Wie denkt net als ik dat Trump niet wordt herkozen

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-22 11:27

Dinopino schreef:
Daarom is het toch wel interessant hoe nu wereldwijd ieder dezelfde mening heeft over Trump.

Dinopino schreef:
Want wanneer blijkt dat de verkiezingen in Amerika niet eerlijk zijn verlopen?

Dus je zegt nu dat de hele wereld Trump een eikel vindt.. maar verbaast je er wel over dat hij de verkiezingen niet gewonnen heeft?
Hoe dan?

Dinopino

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-08-22 11:28

annemiek wat is nu werkelijk je vraag? Ik zeg niets, ik heb een mening. Ik zeg enkel, dat ik niet begrijp, dat je je over een persoon zo kunt opwinden, die je niet eens kent. Of het nu Trump of Biden is. Dat lijkt me heel vermoeiend, want wanneer later blijkt dat nog ik of jij gelijk hebt, wat heeft het nu erover opwinden dan voor zin? Kun je het hier nu veranderen? En ik pretendeer echt niet te weten, wat iemand denkt, waar ook ter wereld.

Karl66

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-22 11:35

Er zitten een paar hele grote denkfouten in redenering:

Om te beginnen heeft niet iedereen dezelfde mening over Trump, dat is gewoon volslagen onzin. Je kan in grote lijnen de mensen in 5 groepen indelen. Extreme tegenstanders van Trump, Tegenstanders van Trump, mensen die neutraal staan tegenover Trump en extreme voorstanders van Trump. Het gros van de mensen zit in de drie middelste groepen, de extreme voor en tegenstanders zijn allebei relatief maar een klein percentage, ook in de VS.

Hetzelfde als wat voor de mensen geldt, geldt ook voor de media. Je hebt media met een extreme anti-Trump en pro-Trump bias, maar de meeste media zit in het midden, die zijn of tegen, of neutraal of voor Trump. De overgrote meerderheid van de mensen houdt zich helemaal niet bezig met de extreme pro- of anti-media, die volgen gewoon de media die in het midden zit en kunnen daardoor een redelijk afgewogen oordeel vormen. Als je bijvoorbeeld zowel MSNBC, CNN als FOX volgt, dan hoor je verhalen van verschillende kanten. Jij zit daarentegen volledig in het extreme pro-Trump kamp en haalt daar al je nieuws weg, jij bent dus precies degene die geen onderzoek doet, maar zich één verhaal met een extreme bias laat vertellen.
Als derde, het is allang bewezen dat er geen verkiezingsfraude is gepleegd in de VS, zelfs mensen als zijn dochter erkennen dat. Er is dus geen enkele reden om te insinueren dat die misschien wel gepleegd is, want je weet maar nooit en om dan die insinuatie door te trekken naar Nederland. Want stel je voor dat hier misschien ook wel verkiezingsfraude is gepleegd...
Kom met bewijzen dat er werkelijk fraude is gepleegd of hou je mond. Dit soort insinuaties zijn niks meer dan walgelijk antidemocratisch gewauwel.

BigOne

Re: Wie denkt net als ik dat Trump niet wordt herkozen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-22 11:49

Dp, je kijkt geen tv, volgt geen Twitter , op Facebook ben je ook niet actief , wat volg jij dan wel? Parler? Telegram? YouTube ?
Al eerder naar gevraagd maar je geeft geen antwoord.

Dinopino

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-08-22 11:55

Karl66 fijn dat jij weet hoe ik denk. Weet niet of het je bedoeling is, je komt op mij over als een schoolmeester, die zijn vak niet begrijpt. Ik mag lezen dat jouw waarheid de enige waarheid is, en alles daarbuiten is walgelijk antidemocratisch. Je afvragen of verkiezingen in jouw land, wel fraudevrij worden gehouden, vind ik eigenlijk iets wat iedereen zich zo mogen afvragen, wanneer hij in een democratie leeft.
Je eerste zin slaat denk ik niet op mij, want ik geef duidelijk aan, dat ik niet weet wat iedereen denkt. Wil ik niet eens. Ben dankbaar dat je me even duidelijk maakt, dat jij weet hoe informatievergaring werkt. En je erover opwinden dat ik geloof dat de verkiezingen niet geheel zijn gelopen, zoals het zou moeten. Is gewoon een mening. De laaste zin, waarin je me vriendelijk vraagt mijn mond te houden, past totaal bij het schoolmeesterachtige indruk, die jij me geeft. Luisteren en mond houden want ik spreek de waarheid. Je mag me graag verbeteren, wanneer mijn indruk niet klopt.

Bigone je staat in mijn foeilijst, omdat je met geen enkel antwoord wat ik geef tevreden bent. Daarom geef ik geen antwoord. Het draagt nergens toe bij. Mijn bronnen zijn niet te vertrouwen, die van jou wel. Wat voor zin zou het dan hebben jouw bronnen van iets te geven.

Karl66

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-22 12:07

Het interesseert me totaal niet wat je denkt, ik reageer op hetgene wat jij schrijft. En ik mag toch hopen dat je achter hetgene staat wat je schrijft. Wat je verder denkt, dat wil ik niet eens weten.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-22 12:09

Ik sta op je foei lijst ? Goh dan ben je wel nieuwsgierig naar mijn opmerkingen want je reageert wel, ook een manier om te zeggen dat je niet kunt antwoorden omdat het antwoord er niet is.

Dinopino

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-08-22 12:32

Karl66 wanneer het je niet interesseert wat ik denk, waarom vul je dan zelf in wat ik denk. Volg je je eigen logica nog? Staan achter iets wat ik denk. Wow dus nooit openstaan voor andere meningen of denkwijze. Nou sorry, maar ik stel mijn denkwijzes wel eens bij. Ik pretendeer NIET de waarheid te weten.

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-22 12:39

Dinopino schreef:
Daarom is het toch wel interessant hoe nu wereldwijd ieder dezelfde mening heeft over Trump. Dat is toch vermoeiend lijkt me. Je kent de man niet persoonlijk, maar een uitgesproken mening heb jij en vele anderen wel over hem.

Als ieder (complete onzin natuurlijk) dezelfde mening heeft, misschien zit er dan iets van waarheid in?
Geen idee waarom het vermoeiend zou zijn? Dan zou ieder mens de hele dag uitgeteld liggen denk ik. Want we hebben meningen over alles. Net als jij. Is dat dan ook vermoeiend?

Citaat:
Of zijn zelfs kwaad op hem. Het is iets wat je niet kunt veranderen, en je neemt aan dat wat je hoort en leest wel de waarheid is. Blijkt na jaren dat het wat ik zeg of wat jullie zeggen niet waar is. Wat dan? Heb je je voor niets kwaad gemaakt.

Er zijn zoveel mensen boos op anderen, ik weet niet of je vraag persoonlijk voor mij is bedoeld, maar ik ben niet kwaad/boos/whatever.

Citaat:
Je wil me toch niet vertellen, dat je vraag, of ik hem persoonlijk ken, niet cynisch was bedoeld?

niet cynisch bedoelt. Jij vindt dat je geen mening over hem kunt hebben als je hem niet kent, volgens mij heb jij ook een mening over hem, dus dan ken je hem? Dat was alles wat ik me afvroeg.

Citaat:
Want wanneer blijkt dat de verkiezingen in Amerika en bijvoorbeeld Frankrijk, niet eerlijk zijn verlopen? Zou er dan ook een kans bestaan, dat die in Nederland en in Duitsland ook niet eerlijk zijn verlopen.
Angst voor een FvD of Wilders te hebben, is ook grote onzin. Die partijen zijn er om de mensen in de waan te houden, dat er wel eerlijke verkiezingen zijn. Zij behoren gewoon tot het systeem. Dat is mijn mening.

dit stukje begrijp ik niet. Welke partijen zijn er om mensen in de waan te houden dat er wel eerlijke verkiezingen zijn?

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-22 13:35

Ik denk dat DP bedoelt dat zij denkt dat partijen als van Wilders en Baudet er alleen maar zijn, om de mensen de indruk te geven dat er eerlijk tussen vanalles gekozen kan worden. Maar dat ze het idee heeft dat er op een andere manier dan via gewoon eerlijk stemmen, bepaalt wordt wie het land gaan besturen.

Dinopino

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-08-22 13:47

In Duitsland is bijvoorbeeld de FDP opgericht door het CDU. Wanneer er mensen zijn, die het bevoorbeeld wel merkwaardig vinden, dat er zoveel donkergekleurde, alleenstaande mannen allemaal naar Europ vluchten. En ook toevallig allemaal hun paspoort kwijt zijn, dan zouden er bijvoorbeeld mensen op het idee komen, er klopt iets niet. Dus richt je een partij op, die precies zegt wat een deel van de bevolking wil horen, maar die volledig onder je eigen controle staat. Zo kan je dus omgaan met de tegenstanders. En natuurlijk zeggen ze dingen die kloppen, maar puntje bij paaltje is , dat er niets veranderd. Dus Pmarena je verwoord het goed wat ik denk.

Kinke de meerderheid heeft dus altijd gelijk. In het plaatsje waar ik woon, zijn ze er allemaal van overtuigd, dat de Nederlanders gordijnenbelasting betalen en dat je daarom zo door de huizen kan kijken. En dat waren er hier heel veel. Klonk toch ook logisch.

Kinke iedereen mag een mening over hem hebben. Waarom niet heb ik ook. Maar dat is wat anders dan te zeggen hij is of hij is dat.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-22 14:12

pmarena schreef:
Ik denk dat DP bedoelt dat zij denkt dat partijen als van Wilders en Baudet er alleen maar zijn, om de mensen de indruk te geven dat er eerlijk tussen vanalles gekozen kan worden. Maar dat ze het idee heeft dat er op een andere manier dan via gewoon eerlijk stemmen, bepaalt wordt wie het land gaan besturen.

Als dat zo was dan zou het echt wel opvallen dat hun partijen veel stemmen krijgen en ze vervolgens nooit een regering kunnen vormen omdat ze uitgesloten worden als partij waar andere partijen een coalitie mee willen vormen. Dat lijkt me dus wat vergezocht.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-22 16:41

Enzino: Mwoah, op zich is er toch ook wel sprake van dat bepaalde partijen al wel aan hebben geven dat ze niet met bepaalde andere partijen een coalitie willen vormen. Wat hun goed recht is natuurlijk :j Want als je al weet dat er met een bepaalde partij gewoon niet samen te werken is / dat ze niet betrouwbaar zijn of wat dan ook dan mag je best zeggen dat je daar niet aan gaat beginnen.
Maar fair is dat natuurlijk niet als er toch een substantieel deel van het volk op zo'n partij stemt.

Echter wat DP zegt is volgens mij meer, dat dergelijke partijen een schertsvertoning zouden zijn, zeg maar dat Rutte een nep-partij opricht en met Baudet onder 1 hoedje speelt om de "angry white man" / retoriek / onderbuik stemmers het gevoel te geven dat er een partij is waar ze op kunnen stemmen, maar dat er dan vervolgens niks gedaan wordt met die stemmen.

Klopt dat een beetje DP of zie ik het verkeerd? :)

Ik geloof daar overigens niet in. Volgens mij vinden Rutte e.d. figuren zoals Baudet en Wilders gewoon strontvervelend en zouden ze liever willen dat die er niet waren, omdat die de boel op zitten te jutten en alleen maar overal tegen zijn. Lekker makkelijk voor hen, maar irritant voor degenen die wèl proberen realistische plannen te maken.

Overigens vind ik ook dat dingen gewoon bij hun naam genoemd mogen worden.
Geeft een bepaalde bevolkingsgroep opvallend veel overlast, dan moet je dat gewoon kunnen zeggen.
Beseffen dat niet ieder individu die binnen dat plaatje past, er onder te scharen valt. Maar wel het probleem erkennen en naar een oplossing zoeken.

En ik ben het wel met DP eens dat je niet zo zonder iemand echt te kennen, kan zeggen "hij of zij IS zo".
Bijvoorbeeld bij Bokkers is dat lastig te zeggen hoe iemand echt IS, omdat je maar een deeltje van iemand online ziet en niet echt het complete plaatje kan beoordelen omdat je daarvoor teveel informatie mist.

Maar tja, iemand als Trump, die zó duidelijk is in zijn statements en zó doorzichtig is...daarvan durf ik als uitzondering wel te zeggen hoe hij is, omdat je er op een gegeven moment zó veel van gezien hebt, en zoveel berichtjes van hemzelf hebt gelezen en gehoord. Dan kan je zachtjes aan wel inschatten met wat voor soort persoonlijkheid je te maken heeft.

Ik weet niet wat hij 's ochtends doet als hij wakker wordt, of hoe hij aan tafel zit om te eten.
Of hij een beetje lief doet tegen Melania of Barron of zijn andere kinderen als ze alleen zijn.
Of hij misschien stiekem een hele liefdevolle, speelse vader is.... hee het is niet onmogelijk :=

Maar ik weet zachtjes aan wel dat het een heel naar, haatdragend mannetje is dat NOOIT zijn verlies toe wil / kan geven, dat altijd anderen de schuld geeft van zijn falen, die vindt dat de regels voor alle anderen gelden maar niet voor hemzelf, enz.

Dinopino

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-08-22 07:57

8nnemiek lees net je vraag. Ik verbaas me er niet over dat hij niet gewonnen heeft. Maar dat wil niet zeggen dat er geen fraude is geweest. Wil je weten waarom ik dat denk. Er zijn intussen al twee documentaires hier over uitgebracht. Wanneer je die zou bekijken, begrijp je misschien waarom ik denkt de verkiezingen niet geheel eerlijk zijn verlopen.

Precies pmarena, je kunt beter je vijand zelf oprichten en onder controle hebben. Geef het opstandige volk spelen of een partij die hun begrijpt, en ze zijn tevreden. In Nederland bijvoorbeeld, die dansleraar, die het zgn. helemaal begrijpt en in Duitsland een Dokter Fuellmilch, die het ook helemaal begrijpt. Of lange Frans, die verteld toch ook hoe het zit. Het is allemaal gewoon georganiseerd.

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-22 08:15

Nou vertel Dinopino, wat voor fraude was het en hoe zijn ze erachter gekomen? Wat zijn de feiten?

mysa
correspondent/vertaler

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-22 08:24

Ah, Ik zie het Russische concept van controlled opposition voorbij komen. Die hebben dat zo ongeveer uitgevonden.

nps

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-22 09:04

IMANDRA schreef:
Nou vertel Dinopino, wat voor fraude was het en hoe zijn ze erachter gekomen? Wat zijn de feiten?

Hallo, er zijn 2 documentaires geweest en Trump zegt het zelf! Dat er uit meerdere onderzoeken geen enkel bewijs is gekomen en de rechtzaken ook allemaal erop neerkwamen dat er geen fraude was maakt niet echt uit (en nu ik erover nadenk, wat al die onderzoeken en rechtzaken wel niet gekost moeten hebben. Wat een immense, dieptrieste verspilling van overheidsgeld om totaal uit de lucht gegrepen geroeptoeter tegen te gaan. )

Dinopino schreef:
Precies pmarena, je kunt beter je vijand zelf oprichten en onder controle hebben. Geef het opstandige volk spelen of een partij die hun begrijpt, en ze zijn tevreden. In Nederland bijvoorbeeld, die dansleraar, die het zgn. helemaal begrijpt en in Duitsland een Dokter Fuellmilch, die het ook helemaal begrijpt. Of lange Frans, die verteld toch ook hoe het zit. Het is allemaal gewoon georganiseerd.

Zowaar iets wat best klopt. Geef ze een partij die ze begrijpt klopt niet helemaal, geef ze een partij die het boze volk een vijand geeft (de mexicanen, de EU, de elite, Hilary Clinton) en voed de angst en het wantrouwen van de al teleurgestelde mensen. Pretendeer dat alles volkomen poedersuiker is en dat jij of jouw partij de enige bent die al dit onrecht kan verhelpen. Voila, een populistische partij volgens het boekje. Trump weet precíes hoe ie dat moet doen. Overigens denk ik niet dat de mensen die je noemt het echt begrijpen, ik denk dat die vooral enorm goed inspelen op angst en wantrouwen.

Dinopino

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-08-22 12:57

Angst is een goed punt. Angst voor een enge doorgedraaide Amerikaan, die concentratiekampen wil bouwen. Angst voor honger, dorst, het instorten van de beurzen. Ik weet niet waar jij gehoord hebt dat Trump dat zegt, dat er geen bewijs is gevonden. Lijkt me ook niet dat jij die documentaires hebt gezien. Misschien wel ergens gelezen wat de review is. Natuurlijk volledig onpartijdig.

nps wanneer jij in jouw buurt een opvangcentrum krijgt voor criminele jongeren en je kinderen bedreigen. En dat het alleen maar uitgebreid wordt. Op welke partij zou jij dan stemmen? Op de partij die zegt, er kan nog meer bij, of een partij die zegt dat dit moet stoppen?

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-22 13:44

Als je de Jan 6th hearings kijkt, zie je een hele kliek aan Trump medestanders onder ede verklaren dat zij inmiddels genoeg bewijs hebben gezien om er van overtuigd te zijn dat er geen verkiezingsfraude was. Onder andere Ivanka.

Bijna alle mensen om hem heen geven toe dat er geen overtuigend bewijs is gevonden van fraude.
Er zijn genoeg theorietjes en filmpjes waar mensen vanalles denken te zien, maar dat is tot op de bodem uitgezocht en kon geen stand houden na gedegen onderzoek. In de hearings geven allerlei kopstukken van de Trump periode toe dat zij beseffen dat er geen fraude is geweest.

Dat het Trump zijn goed recht was om het uit te (laten) zoeken.
Dat ze er van balen dat "hun" president niet meer in het witte huis zit.
Veelal ook dat ze geprobeerd hebben om Trump er van te overtuigen dat hij ècht gewoon verloren heeft.

Maar dat hij dat simpelweg niet wil horen en niet toe wil geven.
En dat zij niet bereid waren / zijn om zijn leugens te blijven steunen (in ieder geval niet onder ede ;) ) en het landsbelang / hun oath to the Constitution belangrijker vonden en vinden dan Trump.

Het rotte is, dat ze onder ede ineens wel eerlijk kunnen zijn over het hele gebeuren.
Maar als ze een uurtje later weer aanschuiven bij Fox en consorten, of inloggen op hun social media accounts, dan gaan ze gewoon vrolijk verder met hun leugens verspreiden :n

En dat kan ook gewoon want hun fanatieke basis checkt toch niet zelf wat ze onder ede zeggen, inde hearings of in de rechtszaal: hen wordt immers wijsgemaakt dat het allemaal nep en doorgestoken kaart is. DAT is de reden dat Fox en consorten mensen op alle mogelijke manieren ervan proberen te overtuigen om NIET naar de hearings enzo te kijken: ze willen niet dat ze daar jan en alleman van de Republikeinen / Trump kliek onder ede zien verklaren wat er ècht speelde.

Trump zal zeker niet zeggen dat hij gewoon eerlijk verloren heeft: daar is hij niet toe in staat, dan krijgt hij kortsluiting :=
Maar hij weet het dondersgoed :j

tamary

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-22 13:48

Het was toch Trump zelf die zei : "If elections where fair and honest, there will never be a republican in the White House". ?

En als ik kijk naar de aanpassingen in kieswetten ten nadele van de traditionele democratische kiezers, dan zit daar op zijn minst een flinke kern van waarheid in. Eerlijk winnen door stomweg de beste te zijn, lijkt er niet in te zitten en ipv bij zichzelf te rade te gaan schakelen ze de concurrentie uit.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-22 14:13

Trump doet me helaas heel erg qua gedrag aan een familielid denken, die wilde als volwassene graag memory spelen met onze zesjarige zoon. Na drie potjes vloog het spel door de kamer.
Gisteren had ik hem nog gemaild voor zijn verjaardag, ging goed maar voor de deugers niet want WEF, Gates,Soros enz. Bellen doet hij niet meer, geen lef want hij krijgt ze terug.

mysa
correspondent/vertaler

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-22 14:41

Jammer dat ik het niet zo gauw terug kan vinden maar ik las een analyse van Trump daterend van vóór zijn presidentschap. Het was, geloof ik een psycholoog die dat schreef. Maar zo enorm accuraat, dat het wel een helderziende leek.

nps

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-22 17:56

Dinopino schreef:
Angst is een goed punt. Angst voor een enge doorgedraaide Amerikaan, die concentratiekampen wil bouwen. Angst voor honger, dorst, het instorten van de beurzen. Ik weet niet waar jij gehoord hebt dat Trump dat zegt, dat er geen bewijs is gevonden. Lijkt me ook niet dat jij die documentaires hebt gezien. Misschien wel ergens gelezen wat de review is. Natuurlijk volledig onpartijdig.

Ik ben eerder bang voor Trump. Die qua rechten voor vrouwen (abortus!) enorme stappen terug in de tijd doet, racisme aanwakkert en internationaal onrust stookt. Als je bang bent voor honger en dorst kun je beter niet republikeins stemmen overigens, Democraten pleiten over het algemeen voor betere sociale voorzieningen. Voor arme minderheden is het dan ook gunstiger democratisch te stemmen. Overigens, de laatste keer dat de beurs instortte kwam dat door het totaal niet reguleren van riskante financiele producten en pure, domme hebzucht van de financiele markten. En laten de Republikeinen nou net tégen regulatie zijn. Als je graag filmpjes kijkt kan ik the Big Short hierover aanraden, die is nog leuk ook.

Dinopino schreef:
nps wanneer jij in jouw buurt een opvangcentrum krijgt voor criminele jongeren en je kinderen bedreigen. En dat het alleen maar uitgebreid wordt. Op welke partij zou jij dan stemmen? Op de partij die zegt, er kan nog meer bij, of een partij die zegt dat dit moet stoppen?

Dit is een non-vraag, want dit scenario zal nooit gaan gebeuren. Wat ik dan zou stemmen zie ik tegen die tijd wel. Angst voor dit soort uit de lucht gegrepen rare doemscenarios speelt in ieder geval absoluut geen invloed op mijn stemgedrag.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-22 22:11

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-22 02:06

Ik dacht dat de Secret Service onderdeel was van Homeland Security, daar heeft Trump niet zo veel over te zeggen aangezien hij geen president meer is. En wat heeft Hunter's laptop te maken met Rusland?