Wilders zet in op hoofddoekenbelasting

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

chimello

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-09 18:53

Aanpakken die handel. Je geloof mag dan wel geuit worden maar het kan ook te ver gaan. (sowieso zie ik nergens kerken in Marocco staan)
Ik ben voor Wilders, al ben ik zelf half Egyptisch. Hij doet teminste iets aan de problemen waar anderen een andere kant voor opkijken.
Hij kan inderdaad wel te ver gaan, maar dat doet hij ook alleen zodat er uberhaubt eens naar gekeken kan worden.

Narya

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-09 18:57

heartxpony schreef:
(sowieso zie ik nergens kerken in Marocco staan)

Moet je beter kijken, ik heb er gewoon gezien :Y)

chimello

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-09 19:05

Narya schreef:
heartxpony schreef:

Ik blijf bij mijn standpunt :D

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-09 19:06

heartxpony schreef:
Hij kan inderdaad wel te ver gaan, maar dat doet hij ook alleen zodat er uberhaubt eens naar gekeken kan worden.

Nee dat doet hij, en dat is eng genoeg, omdat hij daar echt in gelooft. Hij vind echt dat iedere moslim die we niet meer ergens voor nodig hebben het land uit moet, Nederlands paspoort of niet. En dat is maar een van zijn vele enge overtuigingen.

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-09 19:21

heartxpony schreef:
Hij doet teminste iets aan de problemen waar anderen een andere kant voor opkijken.

Ik vind dit zo'n dooddoener. Wilders signaleert problemen die in mijn ogen niet door de mensen zelf, maar door met name de media veroorzaakt worden.

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-09 19:40

Dat is toch te gemakkelijk. Wilders doet zulke extreme uitspraken dat de media die wel moeten plaatsen en bespreken.
Dat is ook zijn doel.
Hij zegt dingen die helemaal niet mogelijk zijn, zoals het AOW gat oplossen door iedere Moslim van boven de 65 zonder een cent terug te sturen naar het land van herkomst.
Dus mensen die hier gewerkt hebben en dus zelf hebben mee betaald aan hun AOW en een Nederlands paspoort hebben.

Dat zijn idiote stellingen, juridisch niet uitvoerbaar, maar zijn aanhang hoort alleen dat hij tegen de pensioens leeftijd verhogen is, dus klappen ze in hun handen.

Hij roept van alles over zorg etc, maar heeft geen oplossingen, dus ik zeg:.
Verkiezingen en laat hem maar aan de bak met Verhagen, kijken hoe lang dat gaat duren :D .

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-09 19:59

heartxpony schreef:
Hij doet teminste iets aan de problemen waar anderen een andere kant voor opkijken.

Heb je een voorbeeld van iets dat Wilders bereikt heeft? Ik zou zo gauw namelijk niets kunnen bedenken. Zijn plannen zijn voor zover ik weet niet uitgevoerd.

Citaat:

Die indruk heb ik eigenlijk niet. Hij heeft al meerdere malen verzoeken afgeslagen om te overleggen over wat haalbaar is. Als er gevraagd wordt om oplossingen (dus voorbij het stadium waarin je alleen maar ondoordachte oneliners roept), heeft hij niets meer te zeggen. Dat wekt niet de indruk dat hij het vooral doet om de discussie open te breken. Want als die discussie er dan is, geeft Wilders ineens niet thuis.

Narya

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-09 00:25

heartxpony"
[quote="Narya schreef:
heartxpony schreef:

Ik blijf bij mijn standpunt :D[/quote]

Dat mag, ik hou alleen niet van dingen presenteren als feiten terwijl het niet klopt. Ik weet in ieder geval één kerk aan te wijzen in Rabat, maar ik weet toch wel vrij zeker dat het er meer zullen zijn.

Het verbaast mij trouwens dat als je half Egyptisch bent, je Wilders steunt. Merk jij niets van een negatieve sfeer in dit land dan, rond het hele idee van 'een kleurtje hebben', zoals we het maar even zullen noemen? No offense, ik ben benieuwd hoe je daarover denkt.

Zaina

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-09 14:32

heartxpony schreef:

Jij bent duidelijk nooit in MaroKKo geweest.

milo

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-09 16:22

ach, Wilders speelt in op emotie.
De heersende emotie in Nederland is angst op het moment. Angst voor je baan, pensioen, veiligheid.
Als er angst heerst onder het volk, is deze vele malen meer vatbaar voor mensen als Wilders die op emotie spelen en 'zegt wat het volk denkt. '

Wat Wilders doet is constant in de schijnwerpers blijven staan. Voor zover ik weet heeft hij ook geen enkel idee dat hij zo hoog van de toren blaast gerealiseerd.

sarabande

Re: Wilders zet in op hoofddoekenbelasting

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-09 16:29

Balkenende klaagde gisteren over de toon op het Binnenhof. Daar is een eenvoudige oplossing voor, geen politieke onschendbaarheid voor wat er in de Kamer gezegd wordt.
Voor de meeste idiote en kwetsende dingen die Wilders daar roept met de camera's op hem gericht, kan hij buiten de kamer juridisch gestraft worden.