Bandida schreef:russel schreef:
Mijn god, thuis houden hoor.. wat een naïviteit. Die boot is niet geschikt om de wereld mee rond te varen.
Het ligt eraan of de boot zeewaardig is, en dat is deze boot. Het ligt ook aan de kiel enz.
Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Yeyo schreef:russel schreef:Een kapitein heeft altijd een geladen wapen, die is bevoegd om wapen te dragen,evenals een piloot van de burgerluchtvaart.
Ja! Laten we dr ook een AK47 meegeven! Altijd handig als je piraten onderweg tegenkomt.
Sjonge jonge zeg....
Citaat:Beter nog dan een pistooltje!
Alet74 schreef:Je bent en blijf je toch gewoon een kind van 13, of niet? @KellyZ
Ik zie het overigens al helemaal voor me, meisje Laura met een grote kapiteinspet, geladen revolver in de handen, ooglapje voor (zie wel een Piet Piraat, sorry), geweldig! Ik zie ook een bioscoopfilm en veel nieuwe leden bij de plaatselijke zeilvereniging.
KellyZ schreef:Inderdaad, en daarbij wat als ik nou de wereld rond wil zeilen? Want als Laura dat mag, mag ik dat ook! <- Dat soort situatie's ga je geheid krijgen want wat een andere 13 jarige van de wet mag, mag de andere 13 jarige ook.
Shadow0 schreef:KellyZ schreef:Inderdaad, en daarbij wat als ik nou de wereld rond wil zeilen? Want als Laura dat mag, mag ik dat ook! <- Dat soort situatie's ga je geheid krijgen want wat een andere 13 jarige van de wet mag, mag de andere 13 jarige ook.
En dat is heel jammer... waarom zou je dat soort dingen niet per persoon kunnen kijken? MOET er per se eenheidsworst gedraaid worden? (En daarbij heb je altijd nog het ouderlijk gezag. Het staat ouders volkomen vrij om nee te zeggen)
Yeyo schreef:russel schreef:Een kapitein heeft altijd een geladen wapen, die is bevoegd om wapen te dragen,evenals een piloot van de burgerluchtvaart.
Ja! Laten we dr ook een AK47 meegeven! Altijd handig als je piraten onderweg tegenkomt.
Beter nog dan een pistooltje!
Yeyo schreef:Yep, dan ligt ze door de terugslag alsnog overboord, goed plan!![]()
Ik denk dat ze compleet uit elkaar getrokken word door die piraten, die laten geen spaan van dr heel.
Maar boeiend, ze is tenslotte al 13.
Ik denk dat ik maar eens aan mijn zoontje ga vragen of hij volgend jaar met zn matties naar Salou op vakantie wil, dan is ie al 3.
KellyZ schreef:Het ligt eraan of de boot zeewaardig is, en dat is deze boot. Het ligt ook aan de kiel enz.
Citaat:KellyZ schreef:Inderdaad, en daarbij wat als ik nou de wereld rond wil zeilen? Want als Laura dat mag, mag ik dat ook! <- Dat soort situatie's ga je geheid krijgen want wat een andere 13 jarige van de wet mag, mag de andere 13 jarige ook.Citaat:En dat is heel jammer... waarom zou je dat soort dingen niet per persoon kunnen kijken? MOET er per se eenheidsworst gedraaid worden? (En daarbij heb je altijd nog het ouderlijk gezag. Het staat ouders volkomen vrij om nee te zeggen
In de wet geld dat anders, het gaat erom dat als Laura van de wet toestemming krijgt, andere pubers ook wel een wereldreis willen maken. Dan zijn de schoolbanken straks leeg en zit de oceaan (bewijs van spreken) vol met pubers die school proberen te ontvluchten.
Zeg tegen hun dan nog maar eens dat ze het per persoon moeten bekijken, dan denken die pubers: wat zij kan, kan ik ook.
Shadow0 schreef:KellyZ schreef:Inderdaad, en daarbij wat als ik nou de wereld rond wil zeilen? Want als Laura dat mag, mag ik dat ook! <- Dat soort situatie's ga je geheid krijgen want wat een andere 13 jarige van de wet mag, mag de andere 13 jarige ook.
En dat is heel jammer... waarom zou je dat soort dingen niet per persoon kunnen kijken? MOET er per se eenheidsworst gedraaid worden? (En daarbij heb je altijd nog het ouderlijk gezag. Het staat ouders volkomen vrij om nee te zeggen)
KellyZ schreef:In de wet geld dat anders, het gaat erom dat als Laura van de wet toestemming krijgt, andere pubers ook wel een wereldreis willen maken. Dan zijn de schoolbanken straks leeg en zit de oceaan (bewijs van spreken) vol met pubers die school proberen te ontvluchten.
Zeg tegen hun dan nog maar eens dat ze het per persoon moeten bekijken, dan denken die pubers: wat zij kan, kan ik ook.
Shadow0 schreef:KellyZ schreef:In de wet geld dat anders, het gaat erom dat als Laura van de wet toestemming krijgt, andere pubers ook wel een wereldreis willen maken. Dan zijn de schoolbanken straks leeg en zit de oceaan (bewijs van spreken) vol met pubers die school proberen te ontvluchten.
En dan zeggen de ouders die wel enig gevoel voor proportie hebben gewoon 'stel je niet aan' en dan is dat ook opgelostDe ouders mogen echt nog gewoon nee zeggen hoor.
Alet74 schreef:Ben het op zich met je eens Shadow dat dat jammer is, maar de realiteit is nu eenmaal dat het wel zo werkt: 'wat zij mogen, wil ik ook, anders is het niet eerlijk'.