Vjestagirl schreef:DeadxStar schreef:Ho ff, ergens gaan wonen is heel iets anders dan ergens op vakantie gaan..
Als je ergens gaat wonen vind ik dat je je zeker aan moet passen, dus geen burka's hier e.d.
Het is erg storend, je loopt toch ook niet over straat met een bivak muts over je smoel?![]()
Er kan vanalles onder zo'n burka zitten.
Waarom is dat anders?
Maar wie beslist wanneer ze zich genoeg aangepast hebben? Voor mij zou Nederlands spreken namelijk al voldoende zijn. Maar een ander wil ook Nederlands kleden, het liefst met minirokje en zichtbare string. En dan volgende vind het pas goed als ze boerenkool met worst eten....
En nee, ik heb geen bivakmuts over mijn smoel, ik heb namelijk geen smoel.
En er kan ook vanalles onder je extra dikke jas zitten, of in je grote handtas, of in je megawijde broek.
Goh, dat smoel was int algemeen, blijf in je panty zeg.

Enne, ik heb geen extra dikke jas, grote handtas of een megawijde broek

Ik vind aanpassen inderdaad goed de taal beheersen, en werken! (Wat ik trouwens ook voor Nederlandse mensen vind gelden, gewoon werken voor je geld en niet zomaar een uitkering aan gaan vragen)
Haha, en waarom is een minirokje met een zichtbare string, zich nederlands kleden?

Ik heb minder problemen met een hoofddoek dan met een burka. En inderdaad puur omdat je iemands gezicht niet kan zien.
Ik bedoel, ik vind het ook heel asociaal als iemand afrekent (of weet ik veel wat), met een zonnebril, sjaal o.i.d.
Er worden hier allerlei moskee's gebouwd, voor hun. Nederland gaat zich haast aanpassen aan de moslims

En dat lijkt me nou ook niet echt de bedoeling.
En nee ik discrimineer niet, zijn ook best marokkanen e.d. die wel normaal zijn. Najib Amhali bijvoorbeeld vind ik ge-wel-dig. Beheerst perfect de taal, en hij werkt. Zouden er veel meer moeten doen

En tuurlijk is het anders als je op vakantie gaat. Dan ga je er heen voor een paar weken ofzo. Je gaat er niet wonen, dat is toch echt heel wat anders. Als jij daar t verschil niet eens tussen kan zien..
Als je ergens gaat wonen, moet je er dus ook werk zoeken. En dus de taal beheersen. Als je er op vakantie gaat hoef je er niet te gaan werken, en je hoeft dus niet persé de taal te leren. Het is handig ja, maar verder niks.