Boeing 777 neergestort in de Oekraïne

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Blue_Eyes

Re: Boeing 777 neergestort in de Oekraïne

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-14 16:52

Dat klopt, daarom neem ik het over het algemeen zelf ook met een grote pot zout - en als ze me op het winkelcentrum weer eens een Televaag onder mijn neus duwden, heb ik ook weleens vriendelijk bedankt met de opmerking dat ik liever een echte krant las :D Maar goed, heel veel Nederlanders lezen hem wel en worden hierdoor wel op het verkeerde been gezet.

BootsScoot

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-14 18:07

Media slaan dikwijls nergens op. De bevolking helpt in die zin mee dat ze watertoevoer hebben hersteld voor de teams daar, maar zorgt ook voor eten drinken etc. De lokalen helpen niet met bergen van resten.

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-14 18:09

Van nos.nl:

Citaat:
Het team van experts dat in Oekraïne onderzoek doet in het rampgebied van vlucht MH17 roept de hulp in van de lokale bevolking. Via flyers wordt bewoners gevraagd mee te zoeken naar stoffelijke overschotten en persoonlijke bezittingen van slachtoffers.

De folders zijn uitgedeeld in het dorp Rozsypne. Het team van Nederlandse, Australische en Maleisische experts biedt de bevolking ook de gelegenheid om te vertellen wat ze hebben gezien of hebben meegemaakt.

BootsScoot

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-14 18:18

En toch ligt het anders dan in de media gezegt wordt. Maar hoofdzaak is dat er gezocht wordt. Ik ben erg benieuwd wanneer hier een einde aan komt. Ik hoop dat zo veel mogelijk terug naar Nl komt. Wat een vreselijke periode is dit voor de nabestaanden die maar moeten hopen dat hun geliefde thuis komt....

Sientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-14 18:55

Sientje schreef:
Net op het nieuws: omdat Rusland geen paprika's en tomaten meer wil van Polen, worden die nu aan andere landen aangeboden, waardoor er nu in Europa een overschot is, en dus de prijs daalt, en daarmee ook de omzet van Nederlandse tuinders. Vrees dat dit nog maar een heel klein beginnetje is.. :\

En jawel... http://nos.nl/artikel/683496-rusland-bo ... ucten.html

Da's dus een potentiële schade van dik 1,3 miljard euro, omdat nog niet duidelijk is of het een verbod of beperking wordt. Lijkt me sterk dat niemand hier iets van gaat merken.

BootsScoot

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-14 18:57

Zo hej. Dat is nogal wat! :oo

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-14 19:18

Kwestie van de langste adem gok ik zo

Sientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-14 19:25

Is zo. Maar zijn er nu nog mensen die Poetin onderschatten?
Oh, en misschien is het een tikkie offtopic, maar google eens op Poetin, Merkel en dog... Zij is doodsbang voor honden, er is een verbod om honden in haar buurt te houden, dus wie gaat altijd mee op staatsbezoek naar Dld, of is aanwezig bij staatsbezoek van Dld? Juist, de mega-labrador van Poetin. Kan er best om grinniken, maar geeft in het kleine aan, dat hij dit soort 'speldenprikken' tot een hogere sport heeft verheven. ;)
Dat doet 'ie nu met dat importverbod ook. Enige waar ik bang voor ben, is dat het hem geen bal uitmaakt, of zijn eigen volk daar onder lijdt. Laat staan onze boeren...

R12312

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-14 19:31

Het onderzoek is per direct gestopt. Niet gestaakt voor vandaag, maar gestopt voorgoed.

Sientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-14 19:32

R12312 schreef:
Het onderzoek is per direct gestopt. Niet gestaakt voor vandaag, maar gestopt voorgoed.

Ja zie het ook... dan kunnen we vanaf nu elke menselijke rest wel afschrijven... En achteraf... hadden ze dit gewoon in week 1 moeten doen. Denk dat die flyers hier misschien iets mee te maken hadden? De plaatselijke bevolking, blijft daar wel achter. Maar met 20.000 Russen aan de grens, snap ik wel dat het zekere voor het onzekere wordt genomen, en de veiligheid van de onderzoekers voor alles gaat.
Laatst bijgewerkt door Sientje op 06-08-14 19:34, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-14 19:33

R12312 schreef:

Toevallig he, net nadat Rusland tegensancties heeft opgelegd........ Zag het al aankomen....

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-14 19:34

Nah.. Heeft niks met elkaar te maken. Bovendien alle resten zijn wellicht allang weg :) En er blijven wel aantal mensen achter en zodra de veiligheid weer toeneemt gaan ze wel terug. Die kansen achten ze alleen wel klein op dit moment

Sientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-14 19:35

Emmaa_ schreef:
R12312 schreef:

Toevallig he, net nadat Rusland tegensancties heeft opgelegd........ Zag het al aankomen....

Had je ook meegekregen dat er 20.000 Russen aan de grens staan? ;)

R12312

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-14 19:35

Emmaa_ schreef:
R12312 schreef:

Het is gewoon gevaarlijk. En daar is de Oekraine net zo schuldig aan als de russen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-14 19:36

Sientje schreef:
Emmaa_ schreef:

Had je ook meegekregen dat er 20.000 Russen aan de grens staan? ;)

Ja, absoluut. Doelde ook meer daarop, alleen vind het wel stom toeval dat het na de sancties komt. Verkeerde formulering

Veulen84

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-14 19:36

BootsScoot

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-14 19:44

Dat klopt dat ze stoppen. En de flyers waren alleen voor persoonlijke bezittingen die evt gevonden zijn. Qua lichamen is alles wat gevonden is terug.

L_Rivaldo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-14 19:45

Sientje schreef:
Is zo. Maar zijn er nu nog mensen die Poetin onderschatten?
Oh, en misschien is het een tikkie offtopic, maar google eens op Poetin, Merkel en dog... Zij is doodsbang voor honden, er is een verbod om honden in haar buurt te houden, dus wie gaat altijd mee op staatsbezoek naar Dld, of is aanwezig bij staatsbezoek van Dld? Juist, de mega-labrador van Poetin. Kan er best om grinniken, maar geeft in het kleine aan, dat hij dit soort 'speldenprikken' tot een hogere sport heeft verheven. ;)
Dat doet 'ie nu met dat importverbod ook. Enige waar ik bang voor ben, is dat het hem geen bal uitmaakt, of zijn eigen volk daar onder lijdt. Laat staan onze boeren...

klopt helemaal vooral het laatste... wij vrezen ook voor onze melkprijzen die zullen gigantisch gaan dalen....

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-14 20:13

GROOT gelijk dat de missie voor nu stopt, met die 20.000 Russen aan de grens. We hebben er helemaal niets aan om het dodental nog even flink op te hogen. Ik hoorde al van mensen die begonnen te roepen over 'Rutte, slappe zak' etc, maar dat vind ik echt niet. Dit is gewoon een wijs besluit.

Sientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-14 20:22

L_Rivaldo schreef:
klopt helemaal vooral het laatste... wij vrezen ook voor onze melkprijzen die zullen gigantisch gaan dalen....

Ben daar eerlijk gezegd ook echt wel bang voor... Hoop dat de EU nog wat potjes over heeft om eea. te compenseren. Het geeft intussen wel aan, hoe machtig dit land (Rusland) is...

L_Rivaldo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-14 21:12

de afgelopen jaren heedt oa nederland erg gemotiveerd om zaken te doen met Rusland. Sancties opleggen is het stomste wat ze kunnen doen, ze kijken helaas niet na de economie dit gaat echt een hoop bedrijven kosten. Hier is onze voerprijs hoog en hebben we het afgelopen jaar prima gered met een fijne melkprijs maar ben benieuwd hoe dit nu zal lopen, wij durven er niet over te speculeren maar ik weet wat er kan en staat te gebeuren met veel bedrijven. Neem een voorbeeld aan vion het bedrijf wat varkensvlees leverd en veel aan rusland ligt al op zijn gat toen de oorlog begon met oekraine. Ze hebben koelcellen vol met varkensvlees wat in polen staat te wachten maar al maanden niet de grens over mag. Dit bedrijf gaat het nu al niet halen....

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-14 21:17

De EU legt sancties op. Niet Mark Rutte in zn eentje.

Sientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-14 21:22

Totdat dat vliegtuig neer ging, was Nederland ook terughoudend mbt die sancties, die idd over de Krim gingen. Maar de MH17 heeft eea wel in een ander daglicht/stroomversnelling gebracht. Moet nog aanzien hoe eea zich doorzet, dat met die paprika's en rundvlees was op laste van de voedselautoriteit van Rusland (fruitvliegje gezien in Poolse paprika's, gekke koeienziekte in Roemenië, als ik het goed heb onthouden), al kun je je afvragen hoe onafhankelijk die club is.
Wat Poetin nu heeft gedaan, gaat een paar stappen verder, en ik houd m'n hart vast, voor de marktprijzen en de boeren alhier.
Poetin heeft in mijn beleving niet zo veel last van geweten... Heel dat vliegtuig, de slachtoffers, de bevolking ter plaatse etc, zullen 'm denk ik jeuken. Noemde eerder in dit topic al expansionisme, in elk geval mbt. het huidige Rusland en de voormalige Sovjet-Unie, maar werd daar toen op aangevallen. Zal dat echter blijven roepen, vrees ik.

ceasario

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-14 21:25

L_Rivaldo schreef:
Neem een voorbeeld aan vion het bedrijf wat varkensvlees leverd en veel aan rusland ligt al op zijn gat toen de oorlog begon met oekraine. Ze hebben koelcellen vol met varkensvlees wat in polen staat te wachten maar al maanden niet de grens over mag. Dit bedrijf gaat het nu al niet halen....

Vion..die dachten dat de bomen tot in de hemel groeide. |(

Verder groenten en fruit is meer voor de midden/hogere klasse in Moskou en andere grote steden etc.

Dus krijgt het platteland in Rusland weer mogelijkheden om hun producten te verkopen

Sientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-14 21:37

ceasario schreef:
Verder groenten en fruit is meer voor de midden/hogere klasse in Moskou en andere grote steden etc.

Dus krijgt het platteland in Rusland weer mogelijkheden om hun producten te verkopen

Daar heb je een goed punt. Maar ik reageerde op eerdere posters hier, die riepen dat 'wij' niks van sancties of tegensancties gingen voelen. Gaan 'we' wel ;)