Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Cer schreef:Het gaat over stelen en mensen die bezig zijn met een verblijfsvergunning..
fransje23 schreef:Nee, we hebben het over mensen die al een verblijfsvergunning hebben.
De eerste 5 jaar een tijdelijke en die kan daarna worden op omgezet naar permanent als je aan de voorwaarden voldoet.
Gnome schreef:Daar heeft Cer het ook over toch?

Cer schreef:Ja ik dacht dat een “tijdelijke” nog geen permanente was, maar dat je dan dus nog in het proces zat.
Maar blijkbaar krijg je een tijdelijke en dan sowieso een vaste ofzoiets .. geen idee wat dat “tijdelijk” inhoudt, wat is dan het verschil?
Gnome schreef:Voor mij is het heel zwart wit haha maar ik heb er niet voor geleerd dus ben al aardig blij met de strengere regels die er worden ingevoerd. Als zoiets mogelijk zou zijn als wat ik omschreef, zou ik dat alleen maar toejuichen.
Cer schreef:Ja ik dacht dat een “tijdelijke” nog geen permanente was, maar dat je dan dus nog in het proces zat.
Maar blijkbaar krijg je een tijdelijke en dan sowieso een vaste ofzoiets .. geen idee wat dat “tijdelijk” inhoudt, wat is dan het verschil?

Maar goed, dat is er bij mij ingepeperd mn hele opvoeding en dat is misschien niet bij iedereen. verootjoo schreef:Je moet ook niet gaan sparen als je al 45+ bent natuurlijk.
Als je al vanaf je 16e werkt, heb je heel lange tijd kunnen sparen/ pensioenbeleggen. Ipv je afhankelijk te maken van alleen AOW/ de pensioenleeftijd.
En zo ‘in één keer geconfronteerd met veranderingen’ was het ook niet, want al in de hele geschiedenis wordt er vanalles veranderd en kan je nergens een pijl op trekken. Voor jezelf zorgen, ook financieel, is altijd enorm belangrijk geweest. Niet vertrouwen dat het geld je ooit toegeworpen wordt. Zeker niet door de overheidMaar goed, dat is er bij mij ingepeperd mn hele opvoeding en dat is misschien niet bij iedereen.

fransje23 schreef:En dan nog moet je ook gewoon mazzel hebben in het leven.
Ik zit ook niet te springen om een hogere Aow-leeftijd maar begrijp wel dat er iets moet veranderen omdat er nu al geld bij moet.
De ingehouden premie is nu al ontoereikend om alle AOW-ers te betalen.
ik snap beleggen echt niet goed. Maar ik dan ook erg slecht met cijfers en financiën ..