Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
huppelz schreef:Via Facebook. De groep boeren en burgers verenigd
Kreeg ik binnen‼️
Beste paardenvolk,
Ben jij ook solidair met de boeren en wil je ook een statement maken dat we achter ze staan? Sluit je dan aan bij ons! Maandag 4 juli 11:30 uur verzamelen bij de DOC in Hoogeveen. Neem je trailer of vrachtwagen mee en sluit aan bij een karavaan van paardenboeren. We rijden langzaam over de A28 en door een zo’n groot mogelijke groep bij elkaar te hebben, hopen we dat ze zich gesteund voelen. We kunnen niet achter blijven! Kom jij ook meerijden??
Laat het even weten via een berichtje naar Gert van den Hof
Cer schreef:Spenk schreef:Als je ns flex neemt kun je maandelijks een abonnement voor korting aanzetten. Doe je voor weekend kost dat die maand 2,50 en dan reis je met 40% korting. Is een idee
Ik ga dat even rustig lezen... maar op zich heb ik geen OV abonnement nodig verder.. (althans, ik lees abonnement.. das maandelijk toch?)
Janneke2 schreef:Citaat:Klopt dat de Romeo's onderdeel zijn van de politie.
Een vriend van ons werkt bij de politie en heeft eerder uitgelegd waarom ze deze mannen inzetten. Soms weet je dat het gaat escaleren, maar zolang er niks gebeurt mag de politie met een demonstratie niet zomaar ingrijpen.
Door het inzetten van de romeo's die juist iets uitlokken ( ze weten welke ze moeten hebben) krijg je altijd weer een reactie waarop de raddraaiers gaan rellen. Dan pas kunnen en mogen ze ingrijpen.
Het is off topic.
Ik hoop van ganser harte dat je dit verkeerd begrepen hebt.
Ten eerste heeft de politie geen glazen bol: 'je weet dat het uit de hand gaat lopen'.
(Natuurlijk ziet de politie wel 'buien hangen'.)
Ingrijpen is ook niet altijd een doel op zich. (Of dat terecht is, omdat de overtreder zwaar materiaal bij zich heeft is weer een volgende vraag...)
Wat jij hier beschrijft is namelijk onwettig.
(Het is op een kleinere schaal, maar denk nog even terug aan de IRT affaire. Politie mag een vinger aan de pols houden, graag zelfs - maar mag zich NIET bezig houden met uitlokken van strafbare feiten.)
Luitjes die als 'stille' aanwezig zijn, opletten,
onder andere wie begint, wie opruit en wie meeloopt
(voor mijn part heet het romeo) is op zich prima.
irmaz schreef:elnienjo schreef:Er zullen dus veel mensen vlak voor 2030 nog een benzine-auto scoren die een jaar of 10-20 mee kan.
Is niet heel slim, het is een stuk goedkoper om elektrisch te rijden.
OleJon schreef:irmaz schreef:
Is niet heel slim, het is een stuk goedkoper om elektrisch te rijden.
Net of iedereen dat kan betalen. Voor het aanschaf van zo'n auto kun je heel wat benzine voor tanken.
En de saldering bouwt ook af.
Op het einde van de rit, wil het kabinet evenveel of meer inkomsten in de schatkist hebben.
Als er minder of geen boeren meer zijn. Is er ook minder export. Ook minder in de schatkist. Kunnen ze de gewone man nog meer plukken. Nederland is binnenkort failliet
elnienjo schreef:Er zullen dus veel mensen vlak voor 2030 nog een benzine-auto scoren die een jaar of 10-20 mee kan.
bigone schreef:Tiepfoudt , vraag? Is het niet zo dat boeren en bedrijven een hoeveelheid stikstof mogen produceren maar velen een hoeveelheid op reserve houden voor het geval ze nog uit willen breiden en de stikstof problemen dus nog erger kunnen worden wanneer deze reserves gebruikt gaan worden?
bigone schreef:En is de huidige reductie van 50 % op deze totale cijfers of op de echte hoeveelheid koeien/varkens/kippen/geiten gebaseerd?
Citaat:In hun presentatie benadrukten de sprekers dat de geproduceerde kaart enkel richtinggevend is, een eerste aanzet voor de provincies om de gebiedsgerichte aanpak vorm te geven. De kaart niet geschikt is om beleid te bepalen op boerderijniveau. De oppervlaktes waar het instituut mee gerekend heeft - vierkanten van 64 hectare - zijn daarvoor te groot, en de gebruikte gegevens zijn nog van 2018. De opkoopregelingen varkenshouderij zijn daar bijvoorbeeld nog niet in meegenomen. Ook toont de kaart enkel de opgave voor de landbouw. De opgaven voor andere sectoren, zoals industrie en mobiliteit, zijn daar niet op ingetekend.
Bij de uitwerking van de gebiedsgerichte aanpak kunnen provincies van de kaart afwijken, en dus rekening houden met actuele gegevens en met de KDW-opgave per natuurgebied. Zolang ze maar zorgen, vertelde Van Luijk, dat de totale uitstootvermindering gelijk blijft. Dus als een provincie in een gebied soepeler is, zal het dat ergens anders moeten compenseren.
irmaz schreef:@Tiepfoudt: Ik heb even wat opmerkingen uit jouw post gehaalt, was wel niet de geadresseerde dus ik hoop dat je het niet erg vindt.
irmaz schreef:Dat laatste is een prima optie, dus 3 veehouders met ieder 50ha die in plaats van 100 koeien pp naar 70 koeien pp gaan. Dat is precies wat mijn overbuurman heeft gedaan, die is biologisch gaan boeren en is van 100 naar 70 koeien gegaan. Hij doet het inmiddels 3 jaar en is niet failliet, dus blijkbaar is het mogelijk in de huidige markt.
irmaz schreef:Om je inkomsten te verhogen kun je bijvoorbeeld ook denken aan extra toegevoegde waarde aan je produkt, dus maak er iets van.
irmaz schreef:Daarnaast heeft de politiek het er ook over om het verdienmodel van de keten anders te maken. Dus wellicht mag de supermarkt geen, of een vast percentage, winst maken op onbewerkte voedingsmiddelen. Dus meer geld van de consument naar de producent en minder naar de leverancier. En zo zijn er nog meer knoppen waar aan gedraaid kan worden zodat de boer meer voor zijn produkt krijgt en het nog steed betaalbaar voor de consument blijft.
irmaz schreef:Je weet dat er vanaf 2030 alleen nog elektrische auto's mogen worden verkocht? Dat is over 7 jaar, en dat betekend dat de auto-industrie dan hun technologie, waar ze 100 jaar aan ontwikkeld en geïnnoveerd hebben, volledig in het halfronde archief (de prullebak) moeten gooien.
irmaz schreef:De industrie moet ook (gaan) betalen voor hun uitstoot, daar staan trouwens ook al vele jaren op veel installaties gaswassers en stofvangers. Er zijn ideeën om bedrijven te verplichten (zo veel mogelijk) hun energie duurzaam op te gaan wekken op eigen dak. Helaas hebben de "grote jongens" in Nederland de laatste 25 jaar veel priveleges gekregen, waarschijnlijk door alle crises die we in deze tijd hebben gehad en we blij konden zijn dat ze niet failliet gingen en er uberhaupt nog werk was. De situatie is inmiddels drastisch veranderd, de energieprijzen stijgen tegen de klippen op en er is geen draagvlak meer om de industrie te "sponsoren" in hun energiekosten zoals de laatste jaren is gedaan. Willen de bedrijven competitief blijven zullen ze zelf ook met stoom en kokend water op zoek zijn naar enorme energie besparingen. Daarnaast zijn ook daar regels van maximale uitstoot die regelmatig verder worden aangescherpt.
Samenvattend is dus halveren van het verkeer geen enkel probleem en is in gang gezet en wordt er ook gewerkt aan het halveren van de uitstoot van de industrie.
OleJon schreef:elnienjo schreef:Er zullen dus veel mensen vlak voor 2030 nog een benzine-auto scoren die een jaar of 10-20 mee kan.
En net of auto rijden nu nog niet duur genoeg is. Blijft bij rekening rijden de wegenbelasting voor de Diesel en benzine bestaan. En de mensen nog maar meer plukken
https://www.rtlnieuws.nl/nieuws/nederla ... ningrijden
julius_juut schreef:Zo'n grote post quoten durf ik niet aan met mijn lompe vingers dus even zonder quote:
Zou de vraag naar melk niet dalen wanneer de prijzen omhoog gaan? Want dat zal toch gewoon moeten gaan gebeuren wanneer er minder aanbod is doordat alles over moet op biologisch/kringloop/weinig uitstoot. Mits er niets aan vervanging uit het buitenland gehaald wordt, maar daar los je sowieso niets mee op qua milieu, dan kan je net zo goed hier de boel laten zoals het is.
juval schreef:julius_juut schreef:Zo'n grote post quoten durf ik niet aan met mijn lompe vingers dus even zonder quote:
Zou de vraag naar melk niet dalen wanneer de prijzen omhoog gaan? Want dat zal toch gewoon moeten gaan gebeuren wanneer er minder aanbod is doordat alles over moet op biologisch/kringloop/weinig uitstoot. Mits er niets aan vervanging uit het buitenland gehaald wordt, maar daar los je sowieso niets mee op qua milieu, dan kan je net zo goed hier de boel laten zoals het is.
Zolang de (wereld)bevolking groeit zal de vraag naar voedsel/zuivel niet dalen.
juval schreef:julius_juut schreef:Zo'n grote post quoten durf ik niet aan met mijn lompe vingers dus even zonder quote:
Spenk schreef:Door die idiote blokkeer acties kan je geen kant op. Zou maandag naar de kliniek moeten maarja als ze de boel vast zetten en je urenlang met je paard in de kar in de zon in de hitte staat zonder water. Er is geen boer die rekening met je houdt daarme ze laten je gewoon staan.
bigone schreef:juval schreef:
Zo'n grote post quoten durf ik niet aan met mijn lompe vingers dus even zonder quote:
Maar door anders te boeren, niet alleen melkveehouders, komt er ook veel landbouwgrond vrij in landen waar ze het nu gebruiken om voer voor nederlands vee te verbouwen, denk aan soja. Daar kan natuurlijk prima andere zaken verbouwd worden om mensen te voeden. Het is ook wel een beetje krom dat voor één kilo dierlijk eiwit ong zes kilo plantaardig eiwit naar binnen moet.
loriene schreef:Spenk schreef:Door die idiote blokkeer acties kan je geen kant op. Zou maandag naar de kliniek moeten maarja als ze de boel vast zetten en je urenlang met je paard in de kar in de zon in de hitte staat zonder water. Er is geen boer die rekening met je houdt daarme ze laten je gewoon staan.
dat is niet waar!
Wanneer je gewoon naar een boer stapt en uitlegt mag je gewoon door.
loriene schreef:Spenk schreef:Door die idiote blokkeer acties kan je geen kant op. Zou maandag naar de kliniek moeten maarja als ze de boel vast zetten en je urenlang met je paard in de kar in de zon in de hitte staat zonder water. Er is geen boer die rekening met je houdt daarme ze laten je gewoon staan.
dat is niet waar!
loriene schreef:Wanneer je dat op dit moment te idioot voor woorden vindt moet je gewoon thuis blijven.
Je weet wat je tegen kunt komen dus kun je daar rekening mee houden.
dat is niet waar!
dat is niet waar!
Janneke2 schreef:Citaat:
Het is off topic.
Ik hoop van ganser harte dat je dit verkeerd begrepen hebt.
Ten eerste heeft de politie geen glazen bol: 'je weet dat het uit de hand gaat lopen'.
(Natuurlijk ziet de politie wel 'buien hangen'.)
Ingrijpen is ook niet altijd een doel op zich. (Of dat terecht is, omdat de overtreder zwaar materiaal bij zich heeft is weer een volgende vraag...)
Wat jij hier beschrijft is namelijk onwettig.
(Het is op een kleinere schaal, maar denk nog even terug aan de IRT affaire. Politie mag een vinger aan de pols houden, graag zelfs - maar mag zich NIET bezig houden met uitlokken van strafbare feiten.)
Luitjes die als 'stille' aanwezig zijn, opletten,
onder andere wie begint, wie opruit en wie meeloopt
(voor mijn part heet het romeo) is op zich prima.
Dit is hoe hij het letterlijk heeft uitgelegd en bij navraag bij 2 andere agentes is dit bevestigd. Overigens wel alle in hetzelfde gebied werkzaam.
In gevallen om escalatie te voorkomen schijnt het voor de overige veiligheid te zijn toegestaan, tenminste dat zeggen ze.
Maar goed, ze zeggen ook "wij hebben een alles mag pas".