Officieel 5 doden en 35 zwaargewonden -> onweer op Pukkelpop

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-11 19:32

Olikea schreef:
NatasjavE schreef:
Ik heb overigens overal spierpijn, ben moe en heb het koud...zal wel de adrenaline zijn die uitgewerkt is..

Ik zit hier ook onder een dikke deken te rillen..
Wil maar niet uit mijn lijf gaan..

Hier gaat zo de openhaard aan en dan gaan we gaan er met z'n tweeen voor zitten.

Justy

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-11 19:35

Liiesjjj schreef:
Dan lijkt het me ook stug dat ze wel op internet kunnen als ze telefonisch niet bereikbaar zijn.

De mobiele netwerken deden het gisteren niet, maar mobiel internet wel. Twitter en Facebook waren de enige mogelijkheden om je naasten te laten weten dat je in orde was. Niet zo gek dus :)

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-11 19:37

Deze namen zijn nog niet allemaal bevestigd dus let op dat je ze niet gaat rondbazuinen, dat is extra pijnlijk.

takkie_muis schreef:
veerkee schreef:
mag ik s een link van waar die namen zijn van de doden op facebook?

beetje naar beneden scrollen
Laatst bijgewerkt door Poosje81 op 22-08-11 09:36, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Link verwijderd - informatie is niet geheel correct op de link

Olikea

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-11 19:37

Ik heb gisteren direct nadat het gebeurd was mijn moeder kunnen bellen, maar daarna was het vanmorgen pas weer dat ik bereik had.
Kon ook niet mobiel internetten.. Werd echt gek vannacht.. we waren met 4 in de chateau, en we zijn er met 2 uitgekomen.
Gelukkig zijn de anderen ook oke.. eentje wel een hoofdwond, maar niets ernstigs..

Liiesjjj

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-11 19:40

Justy schreef:
Liiesjjj schreef:
Dan lijkt het me ook stug dat ze wel op internet kunnen als ze telefonisch niet bereikbaar zijn.

De mobiele netwerken deden het gisteren niet, maar mobiel internet wel. Twitter en Facebook waren de enige mogelijkheden om je naasten te laten weten dat je in orde was. Niet zo gek dus :)

Ah oke, dat wist ik niet :)

Laulitz

Re: Officieel 5 doden en 35 zwaargewonden -> onweer op Pukkelpop

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-11 19:41

Netwerk mag idd plat maar ik kon ook niet op het internet hoor :n
Dacht dat dat nog een beetje hoop kon bieden maar helaas!

Kwanyin

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-11 19:45

Een neef van een collega was opgetrommeld om te komen helpen vandaag...met het zoeken naar ledematen...blijkbaar zijn er zo veel gewond geraakt...

Het is onwaarschijnlijk wat daar gebeurd is. En dan te bedenken dat ik er gisteren nog mee aan het lachen was toen de storm hier overtrok. De wind was hier lang niet zo erg, en ik was me aan het bedenken hoe doornat al die festivalgangers wel niet moesten zijn. En dan zet je tien minuten later het nieuws op...

Wat ik verschrikkelijk vind, is dat er mensen zijn die weer onmiddellijk met hun vingertje moeten wijzen over slechte communicatie en accomodatie. Dat ze het toch geweten hadden dat er een onweer aankwam..ja, dat zullen ze ook geweten hebben. Maar ze verwachtten een onweer. Geen apocalyptische storm. Maakt niet uit hoe stevig die materialen waren. Als bomen die er al jàren stonden als lucifers breken en omwaaien, dan ben je niets met stevig materiaal. Dit is vreselijk toeval geweest van het verkeerde weer op de verkeerde plaats, en daar kan de organisatie niets aan doen.
Ook niet met de organisatie. Probeer maar eens 60.000 man waaronder veel gewonden en doden perfect te begeleiden zonder dat er ergens even mensen in de kou blijven. Chapeau voor de persoon die dat denkt te kunnen, die heeft zijn roeping gemist.

Wat ik geweldig vind, is de kracht van de solidariteit die er is ontstaan. Men zegt wel eens dat men egoïstisch en individualistisch is geworden, maar gisteren heeft het tegendeel bewezen. Mensen die met gevaar voor eigen leven anderen meesleuren naar veiligheid. Bedrijven en vakantieparken die slaapplaatsen aanbieden, mensen rond heel de omgeving die spontaan hulp boden...er schuilt toch nog altijd iets goeds in de mensen.

Ik wens alle slachtoffers veel sterkte en ik hoop dat bij tijd de wonden zullen helen.

Justy

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-11 19:47

Ik heb horen vertellen dat ze van tevoren de bomen zelfs getest hadden, en onveilige exemplaren hadden omgezaagd.

Oonax

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-11 19:48

[***] schreef:
Heb even alles bijgelezen ....
Poeh, die reactie van een vriendin van Ayasha :oo Moet echt vreselijk zijn!
Ayasha, ook voor jou sterkte, hopelijk kan ze er binnenkort toch over praten...

Heb ook de filmpjes gezien hier in het topic, jeetje -O-
Wat ik dan ergens wel 'raar' vind .. als het om 18u zo zwart als de nacht wordt dat niemand zich vragen stelt .. Ik ben toen op dat moment in de auto gesprongen en zo snel als ik kon (en als de snelheidslimiet toeliet :P ) naar huis gereden. Ik was echt nét binnen toen de hel losbrak .. man, wat was ik blij dat ik binnen was. En iedereen blijft daar gewoon rustig staan .. Maarja, langs de andere kant, waar ga je ook naartoe hé ...

Het blijft moeilijk te vatten allemaal -O-

Mja, het is op enkele minuten tijd van blauw naar pikzwart gegaan.. Je raakt al niet tijdig aan de uitgang, laat staan dat je daar dan wél ergens kan schuilen.

Wij zaten op de camping in onze tent (die we met z'n twee moesten blijven ondersteunen, of ze stortte in). Als ik nu de filmpjes bekijke besef ik hoeveel geluk we hebben gehad. Toen het onweer over was hadden wij ook geen benul van wat er op de weide was gebeurd. Onze tent 'dreef' op een laag water, slaapzakken nat. Wij zijn tot aan de ingang gestapt en mochten er niet in. Daar hebben we maar de eerste dingen over gewonden opgevangen. Waren toen nog niet echt ambulances ofzo te zien.

Na lang twijfelen ons toch maar laten oppikken deze nacht.

Camping: http://www.youtube.com/watch?v=JIGiekIW ... r_embedded

SilverStorm

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-11 19:51

Kwanyin schreef:
Een neef van een collega was opgetrommeld om te komen helpen vandaag...met het zoeken naar ledematen...blijkbaar zijn er zo veel gewond geraakt....

:oo

dat het zo erg was vermoedde ik niet ... je ziet veel ravage, maar je denkt toch meer aan mensen die bedolven worden, een enkeling gespietst niet aan afgerukte ledematen. en zeker niet zoveel dat daar speciaal vandaag nog mensen voor ingeschakeld worden om te gaan zoeken. Wat een ontzettend nare mededeling :( het is hel geweest maar voor ons niet te bevatten hoe erg...

:oo Dankbaarheid, dat er toch zo veel van die tienduizenden mensen toch nog veilig thuis gekomen zijn.. dit had zoveel erger kunnen uitpakken... als je de beelden ziet dan is het eigenllijk een wonder dat het niet erger is ... elke dode en gewonde is er 1 teveel, maar gezien de omstandigheden een wonder dat het tot nu toe hierbij is gebleven....

Olikea

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-11 20:02

SilverStorm schreef:
:oo Dankbaarheid, dat er toch zo veel van die tienduizenden mensen toch nog veilig thuis gekomen zijn.. dit had zoveel erger kunnen uitpakken... als je de beelden ziet dan is het eigenllijk een wonder dat het niet erger is ... elke dode en gewonde is er 1 teveel, maar gezien de omstandigheden een wonder dat het tot nu toe hierbij is gebleven....

Ik snap ook nog steeds niet dat er niet meer gewonden en doden gevallen zijn..

Laulitz

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-11 20:11

Ik zei dat ookal.. Tuurlijk, 5 doden zijn er 5 teveel maar als je nagaat hoeveel mensen er aanwezig waren, dan is dit eigenlijk écht maar een klein aantal.. Tien zwaar gewonden, dat is toch écht niet veel..

Edit: ik moet ook zeggen dat de weide nog vrij snel leeg was hoor! Ik ben iets na 7 terug naar de camping vertrokken en toen was er echt niet meer veel volk, moest ook nergens aanschuiven, kon zo doorlopen van de uitgang naar de camping! Echt top!

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-11 20:32

Zoeken naar ledematen :?

Kwanyin

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-11 20:47

Ja zo zei hij het, ik vind het ook vreemd. Blijkbaar zijn er toch veel die vingers en dergelijke zouden missen. Ik snap ook niet zo goed hoe (iets met kabels enzo die gevallen waren ofzo) maar dat zei hij altans vandaag.

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-11 20:49

Is er iets bekend over hoe de 5 doden om het leven zijn gekomen? Onder de voet gelopen? Bedolven door staal?

Rhine_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-11 20:52

Verschikkelijk is het!
Laatst bijgewerkt door Rhine_ op 19-08-11 21:14, in het totaal 1 keer bewerkt

Justy

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-11 20:53

Een van de artsen van het ziekenhuis in Hasselt zei op het nieuws vanmiddag dat de meeste verwondingen aan het hoofd, de ruggegraat en de buik waren... Door vallende buizen en bomen, vermoed ik dan.

SilverStorm

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-11 20:53

er zijn wat ooggetuigenverslagen, 1 van een man in een eettent die iets op zijn hoofd heeft gekregen, 1 van een campingganger die een tak oid op zijn hoofd heeft gekregen waarvan door omstanders bevestigd is dat zij levenloos waren, andere ooggetuigen spreken van een meisje die een toren/balk op zich kreeg. Niet gelezen dat er officieel iets vrijgegeven is, hoewel dat stuk van die jongen die eerst een jongen met een 'aan flarden gescheurde arm' zag en daarna een meisje met 'een pin door haar lijf die er later verscheurd bij lag' ook boekdelen spreekt.

edit: http://www.bndestem.nl/regio/9317147/Vi ... tuigen.ece
Laatst bijgewerkt door SilverStorm op 19-08-11 21:02, in het totaal 2 keer bewerkt

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-11 20:55

Als die 5 de namen zijn is er een 6e bij gekomen inmiddels.

BraveSpots

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-11 21:02

@Kwanyin: Ik heb wel mijn vragen over de aanpak kwa commnicatie achteraf. Dat had imo écht beter gekund, ondanks dat ik begrijp dat ze ook maar minimale informatie hadden.

Jeetje, inmiddels zes doden? Pfff, zwaar hoor.

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-11 21:04

Want ayasha? Kan er nergens iets over vinden, en de namen zijn, volgens mij, nog niet officieel vrij gegeven . Laten we iig hopen van niet

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-11 21:06

Omdat op FB een RIP pagina is van een Marijke en die staat niet tussen de 5. :)

Spirit

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-11 21:06

Dit filmpje is ook echt bizar! Ik zou echt doodsangsten uitstaan. Die lichttoren die omvalt op 1m58 heeft schijnbaar (volgens de comments) het leven gekost aan een jongen, die kreeg hem op zijn hoofd. :\

Laatst bijgewerkt door Spirit op 19-08-11 21:36, in het totaal 2 keer bewerkt

Spirit

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-11 21:08

stef schreef:
Is er iets bekend over hoe de 5 doden om het leven zijn gekomen? Onder de voet gelopen? Bedolven door staal?

Wat ik heb gelezen is één jongen die een tak van een boom op zijn hoofd kreeg, één jongen die die lichtmast op de camping op zijn hoofd kreeg en een man in de eettent die bedolven is onder iets van de constructie.

Hier staan een paar namen, o.a. Marijke: http://www.hbvl.be/pukkelpop/nog-2-tot- ... ama-2.aspx
Kristof was ik ook nog niet eerder tegengekomen.
Laatst bijgewerkt door Spirit op 19-08-11 21:15, in het totaal 1 keer bewerkt

Yasmine

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-11 21:14

De namen van het koppel zijn iig correct, ik kwam vanmiddag een foto van hen tegen op Facebook en diezelfde foto zag ik net op het journaal aan een hek aan de weide hangen met "rust zacht" er onder :\