[2e kamer verkiezingen 2010] Op wie ga jij stemmen?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Op welke partij ga jij stemmen?

SP
56 (8%)
GroenLinks
59 (8%)
Pvda
48 (6%)
CU
10 (1%)
SGP
3 (0%)
CDA
18 (2%)
VVD
79 (11%)
D66
96 (13%)
PVV
239 (34%)
PvDd
33 (4%)
ToN (Verdonk)
8 (1%)
Ik stem niet
40 (5%)
Andere partij
9 (1%)

Totaal aantal stemmen: 698

Adil

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-10 22:07

Toekie schreef:
Adil18 & Mistral94: Waarom zien jullie discussiëren als het anderen van gedachte willen veranderen?

Eh, dat is het doel van een discussie: Iemand anders jouw manier van "zien" en interpreteren voorleggen en hem/haar daarvan overtuigen...?

RoodZonnetje

Re: [2e kamer verkiezingen 2010] Op wie ga jij stemmen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-10 22:09

Dat is niet het doel van een discussie. Een discussie kan je dan ook niet winnen of verliezen. Je probeert samen tot een voor iedereen werkbare oplossing te komen.

Adil

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-10 22:11

Heino schreef:
Dat is niet het doel van een discussie. Een discussie kan je dan ook niet winnen of verliezen. Je probeert samen tot een voor iedereen werkbare oplossing te komen.

Heino, misschien moet je toch beter gaan lezen hoor, ik praat nergens over winnen of verliezen...Sterker nog, ik roep altijd dat een discussie geen winnaar kent.

Maar ik ga wel met iemand in discussie omdat ik die persoon wil overtuigen van mijn standpunt/visie. En natuurlijk sta ik ook open voor de argumenten van een ander...

Maar je kunt normaal discussieren in de zin van "wat als..." imo ook niet vergelijken met discussies diens uitkomst een heel land aangaan...

Toekie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-10 22:11

Als je dat zo ziet Adil18, waarom vraag je je dan af waarom tegenstanders van Wilders ''jullie'' op andere gedachten proberen te brengen? ;)

Adil18 schreef:
Groenlinks niet, maar er zijn genoeg partijen die wel de kans hebben gehad en voor dezelfde aanpak pleiten....Waar tot op de dag van vandaag nog nooit iets van terecht is gekomen...

Wat zwak vind ik dit, GroenLinks is qua denkwijze en aanpak echt totaal anders als wat we de afgelopen jaren hebben gezien. Hoe kun je zoiets nou zeggen...??

Exit13

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-10 22:12

Ik ben geen linksstemmer, maar moet zeggen dat ik de (wat) linksere mensen hier hun mening wel goed vind beargumenteren!

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-10 22:14

Trouwens, GroenLinks verschilt op bepaalde gebieden qua aanpak wel degelijk van de tot nu toe regerende kabinetten. GL heeft andere punten op de kaart staan dan wat nu in het kabinet zat.

Zo worden imams nu vaak uit het buitenland gehaald. GL wil dat er een imam-opleiding in Nederland komt om zo immigratie te remmen.
PVV zegt enkel: "Preekverbod buitenlandse imams, verplichting tot spreken van Nederlandse taal in gebedshuizen"
Dan zie ik liever een conreet plan om te voorkomen dat imams uit het buitenland gehaald moeten worden en dus geen Nederlands spreken.

Gitta1977

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-10 22:15

Het grote verschil tussen Pim Fortuyn en Geert Wilders is dat Fortuyn een redelijke goede basis had in o.a. onderwijs etc. Die had heldere ideeën over een aantal zaken, was bovendien nog wel intelligent en had een premierschap goed kunnen vervullen (al was het ik het met hem ook niet eens). Wilders blaat alleen zijn extreme ideeën na en verder weet ie bijna nergens wat van, om van zijn partijgenoten nog maar niet te spreken. Is het inmiddels al wel een partij geworden trouwens? Of is Wilders nog steeds alleenheerser van zijn 'beweging'?

Adil

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-10 22:16

Toekie schreef:
Als je dat zo ziet Adil18, waarom vraag je je dan af waarom tegenstanders van Wilders ''jullie'' op andere gedachten proberen te brengen? ;)

Eh, omdat jullie dat toch doen? Jullie geven argumenten tegen Wilders en argumenten voor jullie partij en proberen mij te overtuigen. Of ik er wat op uit doe is een ander verhaal...Nee, dat is geen ander verhaal, ik laat mijn keuze niet door een ander beinvloeden in dit geval....

Toekie schreef:
Wat zwak vind ik dit, GroenLinks is qua denkwijze en aanpak echt totaal anders als wat we de afgelopen jaren hebben gezien. Hoe kun je zoiets nou zeggen...??

Hoe ik zooiets kan zeggen? Simpel Heel concreet zie ik geen verschil! Of kun jij me die uitleggen? Ik denk namelijk dat het allemaal tot hetzelfde gaat voeren: Niks....

Adil

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-10 22:17

Heino schreef:
Zo worden imams nu vaak uit het buitenland gehaald. GL wil dat er een imam-opleiding in Nederland komt om zo immigratie te remmen.
PVV zegt enkel: "Preekverbod buitenlandse imams, verplichting tot spreken van Nederlandse taal in gebedshuizen"
Dan zie ik liever een conreet plan om te voorkomen dat imams uit het buitenland gehaald moeten worden en dus geen Nederlands spreken.

Kijk, en daar hebben we hem: Jij zit liever dat, ik zie liever dat wat Wilders wil :j

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-10 22:19

Adil18 schreef:
Kijk, en daar hebben we hem: Jij zit liever dat, ik zie liever dat wat Wilders wil :j

En dat begrijp ik dus niet. Wilders kijkt alleen naar het doel. Maar hoe hij dat doel wil bereiken maakt hij niet duidelijk. Hoe kan je er dan op vertrouwen dat hij zijn doelen kan bereiken???

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-10 22:19

Adil18 schreef:
Hoe ik zooiets kan zeggen? Simpel Heel concreet zie ik geen verschil! Of kun jij me die uitleggen? Ik denk namelijk dat het allemaal tot hetzelfde gaat voeren: Niks....

Heel simpel. GroenLinks (bijvoorbeeld) heeft partijpunten die andere partijen niet hebben.

Adil

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-10 22:20

Heino schreef:
Adil18 schreef:

En dat begrijp ik dus niet. Wilders kijkt alleen naar het doel. Maar hoe hij dat doel wil bereiken maakt hij niet duidelijk. Hoe kan je er dan op vertrouwen dat hij zijn doelen kan bereiken???

Waar een wil is kan een wet komen.... ;)

Adil

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-10 22:20

Heino schreef:
Adil18 schreef:

Heel simpel. GroenLinks (bijvoorbeeld) heeft partijpunten die andere partijen niet hebben.

Dat zegt imo niks, het gaat om het effect...

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-10 22:22

Adil18 schreef:

En waarom dan wel bij de PVV en niet bij bijvoorbeeld GroenLinks? Het doel is hetzelfde. Je kan alleen de plannen niet vergelijken want die heeft de PVV niet...

En partijen die nooit een kans in de regering gehad hebben kunnen ook hun specifieke/unieke partijpunten nooit uitgewerkt hebben. Dus dan kan je ook moeilijk zeggen dat het geen effect heeft :?

Toekie

Adil18, besef je wat je zegt? Het zegt je niets wat de plannen zijn maar je weet nu al dat het niet gaat werken.
Als de partijpunten/denkwijze totaal anders zijn, dat weet je dat toch niet van tevoren???

Adil18 schreef:
Eh, omdat jullie dat toch doen? Jullie geven argumenten tegen Wilders en argumenten voor jullie partij en proberen mij te overtuigen. Of ik er wat op uit doe is een ander verhaal...Nee, dat is geen ander verhaal, ik laat mijn keuze niet door een ander beinvloeden in dit geval....

Nou wat is dan het probleem? Dat is dan toch discussiëren (in jouw ogen)? :D

Adil18 schreef:

Ik zou zeggen: noem jij eens al de overeenkomsten van GroenLinks tegenover CDA, VVD, PvdA en D66 regeringen??

Adil18 schreef:
Groenlinks an sich niet, maar de aanpak is een uitgekauwt iets...

Waar baseer je dit op? :?
Op het beleid wat we jarenlang hebben gezien van CDA, VVD, PvdA, D66???
Laatst bijgewerkt door Toekie op 25-02-10 22:25, in het totaal 3 keer bewerkt

Anya

Hoe komen de 'wildersstemmers' erop dat mensen alleen maar bezig zijn om die mensen op andere gedachten te brengen.

Dat is volgens mij niet aan de orde.
Het werkt ook niet. Mensen houden pas op met stemmen op een partij als die niet levert wat die partij belooft.

Zo is de LPF ook ten onder gegaan. Drukker met onderling gekonkel dan met inhoud en beleid. En zo zal het Wilders wel of niet ook vergaan. Dat kan alleen de tijd leren.

Wat mensen wél doen, is aangeven dat ze niet happy zijn met een Wilders met zoveel stemmen. Omdat dat niet past bij hun visie over hoe Nederland eruit zou moeten zien.

Voor mij geldt dat ik dat o.a. vind van Wilders, maar zeker ook van pakweg de SGP. Die partij in grote getale in de kamer lijkt me ook onplezierig. Maar als heel Nederland vindt dat de SGP-punten heel veel hout snijden, dan zit je mooi met de SGP de komende tijd. Het zij zo. Wil alleen niet zeggen dat ik er blij mee moet zijn. Want ik persoonlijk vind de PVV een ondemocratische partij die vooral inspeelt op onderbuikgevoelens en egoisme bij kiezers. Maar dat is ook maar een mening. Gelukkig mag je in Nederland van mening verschillen. Dat is een verworven recht dat ik ook de PVV-stemmers gun.

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-10 22:26

Uhm ik zit met een vraagje;ik wil met de gemeente verkiezingen op de SP stemmen maar die zie ik helemaal niet in de lijst staan die we gehad hebben.Er staat wel Progessief Ermelo en daar zitten bij D66,PvdA,GroenLinks maar geen SP.Die horen dan toch ook daarbij te staan?of zouden die miss.niet mee doen in Ermelo?
Zou wel vreemd zijn dan.

Anya

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-10 22:28

Adil

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-10 22:30

Heino schreef:
Adil18 schreef:

En waarom dan wel bij de PVV en niet bij bijvoorbeeld GroenLinks? Het doel is hetzelfde. Je kan alleen de plannen niet vergelijken want die heeft de PVV niet...

En partijen die nooit een kans in de regering gehad hebben kunnen ook hun specifieke/unieke partijpunten nooit uitgewerkt hebben. Dus dan kan je ook moeilijk zeggen dat het geen effect heeft :?

Vrij simpel gevraagd: Hoe kan met integratie bereiken wanneer deze niet wordt gestimuleerd?

In principe willen alle partijen hetzelfde wanneer het gaat om het beleid rondom buitenlanders, integratie e.d. Namelijk dat geintegreerd wordt, en wel op zo'n basis dat verdraagzaamheid en tolerantie ontstaan. Daarbij staan de linke partijen nog zo veel toe, dat ze zelf de integratie remmen, in mijn ogen dan. De verdraagzaamheid en tolerantie wordt niet bereikt. Het Nederlandse volk is ontevreden,, laat dat aan de politiek maar ook aan de buitenlanders uit en alles wordt nog een grotere zooi.

Wanner de integratie verbeterd wordt, denk ik ook dat het in Nederland onderling ook beter gaat. Maar voor mij is bewezen dat dit niet met "alsjeblieft" gaat maar met duidelijke en harde taal...

Ik verlang van niemand het cultuurgoed compleet achter zich te laten, maar ik ben wel iemand van "ons land, onze regels". Dus, in dat opzicht, en andere standpunten uiteraard, moet ik Wilders gelijk geven.

En waarom ik denk dat de PVV eerder iets bereikt...Grof gezegd omdat Wilders zijn bek wel los durft te trekken in tegenstelling tot vele anderen...

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-10 22:32

Dank je wel "Anya".
Kan er alleen niet echt wijs uit,staat wel de uitslagen van 2007,toen deden ze hier wel mee en stonden ze idd. op de lijst.Maar ik ga het eens uitzoeken dan,en anders gaat mijn stem naar de D66 als SP niet mee doet hier.

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-10 22:33

Adil18 schreef:
Vrij simpel gevraagd: Hoe kan met integratie bereiken wanneer deze niet wordt gestimuleerd?

Je bedoelt dat GroenLinks integratie niet stimuleert?
Ben benieuwd naar voorbeelden waar jij ze te "knuffelig" vindt (graag concreet uit het partijprogramma want ik vind ze niet)

Citaat:
En waarom ik denk dat de PVV eerder iets bereikt...Grof gezegd omdat Wilders zijn bek wel los durft te trekken in tegenstelling tot vele anderen...

Ik denk eerder dat hij al die aandacht krijgt met onnodige kwetsende opmerkingen als "kopvoddentax" ipv "hoofdoekjesbelasting". Die anderen worden niet gehoord omdat ze overschreeuwd worden door dergelijke oproerende teksten.

Toekie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-10 22:34

Met een grote bek alleen (Wilders) bereik je niets Adil18. :)

En in plaats van allerlei beschuldigingen naar de linkse partijen, ben ik nu ook wel benieuwd naar conrete voorbeelden van hoe ze die integratie dan remmen in jouw ogen.

Adil

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-10 22:35

Toekie schreef:
Adil18, besef je wat je zegt? Het zegt je niets wat de plannen zijn maar je weet nu al dat het niet gaat werken.
Als de partijpunten/denkwijze totaal anders zijn, dat weet je dat toch niet van tevoren???

Ik vind het niet anders...Ik denk dat het op hetzelfde uit gaat komen en ik heb het recht om dat zo te zien....

Toekie schreef:
Nou wat is dan het probleem? Dat is dan toch discussiëren (in jouw ogen)? :D

Geen probleem hoor, ik geef toch aan dat dit een discussie is, in mijn ogen dan?

Toekie schreef:
Ik zou zeggen: noem jij eens al de overeenkomsten van GroenLinks tegenover CDA, VVD, PvdA en D66 regeringen??

Toekie, ik stelde als eerste de vraag, waarom met een wedervraag (zonder verklaring) beantwoorden? Daar ga ik niet op in. Ik zie overeenkomsten in de aanpak an sich waarvan ik denk dat deze niet gaat werken en vraag jou over je kunt laten zien dat het anders is, want dit is het volgens jou. Ik hoef mezelf niet te overtuigen.

Toekie schreef:
Waar baseer je dit op? :?
Op het beleid wat we jarenlang hebben gezien van CDA, VVD, PvdA, D66???

Ja, eigenlijk wel, als we spreken over de aanpak an sich :j

Kev

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-10 22:36

Ik heb niet het hele topic doorgelezen, maar wat schrik ik van de uitslag van de poll.
Ik vraag me af of mensen PVV stemmen uit onvrede over hoe het nu gaat of omdat ze echt staan achter de ideeën die hij heeft.

Adil

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-10 22:37

Heino schreef:
Je bedoelt dat GroenLinks integratie niet stimuleert?
Ben benieuwd naar voorbeelden waar jij ze te "knuffelig" vindt (graag concreet uit het partijprogramma want ik vind ze niet)

Ik vraag naar bewijzen dat de aanpak van GroenLinks wel anders is maar krijg die ook niet. Nogmaals, ik hoef mezelf niet te overtuigen hoor.

Toekie schreef:
Ik denk eerder dat hij al die aandacht krijgt met onnodige kwetsende opmerkingen als "kopvoddentax" ipv "hoofdoekjesbelasting". Die anderen worden niet gehoord omdat ze overschreeuwd worden door dergelijke oproerende teksten.

De anderen worden niet gehoord omdat Wilders veel mensen dat geeft wat ze willen horen...Misschien niet voor jou, maar jij bent niet de enige persoon in Nl... ;)