Cer schreef:Als je mensen onderling ruzie maken, letten ze niet op belangrijke zaken … zoiets is dat toch?
Nee.
'Twee honden vechten om een been,
de derde gaat er mee heen.'
Verdeel en heers is hoe de oude romeinen Gallië en delen van Germania veroverden: met elke stam/ elk volk sloten ze een ander verdrag met andere voordeeltjes (verdeel)
zodat het er niet van kwam dat de verschillende stammen de koppen bij elkaar staken en de bezetter er uit gooiden (heers).
Citaat:
als mensen onderling ruziën hoef je ze niet in bedwang te houden, dan houden ze zichzelf bezig
... dat is idd wel verdeel en heers
maar dat doen politici onderling ook,
dat is niet politici tegenover '.. X...'
Citaat:
Misschien druk ik me verkeerd uit maar ik vind t jammer dat politici niet wat actiever proberen de vlam uit de pan te houden Ipv m proberen op te stoken .. want voor mijn gevoel doen een aantal dat wel degelijk.. in debatten en op de socials
Niet iedereen doet dit, maar actief de vlam uit die pan proberen te houden is een deugd die niet iedereen bezigt.
En in tegenstelling tot Engeland: onze kabinetsleden zitten niet in de Tweede Kamer.
(Ja, tijdens debatten zitten ze "in vak K", maar ze zijn dus geen leden van de Kamer.)
(De beide Kamers moeten nl. het kabinet controleren.)
Laatst bijgewerkt door Janneke2 op 08-05-23 20:25, in het totaal 1 keer bewerkt