Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
purny schreef:MarlindeRooz schreef:Dus moeten er nieuwe wetten komen om meer te discrimeren want het gebeurt toch wel?
Dan ga ik denk ik maar wat fietsen stelen vanmiddag. Want dat wordt toch genoeg gedaan.
Scheelt je wel kosten voor een nieuwe fiets

Gnome schreef:Tijdelijke, max 5 jaar. Daarna vind ik dat de voorwaarden zodanig zijn dat je je wel bewezen moet hebben voor de maatschappij dat je een goede instelling hebt en je steentje wil bijdragen. Je kunt iemand niet de rest van z'n leven boven het hoofd houden dat ie weg gestuurd kan worden als ie later toch een strafblad ofzo zou krijgen.
MarlindeRooz schreef:Je weet dat in de rechtspraak gekeken wordt naar de gevolgen van een straf voor de dader?
Daar wordt rekening mee gehouden in de strafmaat. Zo zie je bijvoorbeeld dat jeugd en bejaarden kortere straffen krijgen. Iemand zijn omstandigheden worden meegenomen in de strafmaat.
Iemand terugsturen met gevaar voor eigen leven is een hele zware straf.
Cer schreef:Gnome schreef:Tijdelijke, max 5 jaar. Daarna vind ik dat de voorwaarden zodanig zijn dat je je wel bewezen moet hebben voor de maatschappij dat je een goede instelling hebt en je steentje wil bijdragen. Je kunt iemand niet de rest van z'n leven boven het hoofd houden dat ie weg gestuurd kan worden als ie later toch een strafblad ofzo zou krijgen.
Hebben we het nu over tijdelijk of permanent?
Gnome schreef:Tijdelijk. Volgens mij is tijdelijk nu nog max 5 jaar. Bij het omzetten naar permanent wordt er ook gekeken naar het hebben van een strafblad.

Cer schreef:Wel, ik zie wel degelijk verschil tussen mensen, net doen alsof dat niet zo is is ook een beetje gek
@gnome: is het nu dan niet zo dat een vergrijp waar politie bij betrokken is / zou moeten zijn (tijdens de tijdelijke verblijfsvergunning) leidt tot uitzetting?
Wordt diefstal hetzelfde bestraft als te hard rijden / fietsen zonder licht?
Cer schreef:Wel, ik zie wel degelijk verschil tussen mensen, net doen alsof dat niet zo is is ook een beetje gek
fransje23 schreef:Gnome schreef:Tijdelijk. Volgens mij is tijdelijk nu nog max 5 jaar. Bij het omzetten naar permanent wordt er ook gekeken naar het hebben van een strafblad.
Tijdelijk is minimaal 5 jaar, daarna kan pas een permanente vergunning worden aangevraagd.
Als iemand betrapt wordt op fietsen zonder licht of te hard rijden moeten ze dan ook terug?
fransje23 schreef:Vraag mij af in hoeverre het ook daadwerkelijk voorkomt dat mensen zich zo misdragen dat hun vergunning niet verlengd wordt of ingetrokken.

Electra63 schreef:Sowieso vind ik "ondankbaar" altijd een achterlijke benaming.
Hoe lang moet je dankbaar blijven? En onder welke omstandigheden?

MarlindeRooz schreef:Cer schreef:Wordt diefstal hetzelfde veroordeeld als fietsen zonder licht?
Voor diefstal kan je wat mij betreft gewoon vertrekken, maar mischien is die regel nu ook al zo
En als een vrouw nu maandverband steelt omdat dit te duur is? Of eten?
Je snapt dat dit soort regels niet te handhaven zijn.
Citaat:Dat we zelf niet in een oorlog zitten betekent niet dat we niet bij een oorlog betrokken zijn. Oekraïne is het paradepaardje van onze regering en de EU en daar gaat gigantisch veel van ons belasting geld heen! Naar het meest corrupte land van het oostblok! De energie crisis is niet begonnen met Iran maar met het opblazen van de gasleiding in de oostzee! En dat is door Oekraïne met behulp van Amerika onder de demente (p)resident Biden! Maar blijf rustig de linkse klets programma's kijken zoal WNL op zondag en al die andere bagger die het vooral moeten hebben van het demoniseren van Trump, Putin en Orban. Kritisch denken is een luxe die nog maar weinig mensen bezitten!
Voor zover ik weet is het afkomstig van de toch normaal aardig rechts georienteerde omroep wnl. Als zij al als links gezien worden kennelijk door iemand. Wat is dan wel rechts? En wat wil deze persoon dan wel aan nieuws horen en door wie?