Ik vind Loesje nog steeds leuk, maar dat zal dan ook de leeftijd zijn (35).
Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Alet74 schreef:Misschien moeten we ons maar aan gaan melden als vrijwilligers, om de natie te redden. Komt het toch nog goed!
Ik vind Loesje nog steeds leuk, maar dat zal dan ook de leeftijd zijn (35).
Citaat:Ik vind het altijd zo frappant dat mensen klagen over de 'gevestigde partijen' en dat die blijkbaar niet doen wat zij willen. Terwijl juist bij die gevestigde partijen de mogelijkheden bestaan om zelf het beleid te veranderen/bij te stellen. Waarom zijn die mensen dan geen lid geworden, hebben meegekozen over het beleid, de bestuurders, de partijprogramma's.......
We leven in een 'ja, maar....' cultuur, mensen leggen de schuld buiten zichzelf en blijkbaar moet 'Den Haag' of het 'gemeentehuis' het maar oplossen. Als dat niet lukt, wordt er met het vingertje gewezen, in plaats van dat ze zelf verantwoordelijkheid nemen.
Dat zie je niet alleen onder de kiezers, ook onder werknemers, ruiters ( neeeuh, het ligt aan mijn paard dat 'ie niet luistert![]()
). Mensen moeten zichzelf en elkaar weer eens een beetje leren vertrouwen en verantwoordelijkheid nemen.
Lovely schreef:Russel, er was gisteren bij Rondom 10 ook iemand uit Almere die vond dat onze politie maar meer moest doen als de politie uit Amerika. Dat is een beangstigende uitspraak van die man omdat hij zich waarschijnlijk baseert op wat hij op televisie ziet en zich kennelijk niet beseft dat de gewone wereld iets anders is dan teeeeveeeee. Daarnaast denk ik in algemene zin dat je niet moet willen dat de politie een schrikbewind moet gaan voeren omdat je daarmee alleen maar meer agressie en verharding in de hand werkt. Het is een mooie gedachte dat een bataljon ME een probleem oplost, maar het is helaas een utopie dat je met geweld iets oplost.
KiWiKo schreef:en dat is het probleem........ Wilders komt met kant en klare oplossingen (ook al weten jij en ik dat het niet zo werkt) maar het merendeel van de ontevreden bevolking hoort dat blijkbaar toch ernstig graag..........
Alet74 schreef:Precies, dus dat werkt niet. Maar ik geloof dat we erg afdwalen. (al is het wel interessante materie)
Dan ligt de taak van de andere partijen erin om de mensen proberen uit te leggen hoe het wel werkt. Simpel
En anders moet hij maar eens laten zien (Wilders) hoe hij het doet, hoe eng me dat ook lijkt, misschien is de enige methode dat hij in een kabinet flink tegen de lamp loopt. Weten we dat ook weer, streep erdoor, verkiezingen en gewoon weer normaal verder.
Zesiram schreef:@Russel: Als het zo simpel was om ze weer op het rechte pad te krijgen ( en zo goedkoop ) en te houden, dan was dat allang de ingevoerd. Dat is namelijk al vaak zat geprobeerd.
De problematiek ligt een stuk ingewikkelder en op een heel ander vlak, en is niet met afschrik-effect om te keren.Citaat:Geen snelle recepten. Gezichtspunten en bouwstenen voor een andere aanpak van Antilliaanse jongeren
In deze studie pleit de auteur voor een geconcentreerde aanpak over langere termijn, snelle recepten zijn er volgens hem niet, die werken alleen maar contra-productief. Men moet zich realiseren dat een succesvolle aanpak om een 'worst case-scenario' vraagt.
Een andere bevolkingsgroep dan de Marokkanen, zelfde soort problematiek,lijkt me toch duidelijk.
russel schreef:Gewoon de politie op straat komt verreweg te veel bevoegdheden te kort....om daadkrachtig zijn werk te doen. En juist door het gebrek van wettelijke bevoegdheden krijg je zure burgers omdat die niet begrijpen dat ze wel een bon krijgen, maar die padjakkers van de hoek die toch echt wel wat van plan zijn of net gedaan hebben, niet aangepakt worden. Nee idd als er een diender langs loopt kan hij alleen maar VRAGEN of ze even hun zakken leeg maken en wat gebeurd er al ze het vragen???1 keer raden, nee niet alleen maar weigeren, maar dat gaat VEEEEEEl verder.
En dat is maar 1 bevoegdheid, waarom verdachte auto's niet even inspekteren zonder dat je daar bij voorhand al bewijs voor hebt om het te mogen doen. Zijn we daar zo bang voor? We willen toch dat de drempel tot criminaliteit hoger wordt?
Agressie is een andere fiets en als je bij ME gaat rondhangen dan kan je klappen krijgen...dat weet je, en omdat ME elk weekend paraar is al 10 jaar lang, kan hartje Amsterdam gaan stappen, dat vergeten een heleboel mensen en dat is jammer, ook jammer dat dat zo moet.
Heino schreef:russel schreef:Wij zijn te soft, punt uit! En de aanpak die ik noem is nog niet uitgeprobeerd.....jammer genoeg.
Die is genoeg geprobeerd, maar niet in Nederland. Maar waarom zou je ook, als het in andere landen al bewezen niet werkt???
Alet74 schreef:Dat vragen we ons allemaal wel eens af Heino. En misschien maken we ons zorgen om niets en komt het allemaal wel goed, laten we het hopen.
russel schreef:Wij zijn te soft, punt uit! En de aanpak die ik noem is nog niet uitgeprobeerd.....jammer genoeg.