Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Lante schreef:Ik denk dat een coalitie met de PVV daarin sowieso geen lang leven beschoren is, omdat Wilders iemand is die in mijn ogen niet in staat is samen te werken. Dat zie je ook al binnen de partij zelf, het feit dat niemand mocht reageren behalve Wilders zelf bijvoorbeeld en de verdeeldheid tussen sommige lijsttrekkers.
Nessah schreef:Ja SP viel er toentertijd ook buiten@stef: Als ik het niet verkeerd heb.. Dit is toentertijd toch ook met de SP gebeurd? Netjes is anders, maar als het nu met de PVV gebeurd.. Waarom er dan wel een "drama" van maken?
Zelf gestemd voor D66, wilde eigenlijk voor de SP gaan.. Maar was het op een paar belangrijke punten toch niet eens en koos voor D66.
stef schreef:Dat de PVDA hierin groter is dan de PVV maakt volgens mij niet uit. Als een coalitie maar een tot een meerderheid komt. C-alsemgeest: Rutten heeft eerder de PVV ook gewoon uitgesloten, dus waarom zou ie dat niet alsnog doen? Je kan wel zeggen van we sluiten niemand uit, maar ondertussen.....
Valt me wel op dat het per regio echt geen verschillend is. Hier (brabants dorp) zegevierd de SGP (hoe kan het ook anders?)
stef schreef:Eliine, ik bedoel dat qua regels niet verplicht is dat de grootste partijen automatisch een coalitie vormen
c_alsemgeest schreef:Zelf zou ik een VVD-PVDA-PVV coalitie zo slecht nog niet vinden... alleen liggen de standpunten dan te ver uit elkaar. Vooral de PVV-PVDA chemie is niet zo best, ik denk niet dat beide partijen hier brood in zien