Boeing 777 neergestort in de Oekraïne

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-14 21:43

Het is ook vooral zo jammer dat opgebouwde handelsrelaties er een knauw door krijgen... de Russen zullen dan toch andere wegen / leveranciers gaan zoeken.

Erg fijn voor bedrijven die geïnvesteerd hebben in goede banden met Rusland, en nu door een stampvoetend Europa dat zijn zin niet krijgt, aangewakkerd door de USA, het brood uit de mond genomen worden...

Het lijkt mij dat je problemen beter op kan lossen (en andere problemen kan voorkomen) als je de ander niet teveel afstoot en de banden juist goed probeert te houden, maargoed wat weet ik er van.

Sientje

Re: Boeing 777 neergestort in de Oekraïne

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-14 23:32

Boeiend, Knevel en van den Brink nu...

BootsScoot

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-14 23:36

Yup!

Riddershow

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-14 12:39

Ben benieuwd wat er besproken is?

Knakker

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-14 12:50

nu gaan we elkaar lekker lopen pesten met allerlei boycotten

Shiloh

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-14 13:08

Over wat een paar pagina's terug besproken is, wat betreft de kistendragers en de chauffeurs en al die mensen.

Ik vraag me vooral af, daar moet toch een enorm sterke geur vanaf komen?

PowerReiner

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-14 13:20

Alles zit verpakt in zakken, denk dat die lucht dicht zijn. Tenminste, dat gok ik zo

Kamy

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-14 13:29

PowerReiner schreef:
Alles zit verpakt in zakken, denk dat die lucht dicht zijn. Tenminste, dat gok ik zo

Wat ik begreep van die kennis die bij het leger zat en als vrijwilliger opgegeven had om te helpen, is de stank in de vliegtuigen niet te harden en zouden de kisten "klotsen". Ik had al eerder gepost dat er voor die helpers ook hulp geregeld was. En dat is niet alleen vanwege de gedachte wat ze aan her doen zijn maar ook wat ze echt meemaken. ...

ceasario

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-14 13:38

Knakker schreef:

Ik geef die Poetin groot gelijk. Krijgen de plattelandsboeren in Rusland eindelijk meer voor hun "bio"-producten. ;)

PowerReiner

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-14 14:19

Kamy schreef:
PowerReiner schreef:

Wat ik begreep van die kennis die bij het leger zat en als vrijwilliger opgegeven had om te helpen, is de stank in de vliegtuigen niet te harden en zouden de kisten "klotsen". Ik had al eerder gepost dat er voor die helpers ook hulp geregeld was. En dat is niet alleen vanwege de gedachte wat ze aan her doen zijn maar ook wat ze echt meemaken. ...

Jeetje echt?
Ik begreep eerder in dit topic dat alle "onderdelen" apart in zakken zaten.

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-14 14:25

Zakken kunnen ook klotsen. Stank kan ik mij niet voorstellen. Die dingen zouden luchtdicht moeten zijn. Zou een risico voor de gezondheid worden op zo'n manier.

PowerReiner

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-14 14:40

Ik doelde inderdaad meer op de stank.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-14 14:41

ceasario schreef:
Knakker schreef:

Ik geef die Poetin groot gelijk. Krijgen de plattelandsboeren in Rusland eindelijk meer voor hun "bio"-producten. ;)

Ja met een vleugje radio activiteit he, Oekraine is de graanschuur maar ook Tsjernobyl }>

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-14 14:56

Heb je wel eens een lijkenlucht geroken...?

Ik acht de kans klein dat er zakken bestaan waarmee je dat binnen kan houden... het is zo enorm penetrant en doordringend, en er zitten toch openingen in die zakken om er 1 en ander in te kunnen doen... zelfs op een begrafenis met een professioneel dichtgemaakte kist waar nooit meer iemand bij hoeft te kunnen, ga je het al door de kist heen rieken als het allemaal wat te lang duurt....

Ik hoop heel hard voor alle betrokkenen dat ze de boel goed geseald hadden, maar ik kon het gevoel van medelijden met de mensen in het vliegtuig, de dragers en die in de stoet met lijkwagens toch niet onderdrukken....wat een hel moet dat geweest zijn :\

[edit] Wat BS zegt dus.... -O- Die onderzoekers nu....verschrikkelijk... blegh.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-14 15:02

Zouden ze er nu dan niks aan gedaan hebben om de boel een beetje te conserveren ofzo?

Inspuiten met het 1 of ander of enorm bevriezen...weet ik het....?

PowerReiner

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-14 15:03

Jeetje, nooit geweten dat het zo erg zou zijn met die geur.

Hangt er nu ook niet een bepaald grimmig sfeertje bij jullie in huis als ik vragen mag? Ik kan me voorstellen dat gezien het psychisch ook zoveel met hem doet, er een veelal Trieste sfeer hangt. Daarnaast zul jij als klankbord het ook niet echt gezellig vinden.
Het moet gebeuren, natuurlijk en nee het komt niet in de buurt van het leed van de families maar het lijkt me wel moeilijk om ook daar nog mee om te gaan.

Mijn excuses als ik te vrijpostig hierin vraag hoor, maar buiten het feit dat het een verschrikkelijke situatie is, heb ik wel een natuurlijke nieuwsgierigheid naar alles hieromtrend,

BootsScoot

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-14 15:08

PowerReiner schreef:
Jeetje, nooit geweten dat het zo erg zou zijn met die geur.

Hangt er nu ook niet een bepaald grimmig sfeertje bij jullie in huis als ik vragen mag? Ik kan me voorstellen dat gezien het psychisch ook zoveel met hem doet, er een veelal Trieste sfeer hangt. Daarnaast zul jij als klankbord het ook niet echt gezellig vinden.
Het moet gebeuren, natuurlijk en nee het komt niet in de buurt van het leed van de families maar het lijkt me wel moeilijk om ook daar nog mee om te gaan.

Mijn excuses als ik te vrijpostig hierin vraag hoor, maar buiten het feit dat het een verschrikkelijke situatie is, heb ik wel een natuurlijke nieuwsgierigheid naar alles hieromtrend,

Power Reiner geeft niks. Gelukkig praten wij er veel over, ik merkte wel in begin dat mijn partner wat stiller was, het moest allemaal een plek krijgen van wat je tegenkomt natuurlijk. Maar wij weten beiden dat het moet gebeuren. Het heeft weinig invloed op de sfeer in ons huis, maar we praten er natuurlijk wel over. Het is wel thema nummer een hier.... We hebben strks vakantie en daar zijn we nu ook echt aan toe.

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-14 15:11

BootsScoot schreef:
Power Reiner geeft niks. Gelukkig praten wij er veel over, ik merkte wel in begin dat mijn partner wat stiller was, het moest allemaal een plek krijgen van wat je tegenkomt natuurlijk. Maar wij weten beiden dat het moet gebeuren. Het heeft weinig invloed op de sfeer in ons huis, maar we praten er natuurlijk wel over. Het is wel thema nummer een hier.... We hebben strks vakantie en daar zijn we nu ook echt aan toe.

Logisch, vreet energie dit lijkt mij.

PowerReiner

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-14 15:12

Heftig...

BootsScoot

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-14 15:14

Ja het is heftig....maar realiteit. De realiteit waar de media het niet zo over heeft. De gezichten achter de schermen. Maar toch steunt het elkaar goed en scheint de sfeer onderling ontspannen te zijn. Geeft rust aan de thuisfront.

PowerReiner

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-14 15:15

Overigens over de geur..... vroeger fietste ik over landbouw wegen naar school toe dag in dag uit. Er was een boerderij waar we dagelijks langs fietsten die zo'n gat had aan de weg, met een groene kuip eroverheen om dode dieren in "op te slaan" totdat ze warden opgehaald.
Ik kan mij heel goed de geur herinneren daarvan (volgens mij vond die boer het niet zo belangrijk om het snel te laten halen) en dat was ook altijd zo'n penetrante geur als jullie hier beschrijven.
Als dat enigzins hetzelfde ruikt (we zijn uiteindelijk toch allemaal dieren) kan ik me alleen maar voorstellen hoe erg de geur moet zijn die van de slachtoffers komt.

PrinceAmos

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-14 15:16

PowerReiner

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-14 15:17

BootsScoot schreef:
Ja het is heftig....maar realiteit. De realiteit waar de media het niet zo over heeft. De gezichten achter de schermen. Maar toch steunt het elkaar goed en scheint de sfeer onderling ontspannen te zijn. Geeft rust aan de thuisfront.

Ik kan me voorstellen dat als je met z'n allen aan het werk bent daar aan zo'n zwaar iets dat het een sort broederschap teweegbrengt. Dat is ook wel nodig denk ik, wil iedereen het kunnen trekken. Samen de last dragen is toch makkelijker dan alleen.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-14 15:36

Is de lucht te vergelijken met de geur die word gebruikt als zeg maar dode mensen die in een snijzaal van een ziekenhuis liggen. Of is het een hele andere geur.

BootsScoot

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-14 15:49

purny schreef:
Is de lucht te vergelijken met de geur die word gebruikt als zeg maar dode mensen die in een snijzaal van een ziekenhuis liggen. Of is het een hele andere geur.

Ja dan tien keer erger.