Algemeen politiek discussietopic

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Loretta

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-23 09:27

pien_2010 schreef:
[koren op de molen voor Rusland waar dit inderdaad als een triomf verkondigd wordt op hun nieuws. Met dank aan mevrouw van de P van de BBB.

Is dit serieus in Rusland op het nieuws geweest? Daar kijk ik toch wel van op.

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-23 11:19

Afbeelding

Deze meneer kwam ermee. Geen idee of het waar is (ik twijfel tegenwoordig overal aan omdat alles heel makkelijk nagemaakt kan worden)

secricible

Re: Algemeen politiek discussietopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-23 11:35

Ruben brekelmans is iig relatief betrouwbaar

mysa
correspondent/vertaler

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-23 13:16

Ook in Russische krant gezien.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-23 14:45

Afbeelding
Deze column slaat wat mij betreft de spijker op z’n kop!

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-23 15:10

AMEN!

Echwel

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-23 15:16

pien_2010 schreef:
AMEN!

Dat dus
....

Loretta

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-23 18:40

Cer schreef:
[ [url=m/Bj0JIi.png]Afbeelding[/url] ]

Deze meneer kwam ermee. Geen idee of het waar is (ik twijfel tegenwoordig overal aan omdat alles heel makkelijk nagemaakt kan worden)

Bedankt voor het delen. Wel heel erg dat dit op die manier koren op de molen van Poetin is.

juval

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-23 14:30

En nu gaat het hier alweer 6 pagina's over een (foute?) tweet van Caroline van der Plas.
De peilingen spreken voor zich
Afbeelding

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-23 14:39

Wat hebben die peilingen er mee te maken :=.
Volgens mij vinden mensen de tweet ongepast, maar er wordt niet gezegd dat ze veel minder stemmen gaat krijgen toch? Daar lijkt me zo'n tweet 'te klein' voor om echt een grote impact te hebben om de stemmers als geheel.

Maar vind jij die tweet wel kunnen dan?

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-23 14:39

juval schreef:
En nu gaat het hier alweer 6 pagina's over een (foute?) tweet van Caroline van der Plas.
De peilingen spreken voor zich
[ [url=m/uqFoUY.jpg]Afbeelding[/url] ]

juval, ik kan niet geloven dat al die zetels mensen vertegenwoordigen die achter haar Zelensky uitspraak staan. Sta jij daar wel achter?

Deze uitspraak is voor mij zo ernstig omdat zij zich daarmee voor mij, in de populistische rechtse hoek plaatst en dus door de mand is gevallen.
Het sympathieke dat ik voelde voor haar en deze partij heeft dus een flinke deuk opgelopen!

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-23 14:43

“Vind jij dat wel kunnen?”
“Sta jij daar wel achter?”

Je kunt ook een vraag stellen zonder oordeel erin .. :j
“Wat vind jij ervan?” bijvoorbeeld ..

Hoeft niet, kan wel :)

Loretta

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-23 14:50

Ik vind het ook een hele onhandige tweet en ben het niet met haar eens. Aan de andere kant zij heeft tot nu toe ook een heleboel goede dingen gedaan. Waarom zou je dat allemaal in 1 keer wegschuiven.

Iedereen in Den Haag zegt weleens iets doms of iets waar je het niet mee eens bent. Waarom zou je zo'n politicus gelijk af serveren. Het gaat uiteindelijk om het geheel.

Jessix

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-23 14:52

Dus omdat ze veel stemmen zou kunnen hebben moet iedereen z'n mond maar houden? Het land heeft gesproken? :') Beetje gek.

En volgens mij zegt niemand hier ook iets over CvdP, maar enkel over haar tweet. Geen reden om in de verdediging te gaan lijkt mij.

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-23 14:58

Cer schreef:
“Vind jij dat wel kunnen?”
“Sta jij daar wel achter?”

Je kunt ook een vraag stellen zonder oordeel erin .. :j
“Wat vind jij ervan?” bijvoorbeeld ..

Hoeft niet, kan wel :)

Waarom? Ik heb er overduidelijk een oordeel over, en ik vind er niks mis mee als dat doorschemert in mijn vraagstelling. Het is niet zo dat ik het persoonlijk maak of Juval aanval ermee.

Jessix schreef:
Dus omdat ze veel stemmen zou kunnen hebben moet iedereen z'n mond maar houden? Het land heeft gesproken? :') Beetje gek.

En volgens mij zegt niemand hier ook iets over CvdP, maar enkel over haar tweet. Geen reden om in de verdediging te gaan lijkt mij.

Dat.

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-23 17:35

Het gaat mij om de toon van de discussie, maar zo is ook goed hoor :j

juval

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-23 18:20

wat ik hiermee wil zeggen dat het hier kennelijk veel groter gemaakt wordt dan het is, en dat het weinig stemmen kost voor de partij.

de tweet is misschien niet zo handig geformuleerd. Maar ik heb er wel begrip voor dat ze liever naar een herdenking zou gaan dan naar een toespraak van Zelensky. Dat legt ze toch later ook uit, als eenmansfractie moet je nu eenmaal keuzes maken en ze kan niet overal tegelijk zijn. Dan moet je keuzes maken. Wat mij betreft een prima uitleg.

Jessix

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-23 18:27

juval schreef:
wat ik hiermee wil zeggen dat het hier kennelijk veel groter gemaakt wordt dan het is, en dat het weinig stemmen kost voor de partij.

de tweet is misschien niet zo handig geformuleerd. Maar ik heb er wel begrip voor dat ze liever naar een herdenking zou gaan dan naar een toespraak van Zelensky. Dat legt ze toch later ook uit, als eenmansfractie moet je nu eenmaal keuzes maken en ze kan niet overal tegelijk zijn. Dan moet je keuzes maken. Wat mij betreft een prima uitleg.

Dat zou ook gek zijn. Als ik op haar zou stemmen zou ik ook niet afhaken om deze flater. Want meer is het ook niet. Dat ze ergens anders wil zijn is imo helemaal prima. Maar dat hoeft ze niet perse te laten weten. Of zeg simpelweg, ik kies er voor om bij de herdenking te zijn.

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-23 18:47

Jessix schreef:
juval schreef:

Dat zou ook gek zijn. Als ik op haar zou stemmen zou ik ook niet afhaken om deze flater. Want meer is het ook niet. Dat ze ergens anders wil zijn is imo helemaal prima. Maar dat hoeft ze niet perse te laten weten. Of zeg simpelweg, ik kies er voor om bij de herdenking te zijn.

Voilà, dit dus.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-23 19:11

Maar dat is het hem nu net, ze kon wel bij beide herdenkingen zijn. Wanneer anderen dat wel konden kan zij het ook, haar damage control maakte het nog veel erger. En inmiddels lijkt ze sommige tweets te verwijderen. Ze bleef maar aangeven hoe erg ze benaderd werd nadien, tja welkom in de politiek. Waar zij dus echt nog veel moet leren.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-23 19:34

Het is toch geen verplichting om bij alle herdenkingen aanwezig te zijn?

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-23 19:53

Nou, dat leerproces is begonnen :j
Misschien dat ze straks na 11 jaar ofzo geen domme dingen meer doet #ohneewacht :D

Loretta

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-23 20:59

Werd Rutte vanaf het begin maar zo op elke fout afgebrand.
Toch wel heel vreemd dat dat nooit gebeurd is.

Jessix

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-23 21:15

Gelukkig zijn jullie er om haar te verdedigen. :')
Ik schat vd Plas wel hoger in trouwens, die raakt echt niet van slag van een onhandige tweet.

lies

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-23 21:23

Jessix schreef:
Gelukkig zijn jullie er om haar te verdedigen. :')
Ik schat vd Plas wel hoger in trouwens, die raakt echt niet van slag van een onhandige tweet.

Beetje een aanhaker op die opmerking; het valt me op dat de wat meer populistische politici ook vaak meer 'groupies' hebben dan de minder populistische (en wie de schoen past, trek hem vooral aan :D ).
Ik zie dat verdedigen van politici die hele domme dingen doen/zeggen vooral op twitter. En dan bedoel ik niet perse CvdP, maar wel Thierry Baudet en ook Wilders heeft echt een heel leger volgelingen die werkelijk alles wat ze doen en zeggen verdedigen, hoe dom het ook was.