Dat bedoel je, hoop ik?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
sjonnie48 schreef:Shadow0 schreef:Niburu!Het is briljante ontspanning en comedy, maar eh... Het is ongeveer op het niveau van denken dat de Fabeltjeskrant het werkelijke nieuws brengt.
Waar basseer jij dit op , er zijn mensen die hierin geloven , en die de bijbel weer een fabeltjeskrant variant vinden
dus beetje respectvoller mag je dit wel zeggen .
sjonnie48 schreef:]Precies ik denk dat je eerst flink labiel moet zijn om in god te kunnen gaan geloven ,uit wanhoop ga je bidden en op een keer gaat het beter met je en denk je dat god in je leven is .
Lante schreef:Dat ben ik niet met je eens, heb toevallig vrij nauw contact met verschillende christenen en die nemen de Bijbel lettelijk, met andere woorden; die geloven dat de verhalen letterlijk zo zijn gebeurd als in de Bijbel opgeschreven. Ze gebruiken de Bijbel natuurlijk voor inspiratie en kijken ook naar de context, de boodschap en vertalen het naar de tegenwoordige tijd e.d. maar ze geloven de verhalen zeker letterlijk en dat wordt de kinderen ook ingeprent en daar heb ik wel wat moeite mee. Die kinderen leren op school echt bijna alleen christlijke liedjes, maken 9 van de 10 keer een werkje met een bijbels verhaal als thema etc etc. Ik heb daar zelf eigenlijk wel wat moeite mee. Het is op die manier niet echt een weloverwogen keus, maar hersenspoelen naar mijn idee en het helpt ook niet om respect op te bouwen voor mensen die anders denken of geloven.
Citaat:haha:P ja ik denk dat het meer is dat mensen een hou vast aan iets hebben en dat er zo nog wat hoop voor iemand is.
Blue_Eyes schreef:@Apoc; ik bedoelde deze quote van jou:Citaat:haha:P ja ik denk dat het meer is dat mensen een hou vast aan iets hebben en dat er zo nog wat hoop voor iemand is.
Ik heb geen houvast nodig, en toen ik tot geloof kwam had ik dat al helemaal niet. Mijn leven was prima zoals het was, dus dat geldt al niet. En 'dat er zo nog wat hoop voor iemand is' vind ik toch klinken als 'zonder dat zou je wanhopig zijn'... Vandaar ook naar jou die reactie van mij.
Citaat:Toch ervaar ik dat bij veel stabiele en intelligente mensen veel minder, ten eerste het respect voor andersdenkenden en ten tweede de mogelijkheid om er met elkaar open over te kunnen praten, dat is toch vaak erg moeilijk ervaar ik...
Citaat:Nee... dit is lekker respectvol
Overigens ben ik niet labiel, bid ik niet uit wanhoop, maar elke dag, omdat ik dankbaar ben wat God mij geeft en mogelijk maakt voor mij. Ik bid niet alleen als het slecht gaat, maar wil ook mijn blijdschap delen met God.
Ik ben opgevoed met het christelijk geloof, daarna een tijdje mezelf er enorm tegen verzet, en uiteindelijk toch weer bij God terechtgekomen. Het gaat sindsdien idd beter met me. Maar ervoor was het zeker niet slecht. Gewoon...anders.
Ik denk niet dat God in mijn leven is, ik voel het dat Hij aanwezig is. En helemaal achterlijk ben ik ook niet, ik heb ook een hbo- opleiding afgemaakt, en ik ken meerdere hbo'ers/wo'ers die christen zijn. Dat heeft niks met je intelligentie te maken
Citaat:Dit gaat ook niet over mensen die met het geloof zijn opgevoed, dit gaat over ongelovigen , die in een labiele toestand op zoek gaan naar god , wanneer zij goed in hun vel hadden gezeten waren zij ws niet op zoek gegaan
Citaat:Precies ik denk dat je eerst flink labiel moet zijn om in god te kunnen gaan geloven ,uit wanhoop ga je bidden en op een keer gaat het beter met je en denk je dat god in je leven is .
sjonnie48 schreef:Dit gaat ook niet over mensen die met het geloof zijn opgevoed, dit gaat over ongelovigen , die in een labiele toestand op zoek gaan naar god , wanneer zij goed in hun vel hadden gezeten waren zij ws niet op zoek gegaan , dat bedoel ik dus , ik zeg nergens dat geloven iets met intelligentie te maken heeft , ik bedoel dit ook niet kwetsend , sorry als het zo over kwam
SETEFURII schreef:Evolutie theorie, lijkt me nogal logisch aangezien daar bewijzen voor zijn.
Lante schreef:Dat ben ik niet met je eens, heb toevallig vrij nauw contact met verschillende christenen en die nemen de Bijbel lettelijk, met andere woorden; die geloven dat de verhalen letterlijk zo zijn gebeurd als in de Bijbel opgeschreven. Ze gebruiken de Bijbel natuurlijk voor inspiratie en kijken ook naar de context, de boodschap en vertalen het naar de tegenwoordige tijd e.d. maar ze geloven de verhalen zeker letterlijk en dat wordt de kinderen ook ingeprent en daar heb ik wel wat moeite mee. Die kinderen leren op school echt bijna alleen christlijke liedjes, maken 9 van de 10 keer een werkje met een bijbels verhaal als thema etc etc. Ik heb daar zelf eigenlijk wel wat moeite mee. Het is op die manier niet echt een weloverwogen keus, maar hersenspoelen naar mijn idee en het helpt ook niet om respect op te bouwen voor mensen die anders denken of geloven.