Boerka dragen verboden?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

pinuts

Re: Boerka dragen verboden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-11 14:27

niet iedereen kiest ervoor om naar nederland te komen..

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-11 14:27

suuzepuus schreef:
Nu kunnen ' ze ' geen baan vinden dus krijgen een uitkering. Dat klopt gewoon niet vind ik! kun je kortzichtig vinden maar ik heb er een andere gedachte over....

Ik vroeg al pagina's terug, heb je daar cijfers over

pinuts

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-11 14:28

lijkt me dat suuzepuus mensen kent met burka en een uitkering hebben of cijgers heeft, dus idd laat maar ff zien:)

Anne_GTI

Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-11 14:29

Nou, lijkt me een leuke rekensom... Hoeveel van die 180 burkadraagsters hebben er een uitkering versus hoeveel kost het om deze wet in te voeren en te handhaven.

loenloen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-11 14:32

san72 schreef:
tsja, aangezien er extremisten zijn, is het niet meer vertrouwd om bepaalde dingen toe te staan,
en daar hoort een burka blijkbaar ook bij, je kan niet zien wie en of wat er onder zit,
en daar komt bij, dit is nederland, je kiest er voor om in nederland te wonen,
en nederland is geen islamitisch land, als jij ergens op visite bent,
dan moet je je aanpassen, als ik naar een islamitisch land ga,
dan moet ik mij ook aanpassen, anders moet je gewoon terug gaan,
naar waar je vandaan komt, daar kan je met burka aan de straat op,
hier niet meer....
jammer dat het allemaal zo moet, de goede moslims lijden onder de foute,
maar in nederland staat nu eenmaal de veiligheid van de nederlanders hoger dan
de geloofsovertuiging en daarbij behorende kledij van onze gasten....

Sommige van die mensen werden anders vroeger.. toen de eerste gastarbeiders naar Nederland kwam met open armen ontvangen.
Zij konden de vieze werkjes van jullie voor-voor-ouders opknappen. Maar omdat het opeens gevaarlijk is omdat er anders extremisten kunnen zijn moeten ze maar terug, of zich aanpassen. Is een kerk dan niet gevaarlijk? Denk aan het schandaal dat er kinderen werden misbruikt etc.?? Of enge sektes waarin vrouwen niets anders mogen dan werken en kinderen baren. Wat als die mensen zouden willen dat heel NL of heel de wereld zo zou gaan denken??
Ik dacht dat Nederland het land van vrije meningsuiting was.. dus ook vrije keuze van geloof; vrije keuze van kleding; vrij zijn in tradities. Je eigen tradities kunnen volgen. (ik moet er wel bij zeggen dat een lerares met een burka, of een politie agent met een burka niet hoeft. Maar dit heeft te maken met beroepen en de functie die je dan hebt)

Ik ken trouwens zat Moslims die goed zijn, maar wel een burka dragen. Gek he? :j

slokkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-11 14:33

Shellyke schreef:
Dat de tolerantie steeds minder word is algemeen bekend, je kunt jezelf eens afvragen waarom dit zo is. En om het dan maar bij de burka te houden, stel je hebt zelf een winkel, zou jij dan iemand aannemen die een burka draagt? Ik denk dat het grote gros van je klanten namelijk zijn heil heel snel elders gaat zoeken en jij je winkel kunt sluiten.

Zou het tegendeel bewezen worden zou jij dan wel een vrouw in burka aannemen?
Een voordeel van de burka is dat iedere vrouw gelijk behandeld wordt.
Een mismaakte vrouw zou daarmee gelijk behandeld worden als een "mooie".
Dat vind ik wat ongemak van mijn kant wel waard.

Edit: typo
Laatst bijgewerkt door slokkie op 20-09-11 14:45, in het totaal 1 keer bewerkt

loenloen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-11 14:37

suuzepuus schreef:
Nu kunnen ' ze ' geen baan vinden dus krijgen een uitkering. Dat klopt gewoon niet vind ik! kun je kortzichtig vinden maar ik heb er een andere gedachte over....

Hahah Suuzepuus, die mensen zijn echt niet de enige met een uitkering :D Is dus inderdaad heel kortzichtig.
Ik woon in een heel normale, (nette, rustige) buurt, (met een weiland waar ik mn pony rijd.. waar voornamelijk wat oudere mensen wonen, geen jonge kinderen etc.) Maar verder op is een wijk waar het merendeel Nederlander is, laten we zeggen 85 procent Nederlander, dus blank, 100 procent puur en die lopen alleen maar te trekken van de steun.. en zitten de hele dag buiten op de stoep bier te zuipen van de Aldi en irritant te zijn.

Laat ze daar een keer naar omkijken ipv "de buitenlanders".

LotteEnRypke

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-11 14:42

misschien is het eerder gezegd; maar het is ook wel leerzaam om de andere kant van de reacties eens te bekijken. Ik heb net op Marokko Community gekeken wat (vooral de islamitische vrouwen) ervan vinden. Je hoort ook hier veel verschillende geluiden. Wat mij toch erg opviel is dat deze (legale) optie inmiddels wel vaak genoemd wordt; http://www.islamtimes.org/vdcba5bw.rhbz9pe4ur.html

joostvangestel

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-11 14:51

Het opvallendste resultaat van de boerka discussie is dat er waarschijnlijk alleen maar meer boerkas komen (door die discussie). In Mönchengladbach (net over de grens) zijn er zo al de salafisten die redelijk actief werven. En dan gaan we het hebben over Nederlanders (of Duitsers) die door een sekte naar binnen gehaald worden en daarna met plezier boerka's gaan dragen.

De eerste generatie is meestal niet het probleem. Wat autochtonen met de eerste generatie doen of gedaan hebben wel. Dat vormt het beeld van de volgende generatie heel sterk.

En ik geloof niet dat de jeugd zich in welke cultuur dan ook iets van aantrekt wat het gezag roept...

randalinpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-11 15:01

Ik kan me de aantrekkelijkheid van zon burka of vervangende alternatieven op de jeugd ook wel voorstellen.

Men staat negatief tegenover een deel van jouw identiteit (je geloof/afkomst) en verbiedt daar een uiting van... Beetje jeugd gaat daar natúúrlijk tegenaan schurken en tegenin, dus ja, ik kan me voorstellen dat die mondkapjes nu ineens 'hot' gaan worden onder moslimjongeren die anders helemaal niet eens met zulke zaken bezig zouden zijn.

Kun je zien waar al die aandacht en verboden toe kunnen leiden dan...

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-11 15:07

Ik kan me voorstellen dat de burka een discussiepunt is onder moderne jonge islamitische vrouwen.

Ik vind het wel grappig dat de Nederlandse klederdracht traditie wordt genoemd. Net zoals ik niet in een Burka wil lopen, wil ik net zo goed niet in klederdracht lopen, maar wie dit wel wil, prima.

san72

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-11 15:16

ja mailun, tijden zijn veranderd, toen is niet nu,
en ja, ook in de kerk zitten viespeuken,
wel apart he, t heeft beide met geloofsovertuiging te maken waarvanuit wordt gewerkt...
dat doen pedo`s, extremisten etc. dat zijn geen gelovige mensen,
helaas moeten de wel gelovigen er onder lijden.... om de maatschapij te beschermen,
nou als dat het geval is, dan is dat zo,
en nederland is nederland, met klompen, kaas en molens, en daar horen geen burka`s bij,
dat is mijn mening, en zo heeft ieder zijn eigen mening, en dat behoort men te respecteren,
ook de buitenlanders, als ze hier al generaties lang zijn, moeten ze dat toch ook wel eens begrijpen?
als ze t er niet mee eens zijn, dan is het aan hun om weg te gaan,
naar een land waar ze het wel met de wet cultuur eens zijn,
probleem toch opgelost?

AaronYve

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-11 15:23

sarabande schreef:
AaronYve schreef:
Zelfde kun je tegen de andere partij zeggen ;)
Het blijft nog altijd Nederland, land van de molens en niet de moskee's

Ja daar maak je toch een vergissing, zoals in alle Europese landen staan ook hier moskee's dat doet verder niets aan Nederland af de molens blijven gewoon staan. Mensen die zich aan alles wat er niet was voor ze geboren waren ergeren, hebben het moeilijk.
Ze weten trouwens niet hoe Nederland er met die molens en klompen en diepe armoede uitzag voor ze geboren werden.

Maar het is makkelijk er van uit te gaan dat toen alles beter was en dat het nu slechter gaat door die Burka's en Moskeeën, het duidt niet op enige van kennis van de geschiedenis.

Jij maakt hier de vergissing om tegen een nederlander te zeggen dat ie maar moet verkassen als het hem niet bevalt. Dat is de omgedraaide wereld.

Ik spreek over buitenlanders en niet over mensen die in NL zijn geboren. Ik heb niks tegen een bepaalde hoeveelheid moskee's maar zie liever meer molens.

En als je het over geschiedenis hebt, spreek je dan wat beter uit. Nl is rijk aan geschiedenis, goed of slecht. IK zeg ook helemaal niet dat het vroeger beter was dan nu, MAAR zeg ook niet dat het nu beter is dan vroeger ;)

san72

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-11 15:25

mailun89 schreef:
suuzepuus schreef:

Hahah Suuzepuus, die mensen zijn echt niet de enige met een uitkering :D Is dus inderdaad heel kortzichtig.
Ik woon in een heel normale, (nette, rustige) buurt, (met een weiland waar ik mn pony rijd.. waar voornamelijk wat oudere mensen wonen, geen jonge kinderen etc.) Maar verder op is een wijk waar het merendeel Nederlander is, laten we zeggen 85 procent Nederlander, dus blank, 100 procent puur en die lopen alleen maar te trekken van de steun.. en zitten de hele dag buiten op de stoep bier te zuipen van de Aldi en irritant te zijn.

Laat ze daar een keer naar omkijken ipv "de buitenlanders".

ja en die zuipende uitkeringtrekkende nietsnuttende nederlanders zijn t probleem van nederland zelf,
heb ik weer mijn mening: uitkering prima, maar dan wordt er een baan voor jou uitgezocht,
straatvegen, tuintjes schoffelen etc, t maakt niet uit, maar er wordt 40 uur volgemaakt,
die buitenlanders die niet zelf in hun onderhoud kunnen voorzien, krijgen 6 maanden de tijd
om een baan te vinden, en in die 6 maanden ook een baantje als hun nederlandse collega`s,
binnen 6 maanden niets gevonden? dan maar terug naar land van herkomst,
bent u in nederland geboren? dan wordt u als nederlander beschouwd en behandeld,
wilt u een burka dragen? prima dan maar terug naar land van herkomst ouders...
en de nederlanders die zich tot de islam bekeren, en een burka willen dragen?
die emigreren maar lekker... weer een probleem opgelost...
of ik in de politiek wil? nee dank je, dit is gewoon mijn mening,
net zoals ieder zijn mening heeft...

Aieshja

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-11 15:27

Och, wat boeit het wat een andere aanheeft. Al heeft diegene een clownspak aan :+

loenloen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-11 15:30

san72 schreef:
ja mailun, tijden zijn veranderd, toen is niet nu,
en ja, ook in de kerk zitten viespeuken,
wel apart he, t heeft beide met geloofsovertuiging te maken waarvanuit wordt gewerkt...
dat doen pedo`s, extremisten etc. dat zijn geen gelovige mensen,
helaas moeten de wel gelovigen er onder lijden.... om de maatschapij te beschermen,
nou als dat het geval is, dan is dat zo,
en nederland is nederland, met klompen, kaas en molens, en daar horen geen burka`s bij,
dat is mijn mening, en zo heeft ieder zijn eigen mening, en dat behoort men te respecteren,
ook de buitenlanders, als ze hier al generaties lang zijn, moeten ze dat toch ook wel eens begrijpen?
als ze t er niet mee eens zijn, dan is het aan hun om weg te gaan,
naar een land waar ze het wel met de wet cultuur eens zijn,
probleem toch opgelost?

Zij geloven wel. In iets wat hun eigen interpretatie is.
Als Nederland, Nederland is, moeten alle andere geloven maar weg gaan. Want als er geen burka's bij horen, horen er ook geen Chinezen bij, of weet ik veel wat.
Eet jij dan nooit meer je bami bij de plaatselijke Chinees of broodje Shoarma van de Turk?

En iedereen heeft zijn eigen mening. Die respecteer ik ook, maar daar hoef ik het niet mee eens te zijn:)
Net zo als jij of iemand anders het ook niet met mij eens hoeft te zijn!

En als ze hier al generaties lang zijn, had NL er maar eerder wat aan moeten doen.
Laatst bijgewerkt door loenloen op 20-09-11 15:37, in het totaal 1 keer bewerkt

san72

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-11 15:36

@mailun:
je slaat de plank mis met je vergelijkingen,
chinezen dragen geen burka oid,
en ik heb geen hekel aan turken oid,
ik ga graag op vakantie naar turkije,
maar als ik daar ben, dan gedraag ik mij naar hun regels,
daar gaat het om, als ik een moskee in wil,
en ik moet een hoofddoek daar voor om,
en mijn benen en armen bedekken,
dan doe ik dat punt uit,
wil je dat niet? dan moet je daar weg blijven.

Aieshja

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-11 15:38

Volgens mij had Nederland geen regels qua kledij, totdat ze zich aan de Burka gingen ergeren, maar misschien heb ik dat wel mis?
Ik dacht altijd dat Nederland een multicultureel land was, maar dat vind ik toch een beetje teleurstellend.

randalinpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-11 15:41

AaronYve schreef:
Citaat:
Jij maakt hier de vergissing om tegen een nederlander te zeggen dat ie maar moet verkassen als het hem niet bevalt. Dat is de omgedraaide wereld.

Waar zegt Sarabande dat dan in het stukje dat jij van haar quote? Volgens mij zie ik iets over het hoofd.

San schreef:
Citaat:
dan doe ik dat punt uit,

Ook als die moskee in Nederland staat?

En meningen hoef je niet te respecteren, zeker niet in een discussietopic waar ook gewoon van mensen wordt verwacht dat ze hun mening onderbouwen en uitleggen en 'he, dat is mijn mening' voldoet niet helemaal hoor. ;)
Meningen mag je in twijfel trekken, onderuit halen, je mag het er ronduit mee oneens zijn zelfs.

Personen niet, die moet je hoe dan ook respecteren. Maar das toch echt wat anders.
Laatst bijgewerkt door randalinpony op 20-09-11 15:41, in het totaal 1 keer bewerkt

loenloen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-11 15:41

san72 schreef:
@mailun:
je slaat de plank mis met je vergelijkingen,
chinezen dragen geen burka oid,
en ik heb geen hekel aan turken oid,
ik ga graag op vakantie naar turkije,
maar als ik daar ben, dan gedraag ik mij naar hun regels,
dan doe ik dat punt uit,
wil je dat niet? dan moet je daar weg blijven.

Jij slaat de plank mis!
ik quote: "en nederland is nederland, met klompen, kaas en molens, en daar horen geen burka`s bij,"
Mijn mening: geen burka's dan ook geen enkele buitenlander.
Met deze uitspraak klinkt het alsof alles puur Nederlands moet zijn. En als alles puur zou moeten zijn, moet je terug naar de jaren 40. Het liefst nog blond haar en blauwe ogen.. lekker zuiver.

Bah

loenloen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-11 15:42

Aieshja schreef:
Volgens mij had Nederland geen regels qua kledij, totdat ze zich aan de Burka gingen ergeren, maar misschien heb ik dat wel mis?
Ik dacht altijd dat Nederland een multicultureel land was, maar dat vind ik toch een beetje teleurstellend.

tja kennelijk niet :) Maar dat wist je toch al ;)

Winddancer

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-11 15:43

Electra63 schreef:
merenque schreef:
In het verleden waren ze gewoon te tolerant. Ik wil in nederland molens en hoef geen moskee. Zie liever iemand op klompen dan in een boerka.

Waarom niet allebei?

Omdat Nederland Nederland is.......houd de culturen en geloven in het land waar ze thuishoren.
Als je besluit om naar Nederland te komen, zul je je ook moeten aanpassen. Nederland hoeft zich niet aan te passen aan de rest die hier dan wil komen wonen.

Ik hoef eerlijk gezegd geen moskee in mijn dorp en sta er ook niet op te wachten dat het overspoelt wordt door mensen in boerka's.

chevax

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-11 15:43

Ik twijfel echt sterk aan alle mensen die zeggen dat als ze op vakantie gaan in een bepaald land, ze zich ook in hun cultuur verdiepen en vervolgens daar naar handelen. Wel eens Nederlanders op vakantie bezig gezien?
Ik blijf bij mijn standpunt: een mens trekt maar aan wat hij of zij wil, daar kan ik me niet druk over maken. Kom op zeg, een groep van 180 mensen?
Ik denk dat er tussen elke bevolkingsgroep rotte appels zitten.
En nee, ik zou als zelfstandig ondernemer niet iemand met een burka aannemen. Net zo min als ik iemand aan zou nemen die niet vloeiend Engels spreekt, geen Duits kent of die Nederlands typt zonder gebruik van hoofdletters en de juiste interpunctie.

Winddancer

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-11 15:45

Aieshja schreef:
Och, wat boeit het wat een andere aanheeft. Al heeft diegene een clownspak aan :+

Ziet er wel een stuk vrolijker uit en je kunt (buiten de rode neus om) wel de gezichtsuitdrukking e.d. zien :D

chevax

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-11 15:45

Nou, om nu steeds tegen allerlei Bassie de Clowns aan te moeten kijken... :+