Karl66 schreef:Het mooie van Bokt is dat er nauwelijks moderatie op de inhoud is en dat iedereen zijn of haar mening mag geven. Het nadeel is dat je in een topic als deze daardoor last hebt van fascistische propaganda door mensen die dol zijn op sterke leiders.
Het verlies van de moskva is natuurlijk wel belangrijk. Het is een moraalboost voor Oekraïne, het is een nederlaag voor de Russen en het is een verzwakking van het potentieel van de Russen. Maar wat misschien nog wel belangrijker is, het is de eerste grote offensieve actie van Oekraïne, dat tot nu toe vooral in het defensief is. En daarmee kan het een kantelpunt in deze oorlog zijn.
Eens met het hele stuk.
Dinopino...de carabatier die je noemt ken ik niet, een andere keer ga ik eens kijken. Zijn geboortejaar is in ieder geval een gouden jaar (
grapje). Er hebben al andere mensen gereageerd op je stuk, en ik ben echt heel druk vandaag want morgen 1ste gasten (lieve kennissen) en dan wil ik het hier spic en span hebben. Dus vandaag geen tijd meer voor dit topic. Ik probeer af en toe bij te lezen want het gaat hard.
Babootje schreef:Oekraïense minister: 'Marioepol bestaat niet meer'
“Marioepol bestaat niet meer”. Dat heeft de Oekraïense minister van Buitenlandse Zaken Dmytro Koeleba gezegd over de Oekraïense havenstad die al zeven weken lang genadeloos onder vuur wordt genomen door het Russische leger. “De situatie in Marioepol is militair nijpend en hartverscheurend. De stad bestaat niet meer”, aldus Koeleba in een interview met de Amerikaanse zender CBS.
“Wat overblijft van het Oekraïense leger en een groep burgers zijn omsingeld door Russische troepen. Zij volharden in de strijd, maar het lijkt erop dat – gelet op de manier waarop het Russische leger zich gedraagt in Marioepol – de Russen beslist hebben dat de stad tegen elke prijs met de grond gelijk gemaakt moet worden.”
Zo verdrietig. Was gisteren ook te zien in de verschillende journalen.
Achtergrond artikelen in kranten las ik vroeger wel, maar sinds emigratie niet meer. Ik heb al mijn papieren abonnementen opgezegd. Dus lees nu erg veel via internet van die kranten.
Mariagold inderdaad grenzen is iets van mensen. Het is één groot mesje tik (kinderspelletje waarin kinderen het land van een ander proberen te pakken)
Die generalen vallen met bosjes. Ik dacht dat het werkelijke aantal al hoger ligt Babootje.
Daks dank je wel voor je update.
enzino schreef:Ook voor jou; want ik blijf twijfel zaaien over feiten terwijl het gaat om een zienswijze op feitelijke gebeurtenissen wat het subjectief maakt.
Je verspreid duidelijk populistisch gedachtengoed zonder dat je daarvoor uit komt. Je probeert waar dan ook twijfel te zaaien over de mainstream nieuwszenders etc. Waar dan ook probeer je de USA negatief neer te zetten en de Russen positief. Vervolgens kaats je de bal terug dat anderen subjectief bezig zijn.
"Die anderen" waaronder ik, zijn wel heel duidelijk over hun standpunt nl
Vinden dat Rusland absoluut ongeoorloofd bezig is met deze inval→ waar geen enkel excuus reden etc voor is te verzinnen.
Veroordelen de bombardementen en alles wat er op wijst dat Rusland Oekraïne wil wegvagen van de kaart (mensen , steden, cultuur, land, taal etc).
Staan positief tegen over de militaire hulpvraag van Zelensky die dan ook beantwoord wordt door het westen waaronder de USA.
Zien de Russen als de agressor en de Oekraïners als het slachtoffer.
Die duidelijkheid heb jij totaal niet integendeel. Voortdurend plaats je berichten waaruit anders blijkt en waarmee je de USA in een kwaad daglicht stelt .
Voor vandaag moet ik stoppen, want ik moet nu echt gaan poetsen en koken zodat ik morgen niet met lege handen sta.