Cohen of Wilders

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Als ik moet kiezen tussen Job Cohen en Geert wilders dan kies ik voor...

Cohen
330 (58%)
Wilders
236 (41%)

Totaal aantal stemmen: 566

MamboBeach

Re: Cohen of Wilders

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-10 10:36

Nu zeg je niets meer sarabande, nu je hebt gemerkt dat ik wel degelijk bekend ben in Rotterdam e.o. :D
Dus niets geen vooroordelen he, misschien voor jou een tip, denk niet altijd dat je discussiegenoot minder weet dan jij... Dat gevoel wil je altijd neerzetten en lekker denigrerend doen maar stop er een keer mee, mensen worden het zo zat.

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-10 10:40

MamboBeach schreef:
Nu zeg je niets meer sarabande, nu je hebt gemerkt dat ik wel degelijk bekend ben in Rotterdam e.o. :D
Dus niets geen vooroordelen he, misschien voor jou een tip, denk niet altijd dat je discussiegenoot minder weet dan jij... Dat gevoel wil je altijd neerzetten en lekker denigrerend doen maar stop er een keer mee, mensen worden het zo zat.

Ik zag geen reden om op jouw gegoogelde straten opsomming te reageren. Het ging niet zo zeer om de straat maar om degenen die zich daarin bevonden, dat onderwerp was afgehandeld, jij zet je auto daar (en dus ook in die andere straten en wijken geef je aan, boeiend hoor :O ) niet neer.

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-10 10:44

Gegoogelde straten? Je zet jezelf zo voor aap, zo minachtend bedoel ik dus... Slaap lekker sarabande.

Even nog erbij zetten, ik denk dat jij zelf even bent gaan googlen, je wist even niet meer waar ik het over had, maar het is je vergeven hoor! ;) :(:)

jameyskatje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-04-10 12:35

zo meiden, gezellig hoor! keep up the good work!

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-10 12:43

Is het dan zo raar dat ik eerst een grondig onderzoek wil naar de oorzaken van verhoogde criminaliteit onder bepaalde groepen voor ik tot aanpakken over zou gaan??

Wordt er ook een beetje moe van dat me constant verweten wordt dat ik problemen ontken. Maar als men eens goed gaat lezen dan ziet men ook dat ik die problemen wel degelijk erken en zelfs met statistieken kom. Dus van ontkennen lijkt me geen sprake. Wat ik wel ontken is dat we nu weten wat er precies aan de hand is. En wanneer je niet zeker weet waardoor problemen veroorzaakt worden lijkt het mij niet effectief die oorzaken aan de te pakken die mogelijk helemaal geen rol spelen en dé oorzaken links te laten liggen..

Onassa

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-10 13:20

sarabande schreef:
Onassa schreef:
Ik zou hier een hoop op kunnen zeggen, maar ik ga op jou reakties niet meer in.
Zou je mij ook willen negeren???
Dank je wel.

Nee dit is een discussie en als je dingen opschrijft kan je daar reactie op verwachten.
Wil je dat niet, dan moet je niets opschrijven.

Het is op dit forum niet toegestaan dat users uitmaken wie er wel en wie er niet mag reageren

Maar je kan mij tot foei maken dan lees je niet meer wat ik plaats

Okee, mijn idee was misschien kunnen we elkaar gewoon netjes negeren, maar dat zie je niet zitten dus.
Prima hoor, die mening mag je hebben.
Ik ga dan de foei knop maar eens opzoeken.
Weet alleen bij god niet hoe dat werkt :+

Edit, gevonden, weer wat geleerd op mijn ouwe dag }:0

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-10 13:41

Heb effe bij gelezen,en ik merk dat er heel veel "Waarom" word gevraagd.En dat steeds maar weer,waarom vind je dit,waarom vind je dat?Als iemand iets vind,hoeft er toch niet steeds tekst en uitleg gegeven worden?en meer dan 1x.Want vaak staat er al een antwoord,maar dat is dan nóg niet genoeg.
Sommige moeten niet zo door blijven draven en genoegen nemen met 1 bepaald antwoord en blijven door drammen.
Dat vind ik.

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-10 13:42

Sommige moeten niet zo door blijven draven en genoegen nemen met 1 bepaald antwoord en NIET blijven door drammen.

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-10 13:46

Tja sorry, ik zal me wel terugtrekken uit dit topic want het frustreert me enorm dat ik bepaalde gedachtengangen gewoon echt niet kan begrijpen. Daarnaast frustreert het me dat mijn posts niet goed gelezen worden (bvb over het zogenaamd ontkennen van problemen)

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-10 13:48

gohya schreef:
Sommige moeten niet zo door blijven draven en genoegen nemen met 1 bepaald antwoord en NIET blijven door drammen.

Maar dat is toch de bedoeling van een discussie om erachter te komen waarom die ander een andere mening heeft. Anders is het onmogelijk te begrijpen wat die ander bedoelt.
het is toch niet de bedoeling om langs elkaar monologen te gaan zitten afsteken????

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-10 13:58

Jawel dat is ook de bedoeling,maar soms geeft iemand een antwoord en dan is de ander er steeds niet tevreden over en blijft door vragen "Waarom"? Een antwoord is toch genoeg,lijkt me niet dat je een antwoord niet kan begrijpen?miss. een enkel antwoord.Maar de meeste antwoorden worden echt goed gegeven,dat lees ik zelf in dit topic.

Sandeman

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-10 14:00

Amen,...

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-10 14:08

gohya schreef:
Jawel dat is ook de bedoeling,maar soms geeft iemand een antwoord en dan is de ander er steeds niet tevreden over en blijft door vragen "Waarom"? Een antwoord is toch genoeg,lijkt me niet dat je een antwoord niet kan begrijpen?miss. een enkel antwoord.Maar de meeste antwoorden worden echt goed gegeven,dat lees ik zelf in dit topic.

Wanneer een antwoord duidelijk is en niet interpreteerbaar, dan is dat duidelijk.
Maar vaak wordt eigenlijk helemaal geen antwoord gegeven alleen een mening herhaald, waarbij het waarom dus onduidelijk blijft.
Als voorbeeld iemand die hier en in andere topics maar blijft roepen ik stem op Wilders.
Mooi maar als je je zelf daar zo op voorstaat leg dan uit waarom en niet met dingen waarvan een kleuter weet dat die niet haalbaar zijn, want dat roept dan weer waaroms op.

Sandeman

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-10 14:19

Maar als je op Cohen stemt hoef je minder uitleg te geven dan wanneer je op Wilders stemt.

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-10 14:19

Sandeman schreef:
Maar als je op Cohen stemt hoef je minder uitleg te geven dan wanneer je op Wilders stemt.

Vindt je dat????

Sandeman

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-10 14:22

Dat voel ik ja, kan aan mij liggen hoor. Maar dat idee heb ik wel ja.

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-10 14:31

Ik geloof dat de meeste mensen die de keuze voor Cohen maken die heel duidelijk onderbouwd hebben.
En niet met beloftes die hij doet, maar met name door alles wat hij al gedaan heeft.
De keuze voor Wilders komt meestal neer op achterbuurt jochies die lastig zijn, hetgeen in verband met de financiële crisis en de toekomst van het land geen overtuigende reden lijkt.
Vandaar dat er dan vragen open blijven staan.
Tenminste zo begrijp ik het

_sparta_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-10 14:32

Dat idee hebben er veel, maar door een selecte groep wordt daar steeds op geantwoord dat dit niet zo is. Terwijl dat juist net steeds de door drammersvragers zijn. Trek het je niet aan. Je gevoel fopt je niet. :D

Peperkroket

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-10 14:42

Sandeman schreef:

Ik denk dat dat komt doordat er meer kritische vragen worden gesteld richting de Wilderskiezers en minder richting de Cohenkiezers..

Sandeman

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-10 14:46

Ja dat zou idd goed kunnen Chris.

Genee

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-10 15:58

Absoluut Cohen. Ik wilde dit jaar eigenlijk D66 stemmen, maar waarschijnlijk wordt het toch PvdA. Een tactische stem tegen Wilders :).

Sandeman

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-10 16:08

En waarom wil je een tactische stem tegen Wilders.

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-10 16:32

Volgens mij is de bedoeling van een discussie dat je het een beetje onderbouwt. Als er alleen komt te staan Wilders of Cohen, dan is het geen discussie meer maar een populariteitspoll.
Ik vind dat de Wilders-aanhang vaak niet verder komt als: het land is vol, weg met de marokkanen e.d. terwijl een politieke partij wel meer op zijn agenda heeft staan.
En zoals ik al eerder heb aangegeven, je kan wel allemaal roepen wat er fout is in Nederland, dat is niet zo moeilijk, maar oplossingen aandragen die haalbaar zijn, zowel wettelijk of financieel, is veel moeilijker.

Wilders roept, naar mijn mening, vaak die rare dingen, omdat hij weet dat er dan toch geen partij met hem wil regeren, dus hoeft hij geen verantwoordelijkheid te nemen. Dat is veel gemakkelijker. Een regeringspartij verliest namelijk bijna altijd stemmen, als er vervelenden maatregelen genomen moeten worden.

Sandeman

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-10 16:36

Mijn stem op Wilders heb ik,vind ik, goed onderbouwd en niet alleen weg met marrokanen,vol is vol etc...
Heb zijn partijpunten heeeel erg goed doorgelezen.

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-10 16:41

Sandeman schreef:
Mijn stem op Wilders heb ik,vind ik, goed onderbouwd en niet alleen weg met marrokanen,vol is vol etc...
Heb zijn partijpunten heeeel erg goed doorgelezen.

Nou volgens mij,als ik het goed gevolgd heb, ging het er toch vooral over dat je last had van marokkanen in de trein en op je werk. Hoofddoekjes vond je lelijk maar het kapsel van Wilders vond je top!

Maar wat vind je dan van zijn partijgenoot Hero Brinkman? Die staat toch ook bekend als agressief? Word je daar dan niet bang van?