Rare situatie bij de Dodenherdenking.

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-10 10:44

er wordt aangegeven (persconferentie) dat het om een ortodox joods uitziende man zou gaan. Ik kan me werkelijk niet voorstellen dat het écht om een jood gaat, als je bedenkt met wat voor reden we (in basis) op 4 mei 2 minuten stil zijn.
Maar het is wel weer het bewijs dat er niks meer kan. Als er vanavond tijdens het bevrijdingsconcert iemand grappig denkt te zijn (en ja, zulke mensen zijn er helaas) om in de menigte te gaan roepen: Ik heb een bom!, krijg je eenzelfde situatie...

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-10 10:45

Shadow, verwijs ik naar jou?

Misschien had ik duidelijker moeten zijn. Mijn reactie is een reactie op de post boven die van mij.

Hoewel ik jouw theorie hier en daar wel wat te ver vind gaan ja. Je hebt het niet over de mensen die daar op dat moment stonden, maar tussen de regels door toch weer wel. En het komt op mij over als 'joh, al die paniek is nergens voor nodig, er was toch niks aan de hand?' maar misschien lees ik verkeerd.

Maaike__

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-10 10:47

Jeannette schreef:
Moii Missy: Wij stonden schuin bij het kleine tv scherm. Precies achter de geluidsinstallatie. Eigenlijk in het midden van het linkergedeelte van de Dam. Hoe is het nu met je moeder? :(:)

Wij stonden ook in het linkergedeelte van de Dam, Het leek wel alsof het aan onze kant de paniek nog erger was? Ik zag op de beelde dat het rechtergedeelte best snel weer stil stond en het rechtergedeelte langer in paniek was.
Met mijn moeder gaat het wel beter, heeft erg veel last van dr knie.

Hoe is het met jou en je pleegkindje nu? Hij zal ook wel geschrokken zijn!

Giolli
Zeg maar Ber!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-10 10:50

stef schreef:
er wordt aangegeven (persconferentie) dat het om een ortodox joods uitziende man zou gaan. Ik kan me werkelijk niet voorstellen dat het écht om een jood gaat, als je bedenkt met wat voor reden we (in basis) op 4 mei 2 minuten stil zijn.
Maar het is wel weer het bewijs dat er niks meer kan. Als er vanavond tijdens het bevrijdingsconcert iemand grappig denkt te zijn (en ja, zulke mensen zijn er helaas) om in de menigte te gaan roepen: Ik heb een bom!, krijg je eenzelfde situatie...

Ja en er werd ook gezegt dat mensen gezien hebben dat het desbetreffend persoon voor de tijd een pruik op deed.
een pruik met pijpenkrullen zodat het er "joods" uit zou zien...

er zijn zoveel verhalen.

_Nancy

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-10 10:53

Ik heb net even enkele pagina's gelezen en ook het filmpje bekeken en op nu.nl gelezen..

En ik zou me ook vreselijk hebben geschrokken, wie verwacht nou dat een of andere 'idioot' tijdens de 2 minuten stilte zo hard gaan lopen schreeuwen.
Toch zijn er helaas wel veel gewonden gevallen (ik las 50 lichtgewonden) :n

Goed dat de politie er zo snel bovenop sprong en gelukkig keerde de rust al snel terug!
Dit zal ook een enorme schok zijn geweest voor de koninklijke familie, aangezien vorig jaar een aanslag op hun gericht was..
Toch heel veel respect dat ze doorgingen!

Jeannette

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-10 11:00

@Moii Missy: Pieter is erg geschrokken. Toevallig hadden we het er over hoe kwetsbaar zo'n grote groep mensen eigenlijk is. Was je moeder ook omvergelopen? Ik ben gewoon tegen de grond gesmakt en kwam keihard op mijn knieen terecht.
En voorkomen kan volgens mij nooit. Of het bij deze man opzet is, geen idee. Mocht hij echt zo verward zijn als men zegt hoop ik dat hij hulp gaat krijgen en aanneemt. Want als hij niet wil, gebeurt dat natuurlijk ook weer niet.

Maaike__

Re: Rare situatie bij de Dodenherdenking.

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-10 11:02

Mijn moeder is ook omver gelopen en ik kreeg dr niet overeind. Niemand hielp ook, De politie hielp daaarna goed, we konden daar even bijkomen en kregen een flesje water.

Giolli
Zeg maar Ber!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-10 11:09

SteffiiY

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-10 11:11

inderdaad :j

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-10 11:16

Zoals iemand onder het filmpje al zegt: een misleidende titel.

Dát vind ik nou paniekzaaien. Ervan uitgaan dat het om een mislukte aanslag gaat.

Giolli
Zeg maar Ber!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-10 11:16

Ik vind het eigenlijk ook wel een beetje logisch waarom er werd gezegt dat er iemand onwel was geworden, jullie niet?
Als je verteld dat een of andere gek er doorheen heeft geschreeuwt haal je niet echt de rust terug..
Als je verteld dat er iemand onwel is geworden, die wordt verzorgt is de menige al een heel stuk opgelucht...

SteffiiY

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-10 11:17

jawel is wel logisch, maar aan de andere kant erg fake.

Giolli
Zeg maar Ber!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-10 11:19

Karin schreef:
Zoals iemand onder het filmpje al zegt: een misleidende titel.

Dát vind ik nou paniekzaaien. Ervan uitgaan dat het om een mislukte aanslag gaat.

ja ik ook! :j

SteffiiY

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-10 11:19

Dat zijn meestal vaan jongeren die paniek willen zaaien ;)

Giolli
Zeg maar Ber!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-10 11:22

waarom jongeren? Het kunnen evengoed ook gestoorde ouderen zijn hoor...

SteffiiY

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-10 11:23

Kan ook, maar meestal zijn sensatiezoekers/youtube plaatsers jongeren.

Giolli
Zeg maar Ber!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-10 11:24

ja oke.. :j

SteffiiY

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-10 11:26

Maar zoals je zegt, kunnen ook gewoon ouderen zijn hoor :j

Sunnda

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-10 11:29

ik moest wel lachen tijdens de persconferentie gister op NL2.
dat vervelende mens van het journaal vroeg aan Welten: maar er kan dus wel iemand met een koffer op de dam lopen?
Welten zegt: ja klopt, en iemand met een fiets, iemand met een rugzak en iemand met een koffer ja. :z
oftewel: rot op met je domme vragen :+ een bom kan ook in je schoen..
zegt ze daarna: ja. het is ook wel logisch natuurlijk dat je met een koffer op de dam loopt. de slimmerik...........
:D

Sunnda

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-10 11:41

ik zou me trouwens doodschamen als ik degene was die zo had lopen gillen als een viswijf.. die kan ik nog steeds niet plaatsen.

de paniek was rondom het incident zefl heel klein, ze stoven uiteen, maar na een paar meter hadden ze door dat de politie die man al had en gingen veel mesnen dichtbij staan kijken toen hij afgevoerd werd... verderop zie je de massa pas gaan rennen.
maar je hoort die man gillen en dan keihard een vrouw gillen.. waarom gilde die vrouw zo hard? een gil van schrik kan ik me vorstellen, maar die zijn over het algemeen niet zo lang, en aangezien er verder geen wapens ofzo in het spel waren, leek het mij een beetje overdreven om met zo'n lange gil paniek te zaaien.
nou ben ik zowieso niet zo van de gillende mensen, maar dit klonk mij wel wat overdreven.

Szan

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-10 11:45

Ik was er ook bij, maar niet aan de kant waar het gebeurde. Wij stonden in het vak aan de andere kant, en snapten ook echt niet wat er aan de hand was. We hoorden keihard gekrijs, eerst van een man en daarna nog een keer (van twee mensen? van een vrouw?). Toen was er verwarring en een seconde later kwam de hele menigte onze kant oprennen. Letterlijk een vloedgolf van mensen, het was heel eng :\ We stonden ook achterin, en werden dus platgedrukt tegen de hekken. Daar stonden ook kleine kindjes tussen... Onmiddellijk waren er dus een hoop mensen die 'rustig riepen' dat mensen moesten stoppen met rennen, anders werden er heel wat mensen platgedrukt. Toen werd omgeroepen dat er iemand onwel was geworden, ontspande iedereen zich. Ook al is het achteraf niet waar, ik ben heel blij dat ze dit toch omgeroepen hebben :j Iedereen werd rustig en liep weer een beetje terug, en dat was niet gebeurd als ze echt hadden gezegd wat er werkelijk was gebeurd ;) Dus in dit geval was de onjuiste informatie in ons vak in ieder geval een heel goed idee...

RandyOrton25

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-10 11:57

volgens mij is dat pang pang geluid gewoon het geluid van de hekken die om ver worden gelopen.
mensen zijn ook echt net schapen der roept 1 of andere debiel bom en gelijk staat alles op klappen en worden er mensen en kinder plat gewalst.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-10 11:58

Ik denk dat die vrouw/dat meisje gilde uit paniek.
Als ik ergens heel erg van schrik begin ik ook te gillen.
Dat is een soort reflex.. een manier om je adrenaline (en angst) kwijt te raken.

Charmaiineee

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-10 12:01

ja klopt, dat heb ik dus ook.
en andere mensen schrikken, zoals ook al op het nieuws is gezegt mensen denken aan K'dag 2009 en hoppatee.

Charica

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-10 12:02

RandyOrton25 schreef:
volgens mij is dat pang pang geluid gewoon het geluid van de hekken die om ver worden gelopen.
mensen zijn ook echt net schapen der roept 1 of andere debiel bom en gelijk staat alles op klappen en worden er mensen en kinder plat gewalst.

Dat denk ik ook eigenlijk...

Heb wel respect voor onze Koningin. Vind het eigenlijk best wel sneu voor haar, rest van het Koningshuis, de Veteranen... :(