Sven Kramer gediskwalificeerd op de 10km.

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

itsmi

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-10 15:44

BPVS schreef:
De plak voor Lee was wel terecht :D
Hij reed geen foute wissel en Sven wel.
Ik vind het Sven zijn eigen schuld. Als je verdorie al zoveel tien kilometers hebt gereden moet je blindelings weten in welke ronde je in welke baan moet zitten en goed wisselen is nog nooit de verantwoording van een coach geweest.

Als je coach je ineens naar binnen toe stuurt, ga je toch echt wel twijfelen aan jezelf!

Echwel

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-10 15:44

Als een voorlezer tot 3x toe de verkeerde proef voorleest en je krijgt een EL is het net zo erg, maar is degeen die tweede zou zijn net zo blij als Lee
Topsport is hard het is niet anders als je er niet tegen kunt moet je gaan punniken.

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-10 15:45

En dat alles binnen een fractie van een seconde.

Barmat

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-10 15:45

ilse86 schreef:
Barmat schreef:
Is het heel erg dat ik het veel zieliger voor Gerard Kemkers vind dan voor Sven?

Ik stam nog uit de tijd dat Gerard zelf nog schaatser was en toen was hij altijd al tweede :P (Of ging op zijn bek) en dan nu dit... ik heb een enorm zwak voor hem en ik kan me zo ongeveer wel voorstellen hoe hij zich moet voelen nu.... bij benadering dan....

Sven die overleeft het wel, die krijgt aan alle kanten sympathie. Gerard krijgt alle stront over zich heen die er maar te storten is. Dat is veel meer klote dan je zou kunnen bedenken.

Het is ook Gerard zijn 'fout'. Hoop alleen dat het hem niet te zwaar aangerekend gaat worden.. Hoop dat hij coach blijft. Mede door hem is Sven (e.v.a.) wie hij is.

Nee... want ik neem aan dat Sven ook hersentjes heeft gekregen? Hij twijfelde, hij wist 100% zeker dat hij goed zat.... in zo'n geval ben ik dan een rare en kan de coach op z'n kop gaan staan maar blijf ik rijden waar ik rijd hoor.... Dus ze zijn beiden even "fout" - voor zover je daar al echt over kunt spreken. Ik noem het eerder samenloop van omstandigheden.

Maar omdat Gerard de coach is, krijgt hij de schijt over zich heen, en wordt Sven van alle blaam gezuiverd. Klopt m.i niet.

Net als met voetbal - wordt er gewonnen, dan winnen "WIJ"... en wordt er verloren, dan is "DE TRAINER" een klootzak :P

BPVS

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-10 15:46

Een schaatscoach hoeft ook niet op de wissels toe te kijken. Sven had kunnen weten dat dit een fout was van Gerard Kemkers.

Ik vind het jammer, dat Bob de Jong door dit gedoe niet meer in het voetlicht komt.

LindyH

Ben benieuwd wat Kemkers vanmiddag in de persconferentie gaat zeggen. Zouden Kramer en hij er toch mee kappen?

blauw00gje

itsmi schreef:
@ Blauwoogje Ben het volledig met je eens, maar hiermee wil ik zeggen dat die springruiter zichzelf de schuld kan geven, en het dus volledig aan hemzelf ligt als hij een fout parcours springt, en het dus niet te vergelijken is met schaatsen!!!

Ik heb het niet vergeleken met springen ;)
Maar ik snap wel wat je bedoelt :P

Karin

Barmat schreef:
Maar omdat Gerard de coach is, krijgt hij de schijt over zich heen, en wordt Sven van alle blaam gezuiverd. Klopt m.i niet.

Net als met voetbal - wordt er gewonnen, dan winnen "WIJ"... en wordt er verloren, dan is "DE TRAINER" een klootzak :P

Hmm, ik lees nergens dat het zo zwart-wit gezien wordt. :?

Barmat

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-10 15:47

Echwel schreef:
Als een voorlezer tot 3x toe de verkeerde proef voorleest en je krijgt een EL is het net zo erg, maar is degeen die tweede zou zijn net zo blij als Lee
Topsport is hard het is niet anders als je er niet tegen kunt moet je gaan punniken.

Leuk voorbeeld :j Jij als ruiter wordt ook geacht je proef te kennen :)

Reden voor mij bijv. de proef altijd uit het hoofd te rijden. Heb je ook geen gezeik achteraf "ja-maar-er-werd-fout-gelezen"

BPVS

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-10 15:47

Ik denk niet dat ze kappen. Gerard Kemkers heeft allang bewezen dat hij erg goed is. En een fout kan iedereen maken toch.
Ik weet al wie de nieuwe sponsor is van Sven Kramer, jullie ook al?

blauw00gje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-10 15:48

BPVS schreef:
Ik denk niet dat ze kappen. Gerard Kemkers heeft allang bewezen dat hij erg goed is. En een fout kan iedereen maken toch.

Ik denk ook niet dat ze zullen stoppen samen. :)

Barmat

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-10 15:49

Karin schreef:
Barmat schreef:

Hmm, ik lees nergens dat het zo zwart-wit gezien wordt. :?

Wel door "het volk". Het is gewoon zo, iedereen zegt nu: Wat een schijtcoach, hoe HAD hij dat kunnen doen, HIJ heeft ervoor gezorgd dat..... Vraag het 100 mensen op straat en 90-95 % zal het zo zeggen....

En dat terwijl het gewoon veel genuanceerder ligt dan dit.

itsmi

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-10 15:49

Barmat schreef:
Nee... want ik neem aan dat Sven ook hersentjes heeft gekregen? Hij twijfelde, hij wist 100% zeker dat hij goed zat.... in zo'n geval ben ik dan een rare en kan de coach op z'n kop gaan staan maar blijf ik rijden waar ik rijd hoor.... Dus ze zijn beiden even "fout" - voor zover je daar al echt over kunt spreken. Ik noem het eerder samenloop van omstandigheden.

Ben het gedeeltelijk wel met je eens, vooral over dat voetbal stukje, maar Sven kan nog zo zeker van zichzelf zijn, als zijn coach naar binnen wijst, en hij al zoveel rondjes geha dheeft die op elkaar lijken, kan ik me voorstellen dat je als je 1 seconde bedenktijd heb, op je coach afgaat...

Nogmaals, ik geef niet alleen Kemkers de schuld... Maar ik probeer uit te leggen waarom ik Sven zijn reactie snap!

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-10 15:50

Barmat schreef:
Wel door "het volk". Het is gewoon zo, iedereen zegt nu: Wat een schijtcoach, hoe HAD hij dat kunnen doen, HIJ heeft ervoor gezorgd dat..... Vraag het 100 mensen op straat en 90-95 % zal het zo zeggen....

Heb jij het ze gevraagd? Ik zie die 90-95% iig niet in dit topic en ook niet in de berichtgeving die ik in de pers heb gezien.

Maar ik zal vanmiddag de straat eens opgaan en 100 mensen ondervragen. ;)
Laatst bijgewerkt door Karin op 24-02-10 15:50, in het totaal 1 keer bewerkt

Tien

xMarianne schreef:
Barmat schreef:
Is het heel erg dat ik het veel zieliger voor Gerard Kemkers vind dan voor Sven?

Ik stam nog uit de tijd dat Gerard zelf nog schaatser was en toen was hij altijd al tweede :P (Of ging op zijn bek) en dan nu dit... ik heb een enorm zwak voor hem en ik kan me zo ongeveer wel voorstellen hoe hij zich moet voelen nu.... bij benadering dan....

Sven die overleeft het wel, die krijgt aan alle kanten sympathie. Gerard krijgt alle stront over zich heen die er maar te storten is. Dat is veel meer klote dan je zou kunnen bedenken.

nee hooor, want ik vind het ook heel zielig voor Gerard Kemkers (misschien nog wel zieiliger)

Ik vind het ook zieliger voor Gerard dan voor Sven eigenlijk. De coach is toch altijde de pineut.
Krijg nu trouwens ook allemaal hele slechte mails binnen.

Edit: Ik vind het trouwens nog sneuer voor Bob, hij heeft brons en bijna niemand heeft het erover!
Laatst bijgewerkt door Tien op 24-02-10 15:52, in het totaal 1 keer bewerkt

Echwel

Al met al hebben ze goed gepresteerd qua tijden laat Sven zien dat hij de beste van de wereld is en ook een beste kan een foutje maken, en gelukkig zie je nu dat hij geen machine is...
Zoals Irene van de week vertelde dat zij niet met de druk kon omgaan die vanuit de pers en bevolking gelijk op haar schouders wkwam..
Zo werd Sven geacht een machine te zijn, nu laat hij zien dat hij ondanks een fout toch volwassen reageert,,

Petje af hiervoor en ook voor Kemkers dat hij volledig de verantwoording op zich neemt, twee mensen van niveau

itsmi

blauw00gje schreef:
BPVS schreef:

Ik denk ook niet dat ze zullen stoppen samen. :)

Sven gaf ook al aan in het interview (waar de pers hem trouwens met rust had moeten laten) dat het niet het einde is..

LindyH

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-10 15:51

BPVS schreef:

Nederland Energie? (Overstappen? Gewoon doen!)

itsmi

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-10 15:51

Echwel schreef:
Zo werd Sven geacht een machine te zijn, nu laat hij zien dat hij ondanks een fout toch volwassen reageert,,

Petje af hiervoor en ook voor Kemkers dat hij volledig de verantwoording op zich neemt, twee mensen van niveau

_/-\o_

Perfect antwoord!

BPVS

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-10 15:52

Ik denk dat Gerard Kemkers meer onder druk stond dan Sven Kramer. Tijdens de hele spelen.
Ik las dat mensen het knap vinden dat Sven voor de camera kwam. Ik vind dat niet knap, maar ik vind dat hij dat aan zijn stand verplicht is. Hij is sportman. En een sportman moet ook incasseren en er mee om gaan.

itsmi

Tien schreef:
Ik vind het ook zieliger voor Gerard dan voor Sven eigenlijk. De coach is toch altijde de pineut.
Krijg nu trouwens ook allemaal hele slechte mails binnen.

Ik ook, zijn wel grappig, maar hoop dat Kemkers deze niet te zien krijgt, arme man!

Gewiekst

Re: Sven Kramer gediskwalificeerd op de 10km.

Echt balen dat het zo moest lopen

itsmi

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-10 15:53

BPVS schreef:
Ik denk dat Gerard Kemkers meer onder druk stond dan Sven Kramer. Tijdens de hele spelen.
Ik las dat mensen het knap vinden dat Sven voor de camera kwam. Ik vind dat niet knap, maar ik vind dat hij dat aan zijn stand verplicht is. Hij is sportman. En een sportman moet ook incasseren en er mee om gaan.

Nee, ze hadden hem en Kemkers met rust moeten laten. Dit moeten ze onderling oplossen, en Henk Gemsen had de situatie kunnen uitleggen, vindt dat ze Kemkers en Sven niet voor de camera hadden moeten laten komen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-10 15:53

Barmat, er is haast niemand die het zo zwart-wit ziet. Behalve wellicht een klein deel van de bevolking die niet meer weet dan de kop van bijv. dit topic.

BPVS: ik denk dat de ANWB de nieuwe sponsor wordt ('hebben wij u ooit de verkeerde kant opgestuurd?'). Of TomTom :+

itsmi

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-10 15:54

Karin schreef:
Barmat schreef:

Heb jij het ze gevraagd? Ik zie die 90-95% iig niet in dit topic en ook niet in de berichtgeving die ik in de pers heb gezien.

Maar ik zal vanmiddag de straat eens opgaan en 100 mensen ondervragen. ;)

Succes _O- laat je ons de utislag weten, haha!