Algemeen politiek discussie topic nummer 4

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

fransje23

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-26 14:31

Gnome schreef:
Ik vind dat de verantwoordelijkheid ook van de ouders als je vlucht. Die gok neem je en je weet dat je terug moet naar huis als het daar weer als veilig bestempeld wordt. Uiteindelijk zijn alle ouders natuurlijk ook iemands kind dus dan zou je niemand meer terug kunnen sturen.

Vind alleen wel dat ze in die hubs aparte zones of ruimtes moeten maken waar kinderen kunnen verblijven. Dat ze niet tussen de gewelddadige lui terecht komen bijvoorbeeld.

Ik denk dat het voor ouders sowieso een duivelsdilemma is om te vertrekken naar een nieuwe toekomst in een vreemd land.
Dat is geen beslissing die lichtzinnig genomen zal worden.
Sterker nog ook zonder kinderen is het een lastige beslissing om alles achter te laten.

Het is niet iets wat uit weelde wordt gedaan. Geen "ik vertrek" en ik kan altijd weer terug keren.
Voor ons is het makkelijk praten natuurlijk, wij hebben zoveel.

Dat je gestraft wordt omdat je een toekomst wil hebben is al bijzonder. Dat kinderen daarvoor gestraft worden nog bijzonderder.

Je opmerking over we zijn allemaal iemands kind is m.i een zwaktebod van je
Bij gebrek aan een daadwerkelijk argument?

fransje23

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-26 14:32

Gnome schreef:
Waar we van mij wel strenger in mogen zijn is het veel sneller bepalen of iemand asiel kan krijgen, mensen die uitgeprocedeerd zijn, zsm terug sturen en geen eindeloze bezwaren kunnen laten indienen in zulke situaties om tijd te rekken. En overlastgevers bij de tweede overtreding terug sturen. Sommige na de eerste als je bijvoorbeeld iemand denkt te kunnen verkrachten hier.

Die regels zijn al heel streng en worden nog strenger!

purny

Re: Algemeen politiek discussie topic nummer 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-26 14:52

We vinden het allemaal wel heel zielig dat dit gebeurd maar hoe denk je dat de kinderen zich voelen waarvan de ouders gaan emigreren?

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-26 15:01

purny schreef:
We vinden het allemaal wel heel zielig dat dit gebeurd maar hoe denk je dat de kinderen zich voelen waarvan de ouders gaan emigreren?

Naar een gesloten inrichting of een vervallen kasteel in Frankrijk is nogal een verschil?

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-26 15:11

MarlindeRooz schreef:
purny schreef:

Naar een gesloten inrichting of een vervallen kasteel in Frankrijk is nogal een verschil?

Ik heb het over kinderen van uitgeprocedeerde asielzoekers die hier worden geboren en terug met hun ouders moeten naar land van herkomst van de ouders.

fransje23

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-26 15:16

purny schreef:

Daar heb ik soms ook medelijden mee als ik kijk naar Ik vertrek.
Maar dat is geheel afhankelijk van de situatie.
Sommige kinderen vinden het geweldig.

mysa
correspondent/vertaler

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-26 15:52

Het hangt er denk ik vanaf hoe oud de kinderen zijn. Tot 4 maakt het voor een kind niet zoveel uit, denk ik. Mits er natuurlijk een ruimte exclusief voor het gezin is, ze een fatsoenlijk buitenterrein met speeltuin oid hebben.
Waarmee ik nadrukkelijk niet zeg dat ik het plan oké vind.

Gnome

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-26 16:02

fransje23 schreef:
Gnome schreef:
Ik vind dat de verantwoordelijkheid ook van de ouders als je vlucht. Die gok neem je en je weet dat je terug moet naar huis als het daar weer als veilig bestempeld wordt. Uiteindelijk zijn alle ouders natuurlijk ook iemands kind dus dan zou je niemand meer terug kunnen sturen.

Vind alleen wel dat ze in die hubs aparte zones of ruimtes moeten maken waar kinderen kunnen verblijven. Dat ze niet tussen de gewelddadige lui terecht komen bijvoorbeeld.

Ik denk dat het voor ouders sowieso een duivelsdilemma is om te vertrekken naar een nieuwe toekomst in een vreemd land.
Dat is geen beslissing die lichtzinnig genomen zal worden.
Sterker nog ook zonder kinderen is het een lastige beslissing om alles achter te laten.

Het is niet iets wat uit weelde wordt gedaan. Geen "ik vertrek" en ik kan altijd weer terug keren.
Voor ons is het makkelijk praten natuurlijk, wij hebben zoveel.

Dat je gestraft wordt omdat je een toekomst wil hebben is al bijzonder. Dat kinderen daarvoor gestraft worden nog bijzonderder.

Je opmerking over we zijn allemaal iemands kind is m.i een zwaktebod van je
Bij gebrek aan een daadwerkelijk argument?

Ik vind het geen zwaktebod. Mag jij natuurlijk vinden. Ik vind een leven een leven, ongeacht de leeftijd. Je hoeft een kind niet in een hok te stoppen maar een 30 jarige of 60 jarige toch ook niet. Je moet mensen altijd met respect behandelen en niet als beesten.

Gnome

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-26 16:02

fransje23 schreef:
Gnome schreef:
Waar we van mij wel strenger in mogen zijn is het veel sneller bepalen of iemand asiel kan krijgen, mensen die uitgeprocedeerd zijn, zsm terug sturen en geen eindeloze bezwaren kunnen laten indienen in zulke situaties om tijd te rekken. En overlastgevers bij de tweede overtreding terug sturen. Sommige na de eerste als je bijvoorbeeld iemand denkt te kunnen verkrachten hier.

Kan ik die ergens lezen? Ben wel benieuwd.

Gnome

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-26 16:11

purny schreef:
Ik heb het over kinderen van uitgeprocedeerde asielzoekers die hier worden geboren en terug met hun ouders moeten naar land van herkomst van de ouders.

Dat is zeker zielig maar wel de verantwoordelijkheid van de ouders. En nee, natuurlijk mogen ze kinderen maar daarmee neem je als ouder wel het risico dat je ze inderdaad mee moet nemen uit het enige land dat ze kennen.

fransje23

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-26 19:10

Gnome schreef:
fransje23 schreef:

Kan ik die ergens lezen? Ben wel benieuwd.

Even zoeken bij de rijksoverheid doet wonderen.

Maar ik neem aan dat je op de hoogte zou van de regels aan gezien je stelt dat ze strenger moeten worden.
:)

fransje23

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-26 19:12

Gnome schreef:
purny schreef:

Dat is zeker zielig maar wel de verantwoordelijkheid van de ouders. En nee, natuurlijk mogen ze kinderen maar daarmee neem je als ouder wel het risico dat je ze inderdaad mee moet nemen uit het enige land dat ze kennen.

Als de procedures niet zo tergend langzaam zouden gaan zijn de kinderen hier nog niet zo gesetteld.

Gnome

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-26 19:16

@Fransje jammer dat je zo moet reageren. Ik stel toch een normale vraag.

Gnome

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-26 19:21

Heb het gevonden bij Rijksoverheid. Dank, wist niet dat het ergens stond. Lijken me goede regels maar mis nog wel iets over ook versneld terug kunnen sturen als je je misdraagt als je eenmaal een vergunning hebt. Maar misschien kan ieder land dat zelf inrichten ipv Europees. Maar blij met deze verscherping.

fransje23

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-26 09:13

Praat je over de tijdelijke of over een permanente verblijfsvergunning en wat versta je onder misdraagt?

Gnome

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-26 09:27

fransje23 schreef:
Praat je over de tijdelijke of over een permanente verblijfsvergunning en wat versta je onder misdraagt?

Tijdelijke, max 5 jaar. Daarna vind ik dat de voorwaarden zodanig zijn dat je je wel bewezen moet hebben voor de maatschappij dat je een goede instelling hebt en je steentje wil bijdragen. Je kunt iemand niet de rest van z'n leven boven het hoofd houden dat ie weg gestuurd kan worden als ie later toch een strafblad ofzo zou krijgen.

Onder misdraagt valt bij mij eigenlijk alles waarvoor je in aanmerking komt met de politie waarvoor je niet direct een strafblad hoeft te krijgen. Vergrijpen waarbij wel een strafblad opgemaakt wordt, zijn wat mij betreft reden voor directe uitzetting. Het is ook al reden om geen permanente te krijgen gelukkig.

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-26 09:35

Maar als iemand bijvoorbeeld een fiets jat. En dan teruggestuurd wordt naar een land waar zijn of haar leven in gevaar is. Dan vind ik dat geen passende straf.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-26 09:50

MarlindeRooz schreef:
Maar als iemand bijvoorbeeld een fiets jat. En dan teruggestuurd wordt naar een land waar zijn of haar leven in gevaar is. Dan vind ik dat geen passende straf.

In de meeste gevallen wordt er niet eens iets gedaan met aangiftes voor fietsendiefstal

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-26 09:54

Oké? Maar dat is niet de situatie die ik schets.

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-26 10:30

Maar waarom niet? Je mag geen fiets jatten, dat is geen ingewikkeld concept lijkt me? Want waar ligt dan de grens? Een auto? Inbraak? Een beroving? Pas bij een beroving met fysiek geweld?

Ik snap wat je bedoelt maar hoe bepaal je dan de grens? Een handeling waarbij politie betrokken is, is een grens.. die dingen liggen vast, daarin grijze gebieden gaan zoeken wordt ook ingewikkeld denk

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-26 10:31

Maar is doodstraf of levenslang op de vlucht zijn of in een cel zitten als (politiek) gevangene een terechte straf voor een klein vergrijp?

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-26 10:31

Waar ligt dan de grens, dat was mijn vraag

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-26 10:34

Je begint met “waarom niet”. Vandaar dat ik verward ben.

Ik vind niet dat je voor kleine vergrijpen waar Nederlandse mensen een beetje taakstraf voor krijgen een reden moet zijn om iemand zijn leven in gevaar te brengen.

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-26 10:42

Als de dadereen gezin heeft, sturen we dan vrouw en kinderen ook terug?
Of hij is genaturaliseerd?
En als die dader werkt? En loonbelasting en sociale premies afdraagt? Hoe ga je daar mee om?

Eigenlijk discrimineer je, een straf voor een vergrijp moet voor iedereen gelijk zijn.

Het is een glijdende schaal.
Net als nu in Israel Palestijnen de doodstraf kunnen krijgen en anderen niet.

Eretria

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-26 10:51

MarlindeRooz schreef:

Dan toont dat een behoorlijke ondankbaarheid naar het land waar hij of zij welkom werd geheten.