Wie denkt net als ik dat Trump niet wordt herkozen

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

IMANDRA

Re: Wie denkt net als ik dat Trump niet wordt herkozen

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-22 16:36

Case in point. :')

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-22 17:18

Alleen al dat geloven dat Michelle een man is, komop.... 8)7

Punt 1: er zijn zat foto's te zien van haar jeugd waarin het gewoon een meid is
Punt 2: de Obama's hebben ballen genoeg (pun intented) om over zoiets gewoon eerlijk te zijn
Punt 3: het maakt toch geen zak uit als ze als man geboren zou zijn :?
Punt 4: als een plooi van een kledingstuk een beetje raar valt, meteen zo doordraven :=

Waar gáát dit over jongens.... alle drama rondom Hunter Bidens laptop snap ik ook niet zo.
Daar staan blijkbaar wat oncharmante filmpjes op van Hunter. Nou poeh-poeh.
Hunter loopt niet rond in het witte huis en heeft geen positie in de regering.

Hij zal vast wel met zijn naam gepocht hebben en daardoor interessant geweest zijn om in te huren, voor sommige bedrijven. Maar veel spannender dan dat lijkt het niet te zijn. En er wordt net gedaan of er ik weet niet wat op die laptop staat dat voor zijn vader schandalig is. Weer zo'n "mountains of evidence" verhaal waarbij van aaaaaal dat bewijs bewijs niks overtuigends getoond kan worden.....

En bovendien...vergelijk even met die kinders van Trump waar allerlei posities in het witte huis voor bedacht zijn zodat de maffia vader zijn familie dichtbij kon houden en lekker mee kon laten profiteren van zijn macht. Waar de Bidens van beticht worden maar wat vooralsnog niet bewezen kan worden....dat doet de Trump-clan gewoon open en bloot :=

Maar nee dat is héél iets anders :roll:
Frustrerend is het. Een verspilling van energie.....

Cowboy55

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-22 17:31

Waarom schrijf je die lap tekst dan? Je WEET dat het alleen maar weer een reactie van een nog lager nivo gaat opleveren. You can’t fix stupid.

Avalanche

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-22 17:37

Dinopino schreef:
Avalanche apart dat je dat noemt. Je zit er heel dicht bij.

Heel apart idd :+ echt bijzonder.
Fijn dat je dat kunt appreciëren ook <3

IMANDRA schreef:
Avalanche schreef:
Gehersenspoeld denk ik. Religie is daar goed in, cults zijn er nog beter in. En wat er rond Trump gebeurt, lijkt inmiddels verdomd veel op een cult.

Precies. Alleen informatie accepteren die in lijn ligt met je wereldbeeld en alle andere bronnen (ook de algemeen bekende betrouwbare bronnen) zijn corrupt en kloppen niet. En vooral de andere kant beschuldigen van gewoon slikken wat er door de "MSM" wordt verteld (terwijl veel mensen van die andere kant ook prima kritisch kunnen zijn op de eigen bronnen –maar dan praten ze daar graag weer overheen want dat die mensen kritisch zijn past niet in hun gedachtegang).

Een hele gevaarlijke gedachtegang als je het mij vraagt.

Kritisch zijn is goed en is niks mis mee, maar dit is niet kritisch zijn maar alles slikken wat je door die bronnen voorgeschoteld krijgt. Want kritisch zijn op de éígen bronnen is er eigenlijk nooit bij.

En daarbij, je merkt vaak dat mensen met die gedachtegang bewust of onbewust dingen proberen uit te lokken. Gekke uitspraken doen (in de hoop dat mensen daarop reageren misschien? Aandachtsgeil? geen idee), mensen dingen noemen om ze op de kast te jagen. Dat maakt de gehele sfeer rondom die mensen ook al slecht.

Thank you :) exact dit.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-22 17:48

Het euvel zit hem er in dat ik DP ook van een andere kant ken, van voor ze zo "radicaliseerde" denk ik, dan hou je toch hoop dat er nog wat gezond verstand zit dat denkt van Whoa dit gaat wel zo ver, wil ik hier wel in mee gaan om dit te geloven en er een punt van te maken. Of hee dit is eenvoudig te controleren, laat ik toch even checken wat de andere kant er van zegt.

Er zit heus wel gezond verstand in, daar zie je regelmatig vlagen van langskomen waar je weer een beetje hoop van krijgt. Maar dan komt er toch weer gekkigheid langs uit de diepste wappie krochten dat je denkt.... ik geef het op.

Avalanche

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-22 17:51

pmarena schreef:
Het euvel zit hem er in dat ik DP ook van een andere kant ken, van voor ze zo "radicaliseerde" denk ik, dan hou je toch hoop dat er nog wat gezond verstand zit dat denkt van Whoa dit gaat wel zo ver, wil ik hier wel in mee gaan om dit te geloven en er een punt van te maken. Of hee dit is eenvoudig te controleren, laat ik toch even checken wat de andere kant er van zegt.

Er zit heus wel gezond verstand in, daar zie je regelmatig vlagen van langskomen waar je weer een beetje hoop van krijgt. Maar dan komt er toch weer gekkigheid langs uit de diepste wappie krochten dat je denkt.... ik geef het op.

Snap ik. Ik had een hele goede vriend die totaal gehersenspoeld is door Qanon. En dat ook zelf heeft laten gebeuren...... maar het is zo rot om te zien, en je blijft hoop houden dat ze op een dag wakker worden en normaal gaan doen.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-22 17:55

Nouja echt kennen is een groot woord hoor, maar wel eens contact gehad in de loop der jaren en het is gewoon een hartstikke aardig mens :) Alleen soms niet te volgen met de meest ver gaande spinsels.... sorry DP Y;(
Vaak heb ik dan overigens wel van die spinsels gehoord maar dan denk ik van oei dat je dat zo lijkt te geloven....

Op school is er een moeder van een vriendje die zichzelf "full-blown wappie" noemt :D
Dat is gewoon een hartstikke leuk mens, haha. Kan ik prima mee door 1 deur, we laten elkaar in de waarde en ze vindt het ook niet rot ofzo als ik soms mezelf zit te verkneukelen van oei dat gaat mij toch echt iets te ver hoor := :')

Daar is gewoon gesprek mee mogelijk en wel leuk juist om andermans visie op dingen (zoals Corona := ) te horen. Maar die blijft ook best respectvol en begint niet meteen te roepen dat Rutte in zijn vrije tijd kindertjesbloed drinkt ofzo := Dat is ook wel een verschilletje.

Dinopino

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-08-22 21:09

Pmarena dat heb ik nooit geroepen :-) van Rutte. En ik heb ook totaal niets met fvd. Die volg ik niet en weet ook niet wat die roeptoeteren. Heb totaal niets met een dansleraar of met lange frans. Heb ook niets met de NWO. Moet nog steeds opzoeken wat dat precies inhoud, maar heb daar weinig zin in.

Voor de verkiezingen in Amerika, werd beweerd dat Trump concentratiekampen wilden oprichten. De mensen geloofden dit en voor hun was dan ook de wereld voorbij, toen hij president werd. Kan je zien hoe de pers de mensen kan beïnvloeden. Een vrouw vertelde dat. Er zaten in die zaal allemaal mensen die echt het verschrikkelijk vonden, dat hij president geworden was. Dus zo dom zijn ze in Amerika echt niet. Je kunt wel stellen dat de hele zaal het niet toejuichte, dat hij nu president was.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-22 21:30

Nee joh dat zeg ik ook helemaal niet dat jij dat hebt geroepen, dat is gewoon een algemene opmerking ;)

Het verhaal over angst voor concentratiekampen ken ik niet. Maar ik vind het een slechte zaak dat dit soort paniekzaaien gebeurt. En bij een Trump tegenwoordig al helemaal niet nodig want de simpele voor iedereen makkelijk zichtbare feiten (zijn tweets / berichten en het effect daarvan) zijn al erg en overduidelijk zat....

Dinopino

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-08-22 21:41

De tweets destijds waren een code. Daar hebben we echt lol mee gehad. Na elke tweet effe lekker puzzelen. Veel van die dingen gebeurden dan ook in werkelijkheid. Oh dat filmpje kun je op internet zien. Was een filmpje dat ik voor mijn opleiding mocht kijken. Bij interesse stuur ik je wel een link.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-22 12:59

Mocht je een link hier in het topic willen plaatsen dan ben ik wel benieuwd naar wat beeld bij dat verhaal :j

Mag ik je nog vragen om een filmpje te kijken, met open vizier, en te zeggen met wat voor gevoel dit filmpje je achter laat? Het is een stukje van Cohen die 10 jaar lang het vieze werk voor Trump heeft gedaan, en helemaal met de billen bloot gaat in Capitol Hill 3 jaar geleden. Geeft een goed inkijkje in wat voor naar mannetje Trump is en hoe hij mensen kapot maakt.

Eigenlijk is het voor iedereen een aanrader om de hele testimony van Cohen te bekijken want een beter inzicht in Trump zijn inner circle en manier van handelen kan je bijna niet krijgen. Ik van Cohen extreem betrouwbaar overkomen: je ziet overduidelijk dat daar een man zit die de hele waarheid op tafel wil leggen als een soort redemption voor wat hij allemaal gedaan heeft.

Die schaamt zich rot en heeft vreselijk veel spijt dat hij zich zo door Trump mee heeft laten slepen.
Hij maakt het niet mooier dan het is, is heel hard voor zichzelf, wil schoon schip maken en dingen rechtzetten.

Hier een heel klein stukje van wat hij zoals te vertellen had....zoek vooral de rest van zijn testimony en zijn reacties op de aan hem gestelde vragen op, als je het nog niet gezien hebt :j

Dinopino

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-09-22 13:16

Filmpje kan ik niet openlijk delen. Behoorde bij mijn opleiding. Maar ik stuur je, wanneer je het wil wel een link op je pb.
CNN heeft volgens mij nog nooit iets positiefs over Trump uitgezonden. En ik denk persoonlijk, dat je ook weinig succes hebt met een boek, wanneer deze Pro-Trump was. Maar wil je het plezier wel doen.:-)

Weet je ook toevallig hoe oud dit filmpje is?

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-22 13:22

Boek...?

Dit filmpje is maar toevallig CNN hoor, allerlei stations hebben dat Capitol Hill gebeuren uitgezonden :)

Zie hier bvb. een live uitgezonden dag, maar dit is een lange zit en er zit veel gedoe tussen.
https://www.youtube.com/watch?v=1yCtaPHoxB0

Maar ik vind het wel mooi aan Cohen dat hij zichzelf absoluut niet ophemelt, hij is heel eerlijk over zijn fouten en tekortkomingen. Hard voor zichzelf en ook bikkelhard voor Trump...maar haalt hem tegelijkertijd niet alleen maar neer beneden. ONDANKS wat Trump hem heeft geflikt.

Hij zegt zelfs heel oprecht positieve dingen over Trump.
Dat vind ik een hele waardevolle manier van getuigen waaruit zijn oprechtheid blijkt :)

Mocht je willen weten waar de felheid vandaan komt dat mensen Trump zon vreselijk nare galbak vinden... dan kan je dat bvb. van Cohen heel goed uitgelegd krijgen hoe het dagelijks Trumpworld beleid is en wat voor type Trump is. Maar eigenlijk zie je dat al als je gewoon naar Trump zelf luistert en zijn Tweets e.d. uitlating leest. Hoe geniepig, kleinzielig, hatelijk en achterbaks hij helaas is.

Cowboy55

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-22 13:31

Je kon die hearings ook gewoon volgen via C-span: Cable-Satellite Public Affairs Network (C-SPAN) is an American cable and satellite television network that was created in 1979 by the cable television industry as a nonprofit public service.

It televises many proceedings of the United States federal government, as well as other public affairs programming. The C-SPAN network includes the television channels C-SPAN (focusing on the U.S. House of Representatives), C-SPAN2 (focusing on the U.S. Senate), and C-SPAN3 (airing other government hearings and related programming), the radio station WCSP-FM, and a group of websites which provide streaming media and archives of C-SPAN programs.

C-SPAN's television channels are available to approximately 100 million cable and satellite households within the United States, while WCSP-FM is broadcast on FM radio in Washington, D.C., and is available throughout the U.S. on SiriusXM, via Internet streaming, and globally through apps for iOS and Android devices.

The network televises U.S. political events, particularly live and "gavel-to-gavel" coverage of the U.S. Congress. C-SPAN also televises occasional proceedings of the Australian, British (including the weekly Prime Minister's Questions), and Canadian parliaments, as well as other major events worldwide.

Its coverage of political and policy events is unmoderated, providing the audience with unfiltered information about politics and government. Non-political coverage includes historical programming, programs dedicated to non-fiction books, and interview programs with noteworthy individuals associated with public policy. C-SPAN is a private, nonprofit organization funded by its cable and satellite affiliates, and it does not have advertisements on any of its networks, radio stations, or websites, nor does it solicit donations or pledges. The network operates independently, as the cable industry and the U.S. Congress do not have control of its programming content.

Bron: wiki

Ofwelk: C-span is net als de camera's in NL bij live Tweede Kamer debatten. Ze laten live zien wat er gebeurt. Meer niet. Minder ook niet. Gewoon live en ongemodereerd.

Dinopino

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-09-22 13:34

Ik wist die naam zegt me iets. Het is de man, die tot 3 jaar cel is veroordeeld destijds, omdat hij tegen het congres had gelogen en nog andere dingen die niets met Trump te maken had. Hij is corrupte en veroordeelde advocaat. De Federal Election Commission heeft dan ook de zaak tegen Trump laten vallen, over het feit dat Trump drie vrouwen zou hebben betaald.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-22 14:17

Eeeh....dat heeft àlles met Trump te maken want dat liegen deed hij voor Trump := Daar gáát het juist over.

Hij geeft dat ook allemaal toe en heeft besloten alles eerlijk te vertellen om zijn leven te beteren :)*
Zoiets zal niet altijd oprecht zijn, soms gaan mensen van de ene leugen zo de andere leugen in.

Maar ik vind Cohen echt extreem oprecht over komen dat hij daadwerkelijk weer met zichzelf en de wereld in het reine wil komen :)

Over de 10 jaar dat hij voor Trump werkte. Dat hij erg onder de indruk was van Trump, dat hij erg graag voor hem wilde werken, dat hij zag hoeveel goede dingen hij zou kunnen doen (en in zijn ogen ook gedaan heeft) maar dat hij ook steeds meer dingen te zien kreeg die niet deugden. Dat er steeds meer dingen van hem gevraagd werden door Trump die tegen zijn gevoel van fatsoen en rechtvaardigheid in gingen, en dat hij te lang en te vaak zijn onderbuikgevoel genegeerd heeft.

Hoe hij zich er voor schaamt dat hij zó lang zó loyaal aan Trump is gebleven dat hij zelfs voor Trump gelogen heeft, onder ede, in congress. En dat hij daarvoor terecht gestraft werd. Maar dat het erg zuur is dat Trump zelf vrij rond bleef lopen.

Hij weet ontzettend veel van Trump en zijn organisatie en inner circle.
De vieze manier van zaken doen. Hij heeft heel veel vieze klusjes voor Trump gedaan.
Kan er heel goed over vertellen.

Die man heeft hele foute dingen gedaan en geholpen om Trump het Witte Huis in te krijgen en hij schaamt zich dood daarvoor, dermate erg dat hij er alles aan wil doen om het recht te zetten en zijn leugens terug wil nemen zeg maar, iedereen de waarheid wil vertellen zodat hij zichzelf weer recht in de spiegel aan kan kijken en zijn naam kan zuiveren.

En ik vind dat hij dat ook doet :j
Echt super interessant wat hij allemaal te vertellen heeft, een hele diepe inkijk in Trumpworld.

Cowboy: Ja klopt, C-span kijk ik altijd graag als je het hele gebeuren wilt zien waar allemaal stukjes van geshowd worden door allerlei netwerken :j Dan zie je tenminste alles en niet alleen de stukjes die de ene of de andere bron je het liefst wil laten zien. Maar het is wel taai hoor....al dat geneuzel er tussendoor van formaliteiten.

Dinopino

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-09-22 15:47

Het is in feite toch allemaal oud nieuws. Hij is toch geen president meer. Dus is het toch niet interessant, wie wat over hem zegt. We hebben nu toch Biden. Dus het gevaar is geweken. En wanneer Biden zo succesvol is, dan is er toch niets te vrezen in een democratie. En wanneer die al die vreselijke dingen heeft gedaan, die jullie horen, dan wordt hij toch ontkroond. Gewoon vertrouwen hebben in het rechtsysteem in Amerika, dan komt alles wel goed.

Ik bedoelde waar Cohen voor veroordeeld was en drie jaar voor in de gevangenis heeft gezeten.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-22 20:57

Nouja het gevaar geweken.... Trump heeft nog veel te veel mensen in zijn macht bij wie de ogen nog niet geopend zijn zoals bij Cohen (en de vele andere Trump-fanatiekelingen die hun lesje geleerd hebben en uit de "cult" zijn gestapt).

Er zijn veels te veel mensen die op 1 of andere manier nog steeds geloven dat Trump het beste met de USA voor heeft, een soort nobele redder is, en daarvoor héél ver willen gaan. Teveel Republikeinen die in de voetsporen van Trump dezelfde streken uithalen.

Waar Cohen voor is veroordeeld en die 3 jaar voor heeft gekregen, dat zijn dus de dingen die hij in opdracht van Trump heeft gedaan :j Zo werkt Trump: hij zorgt dat hij anderen de vuile zaakjes op laat knappen zodat hij zelf moeilijk te pakken is. Daarom zie je wel de mensen vervolgd worden die direct voor / onder hem werkten, maar sluit het net zich tergend langzaam rondom hem, de opdrachtgever.

Ze moeten tergend langzaam steentje voor steentje van de basis eerst vervolgen, steeds verder opwerken, en dan uiteindelijk kunnen ze pas het topje van de piramide voor de rechter laten komen. Daarom hoor je ook zo veel van de bekendere namen die rondom Trump werkten nu steeds in het nieuws komen met legale problemen. Die zijn eerst aan de beurt omdat zij Trumps vuile zaakjes ten uitvoer brachten.

Arabesk

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-22 21:57

...en al zou Michelle een man zijn of zijn geweest, wtf maakt dat dan uit?????

Avalanche

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-22 22:27

Gewoon weer transfobe nonsens, gekruid met racisme.

Cowboy55

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-22 22:42

En in tactische zin stomweg een afleidingsmanoeuvre. De overeenkomsten tussen (wannabe) totalitaire regimes zijn soms lachwekkend duidelijk. Deze mensen zouden op live tv hun broek laten zakken als ze denken dat het zou afleiden van de feitelijke situatie of vraag. Meestal hebben ze natuurlijk anderen die deze taak over nemen (looking at you John Mitchell, Bob Haldeman, Oliver North, Michael Cohen, Rudy Giuliani et al).

Avalanche

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-22 23:21

Toch is het altijd interessant wat voor afleidingsmanoeuvres mensen gebruiken.

De Amerikaanse right wing heeft het altijd over family values, waarmee ze bedoelen, cis, hetero, blanke families, en er is een soort van trope dat zwarte vrouwen minder vrouwelijk zouden zijn. Wat natuurlijk zo racistisch en misogyn is als iets.

Met dat idee in je achterhoofd lijkt het een prima afleidingsmanoeuvre, want zelf zouden ze daar niet over uitgepraat raken...... ware het niet dat mensen die iets minder fascistische neigingen hebben, daar veel minder interesse in hebben, en het dus niet echt werkte :D

Die transfobie heeft ook nog een andere kant, namelijk dat het mensen weer terug in nauw gedefiniëerde, binaire hokjes terugstopt, waarbij vrouwen uitermate vrouwelijk moeten zijn, en mannen heel macho, en wee als je het verzint om buiten die hokjes te opereren. Maar dit raakt met name vrouwen erg hard, ook cis vrouwen, want het heeft de onderliggende bedoeling om vrouwen hun zelfstandigheid af te nemen, en dat vind ik heel kwalijk.

De afleidingsmanoeuvres zijn vooral erg interessant omdat die weergeven hoe zij denken, want de agenda is. Want als je zoveel mensen ervan beschuldigt een agenda te hebben, kan het niet anders dan dat er een agenda onder zit.
Het doet mij een beetje denken aan mijn ex. Iedere beschuldiging van hem was in wezen een bekentenis. Hij kende andere mensen helemaal niet zo goed als hij zelf dacht, hij vulde vooral in hoe hij zelf zou reageren, en beschuldigde dan een ander daarvan. Vanaf een afstandje is dat best heel boeiend om te zien.

Dinopino

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-09-22 09:29

bericht gewijzigd
Laatst bijgewerkt door Dinopino op 02-09-22 09:34, in het totaal 1 keer bewerkt

Dinopino

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-09-22 09:33

Met het voorbeeld van Michel, was de bedoeling te wijzen, dat Obama ook het Amerikaanse volk bedondert heeft. Hij heeft ook officieel toegegeven, dat hij niet in Amerika is geboren. Zou dit op de vrouw van Trump treffen, vermoed ik dat het hier wel uitgebreid besproken zou zijn.

Over de transgender waan stop ik liever. Daar komen mijn ideeën totaal niet in de buurt van jullie ideeën vermoed ik.

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-22 09:38

Dinopino schreef:
Met het voorbeeld van Michel, was de bedoeling te wijzen, dat Obama ook het Amerikaanse volk bedondert heeft. Hij heeft ook officieel toegegeven, dat hij niet in Amerika is geboren. Zou dit op de vrouw van Trump treffen, vermoed ik dat het hier wel uitgebreid besproken zou zijn.

Over de transgender waan stop ik liever. Daar komen mijn ideeën totaal niet in de buurt van jullie ideeën vermoed ik.

Sinds wanneer is Hawaii geen Verenigde Staten meer?

En vind je het ook niet heel schadelijk om iemand zomaar een transgender te noemen terwijl die term behoorlijk gevoelig kan liggen en deze persoon zelf niks naar buiten heeft gebracht? En er bovendien ook totaal geen bewijs is dat dit het geval is? Ongeacht wat je van transgenders vindt? Jij was toch zo van iedereen in zijn of haar waarde laten?

Melania, Trumps vrouw, komt overigens uit Slovenië.

PS: Het is Michelle, niet Michel.