Wie denkt net als ik dat Trump niet wordt herkozen

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Cowboy55

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-22 16:57

Dinopino schreef:
BeFunny je weet alleen tegenwoordig niet meer wat een vrouw is.

Speak for yourself

Dinopino

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-08-22 21:58

Moderatoropmerking:
Dit bericht was tegen de Boktregels geformuleerd. Blijf inhoudelijk op de discussie reageren
Laatst bijgewerkt door ynskek op 02-09-22 15:18, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Tegen de regels geformuleerd

BeFunny

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-22 22:07

enzino schreef:
BeFunny schreef:
Dat is eigenlijk waar ik op doelde maar dat onderwerp ligt echt erg gevoelig. Maar een vrouw en liefst nog een donkere zou denk ik heel goed zijn daar ;)

Of gewoon iemand met daadkracht en goede ideeen, ongeacht de huidskleur of identificatie. Maar aan dat idee dat huidskleur en geslacht er niet toe doen is nog niet iedereen toe, zelfs niet in NL ;)

Het punt is dat het niet uit moet maken. Geslacht, huidskleur, geaardheid. Maar juist in de VS speelt dat enorm en zou ik het persoonlijk graag zien daar juist een vrouw met een donkere huidskleur. Dat ik graag zou zien dat het daar mogelijk zou zijn.

Ailill

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-22 22:15

Dinopino schreef:
Moderatoropmerking:
Dit bericht was tegen de Boktregels geformuleerd. Blijf inhoudelijk op de discussie reageren

Kom op zeg, is het werkelijk nodig je zó te verlagen?
Laatst bijgewerkt door ynskek op 02-09-22 15:19, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Quote leeggehaald bericht

Arabesk

Re: Wie denkt net als ik dat Trump niet wordt herkozen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-22 22:27

Gewoon de foei knop in werking zetten, heerlijk rustig

Dinopino

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-08-22 23:30

Ben benieuwd of er binnenkort nieuwe verkiezingen komen. En hoe het dan verder gaat. Leuk is ook te lezen dat steeds meer landen zich van de US afwenden. Ze mogen al niet meer bijtanken bij de Salomone.
President Trump laat zich horen. Volgens dit artikel wil hij dat hij als winnaar van de verkiezingen van 2020 wordt verklaar,of dat er nieuwe verkiezingen worden uitgeschreven. De reden die hij aangeeft, is dat de FBI the hunter Biden laptop heeft verstopt voor de verkiezingen.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-22 23:38

Verschrikkelijk jongens wat een hopeloze berg waanzin dit.... :n

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-22 00:37

pmarena schreef:
Verschrikkelijk jongens wat een hopeloze berg waanzin dit.... :n

Hier is toch geen gesprek mee te voeren? Ze plaatst een reactie, er wordt op gereageerd, maar in plaats van inhoudelijk terug te reageren of überhaupt bronnen te geven worden er nóg meer onzinnig nieuw gewauwel bijgehaald. Geformuleerd op een vage manier. En vooral terugkrabbelen als je zegt dat ze iets gezegd heeft. Ook al staat het zwart op wit hier op bokt :roll:

Ik hou van discussie, ook met mensen die compleet tegenover me staan qua visie, maar dit is geen discussie te noemen. Zo vermoeiend. Kaapt een topic ook zo erg.

Avalanche

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-22 00:48

Het is in ieder geval heel bijzonder om te lezen.......

Poosje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-22 00:50

Dinopino schreef:
Ben benieuwd of er binnenkort nieuwe verkiezingen komen. En hoe het dan verder gaat. Leuk is ook te lezen dat steeds meer landen zich van de US afwenden. Ze mogen al niet meer bijtanken bij de Salomone.
Voormalig President Trump laat zich horen. Volgens dit artikel wil hij dat hij als winnaar van de verkiezingen van 2020 wordt verklaar,of dat er nieuwe verkiezingen worden uitgeschreven. De reden die hij aangeeft, is dat de FBI the hunter Biden laptop heeft verstopt voor de verkiezingen.

Grappig, wel President Trump noemen en tegelijkertijd ontkennen pro-Trump te zijn.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-22 07:32

Maar werkelijk waar jongens, er zitten toch wel weer een paar statements tussen waarvan je denkt, als je mensen dàt wijs kan maken dan lukt het werkelijk om ze àlles te laten geloven. Er zitten gewoon geen grenzen aan....

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-22 09:10

En dan te bedenken dat er in de USA veel rondlopen die net zo lopen te wauwelen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-22 11:03

Jammer dat bijna elk topic in NM op deze manier zo richting het zeuren op andere gebruikers gaat in plaats van over de inhoud. Is het negeren nou echt zo moeilijk? Is die foeilijst nou echt zo moeilijk om te gebruiken?

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-22 11:11

enzino schreef:
Jammer dat bijna elk topic in NM op deze manier zo richting het zeuren op andere gebruikers gaat in plaats van over de inhoud. Is het negeren nou echt zo moeilijk? Is die foeilijst nou echt zo moeilijk om te gebruiken?

Negeren is moeilijk als zo’n gebruiker zo aanwezig is ja. Je kan niet met z’n allen iemand negeren, hoe graag je dat zou willen. Het gebeurt gewoon niet.

tamary

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-22 11:54

enzino schreef:

Helemaal zonder andere kijk op is ook lastig discussieren en ook in het echte leven kom je mensen tegen met een wereldbeeld wat zo uit de pas loopt met de jouwe (of zelfs de realiteit). Daar niks van weten heeft zo zijn eigen beperkingen. En ook ondanks het tegen een muur praten gevoel is tegengas geven op zijn minst leerzaam van onze kant uit ook al zou de muur er steviger van worden.

Dinopino

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-08-22 13:52

pmarena vertel. Welk statement? iIk heb die tekst niet gesproken. Geef enkel weer wat hij schreef.
Poosje81 doet Trump mee aan een voetbalwedstrijd? Wanneer je mijn tekst zou lezen, schrijf ik duidelijk dat ik sommige acties van hem zeer zeker als positief voor de Amerikanen zie. Van jullie kant komt steeds pro-trump, vind dat zo'n rare uitspraak. Wanner ik over de oorlog in de Oekraine iets schrijf over Zelenski, dan mag ik dat niet en dat is ook totaal niet interessant, dat hij met zijn piemel piano speel. En in dat topic zitten voor een groot deel dezelfde posters,als die hier zitten.
Maar daarbij krijg ik hier te horen wat Trump allemaal gezegd heeft. Ik hoef niet in Amerika te stemmen. Maar een vraag zou in mij opkomen, waarom stemmen al die mensen toch op hem. Ging het hun dan echt slechter toen hij president was. Dat zullen ze daar toch zelf ervaren.

Avalanche

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-22 14:08

Tja, waarom stemmen mensen op de SGP....... dat is mij ook een raadsel. Speciaal waarom vrouwen dat doen. Dus ik heb geen idee waarom al die mensen op hem stemmen, zelfde als dat ik geen idee heb waarom er vrouwen zijn die op de SGP stemmen.

BeFunny

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-22 14:55

Ja dat is soms echt ook een raadsel hoor waarom.

Waarom maken mensen bepaalde keuzes. Geldt niet alleen bij stemmen.

Avalanche

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-22 14:59

Gehersenspoeld denk ik. Religie is daar goed in, cults zijn er nog beter in. En wat er rond Trump gebeurt, lijkt inmiddels verdomd veel op een cult.

Dinopino

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-08-22 15:14

Avalanche apart dat je dat noemt. Je zit er heel dicht bij.

Cowboy55

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-22 15:16

Avalanche schreef:
Tja, waarom stemmen mensen op de SGP....... dat is mij ook een raadsel. Speciaal waarom vrouwen dat doen. Dus ik heb geen idee waarom al die mensen op hem stemmen, zelfde als dat ik geen idee heb waarom er vrouwen zijn die op de SGP stemmen.

Omdat hun vader of man en/of de dominee dat zegt? Lijkt me de meest logische optie. Mijn moeder van 86 kreeg als 18 jarige van haar vader ook te horen: "Stem KVP! Waag t niet om wat anders te stemmen!"

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-22 15:17

Avalanche schreef:
Gehersenspoeld denk ik. Religie is daar goed in, cults zijn er nog beter in. En wat er rond Trump gebeurt, lijkt inmiddels verdomd veel op een cult.

Precies. Alleen informatie accepteren die in lijn ligt met je wereldbeeld en alle andere bronnen (ook de algemeen bekende betrouwbare bronnen) zijn corrupt en kloppen niet. En vooral de andere kant beschuldigen van gewoon slikken wat er door de "MSM" wordt verteld (terwijl veel mensen van die andere kant ook prima kritisch kunnen zijn op de eigen bronnen –maar dan praten ze daar graag weer overheen want dat die mensen kritisch zijn past niet in hun gedachtegang).

Een hele gevaarlijke gedachtegang als je het mij vraagt.

Kritisch zijn is goed en is niks mis mee, maar dit is niet kritisch zijn maar alles slikken wat je door die bronnen voorgeschoteld krijgt. Want kritisch zijn op de éígen bronnen is er eigenlijk nooit bij.

En daarbij, je merkt vaak dat mensen met die gedachtegang bewust of onbewust dingen proberen uit te lokken. Gekke uitspraken doen (in de hoop dat mensen daarop reageren misschien? Aandachtsgeil? geen idee), mensen dingen noemen om ze op de kast te jagen. Dat maakt de gehele sfeer rondom die mensen ook al slecht.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-22 15:59

Dinopino schreef:
pmarena vertel. Welk statement? iIk heb die tekst niet gesproken. Geef enkel weer wat hij schreef.
Poosje81 doet Trump mee aan een voetbalwedstrijd? Wanneer je mijn tekst zou lezen, schrijf ik duidelijk dat ik sommige acties van hem zeer zeker als positief voor de Amerikanen zie. Van jullie kant komt steeds pro-trump, vind dat zo'n rare uitspraak. Wanner ik over de oorlog in de Oekraine iets schrijf over Zelenski, dan mag ik dat niet en dat is ook totaal niet interessant, dat hij met zijn piemel piano speel. En in dat topic zitten voor een groot deel dezelfde posters,als die hier zitten.
Maar daarbij krijg ik hier te horen wat Trump allemaal gezegd heeft. Ik hoef niet in Amerika te stemmen. Maar een vraag zou in mij opkomen, waarom stemmen al die mensen toch op hem. Ging het hun dan echt slechter toen hij president was. Dat zullen ze daar toch zelf ervaren.

Kom op, wat moeten we nou met dergelijke waanzin als Michel Obama en Zelenski die met zijn piemel piano speelt..... -O- Met dit soort waanzin haak ik echt af hoor.

BeFunny

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-22 16:12

IMANDRA schreef:
Avalanche schreef:

Precies. Alleen informatie accepteren die in lijn ligt met je wereldbeeld en alle andere bronnen (ook de algemeen bekende betrouwbare bronnen) zijn corrupt en kloppen niet. En vooral de andere kant beschuldigen van gewoon slikken wat er door de "MSM" wordt verteld (terwijl veel mensen van die andere kant ook prima kritisch kunnen zijn op de eigen bronnen –maar dan praten ze daar graag weer overheen want dat die mensen kritisch zijn past niet in hun gedachtegang).

Een hele gevaarlijke gedachtegang als je het mij vraagt.

Kritisch zijn is goed en is niks mis mee, maar dit is niet kritisch zijn maar alles slikken wat je door die bronnen voorgeschoteld krijgt. Want kritisch zijn op de éígen bronnen is er eigenlijk nooit bij.

En daarbij, je merkt vaak dat mensen met die gedachtegang bewust of onbewust dingen proberen uit te lokken. Gekke uitspraken doen (in de hoop dat mensen daarop reageren misschien? Aandachtsgeil? geen idee), mensen dingen noemen om ze op de kast te jagen. Dat maakt de gehele sfeer rondom die mensen ook al slecht.

_/-\o_

Dinopino

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-08-22 16:28

Mooie tekst mandra. Je weet precies het punt te raken. Alleen de veralgemenisering ga ik niet in mee. Vind het persoonlijk altijd tamelijk arrogant te weten wat andere mensen denken. Ze, wie zijn ze. Heb je ze gesproken.

Pmarena jij geeft op Trump af. Dat stoort mij totaal niet. Is enkel een persoon in een land, wat niet in Europa ligt. Zeg ik daarentegen iets over Zelenski, dan is dat not done. Het is gewoon een vergelijking, hoe hier met twee maten wordt gemeten. Heb er ook niets op tegen dat Michelle een man is. Moet ie zelf weten. Het onderwerp was even heel kort, dat een vrouw aan de macht moest komen in Amerika. Daar sloeg dat op.