Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Sonja_vR schreef:nicole3939 schreef:Wanneer nu de PVV buitengesloten wordt zou Nederland zich geen democratie meer mogen noemen...Nu PVV uitsluiten betekend geen gehoor geven aan de wil van het Nederlandse volk...Dat kan geen enkelen partij maken dus ik denk ook niet dat het gebeurd.
De PVV valt gewoon niet langer te negeren of te omzeilen...
Helemaal mee eens Adil.
He ik heb geeneens Wilders gestemd??
dan zijn we al een aantal jaar geen democratie meer
kijk maar eens hoeveel zetels de SP een aantal jaar terug had en die is toch ook echt niet in de coalitie gekomen
juline schreef:hermelijn meen je het serieus dat je vindt dat mensen die met gegronde redenen in de bijstand zitten er op achteruit moeten gaan???
Dus mijn tante met een flinke hernia en hart en long problemen dan maar op straat moet gaan leven omdat jij en waarschijnlijk nog meer rijke kak mensen vinden dat deze mensen nog minder moeten krijgen...,
Nee als de vvd moet winnen en de rijke gaan het bepalen dan schiet mij maar kapot als ik het zelf niet doe.
Hermelijn schreef:ExcuusZoals ik al zei heb ik al veel discussies hierover gevoerd met VVDers - vanavond zelfs nog, kom net terug van zo'n discussie, en eigenlijk niet zo'n zin om er meer heel diep op in te gaan.
Ik vind het sociaal, omdat ik me niet kan voorstellen dat het voor iemand fijn voelt de wetenschap te hebben dat ze met de helft van hun loon, een heel gezin uit de bijstand kunnen halen. Ik vind het een kwestie van mensenliefde om een gedeelte van je salaris af te staan (dat het dan helaas ook gebruikt wordt voor het militaire apparaat en andere dingen waar ik niet achter sta, soit). Ik verdien iets onder modaal, maar mocht ik nou door 100 euro meer belasting per maand ervoor kunnen zorgen dat mijn chronisch zieke buurvrouw het wat makkelijker krijgt vind ik dat geen probleem. Ik snap niet waarom andere mensen dat wél zo'n groot probleem vinden.
juline schreef:wat is er onbeschoft aan? Er zijn genoeg mensen die er zo over denken zeker in een vvd stad als breda waar ik woon. Dat is zeker te merken hier. Ik vraag niet voor niets of ze het meent.
juline schreef:tja sorry dan maar zo denk ik er over. En nee ik heb geen pvv gestemd maar sp. Nu met de vvd aan het hoofd zal ik vanuit mijn achterstands positie er nog verder op achteruit gaan. Zal waarschijnlijk niet meer in de positie komen om een huis te kopen samen met de pvda zullen mijn toekomstige kinderen niet meer naar school kunnen. Nee ik wacht de uiteindelijke uitslag nog af en de coalitie vorming maar zie het slecht aflopen voor de minder bedeelde mensen en zeker mensen die helaas niet gezond zijn.
Kapot schieten in symbolisch net als mensen nu roepen dat ze haast zouden gaan emigreren. Moet je die mensen dan ook gaan aanvallen op hun mening?
M_i_R schreef:nou, ik ben benieuwd... waar ik eigenlijk wel om moet lachen is dat een aantal pvv stemmers het onterecht zouden vinden als de PVV niet mag meeregeren, terwijl dat hoogst waarschijnlijk impliceert dat een grotere partij dan de PVV, de PVDA, in de oppositie gaat/moet. Geen problemen met dat 'democratische mankement'?
Rebeccatjuh schreef:M_i_R schreef:nou, ik ben benieuwd... waar ik eigenlijk wel om moet lachen is dat een aantal pvv stemmers het onterecht zouden vinden als de PVV niet mag meeregeren, terwijl dat hoogst waarschijnlijk impliceert dat een grotere partij dan de PVV, de PVDA, in de oppositie gaat/moet. Geen problemen met dat 'democratische mankement'?
Pvv is enorm gestegen, PvdA is gezakt. Is de boodschap van het volk dan niet duidelijk?
Democratisch gezien zou het dus niet eerlijk zijn de Pvv buiten spel te laten staan.