Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Dinopino schreef:Avalanche apart dat je dat noemt. Je zit er heel dicht bij.
IMANDRA schreef:Avalanche schreef:Gehersenspoeld denk ik. Religie is daar goed in, cults zijn er nog beter in. En wat er rond Trump gebeurt, lijkt inmiddels verdomd veel op een cult.
Precies. Alleen informatie accepteren die in lijn ligt met je wereldbeeld en alle andere bronnen (ook de algemeen bekende betrouwbare bronnen) zijn corrupt en kloppen niet. En vooral de andere kant beschuldigen van gewoon slikken wat er door de "MSM" wordt verteld (terwijl veel mensen van die andere kant ook prima kritisch kunnen zijn op de eigen bronnen –maar dan praten ze daar graag weer overheen want dat die mensen kritisch zijn past niet in hun gedachtegang).
Een hele gevaarlijke gedachtegang als je het mij vraagt.
Kritisch zijn is goed en is niks mis mee, maar dit is niet kritisch zijn maar alles slikken wat je door die bronnen voorgeschoteld krijgt. Want kritisch zijn op de éígen bronnen is er eigenlijk nooit bij.
En daarbij, je merkt vaak dat mensen met die gedachtegang bewust of onbewust dingen proberen uit te lokken. Gekke uitspraken doen (in de hoop dat mensen daarop reageren misschien? Aandachtsgeil? geen idee), mensen dingen noemen om ze op de kast te jagen. Dat maakt de gehele sfeer rondom die mensen ook al slecht.
pmarena schreef:Het euvel zit hem er in dat ik DP ook van een andere kant ken, van voor ze zo "radicaliseerde" denk ik, dan hou je toch hoop dat er nog wat gezond verstand zit dat denkt van Whoa dit gaat wel zo ver, wil ik hier wel in mee gaan om dit te geloven en er een punt van te maken. Of hee dit is eenvoudig te controleren, laat ik toch even checken wat de andere kant er van zegt.
Er zit heus wel gezond verstand in, daar zie je regelmatig vlagen van langskomen waar je weer een beetje hoop van krijgt. Maar dan komt er toch weer gekkigheid langs uit de diepste wappie krochten dat je denkt.... ik geef het op.
Dinopino schreef:Met het voorbeeld van Michel, was de bedoeling te wijzen, dat Obama ook het Amerikaanse volk bedondert heeft. Hij heeft ook officieel toegegeven, dat hij niet in Amerika is geboren. Zou dit op de vrouw van Trump treffen, vermoed ik dat het hier wel uitgebreid besproken zou zijn.
Over de transgender waan stop ik liever. Daar komen mijn ideeën totaal niet in de buurt van jullie ideeën vermoed ik.