Nederland op zijn best

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

KiWiKo

Re: Nederland op zijn best

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-10 20:26

ik ben met de Vito die een op 18 diesel loopt.......... echt heel, heel veel goedkoper uit..........en dan kan ik nog 5 mensen meenemen ook :D :D

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-10 20:28

ja maar MB, mijn paard kan geen 120 :')

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-10 20:30

Ayasha schreef:
ja maar MB, mijn paard kan geen 120 :')

Wat een slome joh! :')

Best offtopic is dit! O:)

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-10 20:31

haha tegen 50 wil ze wel als je haar hard genoeg doet schrikken, het enige probleem is dat de rem en het stuur dan niet goed werken :') Da's ook nie eenvoudig, bel je je baas "nouhou ik ben onderweg" "hoe laat ben je hier?" "nou eh... Op het moment is het niet eens zeker of ik uberhaupt bij jou raak... Ze gaat richting Genk en jij zat in Hasselt toch?" :')

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-10 20:42

Ayasha schreef:
haha tegen 50 wil ze wel als je haar hard genoeg doet schrikken, het enige probleem is dat de rem en het stuur dan niet goed werken :') Da's ook nie eenvoudig, bel je je baas "nouhou ik ben onderweg" "hoe laat ben je hier?" "nou eh... Op het moment is het niet eens zeker of ik uberhaupt bij jou raak... Ze gaat richting Genk en jij zat in Hasselt toch?" :')

_O- _O- _O-

Lisette03

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-10 20:46

een paard onderhouden in de bijstand >;)

sorry kon het even niet laten

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-10 20:48

Paard onderhoud zichzelf :j :') Water uit de sloot en gras is er genoeg op de wereld. O:)
Laatst bijgewerkt door Ayasha op 28-05-10 20:51, in het totaal 1 keer bewerkt

Lisette03

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-10 20:51

waterput slaan in het plantsoen bij de flat en een flinke wig de grond in drijven met een ketting eraan :Y)

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-10 21:10

Ayasha schreef:
Ik denk als je het op een jaar op telt, dat je met OV goedkoper uit komt eerlijk gezegd. Auto is natuurlijk wel gemakkelijker maar goed als je moet kijken op centen...

Toen ik in Tilburg studeerde en in Antwerpen-Berchem de trein op moest heb ik het wel eens uitgezocht. Van deur tot deur (tram en bus er ook bij he) zat ik toen voor een retourtje op dik het vijfvoudige van wat mijn auto verbruikte en ik deed er drie a vier keer zo lang over. Nou moet je ook je wegenbelasting tellen maar ik vond het OV echt geen optie hoor :n

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-10 21:17

Maar dan ben je internationaal aan het reizen.. :)

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-10 21:19

ik zit er ook aan hoor Ayasha :) kijk maar op ov site 2841 AM 11 tot 2281 AX 209

met de auto doe ik er 20 minuten over

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-10 21:23

Diepenbeek hasselt = 5 min met de trein en 15 min met de auto (zonder file. ;) )

Nee, mij maak je echt niet wijs dat OV áltijd nadelig is. Tuurlijk, als je al twee uur doet met de auto is het met de trein helemaal twee keer niks en de bus ben ik niet over te spreken, maar de trein is prima te doen. Leuk? Neen, auto is altijd leuker, je gaat en staat waar je wil en vooral: wanneer je wil.

Maar als je geen centen hebt kan je je die luxe soms niet permiteren. :)

mhollander

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-10 21:33

Ayasha schreef:
Ik denk als je het op een jaar op telt, dat je met OV goedkoper uit komt eerlijk gezegd. Auto is natuurlijk wel gemakkelijker maar goed als je moet kijken op centen...

Mijn ex en ik waren voor de trein van assen naar haarlem al bijna 50 euro kwijt enkeltje (wel samen) terug nog eens 50 euro. Kids waren toen klein waren we 5 euro kwijt samen en 5 euro terug. Nu zouden ze ook als volwassende gerekend worden. Dus reken maar uit. Met de auto was voor ons toen veel goedkoper. %0 euro tank vol en hadden we nog over ook na de rit. Wij waren dus echt niet goedkoper uit met ov.

Als je alleen bent kan het wezen dat je goedkoper uit bent met ov maar als je 4 kids hebt echt niet is bijna ook niet te doen denk ik.
Laatst bijgewerkt door mhollander op 28-05-10 21:34, in het totaal 1 keer bewerkt

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-10 21:34

Dan hebbie niet het juiste abbonement. ;)
Ik heb niet gezegd dat je met een gewoon ticketje goed uit bent. Kheb gezegd dat je met wat zoeken echt een pak voordeliger uit kán zijn. Maar dan moet je wel moeite willen doen om dat uit te zoeken. :)

zonnebloem18

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-10 23:27

nicole3939 schreef:
OV is geen optie van haar woonplaats naar ons.

Ze is dan 3 x zolang onderweg. En als zij na 24.00 pas klaar is met werken of zeg zelf 23.00 kan zij niet meer thuis komen.

Ik hoor veel over BSO, maar die is niet zolang open hoor.

Zij kiest zelf voor een baan ver weg en met vervelende tijden voor een moeder ook ongeschoold kun je in een callcenter onder schooltijden aan het werk.
Ookal is ze bekend in de horeca als dat inhoudt dat je juist de momenten dat je kinderen thuis zijn aan het werk bent zou dat geen optie voor je moeten zijn.

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-10 23:44

zonnebloem18 schreef:
nicole3939 schreef:
OV is geen optie van haar woonplaats naar ons.

Ze is dan 3 x zolang onderweg. En als zij na 24.00 pas klaar is met werken of zeg zelf 23.00 kan zij niet meer thuis komen.

Ik hoor veel over BSO, maar die is niet zolang open hoor.

Zij kiest zelf voor een baan ver weg en met vervelende tijden voor een moeder ook ongeschoold kun je in een callcenter onder schooltijden aan het werk.
Ookal is ze bekend in de horeca als dat inhoudt dat je juist de momenten dat je kinderen thuis zijn aan het werk bent zou dat geen optie voor je moeten zijn.

Ongeschoold nu in een callcenter? In deze tijd? Flexibel? Ja, je mag van 08.00 tot 22.00 uur paraat staan en kunnen je ieder moment van de dag bellen. Haalbaar met 4 kinderen? I don't think so! :D

zonnebloem18

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-10 23:46

Bij de meeste outbound callcenters kan je ongeschoold na een kleine interne cursus aan de slag en zelf je diensten indelen als je een bepaald minimum aantal diensten draait.

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-10 23:52

Toch zullen ze diegene met ervaring als eerste kiezen en zelf je diensten indelen... Ja, een paar jaar geleden. Het klinkt mooi maar in praktijk werkt het niet zo makkelijk hoor.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-10 00:18

Dat valt dik mee MB, de arbeidsmarkt is niet zo moeilijk als men zichzelf wijsmaakt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-10 08:14

Inderdaad. En een auto aanhouden in de bijstand? Dan moet je ook niet klagen! Een auto is luxe.

Je kan het leven op twee manieren benaderen, positief of negatief. Als je er al bij voorbaat van uit gaat dat iets niet lukt, dan lukt het ook niet he?

jaantsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-10 08:26

Als je hier callcenter werk wilt doen wordt je wel degelijk ook op avond ingeplant. Je moet erg flexibel zijn en ja zo flexibel ben je niet met 4 kinderen.

Only_Hellen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-10 09:09

PattyOosten schreef:
Maar dat is gewoon niet waar. Reiskosten krijg je of vergoed van je werkgever, of zijn aftrekbaar van de belasting. Kinderopvang was in dit voorbeeld 170 euro.

Waarbij je zelfs gebruik kunt maken van kinderopvangtoeslag, die in dit specifieke geval aardig op kan lopen. Als ze 6,75 per uur aan opvang betaalt, en ieder kind is 5 dagen per week, 3 uur in de BOS, kan ze wel tot 300 euro per kind aan kinderopvangtoeslag krijgen.
Met de zorgtoeslag, huurtoeslag, kindgebonden budget en kinderopvangtoeslag, heeft ze bovenop haar inkomen van 1200 euro netto, zomaar 1700 euro aan toeslagen.
Lijkt me toch wel aardig de moeite waard om te gaan werken.
Een en ander alt na te rekenen op de site van de belastingdienst.

JunkDeLuxe

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-10 09:41

timilon schreef:
dat was sarcastisch!
maar als je zoveel geld krijgt van je ex, nah, dat bovenop je uitkering dan heb je het niet verkeerd...echter, dit is wel offtopic en is niet van toepassing op het verhaal van TS.

ik zit ook nog in de bijstand, dus je kan het proberen om op mijn belastingscenten te teren, maar gaat je helaas niet lukken...

het moet voor mensen in een uitkering gewoon aantrekkelijker zijn om te gaan werekn dan om thuis te gaan zitten.
daarbij, kinderen hebben er niet om gevraagd om geboren te worden, laat staan in een 1 ouder gezin op te groeien.
zoals voor mij al eens aangegeven is, kinderen zijn de toekomst.
is het heel wenselijk om kinderen ruim 40 uur in de week op school en naschoolse opvang te laten verblijven, zodat moeders zich de blubber moet werken voor een hongerloontje en de kinderen er alsnog niets aan overhouden, bijv een dagje efteling?

overigens is dit ook niet echt van toepassing op de mevrouw waar TS haar verhaal over ging.
deze mevrouw wil WEL werken, maar kan met alleen 40 uur werken niet rondkomen ivm alle extra's die eraf gaan.
met de allimentatie lukt het haar dan net, en daarom heeft mevrouw ervoor gekozen om zoveel uren te werken dat ze tot bijstandsniveau komt.
heel logisch, imo.
de vader heeft hier natuurlijk een grote rol in, die moet ook zeker zijn verantwoordelijkheid tov zijn kinderen nemen.
maar dat kun je mevrouw niet kwalijk nemen.

edit: stukje bijgevoegd

Ik zou zowizo al niet op jouw centjes kunnen teren, ik woon in BE :)

Ja, daar heb je wel gelijk in. Tuurlijk kiest ze ervoor zo veel uren te werken, tot het bijstandsniveau.
Maar da's toch heel erg fout van de maatschappij? Dat ze meer krijgt dan een ander, door kinderen te hebben en minder te werken?

Tuurlijk hoeft de vader zijn verantwoordelijkheid op te nemen. Mijn stiefpa betaald per maand €257 voor zijn dochter, die een jaar of 8 is, en die we al 3 jaar niet gezien hebben.. Maar hij betaald wél..

Ach, de maatschappij is naar de haaien.

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-10 09:42

faye schreef:
Inderdaad. En een auto aanhouden in de bijstand? Dan moet je ook niet klagen! Een auto is luxe.

Je kan het leven op twee manieren benaderen, positief of negatief. Als je er al bij voorbaat van uit gaat dat iets niet lukt, dan lukt het ook niet he?

:z Faye, je hebt helemaal gelijk! *D

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-10 09:43

Ayasha schreef:
Dat valt dik mee MB, de arbeidsmarkt is niet zo moeilijk als men zichzelf wijsmaakt.

Buiten dat, al is het wel heel makkelijk, je hebt altijd bepaalde tijden waar je je aan moet houden en 4 kinderen. :j