Verder kan ik me wel in je analyse vinden in je laatste post.
Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Twiggy2008 schreef:randalinpony schreef:Wat het krijgen van kinderen wél met je doet, is dat je ineens je bevindt in een achtbaan van emoties die je eerder niet voor mogelijk hield.
Dat mensen die geen kind krijgen dat nooit zullen ervaren, is verder niet hun schuld, het is geen verwijt dat ze minder empathisch zouden zijn of zo.
Nee, er zijn gewoon een aantal zaken die je moet hebben ervaren om je te kunnen inleven. Ik kan heel erg meeleven met mensen die bijna dood gaan aan een ziekte, maar hoe het ís om bijna dood te gaan aan een ziekte, is weer hele andere koek.
Mooi gezegd. Het is zo dat als je kinderen krijgt, je pas echt weet hoe het is om je kwetsbaar te voelen. Deze kwetsbaarheid is nergens meer mee te vergelijken uit je leven voordat je kinderen kreeg, zeg maar. Dat moet je ervaren, dan weet je pas wat ik bedoel.![]()
En juist die kwetsbaarheid maakt mij zo enorm sterk als het moet, maakt mij een tijgerin, indien er iemand is die kinderen (of mijn kind) kwaad kan doen. Ik denk juist dat dat de natuur is.
randalinpony schreef:Maura, die achtbaan van emoties (kwetsbaarheid, Twiggy, das het goede woord.Een of andere schrijver omschreef het ouderschap eens als angst, en ik denk dat het, hoewel het natuurlijk ook geweldig veel moois met zich meebrengt, wel heel dicht bij de waarheid komt) koppel jij nu aan mensen beschadigen.
Je bent je er hopelijk wel van bewust dat ik dat nérgens in mijn posts doe.
Citaat:Even wat feitjes op een rij waar de media niks meer over melden helaas.
1. Albert Drent is in 1995 ontslagen op basis van ontoelaatbaar gedrag waar kinderen bij betrokken waren en daarbij werd de GGD ingeschakeld en aangifte tegen hem gedaan. Later kreeg die aangifte de status van melding.
2. Albert Drent heeft daarna met zijn partner zelf kinderdagverblijven opgezet waarbij sprake was van zogenaamde ‘slaapfeestjes’ waar de ouders zorgvuldig werden geweerd.
3. In 2003 en in 2005 werd er door zedenrechercheurs in Amsterdam aan de bel getrokken over de dubieuze rol van Robert M. Hen werd te verstaan gegeven dat zij moesten zwijgen en dat het al was onderzocht.
4. In 2006 meldt een moeder van ‘t Hofnarretje dat zij sperma vond op de kleding van haar kind. Dat leverde haar een boete op van 1800 euro wegens smaad en een vermaning van Job Cohen.
5. In 2008 melden twee moeders aan Albert Drent dat er iets mis was met Robert M. Reactie Openbaar Ministerie: “Albert heeft het toen redelijk goed aangepakt”.
6. In 2010/2011 melden zedenrechercheurs Amsterdam opnieuw dat zij het telefoonnummer hebben aangetroffen van Frits van Straelen (hoofdofficier van justitie A’dam) in het adressenboekje van Richard van O., de partner van Robert M. en chauffeur naar diverse “party’s”. Zij krijgen opnieuw te horen dat zij hun mond moeten houden
Gevolg is dat Van Straelen een aantal maanden uit beeld verdwijnt (ziekteverlof?) om terug te keren als Advocaat-generaal van het hof Amsterdam.
7. Zowel de stichting Akros (voorganger van de rechtspersoon waar Drent toen was ontslagen wegens ontoelaatbaar gedrag), als Drent zèlf trekken een duur PR-bureau aan om alle verklaringen over zijn verleden te helpen ontkrachten.
8. In een vroegtijdig stadium (2011) wordt Drent al ontslagen van rechtsvervolging terwijl het misbruik zich afspeelde in ZIJN gebouwen, onder ZIJN verantwoordelijkheid en onder ZIJN aansprakelijkheid en met minimaal zijn voorkennis over eerdere misdragingen van Robert M.
9. In maart 2012 krijgt Albert Drent zendtijd bij de MSM om zich nog eens als ‘slachtoffer’ te mogen presenteren. Hij schrijft er zelfs een boek over om aandacht te vragen voor zijn ‘onschuld’.
10. In maart 2012 wordt aan de ouders van de misbruikte kinderen plots het spreekrecht ontnomen (met dank aan een snel ingrijpen van de Hoge Raad) zodat elke verbinding tussen Robert M. en Albert Drent en andere hoogwaardigheidsbekleders wordt verbroken. Die ouders kennen namelijk alle medewerkers, de gemiddelde bezetting, hebben onderling contacten gehad over hun twijfels en verdenkingen en kunnen het Drent cs. nog zeer lastig maken.
Er wordt dus letterlijk alles aan gedaan om de zaak te focussen op alleen Robert M. en zijn partner. Daarnaast zijn er een paar andere kleintjes opgepakt maar de grote vissen mog niet.
Lees meer: http://www.nujij.nl/algemeen/robert-m-l ... z1r9zUv5FQ