Algemeen politiek discussie topic nummer 2

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
996981
Berichten: 9938
Geregistreerd: 16-02-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-24 16:42

prompter schreef:
Ja, dat weten jij en ik en een heleboel anderen, maar weer anderen dachten dat nu echt alles uit het partijprogramma gerealiseerd zou gaan worden, en dan kom je helaas bedrogen uit.

Nou, de reacties zie je hier ook? Van mensen die hier al lang meepraten. Waarvan je dus zou verwachten dat ze enigszins snappen hoe het werkt…

Janneke2

Berichten: 23074
Geregistreerd: 28-02-13
Woonplaats: Ergens in Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-24 16:43

irmaz schreef:
Janneke2 schreef:
Als het niet zo triest was, Anjali, zou ik er om lachen.

De protestanten zijn geëxcommuniceerd, vervolgd inclusief levend verbrand...
"...ach, geen aandacht voor, ze zijn zelf weggegaan."

Het is 500 jaar geleden, maar het is wel victim blaming.

En bevestigd mijn idee dat sommige Roomsen slechts de leuke dingen van het Christendom willen. ('Mooi weer'.)

Jij wilt weer terug naar de tijd dat openlijk het RK geloof belijden verboden wordt begrijp ik. Is dat je sociale Calvinisische inslag? Klinkt bijzonder ruimhartig


Op zich klinkt dat verschrikkelijk.

Ik ben benieuwd hoe het kan, dat als ik pleit voor solidariteit en tegen blaming the victim iemand dit er uit haalt...?

(En solidariteit kan beslist leuk zijn, maar ook ongemakkelijk. Het is de kunst om dan geen 'mooi weer gelivige' te worden.
Oplettende lezers hebben gezien dat ik het niet had over alle, maar 'sommige Roomsen'.)

En overigens ben ik van mening dat de pvv een extreem/radicaal rechtse partij is en dat dit gewoon gezegd mag (... moet..) worden.
Laatst bijgewerkt door Janneke2 op 16-05-24 16:45, in het totaal 1 keer bewerkt

Echwel

Berichten: 12536
Geregistreerd: 28-06-05
Woonplaats: Raalte

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-24 16:45

Persoonlijk vind ik het fijn dat werken beloond gaat worden
Sorry maar deze groep die nergens recht op heeft
Hard werken en bv nooit op vakantie enz kunnen mogen het best wel wat beter krijgen..

pmarena

Berichten: 48488
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-24 16:51

mvdende schreef:
PVV zegt vóór Nederland te zijn, maar gaat wél akkoord met verlaging lasten voor de grote internationale bedrijven en daarintegen lastenverzwaring voor de eigen burgers. Totaal 100% anders dan hun verkiezingsprogramma.


Dat is gewoon exact volgens het populisten-handboek..... daarom "moet" je er ook niet op stemmen ;)

Karl66

Berichten: 29786
Geregistreerd: 06-08-05
Woonplaats: Emmen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-24 16:57

996981 schreef:
Hoezo zijn we verontwaardigd dat de PVV niet alles uit het programma waar kan maken? Het is toch duidelijk dat een verkiezingsprogramma uitgaat van het voor de partij meest gunstige scenario? Het is toch logisch dat als meerdere partijen gaan regeren niet alles waargemaakt kan worden?


Er is een klein, maar best wel belangrijk, verschilletje met de meeste andere partijen. De andere partijen hebben hun verkiezingsprogramma's door laten rekenen en hadden dus ook een financiële onderbouwing van hun plannen. De PVV heeft het nooit door laten rekenen en in werkelijkheid was het dan ook een cadeautjesprogramma, waarin iedereen wat kreeg en waar van tevoren al werd gewaarschuwd dat al die beloften nooit waar konden worden gemaakt omdat er geen enkele financiële onderbouwing voor het geven van die cadeautjes was. Er werd van tevoren al gewaarschuwd dat al die mooie sociale punten nooit verder zouden komen dan het verkiezingsprogramma. En nu dat de waarheid blijkt te zijn, is het wel heel erg gemakkelijk om dat weg te zetten alsof niet alles uit een programma waargemaakt kan worden in een coalitie. Het kon namelijk bij voorbaat al niet waargemaakt worden.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Berichten: 42051
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Het bos

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-24 17:03

Echwel schreef:
Persoonlijk vind ik het fijn dat werken beloond gaat worden
Sorry maar deze groep die nergens recht op heeft
Hard werken en bv nooit op vakantie enz kunnen mogen het best wel wat beter krijgen..

Dat vind ik ook fijn.

DuoPenotti

Berichten: 30512
Geregistreerd: 14-01-21
Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-24 17:10

Wat een stemmingmakerij in dit topic zeg.
Alsof links wel alles waar zou maken wat ze vooraf zouden zeggen.
Ook niet, zo werkt dat niet. Maar nu het PVV is moet het extra aangedikt worden. Beetje laag en eigenlijk best wel vermakelijk :))


Echwel schreef:
Persoonlijk vind ik het fijn dat werken beloond gaat worden
Sorry maar deze groep die nergens recht op heeft
Hard werken en bv nooit op vakantie enz kunnen mogen het best wel wat beter krijgen..


Ondanks dat ik een uitkering heb denk ik dit dus ook.
Deze groep is al jaren de vergeten groep die de klappen keer op keer op mocht vangen zonder daar wat terug van te zien.
Hopelijk gaan deze dat wel merken nu :j

Echwel

Berichten: 12536
Geregistreerd: 28-06-05
Woonplaats: Raalte

Re: Algemeen politiek discussie topic nummer 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-24 17:13

Ja en de kinderopvang goedkoper ook beter
Wij zijn met pensioen maar als je ziet hoeveel wij moeten oppassen omdat de kinderen geen toeslag krijgen
Ze zitten ook net boven de huurprijs mogen wel 900pm huur aftikken zondertoeslag, maar een huis kopen lukt niet.
En zo zijn er bij hun vrienden veel meer..

Loretta
Berichten: 8899
Geregistreerd: 11-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-24 17:37

_San87_ schreef:
Echwel schreef:
Persoonlijk vind ik het fijn dat werken beloond gaat worden
Sorry maar deze groep die nergens recht op heeft
Hard werken en bv nooit op vakantie enz kunnen mogen het best wel wat beter krijgen..

Dat vind ik ook fijn.


Dat is zeker heel erg fijn.
Alleen wel met de kanttekening dat mocht deze groep hun baan verliezen dat de WW wordt versobert.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Berichten: 42051
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Het bos

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-24 17:39

Loretta schreef:
_San87_ schreef:

Dat vind ik ook fijn.


Dat is zeker heel erg fijn.
Alleen wel met de kanttekening dat mocht deze groep hun baan verliezen dat de WW wordt versobert.

Dat geldt voor iedereen die zijn/haar baan verliest. Niet enkel voor middeninkomens.

Electra63

Berichten: 18066
Geregistreerd: 11-11-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-24 17:43

mvdende schreef:
Electra63 schreef:



Het zijn rechtse partijen; die zijn niet voor een eerlijke verdeling of lastenverlichting voor minima.

Het gros van de stemmers vond een streng asielbeleid belangrijk, maar dat is niet de oplossing voor de problemen in de zorg, het woningtekort of de duurdere kosten van levensonderhoud.

Als minima of uitkeringsgerechtigden op één van deze partijen hebben gestemd, niet klagen.
Dat had je allemaal kunnen weten.



Even het verkiezingsprogramma van de PVV erbij gepakt en daarin staan toch echt deze uitspraken:
[ [url=m/aCTGXe.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/YUsUHX.jpg]Afbeelding[/url] ]


O.a. dus verhoging minimumloon, verhoging huurtoeslag, afschaffen BTW op boodschappen. Dat zijn toch echt wel punten voor de minima.

Maar dáár is na de verkiezingen ineens niets meer van over!!!

En zo staan er nog wel een paar "beloften" in die de PVV helemaal niet waarmaakt.

Op papier een partij die er óók voor de minima zou zijn, achteraf alleen geld voor de middeninkomens ipv juist óók voor de minima.


Maar als je GW zou volgen en je weet dat hij oorspronkelijk uit de rechts-conservatieve hoek van de VVD komt en een beetje de debatten en stemmingen volgt in de kamer, dan kan je weten, dat hij niet opkomt voor minima en uitkeringsgerechtigden.
Er is maar 1 onderwerp en doel binnen de PVV: anti-islam !

Lughnassadh

Berichten: 1821
Geregistreerd: 11-08-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-24 17:46

Loretta schreef:
mvdende schreef:
Maar bij de PVV is het nu zo dat bijna niets wat in hun programma stond wat betreft bestaanszekerheid voor minima waargemaakt gaat worden.


De PVV heeft nog nooit aan hun stemgedrag in de kamer laten zien dat ze iets voor de minima over hadden.

En ik hoop dat die grote groep stemmers die hem zo groot heeft gemaakt dat nu ook gaat zien.

Loretta
Berichten: 8899
Geregistreerd: 11-01-04

Re: Algemeen politiek discussie topic nummer 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-24 17:47

Zijn dat allemaal minima dan?

DuoPenotti

Berichten: 30512
Geregistreerd: 14-01-21
Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-24 17:48

_San87_ schreef:
Dat geldt voor iedereen die zijn/haar baan verliest. Niet enkel voor middeninkomens.

En voor gezonde mensen zijn er momenteel banen genoeg.
En voor niet gezonde mensen was die ww termijn al te kort en zal dat te kort blijven.
En had links ook echt niets aan geholpen. De enige die ik er serieus ooit over hoorde was SP, maar die doen niks in verkiezingen.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Berichten: 42051
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Het bos

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-24 17:49

DuoPenotti schreef:
_San87_ schreef:
Dat geldt voor iedereen die zijn/haar baan verliest. Niet enkel voor middeninkomens.

En voor gezonde mensen zijn er momenteel banen genoeg.
En voor niet gezonde mensen was die ww termijn al te kort en zal dat te kort blijven.
En had links ook echt niets aan geholpen. De enige die ik er serieus ooit over hoorde was SP, maar die doen niks in verkiezingen.

Ja, precies.

De SP heeft zichzelf grandioos efficiënt buiten spel gezet :\.

Loretta
Berichten: 8899
Geregistreerd: 11-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-24 17:52

_San87_ schreef:
Ja, precies.

De SP heeft zichzelf grandioos efficiënt buiten spel gezet :.


Helaas wel ja. De SP heeft goede standpunten ze kunnen alleen totaal geen campagne voeren.

Marije_jiplover

Berichten: 25434
Geregistreerd: 14-01-02
Woonplaats: Ergens onder de zon...

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-24 17:54

DuoPenotti schreef:
_San87_ schreef:
Dat geldt voor iedereen die zijn/haar baan verliest. Niet enkel voor middeninkomens.

En voor gezonde mensen zijn er momenteel banen genoeg.
En voor niet gezonde mensen was die ww termijn al te kort en zal dat te kort blijven.
En had links ook echt niets aan geholpen. De enige die ik er serieus ooit over hoorde was SP, maar die doen niks in verkiezingen.

Kennelijk betekent 55+ zijn dan, dat je niet gezond meer bent.
Want ik maak van dichtbij mee dat mensen van die leeftijdscategorie zich een slag in de rondte solliciteren, zich melden bij recruitment bureaus etc en toch nergens aan de bak komen.

Electra63

Berichten: 18066
Geregistreerd: 11-11-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-24 17:56

Ach, misschien komen er nu wat minder asielzoekers en buitenlandse studenten, maar of Henk en Ingrid het nu financieel makkelijker krijgen of hun kinderen nu wel een woning?
Ik denk het niet....

DuoPenotti

Berichten: 30512
Geregistreerd: 14-01-21
Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-24 18:14

Ja helaas 55+ wordt door werkgevers gezien als niet gezond en meer kans op uitvallen.

Daar zou idd beter naar gekeken mogen worden. Heb je gelijk in.

Maar dat is ook geen hoog agenda punt van anderen
Laatst bijgewerkt door DuoPenotti op 16-05-24 18:15, in het totaal 1 keer bewerkt

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Berichten: 42051
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Het bos

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-24 18:15

Marije_jiplover schreef:
DuoPenotti schreef:

En voor gezonde mensen zijn er momenteel banen genoeg.
En voor niet gezonde mensen was die ww termijn al te kort en zal dat te kort blijven.
En had links ook echt niets aan geholpen. De enige die ik er serieus ooit over hoorde was SP, maar die doen niks in verkiezingen.

Kennelijk betekent 55+ zijn dan, dat je niet gezond meer bent.
Want ik maak van dichtbij mee dat mensen van die leeftijdscategorie zich een slag in de rondte solliciteren, zich melden bij recruitment bureaus etc en toch nergens aan de bak komen.

Ons bedrijf heeft er recent nog 2 aangenomen. Mijn vader had ook in no time een nieuwe baan, schoonvader idem.

Maar ik geloof wel dat het op die leeftijd lastiger wordt.

Echwel

Berichten: 12536
Geregistreerd: 28-06-05
Woonplaats: Raalte

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-24 18:23

Electra63 schreef:
Ach, misschien komen er nu wat minder asielzoekers en buitenlandse studenten, maar of Henk en Ingrid het nu financieel makkelijker krijgen of hun kinderen nu wel een woning?
Ik denk het niet....

Beetje denigrerend
Want je hebt ook mensen die hard voor hun pensioen hebben gewerkt en het gelukkig niet slecht hebben
Maar die wel graag de kinderen uit huis zien gaan..

anjali
Berichten: 15393
Geregistreerd: 25-07-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-24 18:29

DuoPenotti schreef:
Ja helaas 55+ wordt door werkgevers gezien als niet gezond en meer kans op uitvallen.

Daar zou idd beter naar gekeken mogen worden. Heb je gelijk in.

Maar dat is ook geen hoog agenda punt van anderen

Een beetje is dat in veel gevallen ook wel waar. Al kan het hetzelfde vooroordeel zijn als waarom mensen geen "ouder" paard willen kopen terwijl die vaak veel beter, lees ervarener, zijn. Zowel de paarden als de mensen.

_chou
Berichten: 113
Geregistreerd: 16-03-23

Re: Algemeen politiek discussie topic nummer 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-24 18:33

En die gaan al bijna met pensioen (of in ieder geval véél sneller dan iemand die net van zijn/haar studie komt). Ook niet fijn voor de werkgever dat je al weet dat het snel geminderd wordt. Dus ergens is het ook wel logisch, maar natuurlijk niet leuk voor de mensen die op die leeftijd naar een nieuwe baan zoeken.

juval

Berichten: 13421
Geregistreerd: 05-04-03
Woonplaats: Culemborg

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-24 18:35

de negativiteit straalt er wel weer vanaf vandaag. Ik geef ze het voordeel van de twijfel en hoop dat ze de punten waar kunnen gaan maken.

Heel goed dat er naar de middeninkomens wordt gekeken! Dit is in mijn ogen echt een vergeten groep.

ik ben 50+ en solliciteer ook af en toe, maar krijg alleen afwijzingen, dat motiveert ook niet erg.

BigOne
Berichten: 38655
Geregistreerd: 03-08-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-24 18:39

Van de huidige coalitie is er 1 partij die z’n programma heeft laten doorberekenen. De vvd en daaruit bleek al dat de armeren er niet op vooruit zouden gaan en de begrotingsschuld het meest zou stijgen. De andere drie hebben niets laten berekenen ( let wel , is ook zeker niet verplicht) maar ik heb liever een realistisch plaatje dan gouden bergen.