13-jarig meisje wil alleen de wereld rondzeilen

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Wiwabalia

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-09 21:54

Bandida schreef:
russel schreef:

Mijn god, thuis houden hoor.. wat een naïviteit. Die boot is niet geschikt om de wereld mee rond te varen.

Het ligt eraan of de boot zeewaardig is, en dat is deze boot. Het ligt ook aan de kiel enz.

Yinnar

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-09 21:54

Yeyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-09 21:55

Yeyo schreef:
russel schreef:
Een kapitein heeft altijd een geladen wapen, die is bevoegd om wapen te dragen,evenals een piloot van de burgerluchtvaart.

Ja! Laten we dr ook een AK47 meegeven! Altijd handig als je piraten onderweg tegenkomt.
Sjonge jonge zeg....

Citaat:
Beter nog dan een pistooltje! ;)

Yep, dan ligt ze door de terugslag alsnog overboord, goed plan! +:)+

Ik denk dat ze compleet uit elkaar getrokken word door die piraten, die laten geen spaan van dr heel.
Maar boeiend, ze is tenslotte al 13.

Ik denk dat ik maar eens aan mijn zoontje ga vragen of hij volgend jaar met zn matties naar Salou op vakantie wil, dan is ie al 3.

Wiwabalia

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-09 21:56

Alet74 schreef:
Je bent en blijf je toch gewoon een kind van 13, of niet? @KellyZ
Ik zie het overigens al helemaal voor me, meisje Laura met een grote kapiteinspet, geladen revolver in de handen, ooglapje voor (zie wel een Piet Piraat, sorry), geweldig! Ik zie ook een bioscoopfilm en veel nieuwe leden bij de plaatselijke zeilvereniging.

Inderdaad, en daarbij wat als ik nou de wereld rond wil zeilen? Want als Laura dat mag, mag ik dat ook! <- Dat soort situatie's ga je geheid krijgen want wat een andere 13 jarige van de wet mag, mag de andere 13 jarige ook.

blitsie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-09 21:57

Ik ben 16 en ik mag van men moeder niet eens alleen 10 km fietsen in onze bosrijke buurt als het donker is. Laat staan dat ik alleen de wereld rond mag gaan zeilen.
En dan ben ik al 3 jaar ouder en wijzer.
Ik vind dit toch wel erg onverantwoord van de ouders.

Alet74

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-09 21:57

Misschien heeft het met de recordpoging te maken, dat ze daarvoor op 1 september het wilde sop op moet zijn?

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-09 21:59

KellyZ schreef:
Inderdaad, en daarbij wat als ik nou de wereld rond wil zeilen? Want als Laura dat mag, mag ik dat ook! <- Dat soort situatie's ga je geheid krijgen want wat een andere 13 jarige van de wet mag, mag de andere 13 jarige ook.

En dat is heel jammer... waarom zou je dat soort dingen niet per persoon kunnen kijken? MOET er per se eenheidsworst gedraaid worden? (En daarbij heb je altijd nog het ouderlijk gezag. Het staat ouders volkomen vrij om nee te zeggen :) )

Yeyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-09 21:59

Ja klopt, er zijn meer kapers op de kust, mijn buurjongetje van 6 probeert morgen al te vertrekken :+

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-09 22:01

Citeer.
Ik ben 16 en ik mag van men moeder niet eens alleen 10 km fietsen in onze bosrijke buurt als het donker is.

Dan heb jij super goede ouders,zoals het hoort.
Zij zijn bezorgd om jou en terecht,wat er tegenwoordig allemaal niet rond loopt.

Wiwabalia

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-09 22:01

Shadow0 schreef:
KellyZ schreef:

En dat is heel jammer... waarom zou je dat soort dingen niet per persoon kunnen kijken? MOET er per se eenheidsworst gedraaid worden? (En daarbij heb je altijd nog het ouderlijk gezag. Het staat ouders volkomen vrij om nee te zeggen :) )

In de wet geld dat anders, het gaat erom dat als Laura van de wet toestemming krijgt, andere pubers ook wel een wereldreis willen maken. Dan zijn de schoolbanken straks leeg en zit de oceaan (bewijs van spreken) vol met pubers die school proberen te ontvluchten.
Zeg tegen hun dan nog maar eens dat ze het per persoon moeten bekijken, dan denken die pubers: wat zij kan, kan ik ook.

Yinnar

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-09 22:02

Yeyo schreef:
russel schreef:
Een kapitein heeft altijd een geladen wapen, die is bevoegd om wapen te dragen,evenals een piloot van de burgerluchtvaart.

Ja! Laten we dr ook een AK47 meegeven! Altijd handig als je piraten onderweg tegenkomt.

Beter nog dan een pistooltje! ;)

Yeyo schreef:
Yep, dan ligt ze door de terugslag alsnog overboord, goed plan! +:)+

Ik denk dat ze compleet uit elkaar getrokken word door die piraten, die laten geen spaan van dr heel.
Maar boeiend, ze is tenslotte al 13.

Ik denk dat ik maar eens aan mijn zoontje ga vragen of hij volgend jaar met zn matties naar Salou op vakantie wil, dan is ie al 3.

Salou? Heavy... ;) Wel eerst de creche afmaken hoor! :+

Ruga

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-09 22:02

KellyZ schreef:
Het ligt eraan of de boot zeewaardig is, en dat is deze boot. Het ligt ook aan de kiel enz.

Nee, het ligt er aan of hij oceaanwaardig is, en er zijn niet veel < 30 voeters die daar voor in aanmerking komen. Die Hurley is (uiteraard) zeewaardig, maar het is een toerboot, een hobbyschip voor aan de kust..

Happinez

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-09 22:03

Ik denk dat er wel langer over gedacht is , en dat ze niet over 1 nacht ijs gegaan zijn.
Met goede begeleiding ( op stukje afstand in dit geval ) , zou ik zeggen gaan !
Ja ik kan me er wel in inleven.

En het geval zij wel , ik wil ook .. gaat denk ik niet op.
Dan kan je niets meer ondernemen.

Yeyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-09 22:04

Citaat:
KellyZ schreef:

Citaat:
En dat is heel jammer... waarom zou je dat soort dingen niet per persoon kunnen kijken? MOET er per se eenheidsworst gedraaid worden? (En daarbij heb je altijd nog het ouderlijk gezag. Het staat ouders volkomen vrij om nee te zeggen :)

In de wet geld dat anders, het gaat erom dat als Laura van de wet toestemming krijgt, andere pubers ook wel een wereldreis willen maken. Dan zijn de schoolbanken straks leeg en zit de oceaan (bewijs van spreken) vol met pubers die school proberen te ontvluchten.
Zeg tegen hun dan nog maar eens dat ze het per persoon moeten bekijken, dan denken die pubers: wat zij kan, kan ik ook.

En dat is nou 13-jarig pubergedrag......lekker laten varen joh, die volwassen mentaliteit laat zien dat ze er prima toe in staat zijn!
Laatst bijgewerkt door Yeyo op 25-08-09 22:05, in het totaal 1 keer bewerkt

Alet74

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-09 22:05

Shadow0 schreef:
KellyZ schreef:

Ben het op zich met je eens Shadow dat dat jammer is, maar de realiteit is nu eenmaal dat het wel zo werkt: 'wat zij mogen, wil ik ook, anders is het niet eerlijk'. Dan kun je maar beter 1 lijn trekken, wel zo duidelijk. En zo lang het niet erg is als er dingen niet door kunnen gaan, wat mij in dit geval zo lijkt te zijn, prima toch.

@bltisie: super! Hier word ik blij van! :o

astridelise

De mening van mijn zoon van 13 was: Die is gek! Weet zij niet wat er allemaal kan gebeuren!
Wat ben ik blij dat mijn kind zo verstandig is!

Shadow0

KellyZ schreef:

En dan zeggen de ouders die wel enig gevoel voor proportie hebben gewoon 'stel je niet aan' en dan is dat ook opgelost :) De ouders mogen echt nog gewoon nee zeggen hoor.

Alet74

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-09 22:07

jackgirl schreef:
En het geval zij wel , ik wil ook .. gaat denk ik niet op.
Dan kan je niets meer ondernemen.

Dit snap ik niet, kun je het uitleggen?

Wiwabalia

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-09 22:08

Shadow0 schreef:
KellyZ schreef:

En dan zeggen de ouders die wel enig gevoel voor proportie hebben gewoon 'stel je niet aan' en dan is dat ook opgelost :) De ouders mogen echt nog gewoon nee zeggen hoor.

Er zijn ook ouders die hun kinderen doen en laten wat ze willen.

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-09 22:09

Alet74 schreef:
Ben het op zich met je eens Shadow dat dat jammer is, maar de realiteit is nu eenmaal dat het wel zo werkt: 'wat zij mogen, wil ik ook, anders is het niet eerlijk'.

Inderdaad... en die realiteit is zo omdat we dat steeds meer toelaten. Omdat we elke keer toegeven met 'laten we dan de regel maar aanpassen want anders...' En daarmee geef je de mensen die dat roepen meer gelijk en ondermijn je je mogelijkheden om een keer af te wijken van het precedent.

Gek is dat. Veel mensen klagen over een bureaucratische, overgereguleerde maatschappij (en over een overgereguleerd, bureaucratisch bokt) en toch... als puntje bij het paaltje komt, wil men liever dat alles overgereguleerd wordt, want het idee dat iemand anders mogelijk bevoordeeld wordt lijkt onverdraaglijk.

Ik vind dat zonde, het maakt meer kapot dan het oplevert in mijn ogen. Ik zou liever hebben dat we de mogelijkheden houden om uitzonderingen te maken zonder dat die automatisch voor iedereen gelden, en dat we als maatschappij daar ook echt ruimte voor houden. En dat doe je m.i. niet door steeds weer te kiezen voor de one-size-fits-all optie.

Alet74

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-09 22:09

ik dacht ook meer aan de ouders eigenlijk :)

Alet74

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-09 22:10

ik dacht ook meer aan de ouders eigenlijk :)

Ruga

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-09 22:10

jackgirl schreef:
Ik denk dat er wel langer over gedacht is , en dat ze niet over 1 nacht ijs gegaan zijn.

Weet je niet hé, misschien zijn die ouders twee losbollen die op hun eigen reis gewoon veel geluk gehad hebben en denken dat de reis van hun dochter te vergelijken gaat zijn.
Ik zeg maar iets.. ;)

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-09 22:11

Shadow0 schreef:
KellyZ schreef:

Nee te zeggen voor wat?
Leerplicht is leerplicht hoor en ouderlijk gezag heeft daar niets mee van doen!

Happinez

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-09 22:12

als 1 in de sloot springt , volgt de rest dan ook ?
Dus conclusie mag ik niet meer in de sloot springen...
Nee daar ben ik het niet mee eens.

Bij deze puber staan de ouders erachter..
Als ouders heb je zelf ook nog verandwoording over je kinderen.
En het recht ze niet als 13 jarige op reis te laten gaan.
Dat is een keuze aan de ouders. ( en het kind die het wil )

Zoals al ergens in het begin van het topic is gezegt , laat de KB eens ingrijpen op plekken waar het echt hard nodig is.
Maarja dat is mijn mening.