Cer schreef:Romeo's zijn politie in Burger.. het zijn geen mensen die bewust de boeren (of andere demonstranten) uitlokken. Ze plukken de raddraaiers uit de groep. (er zijn genoeg video's met uitleg van)
Dus, ik vind persoonlijk dit soort onwaarheden 'wappie-taal' (of een complotheorie).
Het lijkt mij, in dit onderwerp, het minst belangrijk (of ze wel of niet bestaan en wat ze dan wel of niet precies doen) en het helpt de discussie niet..
Sowieso helpt de opruiende taal niet .. (oh ja maar hullie doen het ook, ook een slecht argument imo)
maar ik ben geen gespreksleider, dus doe je ding

Klopt dat de Romeo's onderdeel zijn van de politie.
Een vriend van ons werkt bij de politie en heeft eerder uitgelegd waarom ze deze mannen inzetten. Soms weet je dat het gaat escaleren, maar zolang er niks gebeurt mag de politie met een demonstratie niet zomaar ingrijpen.
Door het inzetten van de romeo's die juist iets uitlokken ( ze weten welke ze moeten hebben) krijg je altijd weer een reactie waarop de raddraaiers gaan rellen. Dan pas kunnen en mogen ze ingrijpen.
Wat betref het uitkopen van de boeren is ook een vies spelletje aan het worden.
Onlangs heeft een boer een rechtszaak aangespannen hiertegen. Helaas heeft hij deze verloren. Zijn boerderij en land moet natura 2000 gebied worden.
Het voorlopig bedrag wat hij nu krijgt is 1.7 miljoen, hierop kan nog een bedrag komen van een paar ton.
Eigenlijk is dit schandalig weinig. Een boerderij met 26 ha land. Deze bedragen zijn opeens gekelderd omdat het gebied zogenaamd een gebied is wat moet reduceren.
Over dit ontvangen bedrag moeten ze ook nog eens belasting gaan betalen.
Daarnaast hebben ze nog een aflossing. Een deel is hun pensioen.
En daarnaast krijgen ze ook nog eens een beroepsverbod opgelegd.
Al met al, hele vieze smerige spelletjes die er gespeeld worden.