Sanet schreef:Goh wat is het mooi wonen in Friesland…
Het was vannacht weer raak in Hoornsterzwaag.
Meer info volgt nog.
Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Citaat:Hoornsterzwaag Friesland
31-01-2025
6 schapen te betreuren zover.
Eigenaar nog niet kunnen bereiken.
Wolf is in de buurt gezien.
meldingen graag zo snel mogelijk naar ons nummer wolvenmeldpunt GW +31 6 17018889 via WhatsApp
#geenwolf
Citaat:Vlagtwedde Groningen
31-01-2025
Aanval op schapen in Vlagtwedde. 3 a 4 schapen gedood.
meldingen graag zo snel mogelijk naar ons nummer wolvenmeldpunt GW +31 6 17018889 via WhatsApp
#geenwolf
Citaat:Wapse Drenthe
31-01-2025
10.10 uur
Mogelijk 2 wolven gezien thv de leemdijk. Melder zat te paard dus was lastig een goede foto te maken.
Betrouwbaarheid hoog
#geenwolf
Citaat:Hulshorst Gelderland
31-01-2025
10.05 uur
Wolf gezien in Hulshorst in het bos bij het Koetshuis.
Ik was om 10.05 daar aan het wandelen met mijn hondje en zag ineens een wolf op kleine afstand. Ik heb mijn hond opgepakt en ben rustig weg gelopen.
Hij ging mij niet achterna.
Betrouwbaarheid gemiddeld
#geenwolf
Citaat:Broer en zus zijn nu een stelletje, hoe vreemd ook, dat lijkt redding voor roedel wolven op de Veluwe
Citaat:Bourtange Groningen
31-01-2025
Aanval op schapen, 1 schaap gedood.
#geenwolf
Citaat:Drijber Drenthe
31-01-2025
Aanval op schapen, 2 gedood en 2 gewond
#geenwolf
Citaat:Sellingen Groningen
31-01-2025
09.15 uur
Wolf gezien thv de borgerweg rond kwart over 9. Later gezien op de Borgertangeweg richting de Beetse.
#geenwolf
Citaat:Ens Flevoland
31-01-2025
Aangevreten ree? gevonden in Ens.
#geenwolf
Citaat:Stop met dit wolvendrama, Nederland is geen wildernis.
Wolf De herintroductie van de wolf in Nederland loopt uit op een drama, ziet W.H. Heijting. Mensen in het buitengebied weten zich geen raad. Vee wordt op grote schaal aangevallen, net als de huisdieren. En de wolf is zijn leven ook niet zeker.
tienus63 schreef:Opinie artikel NRCCitaat:Stop met dit wolvendrama, Nederland is geen wildernis.
Wolf De herintroductie van de wolf in Nederland loopt uit op een drama, ziet W.H. Heijting. Mensen in het buitengebied weten zich geen raad. Vee wordt op grote schaal aangevallen, net als de huisdieren. En de wolf is zijn leven ook niet zeker.
Bron NRC
https://www.facebook.com/share/p/19LsiK ... tid=wwXIfr
Mist schreef:En mijn persoonlijke favoriet: de kans dat je een wolf ziet is kleiner dan de loterij te winnen
Citaat:Ook zou de kans dat men een wolf zou zien, kleiner zijn dan de kans om de Postcodeloterij te winnen. Maar iedereen die in het wolvengebied woont, is dit dier al een keer tegengekomen, de Postcodeloterij zou eraan failliet gaan