OleJon schreef:Terwijl de uitstoot en luchtverkeer er niet eens bij inbegrepen zit op de kleurplaat
Daar komen ook kleurplaten voor, daar twijfel ik geen seconde aan. De snelheid op de snelwegen naar 100 km/h terwijl die een korte tijd ervoor net naar 130 km/h was gegaan is al een aankondiging dat daar dingen gaan gebeuren.
Overigens wil ik toch nog even terugkomen op de technische oplossingen (ik ben techneut
). Technisch gezien kun je zelfs terug naar bijna 100% reductie van de uitstoot van ongewenste stoffen. Het is gewoon mogelijk om volledig geïsoleerde, gasdichte en geconditioneerde gebouwen te bouwen. In de (chemische) proces-industrie gebeurd dit ook. Dit betekend dat je hele dure gebouwen neer gaat zetten, daarvoor heel veel dierlijke produkten per oppervlak moet produceren wil je de kosten terugverdienen of de prijs voor je produkt enorm moet verhogen. Je zou je af moeten vragen of je dat wil in het kader van dieren-welzijn en bedrijfsririco's die je dan neemt. Daarnaast is het zo dat hoe meer dieren dicht bij elkaar zitten hoe groter het risico dat er ooit een gevaarlijke zooönose ontstaat. De boerderij komt dan in de categorie van biologische labaratoria te vallen. En dan vraag ik me ook af of je dat zou moeten willen...