Cowboy55 schreef:De oplossingen v.d. PVV zijn:
De criminaliteit harder aanpakken.[Meer politie op straat en zwaardere straffen]. Kost geld, levert geen geld op
Dierenbeulen harder aanpakken.[Geld boete's en celstraffen].bewijsvoering en uitvoering straffen kost geld, levert geen geld op. Wel goede zaak
Geen moskeeën meer bijbouwen.[bouw op die plekken 'huur' huizen].Levert niks op. Verder geen mening.
Zware buitenlandse criminelen. [terug sturen naar land van afkomst].Onmogelijk als ze (ook) de Nederlandse nationaliteit hebben. Vereist aanpassing van de grondwet en dan nog kan het internationaal niet. Als het ontvangend land ze weigert komen ze gewoon weer terug. Als je je daar niks van aan trekt sta je internationaal geisoleerd
Gezondheidszorg beter.[verzorgings tehuizen controleren]. Controle kost geld.
Waar halen ze het geld vandaan?
Verminderen en/of stop zetten van bepaalde subsidie's.welke? Hoe? Wat levert het op?
Minder ambtenaren.Welke? Hoe? Wat levert het op?
Minder tot geen geld naar het buitenland. Wat is 'buitenland"? Wat voor soort geld? Ontwikkelingshulp? Economische stimulering? Wat levert het op?
Meer thuiszorg [mantelzorg] dan de dure verzorgings tehuizen. En wie gaat dat dan doen ten koste van zichzelf?
Van de boete's opgelegd voor dierenbeulen.
Meer politie op straat betekend meer boete's uitschrijven=meer inkomsten. Niet zonder aanpassing van de wetgeving. Levert het alleen maar meer rechtzaken op. En die kosten dan weer geld.
Deze bezuinigingen leveren al aardig wat geld op lijkt me? Mij dus niet. Het is in elk geval onvoldoende onderbouwd. Dat is geen verwijt aan jou overigens. De PVV benoemt het zelf niet eens
Hoeveel geld het oplevert dat weet ik natuurlijk niet,ik weet niet hoeveel iemand subsidie krijgt en hoeveel er naar het buitenland gaat.En dan praat ik over ontwikkelings hulp,wat voor een heel groot deel niet eens bij de mensen terecht komt die het nodig hebben.
De kosten voor een rechtzaak bij de boete optellen,mogen ze zelf betalen.
Controle op verzorgings tehuizen.Familie leden of vrijwillgers werk laten doen.Weet zeker dat familie dit wel wil doen gratis,het gaat tenslotte om hun vader of moeder die er zit of er komt te zitten.
Subsidie's voor o.a. kunst bedoel ik,je ziet overal een stuk metaal staan wat kunst moet zijn.Oke kan kunst zijn maar wat schieten wij ermee op?Niemand die er stil bij gaat staan om het te bewonderen.Sorry is geld verspilling.Ik begrijp de kunstenaars wel,maar ze zullen toch zelf aan het geld zien te komen voorlopig in de crisis tijd.
Meer thuiszorg is nodig,vele mensen zijn al mantelzorger en doen het graag.Ze hebben een baan en doen iets voor de medemens.En het gaat niet ten koste van zichzelf,het is gewoon een baan!en stukken goedkoper dan een verzorgings tehuis.
Minder ambtenaren. Om te beginnen op de gemeentehuizen!bijna elk briefje gaat daar van meneer nr 1 naar men.nr 2,die stuurt het door naar nr. 3,enz.Meneer nr. 1 kan dit werk ook doen.Duurt langer?net zo lang als het nu duurt!