgeving te ver gaat. ik ben van mening dat zulke mensen uberhaupt niet op deze manier in het middelpunt van de belangstelling zouden moeten staan. Weten dat ze er zijn, weten dat ze opgepakt zijn, weten dat er een proces is, en de algemene lijn ervan kennen, is voor mij voldoende.

De gedetailleerde informatie is niet tot iets zinvols te verwerken in onze hersenen.

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-12 19:21

Ik hoef het inderdaad ook allemaal niet te horen. Ik voel dan ook die pijn van degenen die zo hard getroffen zijn hierdoor, net als wat jij zegt Leentje..... ;(

leentje1975

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-12 19:29

Ik vind het zo jammer dat hij dit allemaal bewust gedaan heeft, bewust zulke jonge kinderen heeft genomen omdat hij wist dat ze niet konden praten. En ook al zal hij gestraft worden, die kinderen zijn het al. Want ook al ben je zo jong, je mist dat stukje veiligheid zeker. Kan er over meepraten en dat vind ik nog het ergste. En behalve de sensatiezucht van heel veel mensen, ben ik het zeker eens met Gummie, ik hoef ook niet alles te weten. En op het moment is het zo, dat als ik iets over hem hoor of pedofielen/pedoseksuelen in het algemeen de krant wegleg, radio of tv uitzet, want het lijkt op het moment wel een epidemie...

merel90

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-12 19:31

Ik hoef de details ook niet te horen, daar word ik echt misselijk en heel verdrietig van. Ik vind het ook vervelend naar de slachtoffers enm hun omgeving toe, dat dit soort details in het nieuws komen.

Hier in het topic werd ook een aantal keer met details over Roberts handelingen gegooid, ik kan dit niet lezen zonder walging en tranen in mijn ogen. Probeer de details dus ook te ontwijken.

happy2014

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-12 19:48

vind dat ook heel schokkend en ook best respectloos naar naasten toe. Als we spreken over misbruik in de ergste vorm, is dat duidelijk genoeg, vind details noemen echt niet kunnen.

Ik vraag me ook af of je je als pedo zijnde niet beseft hoe fout dit is en hoezeer je levens verziekt. Ik zou niemand veroordelen die pedofiele gedachten heeft, daar kan je ook niets aan doen, maar volgens mij zijn er ook genoeg mensen die hulp zoeken die gevoelens te onderdrukken en daar een weg mee te vinden.

maura

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-12 12:53

randalinpony schreef:
Maura, die achtbaan van emoties (kwetsbaarheid, Twiggy, das het goede woord. :j Een of andere schrijver omschreef het ouderschap eens als angst, en ik denk dat het, hoewel het natuurlijk ook geweldig veel moois met zich meebrengt, wel heel dicht bij de waarheid komt) koppel jij nu aan mensen beschadigen.
Je bent je er hopelijk wel van bewust dat ik dat nérgens in mijn posts doe.

Goed dat je aangeeft hoe jij mijn tekst interpreteert, jammer dat je er niet bij zegt dat het is hoe jij het leest. Wat ik steeds probeer aan te geven is dat ik het graag wil begrijpen. Hoe werkt het als je mensen onder bepaalde omstandigheden niet meer als mens ziet maar als monster, als niet-mens? En wat betekent het als je iemand als niet-mens ziet?
Ik heb al eerder aangegeven dat ik vermoed dat dat met angst te maken heeft, en dat vermoeden wordt nu bevestigd door onder andere jouw eigen posts. Voor zover ik een koppeling maak is dat met de (mogelijke) gevolgen van handelen uit angst. En dat doe ik om duidelijk te maken dat het volgens mij handiger is om bij jezelf na te gaan waar die angst vandaan komt en hoe je daarmee om wilt gaan. En als je kinderen op te voeden hebt is dat niet alleen voor jezelf handiger, maar ook voor die kinderen. In die situatie is mijn mening dat je naar die kinderen toe de verantwoordelijkheid hebt om dat te doen, je kunt je dan niet meer veroorloven om je door je angst te laten leiden. Daar kun je het mee eens zijn of niet, maar ga niet beweren dat ik beweer dat mensen die zich laten overweldigen door emoties per definitie andere mensen beschadigen.

Wat ik van dit topic voornamelijk leer is dat ik een verkeerde manier van discussiëren heb. Al pagina's terug heb ik gevraagd wat of het oké is om een niet-mens te martelen, daar is niet op ingegaan. Dat ligt niet aan de mensen in het topic, want nu wordt op diezelfde inhoud wel ingegaan. Het ligt dus aan mijn stijl van schrijven. Diezelfde vraag wordt hier nu alsnog beantwoord, 'monster' is blijkbaar niet gelijk aan wraak en lynchpartijen. Da's fijn om te lezen, maar betekent ook dat ik beter niet kan deelnemen aan de discussie als ik me iets afvraag. 't Kost een stuk minder tijd om gewoon mee te lezen en de informatie die ik interessant vind komt vanzelf een keer langs.
Nog zo'n voorbeeld is dat iedereen zou ingrijpen als iemand aan kinderen komt. Ook dat heb ik eerder gezegd (zonder reactie te krijgen) en komt hier weer terug (met reactie). Dus dan heeft het noch voor mijzelf, noch voor de discussie meerwaarde als ik die lappen tekst blijf typen. Dat de details niet in de media hoeven is ook al meerdere keren gezegd. Al met al krijg ik steeds meer de indruk dat deze discussie weinig met feiten en argumenten te maken heeft, omdat mensen het helemaal niet met elkaar oneens zijn. Waar het wel mee te maken heeft weet ik niet, misschien wel gewoon tijdverdrijf. Ik heb hier hele leuke dingen gelezen en zie bevestigd dat angst een grotere vijand van een leuk leven is dan veel mensen zich bewust zijn. Er zijn absoluut mensen in het topic die zorgvuldig lezen en het lef hebben om in hun eigen berichten zichzelf te laten zien. Heel erg mooi om te lezen. Alleen zijn er ook mensen die niet zorgvuldig (willen? kunnen?) lezen en in hun eigen berichten voornamelijk op een negatieve manier ingaan op dingen die ze menen te hebben gelezen. Heel vermoeiend en ook heel verwonderlijk omdat die mensen het blijkbaar helemaal niet vreemd vinden dat een ander iets vreemds denkt (en bijvoorbeeld de daden van Robert M. goedpraat). Hoe is het in vredesnaam makkelijker te geloven dat een ander de daden van Robert M. goedpraat dan te geloven dat je zelf gewoon niet goed begrijpt wat die ander opschrijft?

Hoe dan ook: hartelijk dank aan eenieder voor de mooie en zorgvuldig overdachte berichten. Ik heb met veel plezier meegediscussieerd, maar het begint energie te kosten om netjes te blijven dus ik hou ermee op nu het nog leuk is. :evaw:

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-04-12 12:15

http://www.nu.nl/binnenland/2780720/mog ... ert-m.html

En nog steeds komen er de meest afschuwelijke gebeurtenissen naar boven

Hoe iemand dit doortrapte monster als mens kan zien en ook nog anderen die dat niet kunnen opbrengen denigrerend weg zet is mij een raadsel.

Mij overvalt alleen maar diepe weerzin en verschrikkelijk veel medelijden met de ouders die er achter komen wat er met hun kinderen gebeurt is, ik zit met tranen in mijn ogen, hoe kan je dit, als ouder ooit verwerken en ook nog flink tegenover je kind moeten blijven.

Authentic

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-12 12:17

Citaat:
Ook las justitie chatgesprekken voor waarin M. vertelde in de kinderopvang te zijn gaan werken met maar één doel: het plegen van misbruik. Om diezelfde reden heeft hij geprobeerd een kind te adopteren.

:r

leentje1975

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-12 12:21

Ja ze kunnen soms heel ver gaan.... |(

ashley1

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-12 12:24

Deze reactie las ik net op nu.nl (en zulk soort dingen heb ik al eerder gelezen... hoe kan dit?)

Citaat:
Even wat feitjes op een rij waar de media niks meer over melden helaas.

1. Albert Drent is in 1995 ontslagen op basis van ontoelaatbaar gedrag waar kinderen bij betrokken waren en daarbij werd de GGD ingeschakeld en aangifte tegen hem gedaan. Later kreeg die aangifte de status van melding.

2. Albert Drent heeft daarna met zijn partner zelf kinderdagverblijven opgezet waarbij sprake was van zogenaamde ‘slaapfeestjes’ waar de ouders zorgvuldig werden geweerd.

3. In 2003 en in 2005 werd er door zedenrechercheurs in Amsterdam aan de bel getrokken over de dubieuze rol van Robert M. Hen werd te verstaan gegeven dat zij moesten zwijgen en dat het al was onderzocht.

4. In 2006 meldt een moeder van ‘t Hofnarretje dat zij sperma vond op de kleding van haar kind. Dat leverde haar een boete op van 1800 euro wegens smaad en een vermaning van Job Cohen.

5. In 2008 melden twee moeders aan Albert Drent dat er iets mis was met Robert M. Reactie Openbaar Ministerie: “Albert heeft het toen redelijk goed aangepakt”.

6. In 2010/2011 melden zedenrechercheurs Amsterdam opnieuw dat zij het telefoonnummer hebben aangetroffen van Frits van Straelen (hoofdofficier van justitie A’dam) in het adressenboekje van Richard van O., de partner van Robert M. en chauffeur naar diverse “party’s”. Zij krijgen opnieuw te horen dat zij hun mond moeten houden

Gevolg is dat Van Straelen een aantal maanden uit beeld verdwijnt (ziekteverlof?) om terug te keren als Advocaat-generaal van het hof Amsterdam.

7. Zowel de stichting Akros (voorganger van de rechtspersoon waar Drent toen was ontslagen wegens ontoelaatbaar gedrag), als Drent zèlf trekken een duur PR-bureau aan om alle verklaringen over zijn verleden te helpen ontkrachten.

8. In een vroegtijdig stadium (2011) wordt Drent al ontslagen van rechtsvervolging terwijl het misbruik zich afspeelde in ZIJN gebouwen, onder ZIJN verantwoordelijkheid en onder ZIJN aansprakelijkheid en met minimaal zijn voorkennis over eerdere misdragingen van Robert M.

9. In maart 2012 krijgt Albert Drent zendtijd bij de MSM om zich nog eens als ‘slachtoffer’ te mogen presenteren. Hij schrijft er zelfs een boek over om aandacht te vragen voor zijn ‘onschuld’.

10. In maart 2012 wordt aan de ouders van de misbruikte kinderen plots het spreekrecht ontnomen (met dank aan een snel ingrijpen van de Hoge Raad) zodat elke verbinding tussen Robert M. en Albert Drent en andere hoogwaardigheidsbekleders wordt verbroken. Die ouders kennen namelijk alle medewerkers, de gemiddelde bezetting, hebben onderling contacten gehad over hun twijfels en verdenkingen en kunnen het Drent cs. nog zeer lastig maken.

Er wordt dus letterlijk alles aan gedaan om de zaak te focussen op alleen Robert M. en zijn partner. Daarnaast zijn er een paar andere kleintjes opgepakt maar de grote vissen mog niet.

Lees meer: http://www.nujij.nl/algemeen/robert-m-l ... z1r9zUv5FQ

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-04-12 12:32

Albert Drent is een heel mistig verhaal, ging ook over mijn nek toen hij een zielig verhaal in de VK ophing

gummie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-12 12:33

"In een vroegtijdig stadium (2011) wordt Drent al ontslagen van rechtsvervolging terwijl het misbruik zich afspeelde in ZIJN gebouwen, onder ZIJN verantwoordelijkheid en onder ZIJN aansprakelijkheid en met minimaal zijn voorkennis over eerdere misdragingen van Robert M."

@ Ashley1: Hier sla je de plank juridisch gezien volkomen mis.

Maar inderdaad, verder erg schokkend om te lezen. ;(

ashley1

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-12 12:42

Heej Gummie, misschien moet je het ene regeltje boven mijn post even ìets beter doorlezen ;)
Ik sla namelijk op geen enkele plank, deze reactie las ik op nu.nl.

gummie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-12 12:43

Oh, excuses!!!! :j

NU.nl slaat de plank volledig mis ;)

ashley1

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-12 12:46

Dank u! :)

Al krijg ik wel een hele nare smaak van die reactie, al die punten die daar opgenoemd worden...

Esplendido

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-12 12:51

Vind het vooral schokkkend dat er met eerdere aanwijzingen niks is gedaan... Als reeds na de eerste aanwijzing echt actie was ondernomen, had wellicht voorkomen kunnen worden dat er zoveel slachtoffertjes zijn gemaakt.

ashley1

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-12 12:53

Bijvoorbeeld dat punt van die moeder in 2006 (!!) al zou hebben aangegeven sperma op de kleertjes van haar kind te hebben gevonden, en die dan zelfs nota bene zelfs een boete krijgt voor smaad!! :n
Hoeveel ellende had voorkomen kunnen worden als hier concreet en correct op ingespeeld was? Vreselijk...

randalinpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-12 13:04

Zou die moeder die indertijd melding maakte van sperma op haar kind die boete nu met rente terugbetaald krijgen?

Maar: verbaast dit ons, na alle eerdere verhalen over de katholieke kerk, en hoe tot bovenin Justitie er doofpotpraktijken plaatsvonden?

Mij helaas niet.

Verder: ik verbaas mij wel over het zwijgen opleggen van de ouders in deze. Ik ben ook benieuwd hoe de media hier dan verder mee zal omgaan...

gummie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-12 13:06

Ik zou graag willen weten op basis van welke feiten Albert Drent veroordeeld zou moeten worden voor medeplichtigheid aan kindermisbruik.

Civielrechtelijk: Aansprakelijkheid van de werkgever voor onrechtmatige daad van de werknemer gaat hier niet op.
Strafrechtelijk: volgens onderzoek door het OM wist Drent niet van het kindermisbruik.

Als iemand bewijs heeft om aan te tonen dat hij het wel wist, ga daar dan mee naar de politie.
Als iemand meent dat hij als werkgever wel aansprakelijk is, onderzoek dan zelf even hoe die constructie juridisch in elkaar zit.

Ik ben blij dat we nog altijd een rechtsstaat hebben. Dat wil niet zeggen dat Albert Drent per defnitie onschuldig is, het wil zeggen dat niet bewezen is dat ie schuldig is. Onschuldig tot schuld is bewezen. Mocht ons rechtssysteem falen, mochten de rechters vooringenomen zijn, etc., zou ik daar ook graag bewijs van zien. En dan niet het bewijs zoals NU.nl aandraagt, want dan gaan we cirkelredeneren.

Hij kan echter wel voor andere feiten vervolgd worden. Zie ook: http://www.nu.nl/binnenland/2698156/om- ... olgen.html

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-04-12 13:12

Esplendido: Het oude gezegde he, als het kalf verdronken is dempt men de put.
Je ziet het op veel gebied, mensen kijken liever weg dan geconfronteerd te worden

In dit topic hebben mensen zich afkeurend uitgesproken omdat hier de gegevens zoals weergegeven in het officiële nieuws en andere media neergezet worden.
Het lijkt me voor de hand liggend dat, wanneer er een discussie ergens over is, niet alleen bokt meningen worden gehanteerd.

Het is juist de enormiteit van deze zaak die zo verbijsterend is en er blijven maar nieuwe gegevens komen.

gummie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-12 13:17

Ik vind het eerder verbijsterend hoe mensen hun oordeel al klaar hebben op basis van, ja wat eigenlijk?? Kennen wij de feiten? Hebben wij het dossier gezien? Waren wij bij de rechtzaken? Hebben de rechercheurs hun werk niet goed gedaan? En dan ook nog expres? Is de vrouw ten onrechte voor smaad veroordeelt?

Zo vaak roepen mensen: je moet niet alles geloven wat er wordt gezegd en geschreven. Maar als puntje bij paaltje komt, schreeuwen we moord en brand.

Als Drent schuldig is, hoop ik dat ie veroordeeld wordt. Als ie onschuldig is, hoop ik dat ie niet veroordeeld wordt. Maar wij kunnen toch niet op basis van enkele uitlatingen in de media maar gaan roepen dat ie schuldig is? En daarmee samenhangend: dat het rechtssyteem niet deugt? Dat de rechters niet deugen? Dat het OM niet deugt? eerst bewijs. Geen heksenjacht.

http://www.nu.nl/binnenland/2684774/med ... drent.html