Citaat:De Krim, Ov
05-12-2025
Aanval op schapen.
3 schapen gedood.
Sterkte voor de eigenaar.
Stuur meldingen z.sp.m naar Wolvenmeldpunt GW +31 6 17018889 via WhatsApp.

Bron geen wolf
https://www.facebook.com/share/1SfyC1JF ... tid=wwXIfr
Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Citaat:De Krim, Ov
05-12-2025
Aanval op schapen.
3 schapen gedood.
Sterkte voor de eigenaar.

Citaat:Gasselte Drenthe
05-12-2025
15.30 uur
Wolf gezien op ca 50 meter voor me het bospad over waar ik op liep. Schrok mij kapot! Vlakbij de mountainbike route. Vond ook nog een stuk van een ree.

Citaat:Ermelo Gelderland 05-12-2025
Aanval op dieren. Op 4 plaatsen aanvallen geweest op dieren binnen 1 kilometer van elkaar.1 schaap gedood, 1 shetlander gewond en later geëuthanaseerd, 1 alpaca gedood en uit de stal getrokken en op 1 plaats onbekend aantal schapen gedood. Sterkte voor de eigenaren.

Citaat:5 december 2025/Ermelo/Gelderland
Naar nu blijkt is ook een Shetland pony in de reeks van afgelopen nacht aangevallen, de pony moest geëuthanaseerd worden.
Allemaal verschillende plekken horror nacht!
Sterkte voor de eigenaren.

Citaat:5 december 2025/VeluweZoom/Gelderland
ingezonden
3 à 4 wolven

Citaat:4 december 2025/Dronten/Flevoland
Tekst melder,
Ik heb gisteren 4 december om 17.05 uur een wolf de weg over zien steken. Op de foto zie je de locatie. Helaas heb ik geen foto omdat ik in de auto reed.
Bij het rode puntje stak de wolf de weg over.
Hij ging van bosje bij woonwijk naar het Wisentbos.

tienus63 schreef:Zichtmelding Hoog Soeren GldCitaat:5 december 2025/Hoog Soeren/Gelderland
Ingezonden
Wandelen in Nederland, geeft een pure adrenaline kick
[ Afbeelding ]
[ Afbeelding ]
Filmpje via bron geen wolf in cultuurlandschap
https://www.facebook.com/share/r/17fyni ... tid=wwXIfr
Citaat:5-12-2025,
Begin van de avond wolf gespot Killenbeekweg Hulshorst.
Helaas geen foto.
Kwam vanaf het Veluwemeer, stak de weg over en hups de weilanden in.

Citaat:Ruinen Drenthe
05-12-2025
14.15 uur
Mijn man is de wolf die om 13.30 uur in het weiland aan Achter de Broeken is gezien om 14.15 te paard tegengekomen. Het is een kleine wolf dus hij had niet verwacht dat die iets zou doen. Toen mijn man omdraaide om naar huis te gaan (richting Leeuwte) kwam de wolf achter hem aan. Mijn man is weer omgedraaid en al zwaaiend met de zweep en roepend de wolf tegemoet gereden tot ze op ongeveer 2 meter afstand van elkaar waren. Pas toen droop de wolf af en kon mijn man de reis naar huis vervolgen. Godzijdank bleef het paard heel kalm en is het goed afgelopen. Deze jonge wolf is absoluut niet schuw en ziet ook grote paarden van 1.75 meter hoog dus als potentiële prooi.
meldingen graag zo snel mogelijk naar ons nummer wolvenmeldpunt GW +31 6 17018889 via WhatsApp of via geenwolf.com/meldingen
#geenwolf

SusanH schreef:Nee zo makkelijk gaat dat niet. Aanval op mensen is tot nu toe de enige reden. In Barneveld heeft men ook geprobeerd een afschot vergunning te krijgen voor die wolf die wolfwerende rasters meermalen wist te omzeilen maar dat is tegen gehouden bij de rechter.