Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Da's ook nie eenvoudig, bel je je baas "nouhou ik ben onderweg" "hoe laat ben je hier?" "nou eh... Op het moment is het niet eens zeker of ik uberhaupt bij jou raak... Ze gaat richting Genk en jij zat in Hasselt toch?"
Ayasha schreef:haha tegen 50 wil ze wel als je haar hard genoeg doet schrikken, het enige probleem is dat de rem en het stuur dan niet goed werkenDa's ook nie eenvoudig, bel je je baas "nouhou ik ben onderweg" "hoe laat ben je hier?" "nou eh... Op het moment is het niet eens zeker of ik uberhaupt bij jou raak... Ze gaat richting Genk en jij zat in Hasselt toch?"
Ayasha schreef:Ik denk als je het op een jaar op telt, dat je met OV goedkoper uit komt eerlijk gezegd. Auto is natuurlijk wel gemakkelijker maar goed als je moet kijken op centen...
)
Ayasha schreef:Ik denk als je het op een jaar op telt, dat je met OV goedkoper uit komt eerlijk gezegd. Auto is natuurlijk wel gemakkelijker maar goed als je moet kijken op centen...
nicole3939 schreef:OV is geen optie van haar woonplaats naar ons.
Ze is dan 3 x zolang onderweg. En als zij na 24.00 pas klaar is met werken of zeg zelf 23.00 kan zij niet meer thuis komen.
Ik hoor veel over BSO, maar die is niet zolang open hoor.
zonnebloem18 schreef:nicole3939 schreef:OV is geen optie van haar woonplaats naar ons.
Ze is dan 3 x zolang onderweg. En als zij na 24.00 pas klaar is met werken of zeg zelf 23.00 kan zij niet meer thuis komen.
Ik hoor veel over BSO, maar die is niet zolang open hoor.
Zij kiest zelf voor een baan ver weg en met vervelende tijden voor een moeder ook ongeschoold kun je in een callcenter onder schooltijden aan het werk.
Ookal is ze bekend in de horeca als dat inhoudt dat je juist de momenten dat je kinderen thuis zijn aan het werk bent zou dat geen optie voor je moeten zijn.

PattyOosten schreef:Maar dat is gewoon niet waar. Reiskosten krijg je of vergoed van je werkgever, of zijn aftrekbaar van de belasting. Kinderopvang was in dit voorbeeld 170 euro.
timilon schreef:dat was sarcastisch!
maar als je zoveel geld krijgt van je ex, nah, dat bovenop je uitkering dan heb je het niet verkeerd...echter, dit is wel offtopic en is niet van toepassing op het verhaal van TS.
ik zit ook nog in de bijstand, dus je kan het proberen om op mijn belastingscenten te teren, maar gaat je helaas niet lukken...
het moet voor mensen in een uitkering gewoon aantrekkelijker zijn om te gaan werekn dan om thuis te gaan zitten.
daarbij, kinderen hebben er niet om gevraagd om geboren te worden, laat staan in een 1 ouder gezin op te groeien.
zoals voor mij al eens aangegeven is, kinderen zijn de toekomst.
is het heel wenselijk om kinderen ruim 40 uur in de week op school en naschoolse opvang te laten verblijven, zodat moeders zich de blubber moet werken voor een hongerloontje en de kinderen er alsnog niets aan overhouden, bijv een dagje efteling?
overigens is dit ook niet echt van toepassing op de mevrouw waar TS haar verhaal over ging.
deze mevrouw wil WEL werken, maar kan met alleen 40 uur werken niet rondkomen ivm alle extra's die eraf gaan.
met de allimentatie lukt het haar dan net, en daarom heeft mevrouw ervoor gekozen om zoveel uren te werken dat ze tot bijstandsniveau komt.
heel logisch, imo.
de vader heeft hier natuurlijk een grote rol in, die moet ook zeker zijn verantwoordelijkheid tov zijn kinderen nemen.
maar dat kun je mevrouw niet kwalijk nemen.
edit: stukje bijgevoegd