Oekraïne

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

tamary

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-22 11:58

Russische leger en westerse legers verschillen nogal qua training, vasthouden ervaring en hierarchie.

Dat er een heel andere structuur is opgetuigd qua Oekraine leger structuur is daarmee vrij goed zichtbaar nu.

Dinopino

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-22 12:05

Door het leveren van wapens aan de Oekraine verbreekt Duitsland de wapenstilstand van 1945. De vredesonderhandelingen zijn destijds nooit voor alle Duitse Staten afgesloten. Dit was dan ook de reden dat er in 2020, veel Duitsers richting Berlijn vertrokken om een Vredesverdrag te willen.

irmaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-22 13:17

Dinopino schreef:
Door het leveren van wapens aan de Oekraine verbreekt Duitsland de wapenstilstand van 1945. De vredesonderhandelingen zijn destijds nooit voor alle Duitse Staten afgesloten. Dit was dan ook de reden dat er in 2020, veel Duitsers richting Berlijn vertrokken om een Vredesverdrag te willen.

Dit is een heel complex antwoord met 2 verschillende stellingen die met elkaar in tegenspraak lijken. Heb je het over Duitsland over over deelstaten?

Eerder dacht ik ook dat het te maken had met de situatie van na WOII en de tegenzin van Duitslan om zich opnieuw te bewapenen met de mogelijke risico's. Of mogelijk he risico van economische problemen en de destabilisatie intern Duitsland, het heeft ze moeite genoeg gekost om weer een beetje 1 Duitsland te worden.
Maar er lijkt meer aan de hand, Scholz verteld tegenstrijdige dingen en gebruikt de laatste weken meerdere malen zijn veto. Inmiddels lopen er intern Duitsland onderzoeken.

Dinopino

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-22 13:44

De hele BRD is gewoon nog altijd bezet door de geallieerden. De BRD heeft nooit een vredensverdrag ondertekent. Scholz speelt zijn rol goed. Voordat hij ahuumm gekozen werd, liep er een onderzoek tegen hem. Maar dat is natuurlijk stopgezet.

De troepen van defender 2020 die zich op het gebied van de voormalige DDR bevonden hebben ook toen het verdrag 2 plus 4 gebroken.

Wanneer je niet weet wat het verdrag 2 plus 4 inhoud, hier een toelichting.
https://www.bundestag.de/resource/blob/ ... f-data.pdf

BigOne

Re: Oekraïne

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-22 13:51

De chemtrails hebben in sommige gebieden hard toegeslagen.

Daks

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-22 13:58

oomens

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-22 14:25

bigone schreef:
De chemtrails hebben in sommige gebieden hard toegeslagen.

Dat was al bekend toch?

irmaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-22 15:54

Dinopino schreef:
De hele BRD is gewoon nog altijd bezet door de geallieerden. De BRD heeft nooit een vredensverdrag ondertekent. Scholz speelt zijn rol goed. Voordat hij ahuumm gekozen werd, liep er een onderzoek tegen hem. Maar dat is natuurlijk stopgezet.

De troepen van defender 2020 die zich op het gebied van de voormalige DDR bevonden hebben ook toen het verdrag 2 plus 4 gebroken.

Wanneer je niet weet wat het verdrag 2 plus 4 inhoud, hier een toelichting.
https://www.bundestag.de/resource/blob/ ... f-data.pdf

???
In 1945 is er door zowel Oost als West Duitsland een kapitulatieverdrag getekend ( https://de.wikipedia.org/wiki/Bedingung ... iederlande), hoezo zou de BRD een vredesverdrag moeten tekenen? Met wie dan? De BRD bestond in 1945 helemaal niet, net zo min als de DDR.

Zowel West als Oost Duitsland zijn na de oorlog eerst onder curatele van de geallieerden gekomen (West bij VS en co; Oost bij Rusland). In 1949 zijn er in beide delen, onafhankelijk van elkaar, eigen regeringen (met regels en statuten) gekomen. In 1952 is West-Duitsland een souverein land geworden. In 1953 is er in Oost-Duitsland een volksopstand geweest maar deze is neergeslagen door de Sovjet-Unie, daar bleef het een 1 partijenstelsel tot aan de vredige revolutie in 1989 (https://de.wikipedia.org/wiki/Wende_und ... in_der_DDR )
In het 2 plus 4 verdrag wordt geregeld dat de beide Duitslanden samen 1 souverein land worden. Daar wordt de afspraak gemaakt dat de Sovjet Unie in Oost Duitsland aanwezig blijft en de VS in het westen en dat Duitsland zelf mag bepalen hoe lang zij deze regeling in stand willen houden. De Sovjet Unie verlaat Duitsland in 1994 uit eigen beweging en Duitsland zelf vraagt de VS nog langer aanwezig te blijven.

Wat betreft Defender 2020, in deze link staat de situatie vrij duidelijk uitgelegd. https://europe-diplomatic.eu/defense/mi ... -doorstep/
Daar wordt echter niet gesproken over het breken van regels van het 2 plus 4 verdrag, ook niet dat Rusland dat zou vinden. Uit de door jou gegeven link kan ik ook niet opmaken of dat het geval zou zijn.

Cowboy55

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-22 16:44

Daks schreef:
@cowboy

Wellicht heb je dit al gelezen maar misschien ook niet en anders ter info

https://twitter.com/marineschepen/statu ... eklyg&s=19

Zeker gezien. De magazijnen zijn bij punt 52 en 57. Vellig diep in het schip (je ziet ook de liften om de munitie naar boven te brengen) en ver weg van het deel dat zwartgeblakerd was. Tot zover de Russische stierepoep dat er brand was en de magazijnen zijn ontploft.

Daks

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-22 19:10

Cowboy55 schreef:
Daks schreef:
@cowboy

Wellicht heb je dit al gelezen maar misschien ook niet en anders ter info

https://twitter.com/marineschepen/statu ... eklyg&s=19

Zeker gezien. De magazijnen zijn bij punt 52 en 57. Vellig diep in het schip (je ziet ook de liften om de munitie naar boven te brengen) en ver weg van het deel dat zwartgeblakerd was. Tot zover de Russische stierepoep dat er brand was en de magazijnen zijn ontploft.

Bedankt voor je info in dit topic. Zeer leerzaam

Daks

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-22 19:15

Het is toch verschrikkelijk |(

Citaat:
❗️Meer dan 500 000 Oekraïners, waaronder 121 000 kinderen, werden gedwongen verplaatst naar het grondgebied van Rusland vanuit de tijdelijk bezette gebieden van Oekraïne. Serhiy Kyslytsia, permanent vertegenwoordiger van Oekraïne bij de VN, kondigde dit aan:

▪️Ten minste 20.000 Oekraïners worden vastgehouden in filterkampen op de Mangush-Nikolske-Yalta-lijn en ongeveer 5-7.000 in Bezymyanny, regio Donetsk.

▪️Burgers van Oekraïne worden naar de depressieve regio's van Rusland gestuurd, in het bijzonder naar de noordelijke regio's en het eiland Sachalin. Tegelijkertijd worden documenten afgegeven, waardoor Oekraïners de Russische regio's twee jaar lang niet mogen verlaten.

▪️Russische indringers blijven Oekraïners met geweld verplaatsen van tijdelijk bezette gebieden naar Rusland, zoals nazi-Duitsland ooit deed.

Citaat:
❗️ Oekraïense inlichtingendiensten melden dat Rusland van plan is om na pseudo-referendums gedwongen mobilisaties uit te voeren in de bezette gebieden van Zaporizja en Cherson. Oekraïners zullen naar de heetste plekken van het front worden gestuurd om de posities van de strijdkrachten van Oekraïne aan te vallen.

Cowboy55

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-22 19:22

Die laatste snap ik niet. De Russen willen Oekraïners dwingen in hun leger opgeroepen te worden om te vechten tegen hun landgenoten? Of hebben we het over Oekraïners met een Russische achtergrond?

Marigold

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-22 20:26

Regelrechte deportatie.
Is er dan echt niks tegen te doen? :\ :(

Daks

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-22 20:28

Cowboy55 schreef:
Die laatste snap ik niet. De Russen willen Oekraïners dwingen in hun leger opgeroepen te worden om te vechten tegen hun landgenoten? Of hebben we het over Oekraïners met een Russische achtergrond?

Ik ben er ook nog niet echt achter. Maar lijkt mij als in ruil voor "vrijheid" vechten tegen je eigen mensen

Cowboy55

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-22 20:38

Daks schreef:
Cowboy55 schreef:

Ik ben er ook nog niet echt achter. Maar lijkt mij als in ruil voor "vrijheid" vechten tegen je eigen mensen

Wie in Rusland verzint dit nu weer?!
Als Russisch soldaat in de frontlinie heb ik toch helemaal geen behoefte aan een onwillige Oekraïner in het schuttersputje NAAST of ACHTER me? Ik heb als Russisch soldaat al genoeg last van de Oekraïners VOOR me!

oomens

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-22 20:42

Het Oekraïense leger zal minder fel vechten als ze geloven dat de tegenpartij kan bestaan uit hun eigen onder dwang gestuurde landgenoten. Of niet, en dan moorden ze dus elkaar uit. Dat scheelt de Russen dan weer werk om het land te de-Oekraïniseren.

oomens

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-22 20:45

Cowboy55 schreef:
Wie in Rusland verzint dit nu weer?!
Als Russisch soldaat in de frontlinie heb ik toch helemaal geen behoefte aan een onwillige Oekraïner in het schuttersputje NAAST of ACHTER me? Ik heb als Russisch soldaat al genoeg last van de Oekraïners VOOR me!

Je moet dan ook niet op ze hoeven vertrouwen zoals op de maten die jou dekken. Je stuurt ze gewoon voor je geweerloop uit om te kijken waar de mijnen en hinderlagen liggen.

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-22 21:26

oomens schreef:
Het Oekraïense leger zal minder fel vechten als ze geloven dat de tegenpartij kan bestaan uit hun eigen onder dwang gestuurde landgenoten. Of niet, en dan moorden ze dus elkaar uit. Dat scheelt de Russen dan weer werk om het land te de-Oekraïniseren.

Dat gaat niet gebeuren. Dat volk heeft zoveel karakter, die lossen geen schot .

Cowboy55

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-22 22:17

Daks schreef:
Cowboy55 schreef:

Ik ben benieuwd wie ze nou eigenlijk willen rekruteren. Tot die tijd is het wel heel veel speculeren. Maar even wachten op verdere info.

Daks

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-22 22:24

Cowboy het is ook zeker speculeren. Ben benieuwd wat er nu echt bedoeld word

irmaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-22 22:29

Wat ik begrijp is dat ze alle mannen boven de 16 in de bezette gebieden verplichten dienst te nemen. Rusland krijgt het niet voor elkaar om voldoende soldaten uit andere gebieden te ronselen.

Rusland heeft officieel een nieuwe definitie aan het woord Nazi gegeven. Een Nazi is een Ukraïner die weigert zichzelf een Rus te noemen. De Ukraïners hebben dus de keuze om Rus te zijn, en dan moeten ze dus het Russische leger in. Of Ukraïner blijven, en dan worden ze dus vermoord in het kader van de-nazificatie.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-22 22:36

Zo had ik het ook begrepen, of kanonnenvoer of de kogel.

Cowboy55

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-22 22:36

irmaz schreef:
Wat ik begrijp is dat ze alle mannen boven de 16 in de bezette gebieden verplichten dienst te nemen. Rusland krijgt het niet voor elkaar om voldoende soldaten uit andere gebieden te ronselen.

Rusland heeft officieel een nieuwe definitie aan het woord Nazi gegeven. Een Nazi is een Ukraïner die weigert zichzelf een Rus te noemen. De Ukraïners hebben dus de keuze om Rus te zijn, en dan moeten ze dus het Russische leger in. Of Ukraïner blijven, en dan worden ze dus vermoord in het kader van de-nazificatie.

En dat noemen geleerde mensen dus etnocide:

Etnocide is het bewust vernietigen van een cultuur. Het is gerelateerd aan genocide, maar anders dan bij genocide zijn er geen internationale wetten tegen. Etnologen zijn het nog niet eens wat de correcte omschrijving is. Het is echter (in de praktijk) altijd een meerderheid die een etnische minderheid onderdrukt en ervoor zorgt dat de cultuur verloren gaat. Dit kan gedaan worden door het verbieden van de cultuur door wetten aan te maken, zoals het verbieden van een bepaalde taal. Ook kan een bepaalde groep zoveel druk uitoefenen op de minderheid dat men de cultuur niet meer durft te uiten.

Bron: wiki.

Zat eraan te komen.

Cowboy55

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-22 22:51

bigone schreef:

Ik wacht nog even af qua mening. Dit concept is zo dom dat zelfs de Russen dit niet kunnen verzinnen.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-22 22:56

Cowboy55 schreef:
bigone schreef:

Ik wacht nog even af qua mening. Dit concept is zo dom dat zelfs de Russen dit niet kunnen verzinnen.

Of ze zijn wanhopig, niet genoeg mensen. Ze hebben ook jongeren die vanwege protesten in Rusland waren opgepakt gedwongen voor het leger te tekenen wanneer ze weer vrijgelaten werden.