Waarom discrimineert Geert Wilders wel of niet?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-10 10:56

Koopto666 schreef:
hoe moeten mensen zonder oren dan op de foto?

Jaja...
Oren er aanplakken, misschien? Of even lenen van de buurvrouw?

Dit meen je toch niet serieus hè...

Koopto666

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-10 11:03

MamboBeach schreef:
Koopto666 schreef:
hoe moeten mensen zonder oren dan op de foto?

Jaja...
Oren er aanplakken, misschien? Of even lenen van de buurvrouw?

Dit meen je toch niet serieus hè...

jawel bloedserieus..
natuurlijk niet.

MamboBeach

Re: Waarom discrimineert Geert Wilders wel of niet?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-10 11:59

Wat wil je er dan mee zeggen?

jameyskatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-10 12:07

dan zou de immigtgratie geheel stopgezet moeten worden, niet enkel voor 'niet-westerse' want dan maak je namelijk onderscheid. immiogratie kost zowieso veel geld, dat de ene groep nu iets meer kost dan de andere, maakt de andere groep nog niet goedkoop. overigens had hij ook de emigratiecijfers mogen meenemen in zin berekening wat mij betreft en zijn er andere zaken in nederland die veeel meer geld kosten.. ben wel benieuwd naar het gehele begrotingsplan van wilders, is dat al ergens te vinden?

misschien een tip voor geert om dan eens de handen ineen te slaan, partners te vinden en na te denken over preventie(criminaliteit en school/werkuitval te voorkomen) en echte oplossingen(scholing, bruggen bouwen), want ookal gooit men de grenzen dicht, hebben we nog steeds een 'probleem' met de huidige ' niet-westerse-hollanders', hij kan er wel over blijven schelden.. agja, ik als feyenoorder zou zeggen, geen woorden maar daden. laten we iets doen ipv alleen maar klagen klagen klagen.
als deze 'groep' op een menswaardige manier benaderd zal worden zal men heus wel meewerken, waarom direct op zo'n vijhandige manier(ok natuurlijk, daarmee bereikt hij stemmers die zelf ook niet beter weten en/of slechte ervaringen met 'moslims' hebben en hiermee bereikt hij de media/aandacht)? alsof je dan vrijwillige medewerking bereikt? wilders verwacht van alles van nederlandse moslims, is niet zo aardig over en tegen ze, doet ook niet erg zn best om de nederlandse moslims te willen begrijpen (hij schets een negatief beeld over de islam en weigert om met moslims in gesprek te gaan, soort backbiting), maar rekent hij nu wel op volle inzet? denk je dat er moslims zullen opstaan (bv moslims met een bepaalde maatschappelijke functie) die tegen hem zeggen ' Goh Geert, dat er een probleem is zien we in (bv criminaliteit), wij zouden graag met je samenwerken en concrete plannen uitwerken om dit te verhelpen', kan ik me niet voorstellen want dat lijntje heeft hij al verpest door een aantal jaar terug met kwetsende en verwijtende uitspraken te komen.

hier op mijn werk, als het ene kind tegen het andere kind zou zeggen : 'GEEF mij NU het waveboard!!' dan geef ik het kind een kleine kans dat hij m ook werkelijk krijgt, het zou eindigen in ruzie. maar als het kind zou zeggen: " jij bent al lang op het waveboard en ik heb er nog niet mee gespeeld. kunnen we over 2 minuten wisselen?" dan zouden de kinderen direct ruilen. het gaat hier niet om geven, ruilen, vragen. maar het gaat hier om de benadering.

maar hoe ga je de deuren geheel sluiten? overigens denk ik wel dat ik daar voor ben, immigratie stop, dus voor iedereen, maar denk alleen dat dat niet realistisch is (heb me allen nog niet genoeg daarin verdiept)

ondertussen vind nederland het veel te belangrijk om aziatische zakenlui binnen te halen of arbeiders uit het oostblok (alsof we een tekort op de arbeidersmarkt hebben :7... )

rainbow8

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-10 12:17

jameyskatje schreef:
als deze 'groep' op een menswaardige manier benaderd zal worden zal men heus wel meewerken, waarom direct op zo'n vijhandige manier(ok natuurlijk, daarmee bereikt hij stemmers die zelf ook niet beter weten en/of slechte ervaringen met 'moslims' hebben en hiermee bereikt hij de media/aandacht)? alsof je dan vrijwillige medewerking bereikt? wilders verwacht van alles van nederlandse moslims, is niet zo aardig over en tegen ze, doet ook niet erg zn best om de nederlandse moslims te willen begrijpen (hij schets een negatief beeld over de islam en weigert om met moslims in gesprek te gaan, soort backbiting), maar rekent hij nu wel op volle inzet? denk je dat er moslims zullen opstaan (bv moslims met een bepaalde maatschappelijke functie) die tegen hem zeggen ' Goh Geert, dat er een probleem is zien we in (bv criminaliteit), wij zouden graag met je samenwerken en concrete plannen uitwerken om dit te verhelpen', kan ik me niet voorstellen want dat lijntje heeft hij al verpest door een aantal jaar terug met kwetsende en verwijtende uitspraken te komen.

De "groep" op een menswaardige manier benaderen?? Sorry, maar dat stadium zijn we allang voorbij. Uit "eigen" ervaring heb ik voorbeelden zat dat je niet op een menswaardige manier benaderd wordt. Je wordt behandeld als een stuk vuil en als je iets zegt wat ze niet bevalt steken ze je auto in de fik. Of ze gooien vuurwerk bij je naar binnen, terwijl je met je hond (met hernia) een rondje loopt. Of ze sturen hun zoontje van nog geen 4 ofzo naar je toe om je te schoppen, schop je terug dan worden ze boos.

Niet door allemaal, maar wel door "de jeugd". Sommige ouderen daarbij niet uitvegend. Sommige die je gewoon ook met rescpect behandelen behandel ik ook met respect.

jameyskatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-10 12:29

wie zijn ZE?

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-05-10 12:31

Rainbow: dus pak je het maar op de hardhandige manier aan die sowieso niet zal (efficiënt) werken? Ipv te bedenken "die waar het niet werkt zijn rotte appels" en verder op de voet die JK voorstelt verder te gaan? Of word jij liever aangesproken met "GEEF NU ... DIT" ipv "Ik zou dit graag willen, kan dat?"

Dat immigratie veel geld kost wisten we toch al? En als immigratie beperken goed voor de economie is vind ik dat ook helemaal geen probleem. Maar wel wanneer men onderscheid gaat maken op basis van ras en geloof bij die immigratiebeperking.

jameyskatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-10 12:34

want ZE schelden mij ook uit, ZEbedreigen mij ook, ZE lachen mij uit op straat, HUN ouders sporen hun ook aan geen genade met mij te hebben, ZE weigeren gesprek met mij, ZE roddelen over mij, ZE bekogelen mij met viezigheid, ZE hebben mij ook wel eens de weg geblokkeerd, ZE hebben mij ook vaak anders behandeld dan anderen, ZE roddelen ook over mij, ZE terroriseren mijn woning beschadigen de auto, gooien eieren tegen mijn ramen en vuurwerk of speeksel over de schutting..

weet je wie ik daarmee bedoel, met ZE? de hollanders.

maar helaas weet ik wel beter en kan ik mezelf niet discrimineren dus wordt het ingewikkeld om op dat niveau een gesprek te voeren.

rainbow8

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-10 12:35

jameyskatje:
Ze zijn in dit geval Marokanen en Turken af en toe Antillianen.

Heino:
Als ze mij op deze manier wensen te behandelen? Ja, dan hard terugslaan. Voor de "buitenlanders" die geen overlast veroorzaken......... Daar heb ik geen uitdaging mee en ook geen "last" van.

Ik ben geen Wilders-fan, maar ik vind dat er wel iets gedaan moet worden. En ja, zijn uitspraken zijn vaak een weergave van wat er in de samenleving leeft.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-10 12:36

JS, het is juist goed dat er zakenmensen uit Azie hier zijn, wij moeten als Europa veel meer aansluiting gaan zoeken met groeiende economieen in het oosten.

jameyskatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-10 12:36

ze betekent direct alle. het zou je beter staan wanneer je zou zeggen dat een enkele zich zo gedraagt. ik wordt ook door enkele niet-moslims/hollanders benadeeld. betekent niet dat ZE zo zijn, die niet-moslims/hollanders dus, want dat is niet zo

jameyskatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-10 12:37

Lovely schreef:
JS, het is juist goed dat er zakenmensen uit Azie hier zijn, wij moeten als Europa veel meer aansluiting gaan zoeken met groeiende economieen in het oosten.

dat klopt wel ja, dus nederland heeft er eigenlijk veel belang bij.

rainbow8

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-10 12:38

Ze hoeft niet perse op allemaal te slaan. Ze kan ook, zoals in dit geval een bepaalde groep in een bepaald deel van een stad/dorp zijn.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-10 12:39

jameyskatje schreef:
Lovely schreef:

dat klopt wel ja, dus nederland heeft er eigenlijk veel belang bij.

Ja en kennis van de moslim en hindoegebruiken zijn daarbij ook wel handig omdat die twee stromingen een duidelijke stempel drukken op het dagelijks leven daar.

jameyskatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-10 12:42

dat sowieso, door de internationalisering zijn verre culturen en religies dichterbij gekomen. onze buren/landgenoten hebben tegenwoordig een andere religie/cultuur/achtergrond dan wij zelf. alleen dat maakt het al interessant en handig om van elkaar te leren. maar inderdaad ook zeker voor het bedrijfsleven is het heel praktisch om je te verdiepen in de overheersende geloven/culturen van je (toekomstige)zakenpartners. daarbij doen ze islamitische landen, het midden oosten eigenlijk, het financieel helemaal niet zo slecht. of kijk eens naar china..

maargoed, aan de andere kant emigreren hollanders ook voor hun werk naar het buitenand. dus misschien dat die zakenwereld zichzelf wel in evenwicht houd..

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-10 12:46

Waarom dat ZE nu helemaal uitpluizen, je snapt zelf toch ook wel dat dit om de mensen gaat die zich niet aanpassen en rotzooi trappen. Iedere keer terug komen dat er niet-moslims, nederlanders zijn die ook slechte dingen doen is ook een dooddoener, want die heb je overal... Polen, Russen, Spanjaarden, Italianen, Duitsers... Daar gaat toch niet om. Op deze manier wordt iedere keer de aandacht weerlegd en wordt er verder niet op ingegaan.

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-05-10 12:46

rainbow8 schreef:
Heino:
Als ze mij op deze manier wensen te behandelen? Ja, dan hard terugslaan. Voor de "buitenlanders" die geen overlast veroorzaken......... Daar heb ik geen uitdaging mee en ook geen "last" van.

Maar hoe zou jij reageren wanneer jij zo aangesproken wordt? Reageer je dan vriendelijk en meewerkend of ga je er juist dwars tegen in?

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-05-10 12:47

MamboBeach schreef:
Op deze manier wordt iedere keer de aandacht weerlegd en wordt er verder niet op ingegaan.

Wat voor onbeantwoorde vragen heb jij dan? Of onderwerpen waar volgens jou niet op ingegaan wordt?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-10 12:50

Op een of andere manier komen deze discussies altijd uit op allerlei variaties van achterbuurtverhalen die dan opeens maar een voor ons allemaal geldende realiteit moeten zijn, nou dat is het dus niet!
Mijn tip aan mensen die heel veel last hebben van Marokkanen, Turken, Surinamers, Antillianen: ga eens na hoe vervelend je zelf doet tegen die mensen en vraag je dan eens af of jij je aan zou willen passen aan jou?!

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-10 12:53

Het onderwerp an sich, niet dat ik nu een bepaalde vraag heb gesteld hoor maar waarom daar altijd over wauwelen, het valt mij op dat dat vaak naar boven komt in dergelijke topics. We begrijpen zelf toch wel over wie we het hebben. Dat vind ik dan een beetje de aandacht verleggen en meuterigheid.

Apoc

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-10 12:53

Lovely schreef:
Op een of andere manier komen deze discussies altijd uit op allerlei variaties van achterbuurtverhalen die dan opeens maar een voor ons allemaal geldende realiteit moeten zijn, nou dat is het dus niet!
Mijn tip aan mensen die heel veel last hebben van Marokkanen, Turken, Surinamers, Antillianen: ga eens na hoe vervelend je zelf doet tegen die mensen en vraag je dan eens af of jij je aan zou willen passen aan jou?!

Ik heb met mijn werk veel met buitenlanders te maken en naar mijn mening ben ik altijd vriendelijk. Het geen dat sommige marokaanse en turkse mensen mij geen hand willen schudden omdat ik een vrouw ben of vreselijk tegen je te keer gaan, omdat ik een vrouw ben en dan geen gelijk kan hebben. Ik doe echt niet vervelend tegen ze, maar echt aardig tegen mij doen er veel niet. Natuurlijk zitten er gelukkig ook aardige tussen, maar door mensen die mij zo behandelen, begin ik toch anders naar marokaanse en turkse mensen te kijken.
Laatst bijgewerkt door Apoc op 20-05-10 12:54, in het totaal 1 keer bewerkt

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-10 12:54

Heino schreef:
rainbow8 schreef:
Heino:

Maar hoe zou jij reageren wanneer jij zo aangesproken wordt? Reageer je dan vriendelijk en meewerkend of ga je er juist dwars tegen in?

Als iemand mij al heeft geslagen, sla ik keihard terug.

rainbow8

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-10 12:56

Als die groep waar ik het nu over heb...... overlast veroorzaakt en er wordt hen gevraagd ergens anders naartoe te gaan. Zodat andere mensen wel bij het buurtcentrum naar binnen kunnen gaan (die groep mocht niet meer naar binnen omdat ze weigerden om zich normaal te gedragen). En ze gaan je dan uitschelden voor van alles en nog wat. Vervolgens word je auto in de fik gestoken.......... Nee, dan ben ik niet vriendelijk meer. Als er al herhaaldelijk gesprekken zijn geweest en het is en blijft pappen en nathouden is de maat een keer vol denk ik. Dan is er geen ruimte meer om op een normale manier te willen communiceren.
Dezelfde groep hebben de dochter van mijn lover lastig gevallen. Terwijl ze er alleen maar langsfietste. Dus uit het niets van de fiets getrokken en aangerand. Is dit normaal?? Is er dan nog een normale communicatie mogelijk?? Op beide voorbeelden is het antwoord nee!!
Mijn dochter had op haar vorige school een Marokaans vriendje. Dat ging hartstikke goed, geen enkele uitdaging mee. Met de ouders van dat jongetje ook geen problemen mee. Maar de groep die overlast veroorzaakt........... ja, daar heb ik wel een uitdaging mee en die hebben gewoon hard aangepakt te worden.

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-10 12:56

Lovely schreef:

Waarom doe je zo neerbuigend, zoals jij de situatie schetst is het namelijk niet voor mij. :n
Ik heb niet vervelend gedaan tegen deze mensen, ze deden vervelend tegen mij, moet ik dan poeslief en aardig terug doen?

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-05-10 12:58

MamboBeach schreef:
Het onderwerp an sich, niet dat ik nu een bepaalde vraag heb gesteld hoor maar waarom daar altijd over wauwelen, het valt mij op dat dat vaak naar boven komt in dergelijke topics. We begrijpen zelf toch wel over wie we het hebben. Dat vind ik dan een beetje de aandacht verleggen en meuterigheid.

Mja da's weer Internet denk ik hè :D Je mist toch weer intonatie etc. waardoor iemand dingen anders kan bedoelen dan je denkt. En da's opzich wel handig om duidelijk te hebben voor je iemand met je argumenten gaat bestoken (want misschien is die persoon het wel met je eens!). Had het pas zelf ook in een topic over toevallig Marrokanen, dat ik ook een zin neerzette die generaliserend opgevat werd door iemand terwijl ik het helemaal niet zo bedoelde.

En Rainbow, je zegt het zelf, er valt niet mee te communiceren. Waarom dan die mensen niet links laten liggen ipv een toon aanslaan waarmee je helemaal niet verder komt? Ik kom ook weleens mensen tegen met wie een normaal gesprek niet mogelijk is. Prima, maar dan wil ik de situatie ook niet onnodig laten escaleren door een boze toon aan te slaan. Dan herhaal ik mijn verzoek (of wat dan ook) op een vriendelijke manier, werkt dat niet, dan niet.