Waar of hoe gaat Geert Wilders eindigen?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

eppie38

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-09 17:20

Alet74 schreef:
Mijn schoonzusje is met een Moslim getrouwd. En is nu, zegt ze, ook Moslim. Maar in mijn ogen is ze pseudo-Moslim. Want zo strikt in de leer qua voeding is ze in ieder geval niet ;) De MacDonalds is toch niet echt een gelegenheid waar je als Moslim een broodje hamburger gaat eten?
Zelf ben ik niet gelovig. Al geloof ik wel in meer tussen hemel en aarde is, maar kan het verder niet concreet met iets benoemen.

Ik denk niet dat je perse Haram moet zijn om moslim te zijn.
Of je wel of niet Ramadan doet, of weet ik wat. Als zij de Shareeda afgelegt heeft is ze moslim, in de bijbel staat ook dat je niet mag scheiden maar wil niet zeggen dat je dan pseudo katholiek bent toch?
Als je puur naar de koran moet leven (is net als met de bijbel) zou dat bijna niet te doen zijn, of je moet inderdaad terug zoals Bin Laden dat doet en ik weet ook wel dt is de interpretatie van de Koran of de Bijbel maar feit is dat het gewoon te vaag is om er duidelijkheid uit te krijgen.
Het geloof zit in je hart maar toch, ieder geloof predikt, liefde, begrip en compassie met je omgeving, mens en dier dus als we het zo lezen is niemand echt overtuigd van zijn geloof , het bhoedisme komt dan nog het meest in de buurt.

Alet74

Re: Waar of hoe gaat Geert Wilders eindigen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-09 17:30

Maar als je in het dagelijks leven Haram eet (en met feestdagen dan ook je eigen vlees meeneemt), dan ben je toch vrij inconsequent als je naar de Mac gaat, met verjaardagen filet americain eet als de kinderen even niet kijken, dat soort dingen?
Ik weet eigenlijk niet of ze de Shareeda heeft afgelegd, zal het een keer vragen.

eppie38

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-09 17:36

Oke maar waarom worden die vragen niet gesteld als je Christen, of Katholiek of Joods bent?
Ieder moet zijn geloof ervaren zoals hij of zij denkt dat het oke is, anders moeten we meschien ook wel de Sharia hier in Nederland invoegen toch?

Alet74

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-09 17:50

Die worden toch ook wel gesteld? Nou ja, niet in dit topic omdat Wilders het daar verder niet over heeft. Maar zelf vind ik het altijd wel interessant om te horen hoe mensen die religieus zijn, met hun geloof omgaan. De meeste mensen geven daar (tegenwoordig meer dan vroeger denk ik) hun eigen invulling aan, dat vind ik leuk om te zien/horen.

jameyskatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-09 18:40

zijn zoveel moslims die bij de mac eten. bv turken eten over het algemeen gewoon kip uit de supermarkt. maar ik eet alleen halalvlees. ken ook marokkanen die hamburgers bij de mac halen.. die uitgaan, alcohol drinken etc. moeten ze lekker zelfweten. ze zijn wel moslim maar praktiseren niet goed, nog niet goed of vinden het zo wel prima. je kan niet in iemands hart kijken, ieder mens begaat zondes natuurlijk.

jullie bedoelen de shahada. sharia is de wet. shahada is de getuigenis. de 1e zuil van de islam. dit is een voorwaarde van het moslim zijn. je getuigd namelijk dat je gelooft in Allah als enige God en dat Mohammed zijn boodschapper was.
dit uitspreken zonder dat je werkelijk de intentie hebt en gelooft heeft dus geen enkel effect. je bent daarmee geen moslim geworden, alles draait om de intentie. uit een goede intentie en een goed hart komen goede daden. goede daden met een slechte intentie zijn hypocriete daden.

ik ben inderdaad nederlands van oorsprong,. zonder religie opgegroeid. maar ben sinds 3 jaar moslim. heb me inderdaad bekeerd tot de islam. wil er wel meer over vertellen. maar ga nu naar de mac met mijn broertje/. (en ik hou het bij een groenteburger of fishfilet :P)

haha toeval bestaat gewoon niet.

eppie38

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-09 18:52

Ja Shahada (vroeg me al af, gut hoe heet het ook al weer)
Vraagje er is nu een engelse man steeds op ned 3, met lange blonde baard, hij heeft zich bekeerd tot de Islam en ik geniet zo van zijn woorden, weet je wie ik bedoel wil hem graag via internet opzoeken en eens zijn lezing bezoeken maar weet zijn naam niet

joostvangestel

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-09 19:02

eppie38 schreef:
<nip>of je moet inderdaad terug zoals Bin Laden dat doet<snip>

laten we even ergens duidelijk over zijn: Bin Laden heeft weinig te maken met goed moslim zijn. Nogal een ernstige misvatting die door vele westerlingen gemaakt wordt. Bin Laden is behoorlijk ver van het pad afgedwaald en als hij dood is, dan hoeft hij ook echt niet op dankbaarheid van Allah te rekenen.

NathalietjeB

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-09 19:04

ik denk enkel 1 andwoord dood

jameyskatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-09 19:51

eerlijk gezegd weet ik niet wie je bedoeld.. heb je een filmpje of dergelijk? ik geniet persoonlijk heel erg van khalid yasin (amerikaans) en yusuf estes (ook amerikaans) heb ze beide in nl live gezien. vooral khalid yasin bezorgt me kippenvel. en ik hou van baba ali haha. zie profiel :P

agja, binladen en bush hadden gewoon een zakenrelatie. denk dat wij normale burgers daar nooit de waarheid van zullen inzien. 1 ding weet ik wel. het draait hen allen om macht en geld.

in de Qoran staan ook voortekenen van het einde der tijden. 1 daarvan is dat de leiders de ergste zullen zijn.. nou, kijk maar eens om je heen. het zijn stuk voor stuk hufters.

jameyskatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-09 21:53

als ik de islam niet zou kennen en als ik nooit een moslim zou spreken zou ik hier ook bang van worden:

Afbeelding

er zijn mensen die er heel goed op in kunnen spelen, denk aan de media enzo. en mensen die er heel gevoelig voor zijn en zich dus laten beinvloeden. helaas helaas. maar gelukkig zijn er veel mensen die verder kijken dan hun neus lang is

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-09 18:20

er is over een tekening van een striptekenaar toen toch ook zo'n rel geweest?
die was vergelijkbaar,maar dan gericht op moslims en de koran.

beantsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-09 20:12

Alet74 schreef:
Mijn schoonzusje is met een Moslim getrouwd. En is nu, zegt ze, ook Moslim. Maar in mijn ogen is ze pseudo-Moslim. Want zo strikt in de leer qua voeding is ze in ieder geval niet ;) De MacDonalds is toch niet echt een gelegenheid waar je als Moslim een broodje hamburger gaat eten?
Zelf ben ik niet gelovig. Al geloof ik wel in meer tussen hemel en aarde is, maar kan het verder niet concreet met iets benoemen.

Heel bijzonder dat relatieve buitenstaanders altijd precies weten hoe het moet...
Kom ik overigens vaker tegen; op een ander topic zijn er ook overtuigde niet-gelovigen die precies menen te weten waar mijn (christelijke) geloof om draait en ook nog weten ze exact wat ik als christen denk en vind....

@jameyskatje
Zo'n tekening getuigt echt alleen maar van het absolute gebrek aan niveau van de tekenaar. Ik kan me niet voorstellen dat iemand met een hoger IQ dan een demente hamster zó denkt.

Alet74

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-09 21:50

@Beantsje: je zou het begrijpen als je mijn schoonzusje kende ;) die vertelt dit soort dingen op zo'n manier dat wij dus de indruk krijgen dat ze dan erg aan het zondigen zijn. Stiekem, zonder dat haar man het weet, snap je. Ook al doe je iedere dag dingen die volgens je geloof niet zouden mogen, ik vind het prima, maar dan moet je niet zeggen dat het eigenlijk niet mag en we het niet verder mogen vertellen, want dat vind ik dan een beetje hypocriet. Maar goed, misschien is dit meer een goede-familie-banden (NOT) kwestie ;)

jameyskatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-09 09:18

haha die tekening heb ik van een extreemrechtse site, dusja. :+
klopt daar was een rel over. want onze profeet mohammed mag niet afgebeeld worden, uit respect. in films en dergelijk word bv wel door zijn ogen gekeken, maar je ziet of hoort hem nooit. net zoals ali en abu bakr zijn metgezellen en zo zijn er wel meer. dit is verboden omdat hij bang was dat men hem ging aanbidden (en zie wat er met jezus en maria is gebeurd; en met ali bij bv de alevieten) er zijn dus helemaal geen afbeeldingen van de profeet, niet gemaakt door moslims in ieder geval. en deze cartoonist had dat wél gedaan (1x googleen en je ziet dat het dus verboden is, dus ik neem aan dat hij dat wist) en dan waren het ook nog eens hele schunnige en beledigende tekeningen. waarin hij werd afgebeeld als pedo enzo. en dan maar roepen dat moslims altijd in de verdediging schieten en zich snel voelen aangevallen. voor de 1 kan een tekening niets betekenen, maar wanneer je echt gelovig bent en van de profeet houd en sowieso al altijd negatief in the picture staat dan laat het je niet koud(misschien moeilijk voor te stellen maar ik weet niet hoe ik dat gevoel moet uitleggen). het was duidelijk bedoeld om de moslims uit hun tent te lokken. gelukkig zijn er geen dode gevallen,.. anders had het vingertje weer zn wijswerk gedaan. dat is helemaaal vermoeiend.

Finstar1991

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-09 09:44

Diep onder de grond met een schotwond in z'n kop

jameyskatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-09 10:29

dat antwoord is al niet meer origineel haha

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-09 12:41

ik kan me erg goed voorstellen dat mensen zich aangesproken voelen door zo'n tekening.
die tekening die jij plaatste vind ik ook vrij provocerend zegmaar.

maar dan nog,iemand willen doden om een tekening,nee.
hoe beledigend die ook is.

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-09 09:46

Gisteren bij P&W het PVV kamerlid Fleur gezien. Ze praat precies zo staccato als Wilders en zegt precies dezelfde dingen. Als ze wat anders moet zeggen komt ze heel slecht uit haar woorden. Wilders zelf was ook weer heel duidelijk. Dat Hero Brinkman een kelner in elkaar geslagen heeft ligt niet aan Hero, of aan zijn drankmisbruik, maar aan het cafe, het hok waar alleen maar linkse journalisten komen (dat er veel politici komen vergat hij even)

Fleur komt daar ook niet ze heeft geen omgang met mensen van andere partijen, de PVV begint steeds enger te worden.

_lautje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-09 09:57

Dat heet fascisme. Het feit dat er maar 1 lid is van de paartij PVV is ook een fascistisch kenmerk. In het NRC bijlage van het weekend zat ook een heel mooi interview met een filosoof van de uni van Tilburg over Wilders. Hij wist heel mooi te verworden wat Wilder is en hoe gevaarlijk ook.

Alet74

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-09 10:53

Zal eens kijken of ik dat interview op kan duikelen, lijkt me wel interessant.
Heb me er gisteren ook over verbaasd hoe Nieuwspoort nu wordt verguisd door de PVV, echt belachelijk. Ik verbaas me er ook over dat die Brinkman niet met afkick-verlof wordt gestuurd, ik vind dit toch een slecht voorbeeld. Op zich wel goed dat hij voor het oog van de natie toegeeft dat hij alcoholist is, maar dan zou hij er ook zichtbaar iets aan moeten doen. Dat vind ik nu niet zo zichtbaar. Jammer.

_lautje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-09 10:57

Het is een ietwat aparte man. (overigens vroeger een fanatiek ruiter)
Maar de hele PVV is natuurlijk een grote bek weinig inhoud verhaal.

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-09 10:57

Alet74 schreef:
Zal eens kijken of ik dat interview op kan duikelen, lijkt me wel interessant.
Heb me er gisteren ook over verbaasd hoe Nieuwspoort nu wordt verguisd door de PVV, echt belachelijk. Ik verbaas me er ook over dat die Brinkman niet met afkick-verlof wordt gestuurd, ik vind dit toch een slecht voorbeeld. Op zich wel goed dat hij voor het oog van de natie toegeeft dat hij alcoholist is, maar dan zou hij er ook zichtbaar iets aan moeten doen. Dat vind ik nu niet zo zichtbaar. Jammer.

Wilders laat zich hier echt kennen, hij en hij alleen maakt uit wat goed of slecht is. Zijn 2e man wegsturen is een scheurtje in het bastion, dusssss gewoon het slachtoffer de schuld geven.
Dat doet hij toch altijd al.

Hij had er trouwens wel over nagedacht het bolle koppie zag wat grauw, snel maar weer onder de hoogtezon, dit kleurt nog minder bij die prop geel uitgeslagen watten op zijn hoofd :D

Jasterina

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-09 11:04

Leven Geert wilders :D _/-\o_
Laats een hele discussie in de klas gehad, 3 kwart was voor.
Als ik 18 ben wordt het Geert wilders :):) !!

Mizora

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-09 11:07

Jasterina, waarom stem je op Geert Wilders? Want daar kunnen we meer mee.

Alet74

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-09 11:16

Ben ik ook wel benieuwd naar. Hopelijk duurt het nog lang voordat Jasterina en haar klasgenootjes 18 zijn, of bestaat de PVV tegen die tijd niet meer.