Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
purny schreef:Ik snap het punt niet waarom de middeninkomens niet gebaat zouden zijn met de accijnsverlaging.
Middeninkomens hebben toch juist de auto nodig want dat is de groep die het meeste werkt.
De lage inkomens hebben toch vaak geen werk.
Ik denk dat het tijd wordt dat iedereen geholpen gaat worden.
purny schreef:Ik snap het punt niet waarom de middeninkomens niet gebaat zouden zijn met de accijnsverlaging.
Middeninkomens hebben toch juist de auto nodig want dat is de groep die het meeste werkt.
De lage inkomens hebben toch vaak geen werk.
Ik denk dat het tijd wordt dat iedereen geholpen gaat worden.
fransje23 schreef:Het is buitengewoon hardvochtig omdat te doen.
Kinderen zijn sowieso onschuldig waarom zouden ze gestraft moeten worden?
Gnome schreef:Ik had zo'n vermoeden waarom ze kinderen ook makkelijker terug willen kunnen sturen en dat klopt inderdaad met dit artikel:
https://nos.nl/nieuwsuur/artikel/256461 ... ugkeerhubs
Kinderen kunnen bij een asielprocedure dus ook ingezet worden als reden om maar niet terug gestuurd te kunnen worden terwijl er dus eigenlijk geen recht is op asiel. Dan wordt er door de ouders dus misbruik gemaakt van hun eigen kind en de gevolgen daarvan zijn hartstikke triest voor de kinderen. Ik snap echter wel dat je dat wilt ontmoedigen.
fransje23 schreef:Als een man hier alleen heen komt en zijn gezin in een kamp achter laat en later wil herenigingen is het niet goed. Waarom laat hij zijn gezin achter?
Als je als gezin hier heen komt is het ook niet goed want dan zouden de kinderen worden ingezet om niet terug gestuurd te worden.
Gezien de onrust op de wereld kunnen we ons gaan voorbereiden op een enorme stroom vluchtelingen en wie geeft ze ongelijk?
fransje23 schreef:Gnome schreef:Ik had zo'n vermoeden waarom ze kinderen ook makkelijker terug willen kunnen sturen en dat klopt inderdaad met dit artikel:
Kinderen kunnen bij een asielprocedure dus ook ingezet worden als reden om maar niet terug gestuurd te kunnen worden terwijl er dus eigenlijk geen recht is op asiel. Dan wordt er door de ouders dus misbruik gemaakt van hun eigen kind en de gevolgen daarvan zijn hartstikke triest voor de kinderen. Ik snap echter wel dat je dat wilt ontmoedigen.
Is het niet gewoon logisch dat als je als gezin vlucht dat inclusief je kinderen is?
Zou jij je kinderen achterlaten als je vlucht of op zoek gaat naar een betere toekomst?
In Nederland is er veel discussie over "veilige landers" die overlast veroorzaken en gevaarlijk zouden zijn.
Nu ligt er een plan waarbij gezinnen met kinderen bij precies die groep gaat worden opgesloten?
Waarom zou je kinderen straffen en nog verder traumatiseren?
Gnome schreef:Ik had zo'n vermoeden waarom ze kinderen ook makkelijker terug willen kunnen sturen en dat klopt inderdaad met dit artikel:
Gnome schreef:Natuurlijk neem je je kinderen mee als je vlucht maar dit zijn dan toch mensen uit veilige landen of waarvan de situatie inmiddels weer veilig is. Ik vind dat je dan ook gewoon met je hele gezin weer terug gestuurd moet kunnen worden en dat kinderen daarin geen excuus zijn.
nps schreef:Gnome schreef:Ik had zo'n vermoeden waarom ze kinderen ook makkelijker terug willen kunnen sturen en dat klopt inderdaad met dit artikel:
Dus, asielzoekers geen kinderen laten krijgen dan? Verplicht aan de anticonceptie terwijl ze hier jaren zitten re wachten? Kinderen die hier zijn geboren en al jaren zitten naar een land wat ze niet kennen sturen? Onmenselijk. Ik vermoed dat het hier om een handjevol asielzoekers gaat. Situatie van de kinderen zou voor mij hier leidend zijn. Asielzoekers zijn echt net mensen hoor, en asielzoekerkinderen net mensenkinderen.
Gnome schreef:nps schreef:Dus, asielzoekers geen kinderen laten krijgen dan? Verplicht aan de anticonceptie terwijl ze hier jaren zitten re wachten? Kinderen die hier zijn geboren en al jaren zitten naar een land wat ze niet kennen sturen? Onmenselijk. Ik vermoed dat het hier om een handjevol asielzoekers gaat. Situatie van de kinderen zou voor mij hier leidend zijn. Asielzoekers zijn echt net mensen hoor, en asielzoekerkinderen net mensenkinderen.
Ik vind jou echt heel heftig reageren op alles dat ik zeg. Dat jij dat soort dingen dan bedenkt als mogelijkheid, hoef je niet zodanig op te schrijven alsof ik dat ook maar een optie zou vinden. Als je de discussie met mij niet op een andere toon kunt voeren, ga ik er niet meer op in.
Gnome schreef:Ja weet ik niet. Het levert ook problemen op als ze hier geen onderdak hebben. In zo'n COA is het ook een ellende voor kinderen als ik het nieuws van afgelopen jaar moet geloven. Ik snap best dat landen dit soort maatregelen gaan treffen als je de instroom niet meer aan kunt waardoor er ook onmenselijke situaties ontstaan.
fransje23 schreef:Gnome schreef:Ja weet ik niet. Het levert ook problemen op als ze hier geen onderdak hebben. In zo'n COA is het ook een ellende voor kinderen als ik het nieuws van afgelopen jaar moet geloven. Ik snap best dat landen dit soort maatregelen gaan treffen als je de instroom niet meer aan kunt waardoor er ook onmenselijke situaties ontstaan.
In armoede leven in een land zonder toekomst levert ook problemen op.
Ik snap daadwerkelijk niet waarom landen onschuldige kinderen opsluiten. Kan geen reden bedenken!