Schaduwverkiezingen bokt, wat stem jij?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Wat stem jij? (schaduwverkiezing)

CDA
52 (6%)
PvdA
66 (7%)
VVD
73 (8%)
GroenLinks
99 (11%)
SP
116 (13%)
Christenunie/SGP (zijn samen)
20 (2%)
D66
56 (6%)
Newropians
6 (0%)
Europa voordelig & duurzaam
3 (0%)
Solidara
4 (0%)
Partij voor de Dieren
173 (20%)
De Groenen
9 (1%)
PVV
160 (19%)
Libdem
2 (0%)

Totaal aantal stemmen: 839

fransje23

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-09 20:58

Mireille1970 schreef:
Dan kan je weigeren om als land in te stemmen met een dubbele nationaliteit zonder keuze (we tolereren nu wel dat Marokko niet wil buigen, waarom moeten wij dan toegeven? Ergens in het midden uitkomen is niet verkeerd toch?)
En voorlopig een stop van toelating tot je verwerkt hebt wat hier al jaren wacht door achterstand.)

Wat is eigenlijk het probleem met een dubbele nationaliteit? :)

Mireille1970 schreef:
En die belasting hoeft niet verlaagt te worden, het is OF verlagen en dan die kosten in buitenlanden en aan onzinnige dingen afschaffen OF hetzelfde houden en dan dus in NL in onderwijs en zorg stoppen EN als er dan wat over is aan het einde van het jaar halveren en de kasschuld inlossen en de rest weer verdelen onder de belastingbetalers..)

Ik weet niet of de hulp aan het buitenland zo onzinnig is hoor. Ik denk dat ontwikkelingshulp juist heel nuttig is, als is het alleen al voor de wereldvrede. Bovendien is armoede een goede voedingsbodem voor een boel rare dingen... Overigens is ontwikkelingshulp wel iets anders dan wat voedsel sturen en zal het afschaffen of verlagen van Europese importheffingen en het niet dumpen van gesubsidieerde europese landbouwproducten op de wereldmarkt ook een goed idee zijn.

Mireille1970 schreef:
En ook ik weet niet of Wilders of wie dan ook dit tij kan keren, maar het gaat van ons af. En inderdaad, velen zien dat het niet goed gaat. Wat is er dan mis aan een nieuwe wind. Een tegenpool die roept, die erkent dat het mis gaat, die ook een zere plek durft te raken, naast alle gevestigde orde die met de zachte helende werken zoveel stinkende wonden hebben gemaakt.
(naast hetgeen ze uiteraard ook wel goed hebben gedaan)

Ik ben bang dat Wilders vooral goed in roepen is...maar van mij mag hij wel wat laten zien. Politiek is meestal een spel van compromissen door vele tegengestelde belangen. dat is nu net geen sterk punt van de PVV.

fransje23

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-09 21:02

Flosje446 schreef:
Wel als hij een vreemdeling is of een dubbel paspoort heeft. Ik zie nergens dat de PVV mensen eruit wil gooien die alleen de Nederlandse nationaliteit heeft. Dit staat op de site van de PVV:
Denaturalisatie en uitzetting recidiverende (Marokkaanse) straatterroristen met dubbele nationaliteit.
Sluiten radicale moskeeën, uitzetten radicale imams.

Als jij twee paspoorten hebt waarvan er 1 nederlands is ben je simpelweg een Nederlander. Die kan je niet zo maar hun eigen land uitzetten.

I

Lyonesse

Re: Schaduwverkiezingen bokt, wat stem jij?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-09 21:19

Daarom mogen ze dubbele nationaliteiten van mij dus afschaffen

fransje23

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-09 21:23

Lyonesse schreef:
Daarom mogen ze dubbele nationaliteiten van mij dus afschaffen

Want? Dan zouden ze voor de nederlandse nationaliteit kunnen kiezen en kan je nog steeds niets.

Lyonesse

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-09 21:27

Wanneer ze nederlander zijn, zijn ze ons probleem. Waarom zouden ze er dan nog uit moeten? Het hele dubbele nationaliteiten gedoe is onzin. Straks staat er op alle formulieren "Huidige nationaliteit" en daaronder de vraag: "bent u van plan de komende periode van nationaliteit te veranderen?" Waanzin. Je bent niet de ene week nederlander, de volgende belg en dan een maand later een brit. Je blijft wat je was op het moment dat je geboren bent, niks geen gezeik en gezeur.

Prrrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-09 21:28

Dat is makkelijker gezegd dan gedaan zolang er verschillende principes van nationaliteitsverkrijging zijn. Amerika bijvoorbeeld hanteert het grondprincipe: als je op Amerikaanse bodem geboren bent, krijg je een Amerikaans paspoort. Nederland hanteert het bloedprincipe: als je een Nederlandse ouder hebt, krijg je een Nederlands paspoort. En dan heb je natuurlijk ook nog de mogelijkheid dat een Nederlandse vrouw met een Brit trouwt en zijn hun kind in Amerika krijgen...

Eenzijdig in Nederland roepen dat we dubbele nationaliteiten afschaffen lost het probleem dus niet op. No easy solutions, zoals alles in het internationale politieke spectrum...

fransje23

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-09 21:34

Prrrr schreef:
. En dan heb je natuurlijk ook nog de mogelijkheid dat een Nederlandse vrouw met een Brit trouwt en zijn hun kind in Amerika krijgen...

Eenzijdig in Nederland roepen dat we dubbele nationaliteiten afschaffen lost het probleem dus niet op. No easy solutions, zoals alles in het internationale politieke spectrum...

Driedubbele nationaliteit dan....wat moet je daar dan mee doen...

Van nationaliteit veranderen is niet zo heel eenvoudig trouwens.

Lyonesse

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-09 21:38

Je zou denken van wel. Iedereen lijkt maar net zo met een nationaliteit om te gaan als met een voetbalplaatje van de AH :?
Je nationaliteit is je afkomst, je roots. Hoe kun je die nou inwisselen? En waarom uberhaupt?

lijntje87

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-09 21:39

Citaat:
Iemand die de nederlandse nationaliteit, ongeacht zijn afkomst, heeft kan je niet zo maar zijn eigen land uitzetten :)

Belastingverlaging klinkt ook heel mooi, maar veel geld nodig hebt voor een heleboel zaken wordt het dan wel wat krap.

Overigens denk ik dat niemand in dit topic zal ontkennen dat er veel dingen mis gaan en dat sommige zaken wat steviger aangepakt mogen worden. Echter ik vraag mij af of de oplossingen die Wilders aandraagt daadwerkelijk gaan helpen.

Citaat:
Wel als hij een vreemdeling is of een dubbel paspoort heeft. Ik zie nergens dat de PVV mensen eruit wil gooien die alleen de Nederlandse nationaliteit heeft. Dit staat op de site van de PVV:
Denaturalisatie en uitzetting recidiverende (Marokkaanse) straatterroristen met dubbele nationaliteit.
Sluiten radicale moskeeën, uitzetten radicale imams.

Ik ben het ook niet met alles eens met wat de PVV wil, maar bijna niemand is het volledig eens met een partij.

En waar is de grens van radicaal? en wie beslist dat? en dan zet je ze het land uit, en dan? dan gaan "ze" daar verder. Dan zijn "ze" toch nog niet van gedachte veranderd? dan is er neits veranderd behalve het land waar datgene wordt uitgevoerd of besproken.

Karl66

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-09 21:40

Het gaat in het gros van de gevallen om mensen die in Nederland geboren zijn uit ouders die ook in Nederland geboren zijn, die ongevraagd de nationaliteit van hun voorouders erbij gekregen hebben. Daar valt echt weinig aan te denaturaliseren.

Lyonesse

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-09 21:42

Nu valt dat niet te denaturaliseren nee, wat is er mis met het automatisch krijgen van de nationaliteit van je moeder? Aangezien dat meestal degene is die je opvoedt en waar je de meeste tijd bij doorbrengt.

@ lijntje: misschien moeten we ze vragen of ze er over willen praten. :Y)

fransje23

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-09 21:43

Lyonesse schreef:
Je zou denken van wel. Iedereen lijkt maar net zo met een nationaliteit om te gaan als met een voetbalplaatje van de AH :?
Je nationaliteit is je afkomst, je roots. Hoe kun je die nou inwisselen? En waarom uberhaupt?

Die kan je niet zo maar wisselen maar als jij bijvoorbeeld in Amerika geboren bent uit Nederlandse ouders kan je wel Nederlander worden.

Een vriend van mij is in Engeland geboren, met een Nederlandse moeder en een Britse vader. Hij woont vanaf dat hij 4 maanden oud is in Nederland en wilde graag de Nederlandse nationaliteit zodat hij ook kon stemmen hier.

fransje23

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-09 21:48

Lyonesse schreef:
Nu valt dat niet te denaturaliseren nee, wat is er mis met het automatisch krijgen van de nationaliteit van je moeder? Aangezien dat meestal degene is die je opvoedt en waar je de meeste tijd bij doorbrengt.

Wat als je in het land van je vader woont en leeft?

Prrrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-09 21:53

Wat als je ouders bedacht hebben dat je uit twee families afstamt en je roots dus in verschillende landen liggen.

Wat is er mis met de gedachte dat iemand meerdere nationaliteiten kan hebben?

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-09 22:23

Prrrr schreef:
Wat als je ouders bedacht hebben dat je uit twee families afstamt en je roots dus in verschillende landen liggen.

Ja dat begrijp ik ook niet en het gaat Wilders niet alleen om criminelen, hij wilde de toemalige staatssecretarissen (en hoe kan je beter geintregeerd zijn) ook weg hebben, puur om hun dubbele paspoorten.

Mireille1970

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-09 22:30

sarabande schreef:
Prrrr schreef:

Ja dat begrijp ik ook niet en het gaat Wilders niet alleen om criminelen, hij wilde de toemalige staatssecretarissen (en hoe kan je beter geintregeerd zijn) ook weg hebben, puur om hun dubbele paspoorten.

Feitelijk vind ik dat nog kwalijker. Want als je als staatssecretaris jezelf niet 100% NL kan en wilt voelen maar wel de staat wilt vertegenwoordigen, waarom dan niet een keuze maken.
Ik vind dat een vertegenwoordiger van een land de nationaliteit van alleen dat land moet uitdragen.

Collegae van mij zijn gevlucht uit oorden waar je niet dood gevonden wil worden maar willen hun "roots" niet verloochen en houden dus en een dubbele nationalitei en hun kids ook. Dat vind ik vreemd.

Mireille1970

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-09 22:35

Prrrr schreef:

"het hebben van" is op zich nooit een probleem geweest, maar "het misbruiken van" is een probleem geworden. Een verandering zou dus een verbetering kunnen zijn.

Net als met alles geldt dat de besten altijd lijden onder de kwaden.
Misschien verstandig om dat eens om te draaien.

Laat de privacywet gelden voor het slachtoffer, niet voor de dader.
Een dader heeft zijn kansen verspeeld.

Mensen roepen allemaal tegen het fouilleren in de steden.
Ik heb niets te verbergen dus ben voor.
Privacy? So what... ik heb liever dat ze wat in de privacy snijden dan dat ze in mijn strotje snijden. En met alle wapens en drugs die bij de preventies gepakt zijn wordt wel kans op veel kwaad vermeden.

Prrrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-09 22:47

Probleem van dat voorstel is dat je niet van te voren weet wie er wel en geen dader is. Ik heb niks te verbergen, dus ik mag mijn privacy houden - een misdadiger heeft zijn recht verspeeld. Maar ik ben onschuldig tot het tegendeel bewezen is. Dan kun je het ingrijpen in privacy dus niet gebruiken om onrechtmatig gedrag te bewijzen.

Opgeven van privacy levert dus ook niet op wat je wil. Levert in wezen alleen maar op wat je wil vermijden: de goeden lijden onder de kwaden.

Nogmaals: er zijn geen eenvoudige oplossingen. Overal zitten haken en ogen aan, nationaal- dan wel internationaalrechtelijk. Op Europees niveau verstoppertje gaan spelen lijkt mij het domste dat je voor kan stellen.

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-09 22:49

Mireille1970 schreef:
Feitelijk vind ik dat nog kwalijker. Want als je als staatssecretaris jezelf niet 100% NL kan en wilt voelen maar wel de staat wilt vertegenwoordigen, waarom dan niet een keuze maken.
Ik vind dat een vertegenwoordiger van een land de nationaliteit van alleen dat land moet uitdragen.

Collegae van mij zijn gevlucht uit oorden waar je niet dood gevonden wil worden maar willen hun "roots" niet verloochen en houden dus en een dubbele nationalitei en hun kids ook. Dat vind ik vreemd.

Mensen die zich zo inzetten voor hun land dat Nederland is, wantrouwen omdat ze ook nog een ander paspoort hebben, dat is toch triest.

Heb je wel eens filmpjes gezien van Nederlanders in Canada, Nieuw Zeeland etc die daar al 2 generaties wonen ;)

Lyonesse

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-09 22:54

fransje23 schreef:
Lyonesse schreef:

Dan is er toch geen probleem? Wat is het probleem om ergens te wonen en niet die nationaliteit te hebben? Ik geef mijn nationaliteit ook niet op als ik naar een ander land ga, want ik blijf een nederlander. Een andere nationaliteit hoef ik ook niet want ook daar geldt: ik ben en blijf een nederlander.

Mireille1970

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-09 22:59

Prrrr schreef:
Probleem van dat voorstel is dat je niet van te voren weet wie er wel en geen dader is. Ik heb niks te verbergen, dus ik mag mijn privacy houden - een misdadiger heeft zijn recht verspeeld. Maar ik ben onschuldig tot het tegendeel bewezen is. Dan kun je het ingrijpen in privacy dus niet gebruiken om onrechtmatig gedrag te bewijzen.

Opgeven van privacy levert dus ook niet op wat je wil. Levert in wezen alleen maar op wat je wil vermijden: de goeden lijden onder de kwaden.

Nogmaals: er zijn geen eenvoudige oplossingen. Overal zitten haken en ogen aan, nationaal- dan wel internationaalrechtelijk. Op Europees niveau verstoppertje gaan spelen lijkt mij het domste dat je voor kan stellen.

Jawel, ik grijp in in jouw privacy door je te fouilleren. Ik vind niets, dan geef ik je een hand en wens je een fijn weekend. Ik vind een kilo drugs, messen en andere wapens... dan heb je een probleem. En is het maar goed dat ik me even niets hoefde aan te trekken van de privacy.

En als je nou eens de dader in de krant zet met foto en naam en toenaam en niet het slachtoffer, stuk eerlijker.

Mireille1970

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-09 23:01

Lyonesse schreef:
fransje23 schreef:

Dan is er toch geen probleem? Wat is het probleem om ergens te wonen en niet die nationaliteit te hebben? Ik geef mijn nationaliteit ook niet op als ik naar een ander land ga, want ik blijf een nederlander. Een andere nationaliteit hoef ik ook niet want ook daar geldt: ik ben en blijf een nederlander.

Juist!

Maar als jij naar engeland gaat blijf je Nederlander maar je gaat wel engels praten en netjes links rijden. Ook al ben jij rechts gewend.
Toch?
Of wil je dat alle engelsen rechts gaat rijden en ga je roepen - als je erop gewezen wordt dat je je niet aan de regels houdt - dat je alleen maar gediscrimineerd wordt omdat je Nederlander bent?
;(

Mireille1970

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-09 23:03

sarabande schreef:
Mireille1970 schreef:

Mensen die zich zo inzetten voor hun land dat Nederland is, wantrouwen omdat ze ook nog een ander paspoort hebben, dat is toch triest.

Heb je wel eens filmpjes gezien van Nederlanders in Canada, Nieuw Zeeland etc die daar al 2 generaties wonen ;)

Ik kom zelf uit een nest met meerdere windstreken. Allemaal trouw aan onze nationaliteit, maar wel binnen de regels en conform de afspraken die gelden in het land waar we wonen.
Als me dat niet past ga ik ergens anders wonen.

Lyonesse

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-09 23:04

Mireille1970 schreef:
Lyonesse schreef:

Juist!

Maar als jij naar engeland gaat blijf je Nederlander maar je gaat wel engels praten en netjes links rijden. Ook al ben jij rechts gewend.
Toch?
Of wil je dat alle engelsen rechts gaat rijden en ga je roepen - als je erop gewezen wordt dat je je niet aan de regels houdt - dat je alleen maar gediscrimineerd wordt omdat je Nederlander bent?
;(

Dat spreekt voor zich :D En dat ik dan niet mag stemmen? Dikke pech voor mij, alsof mijn stem beslissend was geweest.

Mireille1970

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-09 23:07

Ik neem als voorbeeld het niet de hand willen schudden, niet op willen staan voor een rechter, een moskee gesubsidieerd willen, meerdere vrouwen houden, hoofddoek-coulance eisen, boerka-coulance eisen (ik weet het is een deel)
Dan kun je je dus verschuilen onder die "andere" nationaliteit.
Vreemd toch? Het zou namelijk gerelateerd moeten zijn aan het land waar je bent.