wat nu als wilders wint?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Krips

Re: wat nu als wilders wint?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-10 02:57

Spannnnnend

kimmie88

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-10 03:01

Zeker wel.
Hij zal niet winnen, maar wel bij de eerste 4 zoals het er nu naar uitziet

Grapjasjes12Jarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-10 03:03

Sonja_vR schreef:
nicole3939 schreef:
Wanneer nu de PVV buitengesloten wordt zou Nederland zich geen democratie meer mogen noemen...Nu PVV uitsluiten betekend geen gehoor geven aan de wil van het Nederlandse volk...Dat kan geen enkelen partij maken dus ik denk ook niet dat het gebeurd.

De PVV valt gewoon niet langer te negeren of te omzeilen...

Helemaal mee eens Adil.
He ik heb geeneens Wilders gestemd??

dan zijn we al een aantal jaar geen democratie meer
kijk maar eens hoeveel zetels de SP een aantal jaar terug had en die is toch ook echt niet in de coalitie gekomen

Thank you! Ik vind het fijn als andere mensen dan soort dingen ook eens zeggen :D
Van mij mogen ze dus ook gewoon lekker de PVV omzeilen, die hebben minder zetels dan de SP in 2006, mijn god wat was ik pissig!

Ik begin zo langzamerhand weer emigratie kriebeltjes te krijgen. PVV heeft wat mij betreft veelsteveel zetels.

juline

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-10 03:16

hermelijn meen je het serieus dat je vindt dat mensen die met gegronde redenen in de bijstand zitten er op achteruit moeten gaan???

Dus mijn tante met een flinke hernia en hart en long problemen dan maar op straat moet gaan leven omdat jij en waarschijnlijk nog meer rijke kak mensen vinden dat deze mensen nog minder moeten krijgen...,

Nee als de vvd moet winnen en de rijke gaan het bepalen dan schiet mij maar kapot als ik het zelf niet doe.

Grapjasjes12Jarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-10 03:19

Ik ben ook voor eerlijke verdelingen :j Niet iedereen heeft het even gemakkelijk en we zijn het dierlijke Survival of the Fittest allang voorbij gestreefd gelukkig. Meer menselijk, minder dierlijk, wat mij betreft.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-10 03:20

juline schreef:
hermelijn meen je het serieus dat je vindt dat mensen die met gegronde redenen in de bijstand zitten er op achteruit moeten gaan???

Dus mijn tante met een flinke hernia en hart en long problemen dan maar op straat moet gaan leven omdat jij en waarschijnlijk nog meer rijke kak mensen vinden dat deze mensen nog minder moeten krijgen...,

Nee als de vvd moet winnen en de rijke gaan het bepalen dan schiet mij maar kapot als ik het zelf niet doe.

Volgens mij moet jij een keer beter gaan lezen... ;) Ik zie inderdaad dat ze in een van haar berichten het woordje "niet" vergeten is maar had je de rest deftig gelezen had je dat zelf wel kunnen bedenken.

Hermelijn schreef:
Excuus ;) Zoals ik al zei heb ik al veel discussies hierover gevoerd met VVDers - vanavond zelfs nog, kom net terug van zo'n discussie, en eigenlijk niet zo'n zin om er meer heel diep op in te gaan.
Ik vind het sociaal, omdat ik me niet kan voorstellen dat het voor iemand fijn voelt de wetenschap te hebben dat ze met de helft van hun loon, een heel gezin uit de bijstand kunnen halen. Ik vind het een kwestie van mensenliefde om een gedeelte van je salaris af te staan (dat het dan helaas ook gebruikt wordt voor het militaire apparaat en andere dingen waar ik niet achter sta, soit). Ik verdien iets onder modaal, maar mocht ik nou door 100 euro meer belasting per maand ervoor kunnen zorgen dat mijn chronisch zieke buurvrouw het wat makkelijker krijgt vind ik dat geen probleem. Ik snap niet waarom andere mensen dat wél zo'n groot probleem vinden.

Dus deze imo, erg onbeschofte reactie van jou, is geheel onterecht!

juline

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-10 03:24

wat is er onbeschoft aan? Er zijn genoeg mensen die er zo over denken zeker in een vvd stad als breda waar ik woon. Dat is zeker te merken hier. Ik vraag niet voor niets of ze het meent.

Grapjasjes12Jarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-10 03:26

misschien dat 'rijke kak mensen' een beetje teveel van het goede was? Ik doe maar een wilde gok. :')

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-10 03:28

juline schreef:
wat is er onbeschoft aan? Er zijn genoeg mensen die er zo over denken zeker in een vvd stad als breda waar ik woon. Dat is zeker te merken hier. Ik vraag niet voor niets of ze het meent.

Rijke kak valt bij jou onder normale taal? :=
En dat je jezelf kapot gaat schieten is ook een normale reactie? :')
Blij dat bij ons de mentaliteit wat anders is dan. :)
En als je het helemaal had doorgelezen, had je gezien hoe ze er over dacht. ;) Dus je reactie was sowieso niet nodig geweest. ;)

Edit: moet dringend even snel leren denken als ik kan typen :') Typfouten er uit gehaald.

juline

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-10 03:37

tja sorry dan maar zo denk ik er over. En nee ik heb geen pvv gestemd maar sp. Nu met de vvd aan het hoofd zal ik vanuit mijn achterstands positie er nog verder op achteruit gaan. Zal waarschijnlijk niet meer in de positie komen om een huis te kopen samen met de pvda zullen mijn toekomstige kinderen niet meer naar school kunnen. Nee ik wacht de uiteindelijke uitslag nog af en de coalitie vorming maar zie het slecht aflopen voor de minder bedeelde mensen en zeker mensen die helaas niet gezond zijn.

Kapot schieten in symbolisch net als mensen nu roepen dat ze haast zouden gaan emigreren. Moet je die mensen dan ook gaan aanvallen op hun mening?

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-10 03:41

Maar het gaat me er niet om wat je van de VVD vind, het gaat me er om dat je Hermeline zo aanvalt op iets wat ze helemaal niet beweerd heeft. ;) Bij het teruglezen ontdekte ik inderdaad een typfout in een van haar berichten (waar ik geheel overheen gelezen heb in de discussie zelf omdat ik alles mee gekregen heb) maar daar kan je haar toch niet zo op aan vallen?

Dat jij jezelf kapot wil schieten of wil emigreren of wat je planning dan ook maar is zal aan mijn derrière roesten. :) Daar ging mijn reactie helemaal niet om, maar omdat je haar onterecht aanvalt, en behoorlijk aanvalt ook.. :) Verder denk je helemaal gelijk je wil en je zal vast gelijk hebben (vvd heb ik nu toevallig niet echt grondig doorgelezen dus daar laat ik me verder niet over uit. :) ) maar vond het gewoon niet fair hoe je haar aan ging.

kimmie88

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-10 03:44

juline schreef:
tja sorry dan maar zo denk ik er over. En nee ik heb geen pvv gestemd maar sp. Nu met de vvd aan het hoofd zal ik vanuit mijn achterstands positie er nog verder op achteruit gaan. Zal waarschijnlijk niet meer in de positie komen om een huis te kopen samen met de pvda zullen mijn toekomstige kinderen niet meer naar school kunnen. Nee ik wacht de uiteindelijke uitslag nog af en de coalitie vorming maar zie het slecht aflopen voor de minder bedeelde mensen en zeker mensen die helaas niet gezond zijn.

Kapot schieten in symbolisch net als mensen nu roepen dat ze haast zouden gaan emigreren. Moet je die mensen dan ook gaan aanvallen op hun mening?

Dit is ook weer wat overdreven.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-10 04:14

Ik heb een vraagje, ik ben dat kiesding aan het bekijken (met de balkjes) en was de opkomst eens aan het doorscrollen.
Vlieland en Terschellingen hebben 116% opkomst en schiermonnikoog zelfs 123% opkomst... Hoe komt dit? Want ik veronderstel dat 100% de gehele bevolking is... Zijn daar dan meer mensen gaan stemmen dan er wonen of welke reden heeft dat?

kimmie88

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-10 04:23

Dat vind ik ook wel erg knap inderdaad.
100% is niet de gehele bevolking, maar iedereen met stemrecht in dat plaatsje of stadje.
Wat wel zou kunnen:
Vanaf dit jaar is het mogelijk om ook in andere plaatsen te stemmen.
T en S zijn wel toeristen gebieden. En aangezien het zomerse weer er aan hoort te komen, misschien veel mensen daar op vakantie?
Al vind ik het percentage dan wel erg groot als je nagaat dat bij de meerderheid van de steden van de 100% een opkomst was van gemiddeld 75-80%

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-10 04:25

mijn vriend opperde al dat het misschien een telfout is... Maar dat zijn dan drie telfouten? := Terwijl de rest allemaal goed gaat?... :=
Maar wat jij zegt kan inderdaad goed :j Was ook al aan het denken misschien mensen die in een ander dorp stemmen... Maar wist niet of dat mocht bij jullie.

kimmie88

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-10 04:36

Ja dat hoorde ik van de week. Dat is vanaf dit jaar nieuw.
Wel ideaal voor mensen die werken in een andere stad, op vakantie zijn, oid.
Wat zijn jullie trouwens nog laat op? (beetje off topic mag vast wel)

dems75

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-10 06:14

116 en 123% misschien omdat er veel mensen met vakantie zitten die daar aan het stemmen zijn? Geen idee...zoiets?

patsur

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-10 06:36

Vakantiegangers, stond ook op nu.nl als ik me niet vergis :)

kimmie88

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-10 06:37

Had ik het dus toch goed, een paar posts terug

M_i_R

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-10 07:05

nou, ik ben benieuwd... waar ik eigenlijk wel om moet lachen is dat een aantal pvv stemmers het onterecht zouden vinden als de PVV niet mag meeregeren, terwijl dat hoogst waarschijnlijk impliceert dat een grotere partij dan de PVV, de PVDA, in de oppositie gaat/moet. Geen problemen met dat 'democratische mankement'?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-10 07:08

Nou, 24 zetels voor Wilders. I'm not amused.

OneDesire

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-10 07:23

faye schreef:

Ik wel :D

AdnerB

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-10 07:26

OneDesire schreef:
faye schreef:

Ik wel :D

super!
ben benieuwd hoe alles nu verder zal gaan..
ik hoop dat hij uit eindelijk zal gaan regeren met VVD en PvdA..

Rebeccatjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-10 07:58

M_i_R schreef:
nou, ik ben benieuwd... waar ik eigenlijk wel om moet lachen is dat een aantal pvv stemmers het onterecht zouden vinden als de PVV niet mag meeregeren, terwijl dat hoogst waarschijnlijk impliceert dat een grotere partij dan de PVV, de PVDA, in de oppositie gaat/moet. Geen problemen met dat 'democratische mankement'?

Pvv is enorm gestegen, PvdA is gezakt. Is de boodschap van het volk dan niet duidelijk?
Democratisch gezien zou het dus niet eerlijk zijn de Pvv buiten spel te laten staan.

Kahawa

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-10 08:02

Rebeccatjuh schreef:
M_i_R schreef:

Pvv is enorm gestegen, PvdA is gezakt. Is de boodschap van het volk dan niet duidelijk?
Democratisch gezien zou het dus niet eerlijk zijn de Pvv buiten spel te laten staan.

:+ Nee hoor, want de PvdA heeft er nog steeds meer, maar die gaan echt niet samen met de PVV. Vindt jij dan ook dat er geen coaltie VVD-CDA-PVV mag komen, omdat CDA in zetels is gehalveerd? :')