Wie denkt net als ik dat Trump niet wordt herkozen

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-22 11:02

Het grote verschil is natuurlijk dat de een beloofd iets voor het land te doen als geheel (de instroom van illegalen terug te dringen), terwijl de ander een kleine groep selecteert en die direct schuldenkwijtschelding geeft.

Anders zou ik mensen die in de rij bij het stembureau een biljet van $100 geven ook "gewoon democratie" noemen, maar dat doen we niet en we noemen het "vote buying".

IMANDRA schreef:
Ik vind het trouwens best bijzonder dat je bij Biden kritiek hebt op alles wat hij doet, terwijl Trump's vele acties amper kritiek van je kregen toen hij president was. Vanwaar het verschil in de maten van kritiek? Is het niet beter om áltijd kritisch te zijn, dus ook op Trump? Als je het al over populistische maatregelen hebt (en als ik hem verder mag trekken: uitspraken), dan zijn alle uitspraken van Trump toch (ook) ontzettend populistisch rondom het 'vinden van meer stemmen' voor hemzelf, de claims dat de verkiezingen niet eerlijk waren, de uitspraken over immigratie etc?

Bijzonder inderdaad, zoals dat jij zo tegen alles wat Trump doet (heeft gedaan) bent maar als Biden met een plan komt je dat gaat verdedigen ongeacht of het een goed plan is.

De mensen die roepen dat het bijna geen merkbaar gevolg op inflatie zal hebben zijn zeker dezelfde mensen die dachten dat de inflatie tijdelijk was.

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-22 11:20

Dinopino schreef:
Trump heeft ook zijn muurtje gebouwd. Nu is het muurtje weer open en is het een stuk gezelliger op de straat geworden. Wat ze allebei hebben beloofd weet ik niet. Feit is, er was tijdens Trump geen nieuwe oorlog, Hij heeft de soldaten niet aan zijn lot overgelaten en de mensen. De werkgelegenheid schoot in zijn periode in de lucht. De benzineprijzen waren normaal. Miljoenen aan onderzoek besteed om zijn connectie met Rusland te willen bewijzen. Niet gelukt. Trump hoeft niet veel te doen om meer aanhangers te krijgen. Biden doet genoeg om zijn volgers te verliezen.

• De "muur" is nooit af geweest.
  • Hij beloofde Mexico te laten betalen. Niet gelukt.
  • Zijn handelen heeft er mede voor gezorgd dat het terugtrekken uit Afghanistan een ramp werd
  • Werkgelegenheid is zo'n ding waarbij het langer duurt om effecten te zien. Hoogstwaarschijnlijk komt dit door zijn voorganger, niet door hem. Deze nam niet sneller toe dan tijdens Obama.
  • Benzineprijzen is een gevolg van het gedoe met Oekraïne. Dat deze niet zijn gestegen ttv Trump is niet aan Trump toe te wijzen.
  • Biden is niet de oorzaak van de oorlog in Oekraïne. Dat is Rusland. Hij (en Europa etc) hebben daar 'alleen' op gereageerd. Ik durf niet te bedenken wat er was gebeurd als Trump nog aan de macht was, die nogal graag vriendjes wil zijn met Putin, ongeacht wat die laatste allemaal flikt.

@Enzino: Maar die belofte over illegalen heeft hij ook niet kunnen nakomen.
Citaat:
Overheidscijfers laten zien dat er in totaal 256.000 migranten werden uitgezet in 2018. Dat was iets meer dan de 226.000 migranten van een jaar eerder, maar de regering-Trump zet nog steeds veel minder mensen uit dan die van zijn voorganger, Barack Obama. In 2012 zette de regering-Obama bijvoorbeeld bijna 420.000 illegale migranten uit. link

Of de stroom illegalen terugdringen iets voor het land als geheel een positief iets is waag ik te betwijfelen.. Maar het bekt wel lekker voor populistische kandidaten natuurlijk.

Noem je het geven van de energiebijdrage in Nederland dan ook 'vote buying' door het huidige kabinet en niet passend bij een democratie? Zelfde idee. Moeten we die extraatjes dan ook maar afschaffen? Want dat stemmen kopen moeten we niet hebben natuurlijk.

Je laatste zinnen vind ik frappant, want als je mijn reactie terugleest zie je dat ik daar ook kritisch op ben. Het heeft voor en nadelen. Maar ook weer typisch dat je de vraag omdraait en terugkaatst, in plaats van gewoon antwoord te geven.

Dinopino

Re: Wie denkt net als ik dat Trump niet wordt herkozen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-08-22 11:39

Ben best wel benieuwd wat Biden de overledenen heeft beloofd? Dat ze zelfs op hem stemmen. Of zouden die ook omgekocht zijn?
Hoe de media het voor elkaar heeft gekregen nooit iets positiefs over hem naar buiten te brengen. En dan heeft ie toch zoveel volgers. Hoe doet ie dat dan? Allemaal gehypnotiseerd. In ieder geval niet via de media.

Echt ik kan er niet bij, dat een gemiddeld denkend mens, dat toch niet ietsie pietsie verdacht vind.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-22 11:40

IMANDRA schreef:
Of de stroom illegalen terugdringen iets voor het land als geheel een positief iets is waag ik te betwijfelen.. Maar het bekt wel lekker voor populistische kandidaten natuurlijk.

Absurde stelling. Je moet dan wel legale met illegale immigratie vergelijken, niet immigratie met volledig gesloten grenzen. En hoe tel je mensenhandel, drughandel, verkrachting en uitbuiting mee in je afweging of het netto positief voor het land is? Zou het terugdringen van illegale immigratie en het bevorderen van legale immigratie niet veel positiever zijn?

En een energiebijdrage zou ook heel goed vote buying kunnen zijn als voornamelijk een specifiek kleine groep van politieke aanhangers het krijgt (is niet zo) vlak voor een verkiezing (is niet zo) terwijl dit probleem al heel lang speelt (is niet zo).

Dinopino

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-08-22 12:02

Oh ik lees de quote net van Imandra. Die is duidelijk niet op de hoogte van het aantal vermiste kinderen, dat weer is gestegen.

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-22 12:09

Absurde stelling? Beide groepen hebben positieve effecten op o.a. de economie (zie link). Ik zeg ook nergens dat ze álleen maar goed zijn he (want er spelen zeker negatieve effecten en gevolgen mee), maar het is niet zo slecht als Trump het deed voorkomen. En laten we eerlijk zijn, Trump had helemaal niks op met het 'bevorderen van legale immigratie'. Die riep die dingen alleen maar omdat hij dondersgoed weet dat dit hem onder zijn volgers praise oplevert.

In Nederland krijgen mensen onder een bepaald inkomen die energiebijdrage.
In Amerika krijgen mensen onder een bepaald inkomen die meevaller.
Beide problemen zijn al langer aan de orde. Voor beide problemen is dit geen oplossing maar een tijdelijke hulp. Studenten zijn misschien wat vaker democratisch dan republikeins. Maar dan zou je ook kunnen stellen dat bepaalde politieke partijen in Nederland ook meer laagopgeleiden of minder vermogenden hebben, die juist vaker in aanmerking komen voor die energiebijdrage. En laten die net wat minder vaak VVD stemmen. Dus doet het VVD-kabinet dan toch aan vote-buying? Enige verschil is dat de verkiezingen niet dichtbij zijn (scheelt een jaar). Aan de andere kant zijn de provinciale verkiezingen wel om de hoek.

Ik zie weinig verschil.

@Dinopino: Waar heb je het over? Trump's policy rondom het scheiden van immigrantenkinderen van hun ouders? Jouw gezever over overledenen snap ik niet en vind ik een beetje een nutteloze bijdrage want het enige wat het doet is de draak steken met wat bediscussieerd wordt.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-22 12:10

Al met al kan je altijd beter stemmen op iemand die belooft zijn best te doen om goede dingen voor je te doen....en zijn belofte vervolgens ook nakomt. Zoals met die loans.

Dan dat je stemt op iemand die alleen maar populistisch roeptoeterde over zaken als overheidsdocumenten die beter beheerd moesten worden en dat law & order veel strakker moest worden....en dat vervolgens zodra het hem persoonlijk een paar jaar later niet zo best uitkomt, helemaal aan de kant gooit en zijn Trumpets er op af stuurt :=

Dat je denkt dat Trump goede dingen heeft gedaan dat is 1 ding, want zoiets is toch vaak moeilijk precies te achterhalen. Maar hoe je achter iemand kan blijven staan die in het volle zicht als een zeurend, manipulerend klein kind zijn verlies niet toe kon geven, hordes Republikeinen dermate boos maakte met "Stop the Steal" gejammer dat ze hun eigen Capitool aanvielen!!!!! Hun eigen VP Pence op wilden hangen.

Dat hij vervolgens nog stapels topgeheime documenten in een vakantieoord heeft liggen, deze probeerde te verdonkeremanen en niet terug wilde geven....een véél serieuzer vergrijp dan de e-mails van Hillary.

Hoe kan je in hemelsnaam nog achter zo'n landverrader blijven staan alsof die het goed voor heeft met dat land :?

Je moet je toch achter je oren krabben en die uitspraken van hem destijds over Hillary, die hij aan de hoogste boom op knoopte vanwege die e-mails. Dat hij zat te boasten dat iemand die door de FBI wordt onderzocht toch wel héél erg fout moet zitten. Die meest vieze sneren gaf hij. Ging zelfs speciaal voor haar er voor zorgen dat er hogere straffen kwamen op het niet zorgvuldig omgaan met overheidsdocumenten.

En wanneer hij zelf zo'n fout (in een nog veel ergere mate) maakt, dan geldt die verontwaardiging ineens niet meer :? Nee dan ligt het niet aan de redder der mensheid Trump maar dan zit de FBI fout.

Het is zó vreselijk doorzichtig allemaal. Moedeloos word je ervan dat mensen zo'n braakbal kunnen blijven verdedigen.

BeFunny

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-22 12:20

Het is allemaal een groot toneelspel natuurlijk heel die Amerikaanse verkiezingsshow.
Trump is een Acteur met een domme kop maar veel geld en macht. Maar iemand die je echt niet op die positie moet willen.

Biden heeft ook een achterban maar ik vind hem vaak vooral zielig. De magere oude man met die vermoeide blik in zijn ogen alsof hij elk moment om kan vallen.

Hebben ze nou echt geen goede jongere kandidaten? die een moderne kijk op van alles en dan bedoel ik ook op discriminatie en emancipatie maar daarnaast vitaal genoeg is om het publiek goed te wordt te staan.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-22 12:22

IMANDRA schreef:
Absurde stelling? Beide groepen hebben positieve effecten op o.a. de economie (zie link).

Slavernij heeft ook positieve effecten op de economie. Lijkt me toch niet heel wenselijk dat weer in te voeren.

Ik zie de verschillen tussen kwijtschelding van studieschuld en een energiebijdrage wel. Maar als je opzettelijk de andere kant op kijkt is het natuurlijk moeilijker.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-22 12:26

pmarena schreef:
Dat hij vervolgens nog stapels topgeheime documenten in een vakantieoord heeft liggen, deze probeerde te verdonkeremanen en niet terug wilde geven....een véél serieuzer vergrijp dan de e-mails van Hillary.

Wow, Federal agent, rechter en jury in een persoon en dan nog tijd hebben om ook nog hier te posten? Weet je baas bij de FBI/DOJ wel dat je dit hier deelt? :+

Appeltje eitje in dat geval, Trump zit binnen de korste keren in de cel en dan hoeven we geen aandacht meer aan hem te besteden. Toch?

Dinopino

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-08-22 12:30

Al die dingen die jij noemt krijg ik totaal niet mee. Ik dacht dat Hillary zelf haar emails had gewist. Volgens CNN heeft Biden nu een joker verdient met zijn onwettelijke uitgaven van geld,met die studentenleningen.
Ik verdedig hem niet, ik krijg gewoon andere dingen mee. Precies het tegenovergestelde. Dus dan is de vraag,omdat het gewoon op msm komt is dat wat jij meekrijgt meer waar? Hoor jij mij dan schrijven hoe fantastisch ik die man vind? Dat is toch op de persoon gewauwel. Het gaat er toch niet om of je iemand mag of niet, maar om dat wat hij doet. Biden trok de troepen terug,niet Trump. Biden ondersteunt de oorlog,niet Trump.

Nogmaals wanneer het allemaal zo doorzichtig is, dan stel je eigenlijk dat zijn aanhangers blind zijn of dom. Waarom vind je dat verhaal van de Capitool zo belangrijk. Alle filmpjes die je ziet kunnen gemanipuleerd zijn. Van beide kanten. Waarom is die van jouw meer waar. Het enige grote verschil is, dat ik totaal geen problemen heb met trump of Biden, maar jij Trump wel heel erg vind.

En waar gaat het over, allemaal dingen die beweerd worden. Zijn ze waar of niet. Ik geloof wat jullie voorgekauwt krijgen niet, en jij wel. En persoonlijk denk ik dat we daar ook geen verandering in gaan krijgen. Wordt hij weer president dan komt dat waarschijnlijk,omdat hij de mensen bedriegt en omkoopt en dan zijn waarschijnlijk de verkiezingen niet gegaan zoals het hoort.

Het aparte blijft wel steeds, wanneer hij dat allemaal doet,hoe kan zijn netwerk dan betalingsmoeilijkheden hebben? Dat is gewoon een tegenstrijdigheid.

Het is een keuze. Trouwens is het al een hele tijd geleden dat ik een toespraak van hem heb gezien. Ik vind die niet zo boeiend.

Dinopino

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-08-22 12:34

Befunny het is een toneelspel en Biden wordt gestuurd die dingen te zeggen. Het zou eigenlijk veel interessanter zijn te weten, wie achter hem zit. Ja een paar knappe acteurs had ik ook liever gezien.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-22 12:47

Dinopino schreef:
Al die dingen die jij noemt krijg ik totaal niet mee. Ik dacht dat Hillary zelf haar emails had gewist. Volgens CNN heeft Biden nu een joker verdient met zijn onwettelijke uitgaven van geld,met die studentenleningen.
Ik verdedig hem niet, ik krijg gewoon andere dingen mee. Precies het tegenovergestelde. Dus dan is de vraag,omdat het gewoon op msm komt is dat wat jij meekrijgt meer waar? Hoor jij mij dan schrijven hoe fantastisch ik die man vind? Dat is toch op de persoon gewauwel. Het gaat er toch niet om of je iemand mag of niet, maar om dat wat hij doet. Biden trok de troepen terug,niet Trump. Biden ondersteunt de oorlog,niet Trump.

Nogmaals wanneer het allemaal zo doorzichtig is, dan stel je eigenlijk dat zijn aanhangers blind zijn of dom. Waarom vind je dat verhaal van de Capitool zo belangrijk. Alle filmpjes die je ziet kunnen gemanipuleerd zijn. Van beide kanten. Waarom is die van jouw meer waar. Het enige grote verschil is, dat ik totaal geen problemen heb met trump of Biden, maar jij Trump wel heel erg vind.

En waar gaat het over, allemaal dingen die beweerd worden. Zijn ze waar of niet. Ik geloof wat jullie voorgekauwt krijgen niet, en jij wel. En persoonlijk denk ik dat we daar ook geen verandering in gaan krijgen. Wordt hij weer president dan komt dat waarschijnlijk,omdat hij de mensen bedriegt en omkoopt en dan zijn waarschijnlijk de verkiezingen niet gegaan zoals het hoort.

Het aparte blijft wel steeds, wanneer hij dat allemaal doet,hoe kan zijn netwerk dan betalingsmoeilijkheden hebben? Dat is gewoon een tegenstrijdigheid.

Het is een keuze. Trouwens is het al een hele tijd geleden dat ik een toespraak van hem heb gezien. Ik vind die niet zo boeiend.

Ik zeg helemaal niks over wat jij vindt, maar praat over in het algemeen.
Tenzij je jezelf onder Trumpets schaart natuurlijk, maar dat is iets dat je gewoon helemaal zelf mag beslissen :)

Zelf ben ik ook niet zo dat ik denk dat de andere kant perfect is. Alleen bij Trump ligt het er wel héél dik bovenop hoe een rotzak het is.

Het mooie is dat niemand me dat hoeft te vertellen: ik heb het gewoon 2 jaar geleden live, in real time zien gebeuren, gewoon door zijn tweets in aanloop naar zijn treurige verlies en daarna, en de beelden live te volgen. Je weet wel, live, urenlang zonder knippen en plakken en gedoe achteraf :)*

Jij gelooft blijkbaar dingen als die Mules. Waarbij ze op de typische Trump manier weer zeggen dat ze enorm veel bewijsmateriaal hebben - maar het vervolgens niet laten zien. Zou je nou echt zien dat duidelijk dezelfde persoon keer op keer een stapel stembiljetten in een brievenbus gooit op dezelfde avond, in die verkiezingstijd, dan heb je iets om uit te zoeken. En dat moet dan ook zeker gebeuren :j

Maar nu is het weer gewoon een boel bla-bla om geld bij mensen uit de zakken te kloppen.

Ik vind het ook wel mooi dat ze in verschillende staten soms meer dan eens de stemmen opnieuw hebben laten tellen. En dat er dan inderdaad bleek dat er wat fouten gemaakt waren... en er nog iets meer stemmen voor Biden bleken te zijn dan eerst, echt geweldig :))

Van mij mag het net zich rond Trump wat sneller sluiten, helaas moet het bij dit soort machtige maffia-achtige types extreem veel zorgvuldiger gebeuren dan bij de doorsnee burger. Je wilt ook niet dat hij zich er weer tussenuit wezelt zoals hij al zijn hele leven doet. Rekeningen betalen vindt Trump niet interessant, hij laat anderen gewoon met de ellende zitten. Dat heeft tot nu toe best aardig voor hem uitgepakt dus waarom zou hij het anders gaan doen.

Overigens helemaal er mee eens dat het tijd is voor de wat jongere garde om hun plaats in te nemen op het pluche. Daar zijn Obama en Biden trouwens ook altijd duidelijk over geweest dat ze vinden dat de oudere garde de jongere garde niet in de weg moet staan. In tegenstelling tot Trump die alleen zichzelf goed genoeg vindt om de macht te hebben...en dan wel de absolute macht hè want dat hele democratische geneuzel dat is maar lastig.

Van welke kant de toekomstige bestuurders ook komen dat doet er niet zo heel veel toe: als ze maar in dezelfde realiteit leven en niet allerlei bizarre onzin gaan lopen pushen die keer op keer door hun eigen rechters onderuit gehaald wordt. Daar moet echt een eind aan komen.

Als je het niet kan winnen op een eerlijke manier maar met leugens de mensen moet gaan manipuleren om voor jouw partij te kiezen, dan is er iets flink mis :(:)
Laatst bijgewerkt door pmarena op 30-08-22 12:54, in het totaal 1 keer bewerkt

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-22 12:52

enzino schreef:
IMANDRA schreef:
Absurde stelling? Beide groepen hebben positieve effecten op o.a. de economie (zie link).

Slavernij heeft ook positieve effecten op de economie. Lijkt me toch niet heel wenselijk dat weer in te voeren.

Ik zie de verschillen tussen kwijtschelding van studieschuld en een energiebijdrage wel. Maar als je opzettelijk de andere kant op kijkt is het natuurlijk moeilijker.

Wat een absurde vergelijking.

En over opzettelijk de andere kant op kijken kunnen jij en dinopino jij goed meepraten natuurlijk ;)

Arabesk

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-22 12:52

BeFunny schreef:
Het is allemaal een groot toneelspel natuurlijk heel die Amerikaanse verkiezingsshow.
Trump is een Acteur met een domme kop maar veel geld en macht. Maar iemand die je echt niet op die positie moet willen.

Biden heeft ook een achterban maar ik vind hem vaak vooral zielig. De magere oude man met die vermoeide blik in zijn ogen alsof hij elk moment om kan vallen.

Hebben ze nou echt geen goede jongere kandidaten? die een moderne kijk op van alles en dan bedoel ik ook op discriminatie en emancipatie maar daarnaast vitaal genoeg is om het publiek goed te wordt te staan.

Jawel, hele sterke capabele jonge vrouwen, maar conservatief Amerika is daar mentaal nog niet aan toe, nooit aan toe waarschijnlijk...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-22 13:02

IMANDRA schreef:
Wat een absurde vergelijking.

Net zo absurd als jouw stelling waarbij uitbuiting, verkrachting en mensenhandel niet meetellen want je kijkt naar de economische kant.

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-22 13:04

Dinopino schreef:

Er zijn onderzoeken haar Hillary geweest en daar is niks uitgekomen. Zelfs toen Trump president was heeft hij haar niet kunnen 'pakken'.

Dinopino schreef:
Ik verdedig hem niet, ik krijg gewoon andere dingen mee. Precies het tegenovergestelde. Dus dan is de vraag,omdat het gewoon op msm komt is dat wat jij meekrijgt meer waar? Hoor jij mij dan schrijven hoe fantastisch ik die man vind? Dat is toch op de persoon gewauwel.

Je krijgt hele andere dingen mee. Eens bij stilgestaan dat misschien jóúw bronnen niet helemaal de waarheid spreken? Hoe beslis jij dat de 'msm' liegt en jouw bronnen wel de waarheid spreken? Waar baseer je die beslissing op?

Dinopino schreef:
Het gaat er toch niet om of je iemand mag of niet, maar om dat wat hij doet. Biden trok de troepen terug,niet Trump. Biden ondersteunt de oorlog,niet Trump.

Trump heeft alles in gang gezet. Biden kon het alleen nog afmaken, maar de hand die hem gespeeld werd door Trump in die situatie, was verre van optimaal.

Trump 'wauwelt' wel meer. Hij kan nu natuurlijk makkelijk roepen over de oorlog. Hij hoeft zich niet te verantwoorden of te bewijzen.

Dinopino schreef:

Mensen die Trump nu nog aanhangen hebben denk ik grote moeite met waarheid van fictie onderscheiden. De sterke bias op kanalen zoals FOX helpt daar niet bij. Dus in die zin zou je kunnen stellen dat ze blind zijn. Dom zou ik het niet willen noemen.

Alle filmpjes die je ziet kunnen gemanipuleerd zijn. Maar het verhaal van het Capitool is niet énkel op filmpjes gebaseerd. Enne.. als films gemanipuleerd kunnen zijn... misschien jouw Mules docu ook?

Verschil in 'welke meer waar is', zit hem in het bewijs. En dat is overweldigend wijzend dat Trump toch niet zo heel netjes heeft gehandeld rondom het Capitool.

Dinopino schreef:

Maar wat van de dingen die JIJ voorgekauwd krijgt? Waarom noem je 'onze' media voorkauwend, maar de jouwe niet? Wat is het verschil? Waarom zijn de jouwe wel betrouwbaar maar de mijne niet?

Dinopino schreef:

Dat Trump alles doet voor het geld wil natuurlijk niet zeggen dat hij daar succesvol in is.
Zijn netwerk heeft met name problemen met populariteit, het is niet zo succesvol als gehoopt. Dat heeft invloed op de waarde en dus de kosten-baten analyse. Dat heeft invloed op de winst die ze maken.

@Enzino: waar zeg ik dat die dingen niet meetellen? Ik zeg alleen dat het niet zo slecht is als trump roept: hij roept dat ze een grote kostenpost zijn terwijl ze onder aan de streep juist veel bijdragen. Het onderdeel van de mensenhandel is natuurlijk vreselijk.

BeFunny

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-22 13:20

Arabesk schreef:
BeFunny schreef:

Jawel, hele sterke capabele jonge vrouwen, maar conservatief Amerika is daar mentaal nog niet aan toe, nooit aan toe waarschijnlijk...

Dat is eigenlijk waar ik op doelde maar dat onderwerp ligt echt erg gevoelig. Maar een vrouw en liefst nog een donkere zou denk ik heel goed zijn daar ;)

Dinopino

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-08-22 13:31

Het aantal downloads na de FBI aanval,was niet van de lucht. Ik beweer niet dat mijn bronnen de waarheid spreken. Zal ik niet doen. Jullie beweren echter wel dat jullie bronnen de enige waarheid hebben. En dan word ik wantrouwiger. Mijn bronnen kauwen me niets voor, want ze hebben nieuwssites. Het enige wat ze zeggen is: denk zelf, en denk na. Voor mij is het onlogisch dat een president zo dom is en zo gehaat wordt, zoveel aanhangers heeft. Trump is een rijke zakenman en heeft totaal geen belang op zijn leeftijd nog president te spelen en al die bullshit over hem heen te krijgen. Dat is mijn mening.
Waarom ik de msm niet waardig vind om naar te kijken. Dat gehele corona verhaal, was gelijk duidelijk dat dat van de msm kwam. Boeken lezen over KI en brainwashing, voordat de corona uitbrak, laat je de msm echt wel achter je. Hoevaak hier of in een ander topic nu.nl als bron wordt genoemd. Terwijl je weet dat nu.nl degene is, die de nederlandse facebook censureert. Je nog nooit overkomen? makkelijk. Want jullie weten wat de msm jullie verteld. Dus zullen jullie daar ook niet mee in aanraking komen. Jullie mogen alles zeggen en vrijheid van spreekrecht. Makkelijk, want jullie zeggen precies wat ze willen dat jullie weten. Alle amerikanen voor dom verklaren, vind ik op zich best hooghartig. Stel je het leven is voor zonder tv en radio en krant. En zolang je de film 2000 mules niet zelf hebt gezien, mag je er natuurlijk een mening over hebben. Maar die kan ik dan echt niet serieus nemen.

Dinopino

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-08-22 13:32

BeFunny je weet alleen tegenwoordig niet meer wat een vrouw is.

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-22 13:36

Ugh ik geef het op, mijn geduld om dit soort wartaal te ontcijferen raakt echt op. Succes aan degene die het wel nog wil proberen :=

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-22 13:44

Is Trump een rijke zakenman, of wil hij alleen maar de indruk wekken dat hij een rijke zakenman is?

En als je in allerlei legal troubles zit, dan is het èrg aantrekkelijk om president te zijn omdat je dan op bepaalde gebieden weer een aantal jaren een soort van onschendbaar bent.

En wanneer je je verkiesbaar stelt, terwijl de sterke arm der wet achter je aan zit, is het in Trumpworld natuurlijk toppie dat je dan kan claimen dat ze dat alleen maar doen omdat ze je tegen willen houden.

Nu klopt dat laatste wel. Maar dat lijkt me niet meer dan normaal, dat er in een land dat zichzelf graag een democratisch voorbeeld voor de rest van de wereld noemt, een behoefte is om een wannabe-dictator niet in een leidinggevende positie te willen hebben. Zeker zo'n figuur die al ruimschoots bewezen heeft dat hij last heeft van zaken als grootheidswaanzin en het niet hebben van enig fatsoen / respect / eergevoel of empathie voor andere mensen.

Als hij er potentieel van kan profiteren jaagt hij anderen zonder scrupules de dood in. Kijk naar de ophitserij waarmee hij zijn Trumpets de straat op en naar het capitool stuurde. Hoe hij ze ophitste tegen de FBI. Het zal hem aan zijn bips oxideren hoeveel levens hij al verwoest heeft door mensen zijn rad voor ogen te draaien en helemaal mee te slepen zijn cult in.

mysa
correspondent/vertaler

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-22 13:48

IMANDRA schreef:
Ugh ik geef het op, mijn geduld om dit soort wartaal te ontcijferen raakt echt op. Succes aan degene die het wel nog wil proberen :=

Nog lang volgehouden. Ik ben de draad al pagina's geleden kwijt geraakt. Geen touw aan vast te knopen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-22 14:01

BeFunny schreef:
Dat is eigenlijk waar ik op doelde maar dat onderwerp ligt echt erg gevoelig. Maar een vrouw en liefst nog een donkere zou denk ik heel goed zijn daar ;)

Of gewoon iemand met daadkracht en goede ideeen, ongeacht de huidskleur of identificatie. Maar aan dat idee dat huidskleur en geslacht er niet toe doen is nog niet iedereen toe, zelfs niet in NL ;)

mysa
correspondent/vertaler

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-22 15:43

enzino schreef:
BeFunny schreef:

Of gewoon iemand met daadkracht en goede ideeen, ongeacht de huidskleur of identificatie. Maar aan dat idee dat huidskleur en geslacht er niet toe doen is nog niet iedereen toe, zelfs niet in NL ;)

Je weet dat er alleen aan vrouw gerefereerd wordt omdat er nog nooit een vrouw president is geweest van de VS?