Algemeen politiek discussie topic nummer 3

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Loretta

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-25 17:40

Raineri schreef:
Natuurlijk doet hij dat. Hij heeft er alleen maar baat bij de uitvoerende macht en rechtsstaat alleen maar verder onderuit te trappen. Degene die hierop stemmen zien niet dat dit echt een glijdende schaal is waarbij ze steeds meer van hun eigen rechten zullen opgeven. De kiezer in het algemeen weet niet eens hoe de democratie in elkaar steekt.
Met ratio ga je de kiezer niet overtuigen. De media moet eens kappen met dit soort artiesten een podia te geven.

Kijk naar de VS. Proud boys en allerlei andere schimmige figuren. Ik hoop echt dat de politie dit vanavond wel effectief de kop in drukt. Want dit is de opmaat tot veel meer ellende.

De organisator is al door de politie gewaarschuwd. Maar hij zegt tot og toe vanavond om 22:30 gewoon aanwezig te zijn en roept medestanders op om fluoriserende kleding mee te nemen.

BigOne

Re: Algemeen politiek discussie topic nummer 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-25 17:57

Jan Huzen bij marechaussee :D die wordt direct psychisch afgekeurd.

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-25 17:58

Benzz schreef:
Loretta schreef:
De oproerkraaier op Facebook die dit organiseert heet "Jan Huzen"

Hij wil dit vanavond weer doen. Omdanks dat hij de politie al aan de deur heeft gehad die hem op andere gedachten heeft proberen te brengen zegt hij vanavond gewoon weer heen te gaan en veel mensen zeggen met hem mee te willen gaan.

Wilders heeft getwitterd dat hij ook mee wil doen..........

Ja bizar.
Als mensen nou nog niet zien dat hij niet uit is op een land besturen, maar alleen op meer chaos, hebben ze echt een plaat voor de kop :\

Loretta

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-25 18:05

En ze doen het ook op 'n manier dat het geen demonstratie is. Nee het is eigenhandig voertuigen staande houden en controleren. En vervolgens roepen dat hun minder rechten hebben dan bijvoorbeeld XR.

prompter

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-25 18:10

Jan Huzen, dat is toch die complotkerel die maar blijft graven in Koekange naar de verdwenen Willeke Dost? Die woont geeneens in Ter Apel. Typisch dat deze kerel continu het nieuws weet te halen met discutabele acties.

Raineri

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-25 18:39

Loretta schreef:
Raineri schreef:
Natuurlijk doet hij dat. Hij heeft er alleen maar baat bij de uitvoerende macht en rechtsstaat alleen maar verder onderuit te trappen. Degene die hierop stemmen zien niet dat dit echt een glijdende schaal is waarbij ze steeds meer van hun eigen rechten zullen opgeven. De kiezer in het algemeen weet niet eens hoe de democratie in elkaar steekt.
Met ratio ga je de kiezer niet overtuigen. De media moet eens kappen met dit soort artiesten een podia te geven.

Kijk naar de VS. Proud boys en allerlei andere schimmige figuren. Ik hoop echt dat de politie dit vanavond wel effectief de kop in drukt. Want dit is de opmaat tot veel meer ellende.

De organisator is al door de politie gewaarschuwd. Maar hij zegt tot og toe vanavond om 22:30 gewoon aanwezig te zijn en roept medestanders op om fluoriserende kleding mee te nemen.

Ja nu je het zegt.. dat is een goede vergelijking. Het is diep triest, ik geloof oprecht dat deze mensen denken voor hunzelf op te komen op deze manier en dat ze voor zichzelf opkomen. Ze zijn enkel het loophondje van een populist.

Grenscontroles zijn sowieso een heel naïef idee, of het nu om wolven of om mensen gaat. Zat plekken waar je vooralsnog over kan steken.

Er was een tijd dat de doorstroom bemoeilijkt werd, iets met een ijzeren gordijn :P

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-25 18:52

prompter schreef:
Jan Huzen, dat is toch die complotkerel die maar blijft graven in Koekange naar de verdwenen Willeke Dost? Die woont geeneens in Ter Apel. Typisch dat deze kerel continu het nieuws weet te halen met discutabele acties.

Ja die, en ook voorman van de boeren demonstraties en eigenlijk bij elk landelijk rechts punt waarover gedemonstreerd moet worden loopt hij voorop.

Loretta

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-25 18:55

En wederom zoals met alles wordt dit op Facebook rondgeppmpt. Ik heb verschillende Facebook "vrienden" die dit delen en er enthousiast van worden. En in de comments staat weer de gwbruikelijke bagger. En op die manier bepalen veel mensen hun wereldbeeld.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-25 18:59

Die delete ik direct.

Loretta

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-25 19:20

BigOne schreef:
Die delete ik direct.

Ik ben ook wel flauw van sommigen. Maar dat is vooral omdat ik ze persoonlijk ken. Ik volg het nu nog wel uit een soort interesse. Maar er zitten er wel een aantal op de wip.

Toen het allemaal nog vrij onschuldig was had ik er nog niet zo heel veel moeite mee. Maar nu we echt op een ramp af stevenen begin ik me meer en meer aan die facisten te ergeren.

Lieser

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-25 19:46

juval schreef:
misschien zouden al deze mensen die tijd hebben om politietje te spelen dit voor hun beroep gaan doen en zich melden bij de opleiding politie of marechaussee.. dat lijkt me nuttiger

Ik vermoed dat ze niet door de keuring komen }>

Cowboy55

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-25 20:16

BigOne schreef:
Die delete ik direct.

Ik niet. De plaatselijke dierentuin ligt best een eind weg en is duur. Je moet toch af-en-toe aapjes kunnen kijken.

mysa
correspondent/vertaler

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-25 21:00

Die mensen heb ik niet op fb, denk ik.

Ik vind het een erg verontrustende ontwikkeling, doet me denken aan de freikorpsen in de Weimarrepubliek. En hun opvolgers de paramilitaire eenheden van de SA.

Loretta

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-25 21:22

mysa schreef:
Die mensen heb ik niet op fb, denk ik.

Ik vind het een erg verontrustende ontwikkeling, doet me denken aan de freikorpsen in de Weimarrepubliek. En hun opvolgers de paramilitaire eenheden van de SA.

Het zijn geen fijne figuren. Op de facebookpagina van Jan Huzen staan behoorlijk opruiende dingen.

Het is geen fijn idee dat zulke lui savonds laat aan de grens auto"s eigenhandig gaan controleren.

Raineri

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-25 21:30

En dan nog niet te bedenken als ze wel een vluchteling vinden. Of als ze op basis van een vooringenonem aanname iemand aanzien voor een vluchteling. Wat gaan ze dan doen? Ontzettend griezelig groepje mensen dit.

Loretta

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-25 21:49

Raineri schreef:
En dan nog niet te bedenken als ze wel een vluchteling vinden. Of als ze op basis van een vooringenonem aanname iemand aanzien voor een vluchteling. Wat gaan ze dan doen? Ontzettend griezelig groepje mensen dit.

Ze mogen niks doen. Maar ze mogen ook al geen auto's aanhouden en dat doen ze ook.

En waar kijken ze dan naar? Sturen ze iemand met een kleurtje dan terug naar Duitsland ofzo???

Ik zou het niet weten. Wat ik wel weet is dat het er op wat ze gisteren gefilmd hebben en nu online staat het er bijzonder aan toe gaat. Vanuit een auto ziet het er bijzonder echt uit. Maar tegelijkertijd staan degene die eromheen staan achterlijk te lachen en idiote opmerkingen te maken. Ook is er een foto waarbij een auto dwars over de weg staat.

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-25 22:08

verootjoo schreef:
prompter schreef:

Ja die, en ook voorman van de boeren demonstraties en eigenlijk bij elk landelijk rechts punt waarover gedemonstreerd moet worden loopt hij voorop.

Het is gewoon een verdienmodel.

Je zal daar maar de grens over rijden met een hoofddoekje of een kleurtje. Wat doen ze dan?
Hoe zien ze dat iemand een asielzoeker is? Kan ook een statushouder of 2e of 3e generatie zijn ?

Echt bizar.....

Veronica2

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-25 22:21

Raineri schreef:

Is het erg als ik denk dat vluchtelingen niet per auto via Duitsland de grens over komen? Deze lui sporen niet, daar kan je het beste met gepaste maatregelen iets tegen doen.

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-25 23:06

Het meest bizarre is nog dat Wilders dit toejuicht en zelfs mee wil doen met dit soort acties.

Daks

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-25 23:24

De meeste daar in ter Apel zijn uitkeringstrekkers of gedeeltelijk afgekeurde. Gewoon korten op het bedrag wat ze zo krijgen.

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-25 00:31

Loretta

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-25 14:19

Een rake collumn van Alexander Schimmelpennick.

https://archive.is/Xmi9v

Feitelijk gaan de komende verkiezingen over het voortbestaan van onze democratie, hij waarschuwt dan ook voor het gedrag van Yesilgoz die geen moeite heeft om zich meer en meer als rechtspopulist te gedragen.

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-25 14:44

Loretta schreef:
Een rake collumn van Alexander Schimmelpennick.

https://archive.is/Xmi9v

Feitelijk gaan de komende verkiezingen over het voortbestaan van onze democratie, hij waarschuwt dan ook voor het gedrag van Yesilgoz die geen moeite heeft om zich meer en meer als rechtspopulist te gedragen.

Sander kan het altijd goed uitleggen, maar de populaire talkshows als VI, Nieuws van de Dag en Oranjezomer horen liever Weird Duk, Victor Vlam of Jack de Gelder.

Benzz

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-25 14:59

Electra63 schreef:
Sander kan het altijd goed uitleggen, maar de populaire talkshows als VI, Nieuws van de Dag en Oranjezomer horen liever Weird Duk, Victor Vlam of Jack de Gelder.

Ik vind ze alledrie verschrikkelijk, maar die Victor Vlam rijst er wel met stip bovenuit.

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-25 15:08

Benzz schreef:
Electra63 schreef:

Ik vind ze alledrie verschrikkelijk, maar die Victor Vlam rijst er wel met stip bovenuit.

Die Victor Vlam kraakte toen Charles Groenhuijsen af, op zijn leeftijd.
Maar ik vind vooral Weird Duk een racist. Ik volg ze op X.

Waarom nodigen ze Jan van de Beek altijd uit en niet bijvoorbeeld Hein de Haas als het gaat over de invloed van migratie op bijv. de woningmarkt?

De invloed van deze programma's is groot. Eerst hebben ze FvD groot gemaakt, toen BBB en daarna was het PVV.

Ik mis ook echt Jeroen Pauw, de meesten zijn meelopers en durven weinig in te brengen.