Je weet nooit in welke situatie's je terecht komt, dit kan je niet zien voordat je aan kinderen begint.
Erg domme uitspraak zeg!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
_sparta_ schreef:Ik meende eens gehoord te hebben dat na x aantal jaar terug betalen de rest vervalt?
Vjestagirl schreef:samantha5 schreef:Nou dan kan je dat net zo goed ook afschaffen want ja dat kleine bedrag werkt dan ook niet. Zeg je over kinderbijslag ook. Van die 60 euro in de maand kan ik namelijk ook geen kind onderhouden.
Is geen kleine bijdrage. De €256 die ik per maand krijg is een hele grote bijdrage in mijn studie, en als ik m niet zo krijgen zou ik niet meer kunnen studeren, en met mij een heleboel studenten niet.
Als ouders die €60 niet meer zouden krijgen zou een heel groot gedeelte niet in de problemen komen. Misschien niet meer roken, niet meer merkkleding of niet meer uitgebreidde dagjes weg...
DameBlanche schreef:Die kinderen zijn in de toekomst wel aan het werk en betalen dan jou oude dag!
Neemt niet weg dat je er natuurlijk wel goed over na moet denken voor je de beslissing maakt en van die kinderbijslag alleen red je het volgens mij niet!
Rebeccaa schreef:Omdat helaas niet iedereen de hersenen heeft om een goede HBO/Universitaire opleiding te volgen heeft. Ik bedoel, ik kan het later prima met een HBO/universitaire opleiding doen, maar bijvoorbeeld mijn tweelingbroertje niet, hij is veel praktischer dan ik ben. Hij werkt later waarschijnlijk net zo veel als ik werk, maar of we 't zelfde gaan verdienen.. ik denk 't niet.
Citaat:Ik denk dat iedereen in Nederland de kans heeft om een goed inkomen te verdienen, dat er dmv allerlei regelingen en subsidies (waar iedereen aanspraak op kan maken, niet alleen de mensen die een kind hebben) hoeft niemand in Nederland het te laten om ouder te zijn. Ik ben het met je eens dat je er dan misschien andere dingen voor moet laten. Dat is dan niet anders. Als het jouw droom is om een groot gezin te hebben zou k zeggen 'ga er voor', maar ik zie niet in waarom de staat moet betalen voor je droom van een groot gezin.
Vjestagirl schreef:Brainless schreef:Maar ik kan zonder KB niet de zorg bieden die mijn kids nodig hebben....
Zou ook bijvoorbeeld uit een algemeen potje voor dit soort gevallen kunnen komen, waar iedereen die geld nodig heeft voor vervoer ed uit zou kunnen komen niet alleen de mensen met kinderen.
Rebeccaa schreef:DameBlanche schreef:Die kinderen zijn in de toekomst wel aan het werk en betalen dan jou oude dag!
Neemt niet weg dat je er natuurlijk wel goed over na moet denken voor je de beslissing maakt en van die kinderbijslag alleen red je het volgens mij niet!
Zo, die zit!
Nee, ik vind kinderbijslag heel goed juist! Ik bedoel, ik weet zeker dat ruim 50% van de mensen die nu kinderen heeft, het best wel moeilijk zou krijgen zonder kinderbijslag. Moet je ze dan maar niet nemen? Wat eerder al gezegd is; Wie gaat er dan later consumeren? Zorgen dat de economie blijft draaien? Tja, niemand.. want er staat gewoon geen jongere generatie klaar, in ieder geval niet eentje die groot genoeg is. En wat denk je van baby spullen? Die worden ook ineens veel minder verkocht als er minder kinderen komen..En tja, ouders gaan ook minder consumeren als ze geen kinderbijslag meer krijgen..
_sparta_ schreef:Hey, alweer iemand die geen kinderen heeft voor zichzelf, maar voor de maatschappij.
Erg geloofwaardig.En eigenlijk best wel zielig. Als dat kind ooit vraagt, papa, mama waarom ben ik hier. Dan krijgt het kind niet het antwoord uit de liefde voortvloeiend van ons 2. Nee we moeten de economie draaiende houden.
Mindim schreef:_sparta_ schreef:Hey, alweer iemand die geen kinderen heeft voor zichzelf, maar voor de maatschappij.
Erg geloofwaardig.En eigenlijk best wel zielig. Als dat kind ooit vraagt, papa, mama waarom ben ik hier. Dan krijgt het kind niet het antwoord uit de liefde voortvloeiend van ons 2. Nee we moeten de economie draaiende houden.
, joh hoe oud ben je.