Je hebt mij er niet mee gekwetst maar toch: bedankt

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
mirim schreef:Tijdens mijn verhaal schrijven is er ondertussen nog al wat meer neergezetDe reden waarom we/ze terug blijven komen als iemand zegt geen interesse te hebben is omdat interesse hebben iets tijdelijks kan zijn. Er komen ook steeds anderen aan de deur waarschijnlijk, dus je zegt steeds tegen anderen 'nee'. Het komt heel vaak voor dat er iets in iemands leven gebeurt waarom hij wel wat meer zou willen weten van de Bijbel.
Daarbij is het eigenlijk wat apart dat alleen Jehovah's Getuigen langs de deur gaan. Het is een opdracht die Jezus gaf aan al zijn volgelingen. Dus eigenlijk zou iedere Christen langs de deur moeten gaan. Jullie boffen nog dat alleen Jehovah's Getuigen deze opdracht serieus nemen
Babootje schreef:en vraag je af of het nu echt zo erg is dat je af en toe de deur moet opendoen en "nee" moet zeggen.
NatasjavE schreef:Nou, andere Christenen doen ook zendingswerk. Alleen niet in Nederland.
Vroeger was iedereen natuurlijk gewoon standaard Christen in Nederland(Katholiek dan wel Hervormd) Had niet zo veel zin om dan langs te gaan.![]()
Ik vind het erg onrespectvol om geen interesse te interpreteren als: niet nu maar morgen wel. Alsof het een salestarget is.
Geen interesse is geen interesse en ik vind wachten totdat er een ingrijpende levensgebeurtenis langskomt om iemand wel in kunnen lijven echt misbruik van een situatie maken.
mirim schreef:Je hebt het hier over een zwarte lijst? Je hebt een tijd geen bezoek gehad ? Dan kun je toch ook gewoon vragen of ze vanaf nu niet meer willen komen?
Het is toch niet noodzakelijk om mensen af te blaffen of te choqueren? Ze doen je niets aan en blijven als het goed is zelf heel vriendelijk. Het zou dan ook van respect getuigen en gewoon menselijk zijn als je vriendelijk aangeeft dat je niet meer bezocht wil worden.
Shenavallie schreef:De laatste keer heb ik ze (vriendelijk! zie ook een eerdere post) duidelijk gemaakt dat ieder op zijn eigen manier moet kunnen geloven en dat geloof niet opgedrongen kan worden.
horzlover schreef:oke ik blijf lief:
Ik maakte de fout door scheld woorden te gebruiken die bij gelovige verkeerd kunnen vallen (om het zo netjes te formuleren). Ik maakte de fout die mensen verkeerd te beoordelen. Ik maakte de fout ze belachelijk te maken. Maar Ik weet dat Ik fout zat. Dat ik belachelijk deed dat ik zelf verkeerd beoordeeldde ik die respect belangrijk vind.
Bijdeze Respect voor alle gelovigen Ik heb bewondering voor jullie overtuiging en respect voor het doorzettings vermogen dat daarbij komt. Excuses voor mijn gedrag. de slechte woorden zijn vervangen voor patat hopend dat ik daar niemand mee kwets zo wel verandert hij wel.
Ik vond dat ik dat Moest zeggen van me zelf
ben ik zo lief gebleven?
Shenavallie schreef:Die mensen aan mijn deur erkenden de situatie en gaven aan dat het antwoord voor het handelen door de Jehova-groepering naar de mensen in kwestie "in de bijbel" stond. Ieder weldenkend mens kan toch bedenken dat iedereen op zijn eigen manier moet kunnen leven, zonder iets opgedrongen te krijgen? Kan me niet voorstellen dat ene "jezus" opdracht heeft gegeven om niet- of anders-gelovigen lastig te vallen/moedwillig proberen te bekeren, want zo ervaar ik het (en meerdere mensen, heb ik begrepen).
Babootje schreef:.
Geloven in "iets" zonder gezicht en waaraan je geen verantwoording hoeft af te leggen over je handelwijzen en gedrag is natuurlijk vele malen makkelijker dan te geloven in de God van de bijbel, te accepteren dat de bijbel het woord van God is en daarnaar te leven?
mirim schreef:Dus eigenlijk zou iedere Christen langs de deur moeten gaan. Jullie boffen nog dat alleen Jehovah's Getuigen deze opdracht serieus nemen
xxStitchxx schreef:Antwoord op de vraag van ts, hebben andere respect voor mij dan heb ik respect voor hun.
Ik ken genoeg chriselijke mensen, maar ooow wat zijn die toch respectloos zeg! ( dit geld zeker niet voor alle christenen!)
Lijkt wel of ze vinden dat alle niet gelovige verschrikkelijke slechte mensen zijn.
Maar ondertussen wel vooraan in de kerk zitten