Mireille1970 schreef:Dan kan je weigeren om als land in te stemmen met een dubbele nationaliteit zonder keuze (we tolereren nu wel dat Marokko niet wil buigen, waarom moeten wij dan toegeven? Ergens in het midden uitkomen is niet verkeerd toch?)
En voorlopig een stop van toelating tot je verwerkt hebt wat hier al jaren wacht door achterstand.)
Wat is eigenlijk het probleem met een dubbele nationaliteit?

Mireille1970 schreef:En die belasting hoeft niet verlaagt te worden, het is OF verlagen en dan die kosten in buitenlanden en aan onzinnige dingen afschaffen OF hetzelfde houden en dan dus in NL in onderwijs en zorg stoppen EN als er dan wat over is aan het einde van het jaar halveren en de kasschuld inlossen en de rest weer verdelen onder de belastingbetalers..)
Ik weet niet of de hulp aan het buitenland zo onzinnig is hoor. Ik denk dat ontwikkelingshulp juist heel nuttig is, als is het alleen al voor de wereldvrede. Bovendien is armoede een goede voedingsbodem voor een boel rare dingen... Overigens is ontwikkelingshulp wel iets anders dan wat voedsel sturen en zal het afschaffen of verlagen van Europese importheffingen en het niet dumpen van gesubsidieerde europese landbouwproducten op de wereldmarkt ook een goed idee zijn.
Mireille1970 schreef:En ook ik weet niet of Wilders of wie dan ook dit tij kan keren, maar het gaat van ons af. En inderdaad, velen zien dat het niet goed gaat. Wat is er dan mis aan een nieuwe wind. Een tegenpool die roept, die erkent dat het mis gaat, die ook een zere plek durft te raken, naast alle gevestigde orde die met de zachte helende werken zoveel stinkende wonden hebben gemaakt.
(naast hetgeen ze uiteraard ook wel goed hebben gedaan)
Ik ben bang dat Wilders vooral goed in roepen is...maar van mij mag hij wel wat laten zien. Politiek is meestal een spel van compromissen door vele tegengestelde belangen. dat is nu net geen sterk punt van de PVV.