Oekraïne

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Anna224

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-22 15:00

nee beroeps militair bij de bundeswehr hij is oberleutnant bij de fallschirmjagers dit zijn de duitse parachutisten

Anna224

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-22 15:02

bigone schreef:
Anna224 schreef:
Mijn vriend is Duits en zit bij Bundeswehr (Duitse krijgsmacht) hij is fallschirmjager duitse elite eenheid heb vannochtend gehoord dat hij in de buurt van charkov, is gedropt om daar aan gevechten deel te nemen :( hoop dat deze oorlog snel voorbij is want we hebben nu net samen een dochtertje

Hij zal echt niet bij Charkov gedropt worden want dat betekend navo inmenging. Waarschijnlijk in de Baltische Staten maar niet binnen de landsgrenzen van de Oekraïne.

Baltische staten zat hij al hij is vorige week op verlof geweest om zijn dochtertje te zien maar kreeg vanmorgen dus een telefoontje van het Duitse ministerie van Defensie dat hij word ingezet :(

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-22 15:04

Dan heb je hem zeer waarschijnlijk verkeerd begrepen, Duitsland is juist het land wat maar blijft aarzelen om wapens te sturen dus die gaan echt geen mensen inzetten in de oorlog .
En mocht het wel zo zijn dan zal dat onder grootste geheimhouding gebeuren en niet dat iedereen dat even in de ronde strooit.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-22 15:06

bigone schreef:
Dan heb je hem zeer waarschijnlijk verkeerd begrepen, Duitsland is juist het land wat maar blijft aarzelen om wapens te sturen dus die gaan echt geen mensen inzetten in de oorlog .
En mocht het wel zo zijn dan zal dat onder grootste geheimhouding gebeuren en niet dat iedereen dat even in de ronde strooit.

Niet IN Oekraïene, idd.

mysa
correspondent/vertaler

Re: Oekraïne

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-22 15:09

Als dat zo was, had hij jou vast verteld dat die informatie strikt vertrouwelijk is. Sterker nog, dan had hij het jou waarschijnlijk niet eens mogen vertellen.

tamary

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-22 15:11

Anna224 schreef:
nee beroeps militair bij de bundeswehr hij is oberleutnant bij de fallschirmjagers dit zijn de duitse parachutisten

Loose lips sink ships.

Dit is nu niet iets wat je ivm veiligheid van hem en jouw en dochter op internet moet slingeren (of uberhaupt over praat waar wie dan ook het kan lezen/horen).

Ann

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-22 15:12

Moderatoropmerking:
Op verzoek van TS het bericht leeggehaald

Anna224

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-22 15:12

Het Duitse ministerie van Defensie heeft mij gebeld ik heb hem sinds hij teruggekeerd is naar de Baltische staten niet meer gesproken Hun zeiden tegen mij dat hij ingezet zal worden misschien heb ik wel iets verkeerd begrepen dat kan natuurlijk

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-22 15:18

en jij dacht, dat lijkt me heel verstandig om dit het internet op te slingeren?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-22 15:22

Ja super logisch toch _O-

Ik zou bijna de popcorn erbij pakken de laatste paar pagina's, als het niet zo'n ernstig onderwerp was..

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-22 15:25

Anna224 schreef:
Het Duitse ministerie van Defensie heeft mij gebeld ik heb hem sinds hij teruggekeerd is naar de Baltische staten niet meer gesproken Hun zeiden tegen mij dat hij ingezet zal worden misschien heb ik wel iets verkeerd begrepen dat kan natuurlijk

Dan moet jij eens nadenken voor je woorden als Charkov gaat gebruiken. Zelf bedacht ?
Of je hebt een grote fantasie of net als op Twitter , sinds januari vliegen de trollaccounts uit de grond.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-22 15:27

Anna224 schreef:

Ik snap dat je je zorgen maakt, maar dit is echt niet slim wat je nu doet... :(:).

mysa
correspondent/vertaler

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-22 15:45

Anna224

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-22 15:52

Net voor de zekerheid maar even gebeld met mijn schoon ouders omdat ik zelf bang was IK heb het verkeerd begrepen hij is overgeplaatst naar Polen in de buurt van Krakow mijn duits is nog niet helemaal 100%

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-22 15:55

Ik zou toch voorzichtiger zijn met het delen van plaatsen waar militairen naartoe gaan. Of dat nu oorloggebied is of niet.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-22 15:56

Dat komt beter in de buurt. Gewoon in de Baltische Staten dus. Voor inzet in de Oekraïne hoef je echt niet zo bang te zijn. Ze zijn er om de buitengrenzen van de nato te bewaken. Goed werk van ze maar niet weer met plaatsnamen gaan strooien.

Cowboy55

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-22 16:01

_San87_ schreef:
Ik zou toch voorzichtiger zijn met het delen van plaatsen waar militairen naartoe gaan. Of dat nu oorloggebied is of niet.

Zeker weten.

Telpeva
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-22 16:03

Dat lijkt mij wel een behoorlijke opluchting voor je, dat hij in elk geval in Polen zit en niet in Oekraïne :knuffel: het lijkt mij heel moeilijk jullie situatie, en de onrust die je er van ervaart want zijn werk is natuurlijk niet zonder risico. Dikke knuffel!

elnienjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-22 17:00

Pandora2 schreef:
IS dreigt ook weer met aanslagen in Europa. Hun leider is door de Amerikanen in februari in Syrië afgeknald.
Europa lijkt wel het middelpunt van de belangstelling op alle fronten momenteel :7

Laat ze dat dan uitvechten in Amerika.

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-22 19:02

Voor wie het interessant vindt, een stuk over Azovstal en ook een deeltje geschiedenis over o.a.
de staal- en steenkoolindustrie in Oekraïne en Rusland met ' belgische roots '.
Belgische industriegroepen investeerden fors mee in de staalsector en in het russische tsarenrijk.
https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2022/04/18 ... ns-verzet/

irmaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-22 20:52

Dinopino schreef:
Wanneer Putin de slechterik zou zijn, waarom geven de soldaten van het Russische leger zich dan niet over?

Omdat hun land meer is dan Putin? Omdat ze niet durven? Ik denk dat ook in Rusland een flinke straf staat op deserteren tijdens een "speciale operatie" (overigens zijn er verhalen te over dat het weldegelijk gebeurd) Omdat ze in een vreemd land zijn waar ze niemand kennen? Redenen genoeg te bedenken.

Dinopino schreef:
Waneer Putin de kwaaie is, waarom bombardeert die dan niet gewoon alles gelijk plat?

Daar is hij inmiddels druk mee bezig. Ik vermoed dat ze graag het land intact hadden willen overnemen en alleen de inwoners kwijt wilden maar dat is inmiddels een gepasseerd station.

Dinopino schreef:
Het is algemeen bekend dat soldaten het meest gemotiveerd zijn, wanneer ze weten waar ze voor vechten.

Daarom schiet de aanval van de Russen ook niet erg op, de soldaten zijn niet gemotiveerd. Putin heeft ook moeite met nieuwe soldaten werven, inmiddels zijn al ruim 15.000 man die opgeroepen werden "kwijt".

Dinopino schreef:
Wanneer Putin zo slecht is, waarom heeft die dan zo lang gewacht met aanvallen. Het Warschau pakt werd al zeer snel geschonden.

Omdat de aanval niks te maken heeft met het Warschau pact.

Dinopino schreef:
En waarom zie ik nergens jullie verontwaardiging over de 8 jaren durende oorlog daar, waarbij vele kinderen zijn omgekomen.

Omdat het voor de meeste mensen niet duidelijk was wie daar aan het vechten waren en of de bevolking van de Donbas inderdaad zat te wachten op Europees sentiment. Het leek een interne strijd te zijn.

Dinopino schreef:
Wanneer Twitter Trump censureert, zou het dan ook mogelijk zijn dat ze andere berichten censureren?

Wat heeft Trump te maken met de oorlog in Ukraïne?

Dinopino schreef:
Wanneer brainwash een complottheorie is, waarom is van de een op de andere dag iedereen het eens over wat er goed en fout is in Oekraïne?

Omdat Rusland zonder uitnodiging van Ukraïne. zwaar bewapend met 100.000 man, het land Ukraïne binnen is getrokken met als doel het land te bezetten en de bestaande bevolking te vermoorden, te verjagen, te deporteren en te onderdrukken. Ik denk dat iedereen dit als fout herkend en dat er geen enkel argument bestaat om dit te rechtvaardigen.

PlukenKrul

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-22 21:26

Chapeau Irmaz! Duidelijk en to the point.

Kuggur

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-22 21:31

Dinopino schreef:
Persoonlijk denk ik dat er enkel weer vrede zal zijn, wanneer alle grenzen, die gedurende de eeuwen zijn verplaatst, weer worden teruggegeven.

Strak plan.
Ik ben opgegroeid in Friesland. Dus ik wil het groot friese rijk in zijn oude glorie hersteld zien. Dat hele kustgebied van Noord Holland tot aan de deense grens verenigd onder de pompeblêden vlag! Frýslân boppe!

Dat wordt wel een heel gepuzzel nog, had je een specifieke datum in je hoofd, een specifiek moment waarop de grenzen "echt" waren?

De wereld volgens Dinopino... _O-

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-22 21:35

Chapeau Irmaz!! Ik ben het eens met al je antwoorden.

Cowboy55

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-22 22:10

Zit op marineschepen.nl te kijken naar de plattegrond van de Moskva. Ze hebben aangegeven op die plattegrond waar het voor de Moskva misgelopen is.

Alleen, als je de Russische versie van een brand en ontploffende munitie moet geloven: er is daar niks dat het schip van binnenuit tot zinken kan brengen. Het schip zat als vlaggeschip tjokvol met electronica. Daar kan altijd de fik in komen door kortsluiting, etc.. dus: brand? Ja geloofwaardig.

Maar de enige munitie in die hoek is 30mm munitie van de Russische versie van de radar gestuurde Gatling guns. En daar zijn er normaliter maar 1.000/1.200 van. Zelfs als die opblazen dan gaan ze niet in 1x maar grofweg stuk voor stuk. No way dat dit een schip terminaal beschadigd.

Er is iets (oekrainsch) van buiten naar binnen gekomen.
Laatst bijgewerkt door Cowboy55 op 18-04-22 22:19, in het totaal 1 keer bewerkt