Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Nikass schreef:Er wordt maar steeds bijgehaald wie er wel en niet op welke bijeenkomst was.
Ik heb daar geen mening over gegeven en doe dat nog steeds niet.
Citaat:Het is gewoon een leugen.
De herdenking in de 2e kamer en de toespraak van Zelensky waren niet op hetzelfde tijdstip.
Ik zeg zelf notabene dat ik er delen uithaal, en die delen eruit haal waardoor ik denk dat de tekst over nederlandse slachtoffers gaat. Juist om het duidelijk te krijgen. Dus bekijk het vooral kritisch en leg mij uit hoe ik die zinnen die ik eruit haal, verkeerd interpreteer. Daarom doe ik dit, om er wijzer van te worden..Citaat:De link die Cer aanhaalt kunnen we ook kritisch gaan bekijken. Dan wel als gehele tekst zoals die bedoeld is, en niet delen van zinnen eruit knippen. Maar dan is er ook vast wat over te zeggen.
Citaat:Dat leidt leuk af van waar het om ging: het bericht van CvdP dat in niet mis te verstane bewoording aangeeft dat Zelensky niets met "onze" slachtoffers te maken heeft.
Een totaal andere toon en inhoudelijke strekking.
ruitje schreef:@Nikass Doen alsof iemand nationalistische uitspraken doet is anders ook niet zonder gevaar. Dat is net zo polariserend i.m.o.
Zoals jij de tweet leest, is nog geen waarheid, vandaar dat we het er juist over hebben: wat zegt ze nou eigenlijk? Wat staat er nou? Mensen zeggen dat ze liegt, klopt dat?
Dat is iets anders dan het oke vinden, maar het is ook iets anders dan het bestempelen als gevaarlijk en nationalistisch.
@MCE ik denk dat dit echt gigantisch complex is geweest, om dit bezoek te organiseren... ik denk dat het echt niet zo eenvoudig is.
Maar ik heb daar allemaal geen verstand van
irryproppy schreef:Elisa2 schreef:Nou daar heeft Rutte zich al in versproken, volgens hem kon het echt niet anders wbt de agenda van Zelensky. Zelensky zelf bedankte Rutte voor de uitnodiging op deze speciale dag. Dus dat hier opzet in het spel is moge duidelijk zijn en dat is echt wel manipulatief.
Inderdaad Zelenski zegt hier zelf dat hij op uitnodiging van de NL staat hier was
https://twitter.com/Kees71234/status/16 ... 05888?s=20
lies schreef:Ik snap niet waarom er zo moeilijk wordt gedaan dat Zelensky op 4 mei kwam, eigenlijk
Misschien ben ik niet zo fijngevoelig, maar ik was gister gewoon tot 18 uur aan het werk en de meesten van jullie ook, toch?
Rutte zal hem uitgenodigd hebben, wrs niet speciaal op 4 mei. Ja, als dat dan zo uit komt, is dat dan echt een groot probleem? Ik zie het niet..
lies schreef:Ik snap niet waarom er zo moeilijk wordt gedaan dat Zelensky op 4 mei kwam, eigenlijk
Misschien ben ik niet zo fijngevoelig, maar ik was gister gewoon tot 18 uur aan het werk en de meesten van jullie ook, toch?
Rutte zal hem uitgenodigd hebben, wrs niet speciaal op 4 mei. Ja, als dat dan zo uit komt, is dat dan echt een groot probleem? Ik zie het niet..
Elisa2 schreef:Wbt de herdenking, ik lees hetzelfde als Cer.
En als ik het dan even vertaal, dan zijn deze twee dagen om de slachtoffers van de Holocaust te herdenken en de bevrijding te vieren en met deze informatie er bij is het dan niet zo gepast om Oekraine op bezoek te hebben.
[ [url=m/cyDZ8a.png]Afbeelding[/url] ]
Cer schreef:Niemand doet moeilijk over Zelensky op 4 mei, althans, zo lees ik het niet
Iemand heeft aangegeven (VdPlas) dat er twee bijeenkomsten tegelijk waren, en zij voor de ene koos en niet voor de ander.
mce schreef:vandaag reist hij door naar Finland, als er politieke wil was geweest had hij eerst Finland en daarna nederland kunnen bezoeken, toch!!
Cer schreef:lies schreef:Ja en dat was dus niet waar.
Waarom staat dat dan op Nos ?Als het niet waar is?
[ [url=m/Y73R5X.jpg]Afbeelding[/url] ]
Elisa2 schreef:irryproppy schreef:
Inderdaad Zelenski zegt hier zelf dat hij op uitnodiging van de NL staat hier was
https://twitter.com/Kees71234/status/16 ... 05888?s=20
Nou zie, dat zegt genoeg..ze zitten gewoon weer te kontendraaien in de politiek. Konden ze maar eens gewoon transparant zijn.
Wbt de herdenking, ik lees hetzelfde als Cer.
En als ik het dan even vertaal, dan zijn deze twee dagen om de slachtoffers van de Holocaust te herdenken en de bevrijding te vieren en met deze informatie er bij is het dan niet zo gepast om Oekraine op bezoek te hebben.
Veronica2 schreef:Zelenski zou eigenlijk vorige week al komen, maar dat bezoek werd dus verplaatst en zodoende kwam hij gisteren. Het is trouwens niet heel eenvoudig om een staatshoofd te verplaatsen als hij dat is van een land in oorlog en je wil ook niet altijd van tevoren iets aankondigen.
Exitium schreef:mce schreef:vandaag reist hij door naar Finland, als er politieke wil was geweest had hij eerst Finland en daarna nederland kunnen bezoeken, toch!!
Hij kwam vanuit Finland naar Nederland.
https://www.nu.nl/spanningen-oekraine/6 ... rland.html
Popstra schreef:Ik vind het ook niet zo fraai. Op de dag van onze herdenking een beetje om nog meer wapensteun komen bedelen!! Dat is in feite wat hij kwam doen.
lies schreef:Elisa2 schreef:Wbt de herdenking, ik lees hetzelfde als Cer.
Dodenherdenking in Nederland dan ook maar afschaffen?
[ [url=m/WMkyNV.png]Afbeelding[/url] ]Cer schreef:Niemand doet moeilijk over Zelensky op 4 mei, althans, zo lees ik het niet
Iemand heeft aangegeven (VdPlas) dat er twee bijeenkomsten tegelijk waren, en zij voor de ene koos en niet voor de ander.
Ja en dat was dus niet waar.
BigOne schreef:Tijdens de Nationale Herdenking herdenken wij allen – burgers en militairen – die in het Koninkrijk der Nederlanden of waar ook ter wereld zijn omgekomen of vermoord; zowel tijdens de Tweede Wereldoorlog en de koloniale oorlog in Indonesië, als in oorlogssituaties en bij vredesoperaties daarna.
Hier staat niet specifiek Nederlanders , Anne Frank was Joods en Duits en dus statenloos. Op het Canadese oorlogsveld liggen tientallen mannen die zonen waren van Oekraïnse mensen die na WO 1 naar Canada zijn gevlucht. Al die buitenlanders hebben hun leven gegeven zodat we bevrijd werden.
Dan kun je aanhalen dat 12000 Oekraïners in WO2 samen met Duitsers een bloedbad onder Oekraïnse joden hebben veroorzaakt, aan geallieerde kant, bij de Russen, vochten er onnoemelijk veel meer mee.
Hoe je het ook wend of keert, van der plas heeft als vertegenwoordiger van de regering samen met Wilders , van Haga en Baudet( die in Hongarije feest viert met Orban) een fikse misrekening gemaakt. Misschien niet om niet aanwezig te zijn maar zeker met het plaatsen van haar bericht, How can I make it about me en dat knalt keihard terug. Nu is BBB bezig met damage control maar het kwaad is al geschied.
Ook was op tijd bekend dat Zelenski om 18.00 weer weg zou zijn, de tijd waarop Nederland de vlag halfstok ging.
Elisa2 schreef:Wbt de herdenking, ik lees hetzelfde als Cer.