Algemeen politiek discussie topic nummer 2

Moderators: Mjetterd, xingridx, Ladybird, ynskek, Essie73, Polly, Firelight, Muiz, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-24 19:50

pien_2010 schreef:
Benzz schreef:
Ben ik de enige die het besluit dat er weer 130 op de snelweg gereden mag worden niet zo handig vind? De cijfers hebben toch allang laten zien dat het zoveel verkeersdoden scheelt sinds de verandering naar 100?

In zo'n klein landje voegt het niets toe voor het klimaat, levert het meer verkeersongevallen op. Dus ik vind het niets.

Eh, aangezien Nederlanders doorgaans een enorme ecologische voetafdruk hebben
(...vier aardes nodig...)
hebben milieu maatregelen in Nederland veel impact.

En ik heb in de Bollenstreek gewoond.
Na de tweede begrafenis van een relatief jonge bollenboer praat ik gewoon over gif.
Ze noemen het gewasbescherming en wat al niet, maar de boeren gaan zelf als eerste dood. |(

journee

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-24 19:55

purny schreef:
Eigen risico wordt gehalveerd.
Rtl.nl

Hier ben ik wel blij om aangezien de chronisch zieken al jaren worden gepakt op het feit dat zij er niets aan kunnen doen dat ze ziek zijn

Er is een reden waarom de onderhandelingen zo lang hebben geduurd, iedereen zal op veel vlakken toe hebben moeten geven. Financieel moeten de plannen natuurlijk ook haalbaar zijn. Als het daardoor halvering van eigen risico wordt in plaats van afschaffen van eigen risico, vind ik dat alsnog een mooi resultaat. We gaan het zien.

Hoewel (begrijpelijk) niet iedereen blij is met deze partijen vind ik het wel heel positief dat er hard aan wordt gewerkt om er samen uit te komen. Juist omdat de volksvertegenwoordigers een afspiegeling zijn van de samenleving is het goed om te zien dat mensen met verschillende ideeën en meningen ook samen kunnen werken als iedereen bereid is een stapje terug te doen.

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-24 20:15

Citaat:
Eh, aangezien Nederlanders doorgaans een enorme ecologische voetafdruk hebben
(...vier aardes nodig...)
hebben milieu maatregelen in Nederland veel impact.

En ik heb in de Bollenstreek gewoond.
Na de tweede begrafenis van een relatief jonge bollenboer praat ik gewoon over gif.
Ze noemen het gewasbescherming en wat al niet, maar de boeren gaan zelf als eerste dood.

Janneke Volgebs mij begrijp jij niets van mijn post.
Ik ben het nl volledig met je eens. Ik vind dus naar 130 km niets. En Parkenson is een te nare ziekte.

MAAR ik ga me er ook niet meer om druk maken. Want heb ik mijn hele leven al gedaan en heeft tot niets geleid. Als de mens niet wil veranderen dan wil hij niet.

Raineri

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-24 20:18

Benzz schreef:
Ik las net dat ze ook de arbeidsmigratie willen aanpakken met de helft minder. Weet niet of ze door hebben dat daarmee de economie ook een enorme klap krijgt. En ik vraag mij af in hoeverre het mogelijk is, aangezien het grootste gedeelte van de arbeidsmigranten uit Europa komen en die mogen vrij vestigen.

En ben benieuwd welk plan het eerste bij de rechter valt.

Wat een immens stom idee. Willen ze willens en wetens de economie de nek omdraaien zodat men in onvrede op ze blijft stemmen? Want meer logica kan ik er niet in vinden.

purny

Re: Algemeen politiek discussie topic nummer 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-24 20:28

Is het gebruik van glycosulfaat( heb ik het goed) niet een zaak van de EU? of heb ik dat verkeerd begrepen

Loretta

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-24 20:40

De hele omgeving krijgt die glysofaat rotzooi door de strot geduwd. Tja, de boer krijgt zelf het meeste binnen, maar voor de rest is het net zoiets als meeroken. Last van het gif van een ander.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-24 21:00

Ze willen de spreidingswet intrekken, wat een grof schandaal maar natuurlijk precies passend in het straatje van Wilders , zo blijft het probleem bestaan en zal nog groter worden.
https://x.com/saschajanssen/status/1790 ... EopP3zUX6Q

Wanneer ik Eric van den burg was nokte ik morgen af , echt een van de weinige bewindslieden die ik echt hoog heb zitten, wat een dolkstoot in z’n rug.

Karl66

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-24 21:37

Benzz schreef:
Ben ik de enige die het besluit dat er weer 130 op de snelweg gereden mag worden niet zo handig vind? De cijfers hebben toch allang laten zien dat het zoveel verkeersdoden scheelt sinds de verandering naar 100?

Het is toch heerlijk om te zien dat ze grote problemen waar we in Nederland voor staan gaan oplossen?

Veronica2

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-24 21:38

Het is vanavond een interessante tafel bij Op1, oa met Arnoud Boot die het ongetwijfeld over het economisch financiële effect gaat hebben die dit akkoord gaat veroorzaken.

irmaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-24 21:41

BigOne schreef:
Ze willen de spreidingswet intrekken, wat een grof schandaal maar natuurlijk precies passend in het straatje van Wilders , zo blijft het probleem bestaan en zal nog groter worden.
https://x.com/saschajanssen/status/1790 ... EopP3zUX6Q

Wanneer ik Eric van den burg was nokte ik morgen af , echt een van de weinige bewindslieden die ik echt hoog heb zitten, wat een dolkstoot in z’n rug.

Lekker sociaal ook naar de gemeentes die nu al jaren voor opvang zorgen. Laat ze gewoon eerst eens het huidige probleem oplossen in plaats van dingen terug te draaien die voor snelle verlichting zorgen voor de grote problemen op dit moment.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-24 21:49

Maar de coalitie wil geen verlichting of oplossing want dan kun je je achterban geen haat tegen asielzoekers meer aanpraten, populisme gedijt alleen wanneer er serieuze problemen zijn.

Benzz

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-24 22:36

Karl66 schreef:
Benzz schreef:

Het is toch heerlijk om te zien dat ze grote problemen waar we in Nederland voor staan gaan oplossen?

Eigenlijk is het dieptriest, maar vermakelijk is het wel.

irmaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-24 22:41

BigOne schreef:
Maar de coalitie wil geen verlichting of oplossing want dan kun je je achterban geen haat tegen asielzoekers meer aanpraten, populisme gedijt alleen wanneer er serieuze problemen zijn.

De coalitie beweert dat ze voor alle nederlanders gaan zorgen en het veel beter gaan doen dan eerdere kabinetten...

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-24 22:43

Ook de fractie van de VVD is akkoord dus nu zijn alle fracties akkoord. We hebben een nieuw kabinet.
Petje af.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-24 22:46

pien_2010 schreef:
Ook de fractie van de VVD is akkoord dus nu zijn alle fracties akkoord. We hebben een nieuw kabinet.
Petje af.

Dieptriest hoe de VVD hun eigen bewindsman een dolk in de rug steken.

Eloya

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-24 04:27

Karl66

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-24 05:24

BigOne schreef:

Dat dus, en zijn kiezers staan er bij te juichen. Je moet ze alleen niet vragen welk probleem er mee opgelost wordt, want dat weten ze niet. En het probleem dat er werkelijk mee opgelost wordt is het probleem van Wilders, namelijk hoe hij zijn kiezers bang kan houden, zodat ze op hem blijven stemmen.

996981

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-24 05:36

En dan wordt beweerd dat rechtse stemmers angstig zijn :=

Loretta

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-24 05:53

Eloya schreef:
https://nos.nl/artikel/2520651-dit-zijn ... tieakkoord

Ben benieuwd hoe dit allemaal gaat lopen en of ze het allemaal voor elkaar krijgen ook.

Belangengroepen stappen zo of zo naar de rechter daar waar de plannen op juridisch drijfzand zijn gebaseerd. Het kan nog weleens uitdraaien op een flinke patstelling.

Raineri

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-24 05:55

996981 schreef:

Waren ze dat inderdaad maar wat meer voor de gevaren van de PVV. En wat minder voor die uiterst bedreigende immigranten. Het vestigingsklimaat zal een enorme tik krijgen, wereldwijd is er al sprake van een economische crisis die sluimert. Met dit nieuwe beleid gaan we daar ons volledig aan overgeven. En dan is er ook nog een partij waarvan de voorzitter zelfs heeft uitgesproken dat ze geen financiële kennis hebben. Recept voor succes denk ik!

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-24 06:14

996981 schreef:

Linkse kiezers waaronder ik, hebben iets arrogants. Een bepaalde air van het beter weten.
Plakshot bracht dat heel goed en hilarisch in beeld. Ze waren incognito op het Boekenbal en hadden het over de DaVinci code met beroemde Nederlanders. Zo dat was natuurlijk niet Intelligent genoeg. Hahahahaha hilarische TV en ik vond het een hele goede spiegel voor ons zelf.

Die arrogantie, jij noemt het angst, zie ik ook terug bij mezelf en anderen linkse rakkers.

Dat doet (waarschijnlijk onbedoeld) mee aan de polarisering.

Ik vroeg me gisteravond af, gaan we hier nu echt elke keer zo verbaasd en verontwaardigd reageren als er voorstellen komen die bij links niet passen.
De kiezer heeft gesproken en we hebben het er maar mee te doen. Ik ben niet blij met dit kabinet maar ik heb geloof in de tweede kamer, in Omzigt, dat die de democratie hoog weet te houden.

Het Milieu zal in mijn ogen de grootste verliezer zijn en dat spijt me zeer voor de generaties na ons en ook voor de aarde, de biodiversiteit
. Het ziet er niet naar uit dat de mens ook maar iets geleerd heeft van zijn/haar gedrag van het verleden.

Maar verder geef ik dit kabinet mijn zegen en ga ik eens rustig bekijken wat dit nu werkelijk gaat betekenen voor Nederland in de toekomst. De kiezer krijgt waar het om vroeg (behalve links) en het is wat het is.
Mijn leven zal er geen seconde minder om zijn. En of mijn bezorgdheid terecht is ,ik hoop oprecht van niet.
Laatst bijgewerkt door pien_2010 op 16-05-24 06:15, in het totaal 1 keer bewerkt

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-24 06:15

Raineri schreef:
996981 schreef:

Waren ze dat inderdaad maar wat meer voor de gevaren van de PVV. En wat minder voor die uiterst bedreigende immigranten. Het vestigingsklimaat zal een enorme tik krijgen, wereldwijd is er al sprake van een economische crisis die sluimert. Met dit nieuwe beleid gaan we daar ons volledig aan overgeven. En dan is er ook nog een partij waarvan de voorzitter zelfs heeft uitgesproken dat ze geen financiële kennis hebben. Recept voor succes denk ik!

Inderdaad !

Niet bang, maar realistisch!
Of zoals sommigen zeggen, we zijn wakker en je moet het zien :D

Zou die mevrouw nog blij zijn met de halvering van het ER in 2027 ? Dat kon toen niet wachten volgens GW, maar moest DIRECT van tafel.

juval

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-24 06:23

996981

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-24 06:40

Ik denk dat iedereen vindt dat hij/zij realistisch is denk je niet? :)

prompter

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-24 06:42

Ik denk soms dat het niet zo zeer links -rechts is, maar eerder de natuur van de mens om tegen verandering te zijn ("rechts") of juist vóór verandering zijn ("links").

Dat verklaart ook waarom jongeren veel "linkser" zijn want die juichen verandering toe, en naarmate ze ouder worden steeds meer opschuiven naar rechts.

Ik heb dat proces bij mezelf ook gezien, op het VWO stond ik helemaal achter de ideeën van de PPR, daar moet ik nu niet meer aan denken := . Maar dit kabinet is mij ook veel te veel van het behouden, ik ga bij de Europese verkiezingen als tegenwicht maar wat meer naar links opschuiven.

En ja Juval, ik snap dat jij je er in kunt vinden, dat is jouw belang en dat begrijp ik volkomen.