Stier verwondt beroemde matador gruwelijk.

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

franka75

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-10-11 16:07

Elk dieren leed is slecht en we kennen allemaal de voorbeelden het mag van mij ook best genoemd worden.

050206051012

Re: Stier verwondt beroemde matador gruwelijk.

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-11 16:11

Trouwens wel echt heel vieze plaatjes, zo met dat oog, brrrr :r

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-11 16:13

franka75 schreef:
Elk dieren leed is slecht en we kennen allemaal de voorbeelden het mag van mij ook best genoemd worden.

De hier geëtalleerde bloeddorst naar de kweller is echter ethisch niet acceptabel.

Het is verder meten met twee maten:

Hoe zou hier op Bokt gereageerd worden op; ´goed zo, dan had ze maar niet met bit en sporen moeten sarren´ op een bericht dat een amazone haar nek gebroken heeft door afwerpen?

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-11 16:16

HC, je moet toch wel met de mensen eens zijn dat er een -heel klein nuance- verschilletje is tussen een dier steken tot de dood erop volgt en een paard met bepaalde hulpmiddelen rijden.
Dat laatste is ook niet goed te praten, maar dat zou voor jou betekeken dat er geen verschil is tussen een mens doden en een mug doden?

Jis_
BKB 2025 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-11 16:21

Huertecilla schreef:
Niobe schreef:
Ik snap serieus ook totaal niet waarom mensen dit mooi vinden...

Ik ook niet.

Dit ook niet

Afbeelding

toch hoeven van mij de kampioenen van de oranje dressuurploeg geen hoefijzer door hun kaak.
Een lichtje in de bovenkamer is genoeg.

Vraag me af of dat ooit zal gebeuren.
Misschien moeten deze gasten zelf eens met de kin vastgebonden op de borst een uurtje gaan hardlopen.
Maar dat zullen ze heel waarschijnlijk niet vrijwillig gaan doen.

Quellian schreef:
HC, je moet toch wel met de mensen eens zijn dat er een -heel klein nuance- verschilletje is tussen een dier steken tot de dood erop volgt en een paard met bepaalde hulpmiddelen rijden.
Dat laatste is ook niet goed te praten, maar dat zou voor jou betekeken dat er geen verschil is tussen een mens doden en een mug doden?

Niet mee eens, als een paard elke dag een uur in de krul wordt getrokken en dat 10 jaar lang, om vervolgens weer uren in zijn hok van 3 bij 3 moet staan ben ik toch liever die stier.

Barbulet

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-11 16:22

Quellian schreef:

Helemaal mee eens. Een paard met even zo gezegd hulpmiddelen rijden, is wel wat anders als een stier doodmartelen...

Barbulet

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-11 16:23

Jis_ schreef:
Niet mee eens, als een paard elke dag een uur in de krul wordt getrokken en dat 10 jaar lang, om vervolgens weer uren in zijn hok van 3 bij 3 moet staan ben ik toch liever die stier.

En waarom dan? Het is toch allebei martelen? Waarom moet je hier persé tussen kiezen?

Jis_
BKB 2025 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-11 16:38

ElineB schreef:
Jis_ schreef:

En waarom dan? Het is toch allebei martelen? Waarom moet je hier persé tussen kiezen?

Ik geef hiermee aan dat ik persoonlijk een paard dat 10 jaar er zo bij moet lopen en vrijwel alleen maar op stal staat erger vind dan een stier die eerst van de vrijheid heeft genoten. Daar zie ik verschil in en als ik dan zou moeten kiezen dan wil ik liever de stier zijn.

Laatst was ik op een stal (voor cursus met hond) waar iemand een paard aan het rijden was op een walgelijke manier, toen dacht ik ook en dat moet je dan je hele leven lang maar pikken als paard zijnde en straks na de kwelling wordt het dier weer tussen 4 muren gepropt voor de komende 20 uur. Zo'n 10 jaar lang.

Barbulet

Re: Stier verwondt beroemde matador gruwelijk.

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-11 16:41

Ja, daar moet ik je wel gelijk in geven. Toch hoef ik gewoon geen van beide te zijn. :) Doe mij maar een wild paard of zo, en tot die tijd blijf ik mens. :D

Jis_
BKB 2025 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-11 16:44

ElineB schreef:
Ja, daar moet ik je wel gelijk in geven. Toch hoef ik gewoon geen van beide te zijn. :) Doe mij maar een wild paard of zo, en tot die tijd blijf ik mens. :D

:D Lijkt me wel leuk om een vrije vogel te zijn...maar goed dwaal af nu...

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-11 16:47

Jis_ schreef:
Ik geef hiermee aan dat ik persoonlijk een paard dat 10 jaar er zo bij moet lopen en vrijwel alleen maar op stal staat erger vind dan een stier die eerst van de vrijheid heeft genoten.

Ja... was het maar zo...

jus

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-11 16:49

Citaat:
Lijkt me wel leuk om een vrije vogel te zijn...maar goed dwaal af nu...

Hoop niet dan een papagaai/roofvogel die door een stroper in een hokkie word gestopt alvorens eerst mama even het nekkie gedraait te hebben en opgestuurd te worden met anderen waar meer als de helft van stikt.

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-11 16:57

Het 8)7 van ´beter dan´ en vingerwijzen zijn nu net waarom ik het voorbeeld gaf.

Zorg dat het allemaal in orde is binnen je eigen invloedssfeer en begin het dichtste bij :)*

Met de levenskwaliteit van het dier dat daarna via een stressproces gedood door een ander is om op jouw bord te komen.
Met de levenskwaliteit van het dier wat op stal staat te wachten tot je erop gaat zitten voor het onder dwang doen van jouw ding en naar de slacht gaat als het ´ongeschikt´ is.
Met de levenskwaliteit van man´s best friend van de familie die 23,5 uur/dag solitair binnen pluche beest moet spelen voor de gezelligheid en het modebeeld van éénoudergezin met 1,5 kind en een Golden Retriever in de doorzonwoning.

Bijvoorbeeld.

De bloeddorstige dames hier meten niet. Niet eens met twee maten, nee niet. Die hebben gewoon een niet acceptabele inhumane instelling.

Jis_
BKB 2025 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-11 17:07

Quellian schreef:
Jis_ schreef:
Ik geef hiermee aan dat ik persoonlijk een paard dat 10 jaar er zo bij moet lopen en vrijwel alleen maar op stal staat erger vind dan een stier die eerst van de vrijheid heeft genoten.

Ja... was het maar zo...

Vrijheid in de zin van flink stuk land. Dat heb ik me laten vertellen :j .....maar jij weet zeker dat dat anders is?

jus schreef:
Citaat:
Lijkt me wel leuk om een vrije vogel te zijn...maar goed dwaal af nu...

Hoop niet dan een papagaai/roofvogel die door een stroper in een hokkie word gestopt alvorens eerst mama even het nekkie gedraait te hebben en opgestuurd te worden met anderen waar meer als de helft van stikt.

Nee een huismusje die door een kat gegrepen zou kunnen worden, hoop dat ik dan heel slim en snel ben.

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-11 17:17

Jis_ schreef:
Vrijheid in de zin van flink stuk land. Dat heb ik me laten vertellen :j .....maar jij weet zeker dat dat anders is?

Ik woon op het platte land van andalucía.
Zoals 100% (achter de komma naar boven afgerond) van de stieren hier leeft, wil 100% (achter de komma naar boven afgerond) van de paarden in NL ook GRAAG leven.
Dat is echter totaal irrelevant.
De stieren hebben in de ring 15 minuten een ellendig einde wat gewoon niet past in de 21ste eeuwse bio-ethiek. Dat hoort niet te gebeuren en behoeft geen verdediging.
Dat geldt ook voor het slachtproces van menig dier op het NL consumentenbord.

Het geeft echter ook geen pas bloeddorstige dingen te roepen vanachter een toetstenbord in NL door dames die nog heel veel zélf kunnen verbeteren aan het leven van dieren in hún leven.

jus

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-11 17:21

Citaat:
Nee een huismusje die door een kat gegrepen zou kunnen worden, hoop dat ik dan heel slim en snel ben

Hihi helemaal off topic maar als ik (heel af en toe) in NL ben mussen zie zijn ze megagroot en vet vergeleken bij de Spaanse :D

Collie2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-11 17:25

Citaat:
De stieren hebben in de ring 15 minuten een ellendig einde wat gewoon niet past in de 21ste eeuwse bio-ethiek. Dat hoort niet te gebeuren en behoeft geen verdediging.
Dat geldt ook voor het slachtproces van menig dier op het NL consumentenbord.

Het geeft echter ook geen pas bloeddorstige dingen te roepen vanachter een toetstenbord in NL door dames die nog heel veel zélf kunnen verbeteren aan het leven van dieren in hún leven.

Je wilt een pin in de kop voor het slachten toch niet vergelijken met 15/20 minuten speren prikken?

Jis_
BKB 2025 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-11 17:26

Huertecilla schreef:
Jis_ schreef:

Ik woon op het platte land van andalucía.
Zoals 100% (achter de komma naar boven afgerond) van de stieren hier leeft, wil 100% (achter de komma naar boven afgerond) van de paarden in NL ook GRAAG leven.

Dank je wel voor de uitleg,
De rest van je post ga ik niet op in. Want dan schuif ik vast, volgens jou, weer ergens mijn tenen onder. :D

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-11 17:27

Colway schreef:
Je wilt een pin in de kop voor het slachten toch niet vergelijken met 15/20 minuten speren prikken?

Je wilt die uiteindelijke pin in de kop toch niet het hele slachtproces noemen?

Optiwolk

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-11 17:41

Huertecilla schreef:
Niobe schreef:
Ik snap serieus ook totaal niet waarom mensen dit mooi vinden...

Ik ook niet.

Dit ook niet

Afbeelding

toch hoeven van mij de kampioenen van de oranje dressuurploeg geen hoefijzer door hun kaak.
Een lichtje in de bovenkamer is genoeg.
Idem bij de stierenvechtercultuur.

De bloeddorst bij menig Boktster hier is mijns inziens ethisch net zo laakbaar als het stierenvechten en paardkwellen.

_/-\o_

Ivonka

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-11 18:01

Fiffill schreef:
BelgenGek schreef:
hier kan je nog wat foto's zien : ERG SCHOKKEND !!

http://www.hln.be/hln/nl/960/Buitenland ... apje.dhtml

Oeiiiiiiiii dat ziet er vreselijk pijnlijk uit zeg ;( wat een naar gezicht. Dat filmpje ook, als je in slo-mo ziet hoe die hoorn weer uit z'n gezicht gerukt wordt... :\

Oeh heavy.
Risico van het vak. Jammer dat de stier het niet overleeft heeft.

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-11 18:39

Quellian schreef:

Ach joh, dat is een eindeloze opdracht om hem dat aan zijn verstand te peuteren. Alles moet bij hem vergeleken worden met paarden terwijl daar totaal geen vergelijking tussen te trekken is.. Leven en laten leven..

Jis_
BKB 2025 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-11 20:00

H_Nalanta schreef:
Quellian schreef:

Ach joh, dat is een eindeloze opdracht om hem dat aan zijn verstand te peuteren. Alles moet bij hem vergeleken worden met paarden terwijl daar totaal geen vergelijking tussen te trekken is.. Leven en laten leven..

Nee juist niet. Wat HC probeert over te brengen is dat je eerst bij jezelf gaat kijken, hoe je zelf met je paard of hond omgaat, voordat je commentaar (en wat voor een commentaar) levert op een ander.

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-11 20:01

Dat snap ik, maar op de een of andere manier, waar de discussie ook over gaat, draait het bij hem altijd uit op paarden en hoe slecht die het wel niet hebben in Nederland.
En daar gaat het helemaal niet om, het gaat over stierenvechten. Niet over legbatterijen, paarden of kistkalveren.
Laatst bijgewerkt door Captain op 12-10-11 20:02, in het totaal 1 keer bewerkt

Ivonka

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-11 20:01

Omgaan met en doden vind ik 2 heel verschillende dingen.