Alet74 schreef:Mijn schoonzusje is met een Moslim getrouwd. En is nu, zegt ze, ook Moslim. Maar in mijn ogen is ze pseudo-Moslim. Want zo strikt in de leer qua voeding is ze in ieder geval nietDe MacDonalds is toch niet echt een gelegenheid waar je als Moslim een broodje hamburger gaat eten?
Zelf ben ik niet gelovig. Al geloof ik wel in meer tussen hemel en aarde is, maar kan het verder niet concreet met iets benoemen.
Ik denk niet dat je perse Haram moet zijn om moslim te zijn.
Of je wel of niet Ramadan doet, of weet ik wat. Als zij de Shareeda afgelegt heeft is ze moslim, in de bijbel staat ook dat je niet mag scheiden maar wil niet zeggen dat je dan pseudo katholiek bent toch?
Als je puur naar de koran moet leven (is net als met de bijbel) zou dat bijna niet te doen zijn, of je moet inderdaad terug zoals Bin Laden dat doet en ik weet ook wel dt is de interpretatie van de Koran of de Bijbel maar feit is dat het gewoon te vaag is om er duidelijkheid uit te krijgen.
Het geloof zit in je hart maar toch, ieder geloof predikt, liefde, begrip en compassie met je omgeving, mens en dier dus als we het zo lezen is niemand echt overtuigd van zijn geloof , het bhoedisme komt dan nog het meest in de buurt.