Koopto666 schreef:hoe moeten mensen zonder oren dan op de foto?
Jaja...
Oren er aanplakken, misschien? Of even lenen van de buurvrouw?
Dit meen je toch niet serieus hè...
Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
... ) jameyskatje schreef:als deze 'groep' op een menswaardige manier benaderd zal worden zal men heus wel meewerken, waarom direct op zo'n vijhandige manier(ok natuurlijk, daarmee bereikt hij stemmers die zelf ook niet beter weten en/of slechte ervaringen met 'moslims' hebben en hiermee bereikt hij de media/aandacht)? alsof je dan vrijwillige medewerking bereikt? wilders verwacht van alles van nederlandse moslims, is niet zo aardig over en tegen ze, doet ook niet erg zn best om de nederlandse moslims te willen begrijpen (hij schets een negatief beeld over de islam en weigert om met moslims in gesprek te gaan, soort backbiting), maar rekent hij nu wel op volle inzet? denk je dat er moslims zullen opstaan (bv moslims met een bepaalde maatschappelijke functie) die tegen hem zeggen ' Goh Geert, dat er een probleem is zien we in (bv criminaliteit), wij zouden graag met je samenwerken en concrete plannen uitwerken om dit te verhelpen', kan ik me niet voorstellen want dat lijntje heeft hij al verpest door een aantal jaar terug met kwetsende en verwijtende uitspraken te komen.
jameyskatje schreef:Lovely schreef:JS, het is juist goed dat er zakenmensen uit Azie hier zijn, wij moeten als Europa veel meer aansluiting gaan zoeken met groeiende economieen in het oosten.
dat klopt wel ja, dus nederland heeft er eigenlijk veel belang bij.
rainbow8 schreef:Heino:
Als ze mij op deze manier wensen te behandelen? Ja, dan hard terugslaan. Voor de "buitenlanders" die geen overlast veroorzaken......... Daar heb ik geen uitdaging mee en ook geen "last" van.
Lovely schreef:Op een of andere manier komen deze discussies altijd uit op allerlei variaties van achterbuurtverhalen die dan opeens maar een voor ons allemaal geldende realiteit moeten zijn, nou dat is het dus niet!
Mijn tip aan mensen die heel veel last hebben van Marokkanen, Turken, Surinamers, Antillianen: ga eens na hoe vervelend je zelf doet tegen die mensen en vraag je dan eens af of jij je aan zou willen passen aan jou?!
Heino schreef:rainbow8 schreef:Heino:
Als ze mij op deze manier wensen te behandelen? Ja, dan hard terugslaan. Voor de "buitenlanders" die geen overlast veroorzaken......... Daar heb ik geen uitdaging mee en ook geen "last" van.
Maar hoe zou jij reageren wanneer jij zo aangesproken wordt? Reageer je dan vriendelijk en meewerkend of ga je er juist dwars tegen in?
Lovely schreef:Op een of andere manier komen deze discussies altijd uit op allerlei variaties van achterbuurtverhalen die dan opeens maar een voor ons allemaal geldende realiteit moeten zijn, nou dat is het dus niet!
Mijn tip aan mensen die heel veel last hebben van Marokkanen, Turken, Surinamers, Antillianen: ga eens na hoe vervelend je zelf doet tegen die mensen en vraag je dan eens af of jij je aan zou willen passen aan jou?!
MamboBeach schreef:Het onderwerp an sich, niet dat ik nu een bepaalde vraag heb gesteld hoor maar waarom daar altijd over wauwelen, het valt mij op dat dat vaak naar boven komt in dergelijke topics. We begrijpen zelf toch wel over wie we het hebben. Dat vind ik dan een beetje de aandacht verleggen en meuterigheid.
Je mist toch weer intonatie etc. waardoor iemand dingen anders kan bedoelen dan je denkt. En da's opzich wel handig om duidelijk te hebben voor je iemand met je argumenten gaat bestoken (want misschien is die persoon het wel met je eens!). Had het pas zelf ook in een topic over toevallig Marrokanen, dat ik ook een zin neerzette die generaliserend opgevat werd door iemand terwijl ik het helemaal niet zo bedoelde.