steun onze boeren

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

irmaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-22 15:26

OleJon schreef:
Terwijl de uitstoot en luchtverkeer er niet eens bij inbegrepen zit op de kleurplaat

Daar komen ook kleurplaten voor, daar twijfel ik geen seconde aan. De snelheid op de snelwegen naar 100 km/h terwijl die een korte tijd ervoor net naar 130 km/h was gegaan is al een aankondiging dat daar dingen gaan gebeuren.

Overigens wil ik toch nog even terugkomen op de technische oplossingen (ik ben techneut :+ ). Technisch gezien kun je zelfs terug naar bijna 100% reductie van de uitstoot van ongewenste stoffen. Het is gewoon mogelijk om volledig geïsoleerde, gasdichte en geconditioneerde gebouwen te bouwen. In de (chemische) proces-industrie gebeurd dit ook. Dit betekend dat je hele dure gebouwen neer gaat zetten, daarvoor heel veel dierlijke produkten per oppervlak moet produceren wil je de kosten terugverdienen of de prijs voor je produkt enorm moet verhogen. Je zou je af moeten vragen of je dat wil in het kader van dieren-welzijn en bedrijfsririco's die je dan neemt.
Daarnaast is het zo dat hoe meer dieren dicht bij elkaar zitten hoe groter het risico dat er ooit een gevaarlijke zooönose ontstaat. De boerderij komt dan in de categorie van biologische labaratoria te vallen. En dan vraag ik me ook af of je dat zou moeten willen...

tammiebels

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-22 15:30

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-22 15:34

loriene schreef:
https://www.facebook.com/blckbxnews/pho ... 658564693/

Ondanks dat de actie`s verharden blijven veel burgers achter de boeren staan.
Ook de paardemensen komen maandag in actie.

Dat is het trieste, sommige boeren laten hun protest kapen door Willem Engel, Gideon van Meijeren, Flavio Pasquino , Ongehoord Nederland. De groep die zonder enige moeite overstapt van Corona naar abortus, Oekraïne en de boeren. En dan ook nog denken dat ze het goed met jullie voor hebben. Die denken alleen maar: hoeveel donaties levert het op.

mysa
correspondent/vertaler

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-22 15:58

irmaz schreef:
Dit betekend dat je hele dure gebouwen neer gaat zetten, daarvoor heel veel dierlijke produkten per oppervlak moet produceren wil je de kosten terugverdienen of de prijs voor je produkt enorm moet verhogen. Je zou je af moeten vragen of je dat wil in het kader van dieren-welzijn en bedrijfsririco's die je dan neemt.

Dit is toch eigenlijk precies wat er de afgelopen jaren is gebeurd? Boeren investeer maar in dit, of nee, toch nu maar in dat. Daardoor schaalvergroting want boeren in de schulden

Tiepfoudt

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-22 15:58

irmaz schreef:
Daar komen ook kleurplaten voor, daar twijfel ik geen seconde aan. De snelheid op de snelwegen naar 100 km/h terwijl die een korte tijd ervoor net naar 130 km/h was gegaan is al een aankondiging dat daar dingen gaan gebeuren.

De 'dingen' die daar wellicht gaan gebeuren zorgen er bij lange na nog niet voor dat we de KDW's gaan halen, dus Nederland blijft dan alsnog op slot.

PBL: Als Nederland zelf geen stikstofdepositie veroorzaakt, zal in 44 Natura2000-gebieden de KDW niet gehaald worden.

Dus m.u.v. een enkeling die terug wil naar tijdperk holbewoner, kunnen we allemaal ons boeltje bij elkaar pakken en emigreren. Dan nóg worden de doelen niet gehaald. Dan nóg gaat 'de natuur kapot door stikstof'. Toch? Want overschrijding KDW betekent volgens sommigen per definitie aftakeling van de natuur. En die KDW's heeft Nederland zelf opgesteld, dus moeten we ons eraan houden, toch? Herijken is geen optie, toch? :)*

Dus ook aan jou de vraag: Wat gaan we doen na halvering veestapel?

Benzz schreef:
Shadow0 schreef:
Volgens mij ligt de oplossing hier namelijk in het krimpen van vooral de grote bedrijven terwijl je zorgt dat iedereen z'n bestaanszekerheid behoudt. (En de groei voor kleinere bedrijven zit in variatie, niet in groei.) Maar daar moet veel meer mogelijk zijn, alleen komt het totaal niet naar voren.

+:)+ +:)+ +:)+ +:)+
En ik begrijp niet hoe boeren hier tegen kunnen zijn.

Oké, mijn geduld begint nu echt op te raken _O-

Al tig keer heb ik hier van A tot Z uitgelegd dat we dan het stikstofprobleem nog lang niet opgelost hebben. Maar ik weiger om het nog een keer te doen, dus ik wens jullie veel plezier met het lezen van het rapport 'Stikstof in perspectief' van het PBL of, als je daar geen tijd voor hebt, met de drie miljoen samenvattingen ervan die ik hier tot vervelens toe heb gedropt. Excuses daarvoor trouwens, maar heb werkelijk nog van niemand hier een serieuze reactie op gehad. Vreemd vind ik dat, zeker omdat er wel pagina's vol worden getypt over debielen die politie/hulpverleners belagen. Dus de tijd om het er over te hebben is er, alleen blijkbaar wil niemand het over het échte probleem hebben.

https://www.pbl.nl/sites/default/files/ ... 4020_1.pdf
Laatst bijgewerkt door Tiepfoudt op 30-06-22 16:04, in het totaal 1 keer bewerkt

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-22 16:00

Cer schreef:
Romeo's zijn politie in Burger.. het zijn geen mensen die bewust de boeren (of andere demonstranten) uitlokken. Ze plukken de raddraaiers uit de groep. (er zijn genoeg video's met uitleg van)

Dus, ik vind persoonlijk dit soort onwaarheden 'wappie-taal' (of een complotheorie).
Het lijkt mij, in dit onderwerp, het minst belangrijk (of ze wel of niet bestaan en wat ze dan wel of niet precies doen) en het helpt de discussie niet..

Sowieso helpt de opruiende taal niet .. (oh ja maar hullie doen het ook, ook een slecht argument imo)

maar ik ben geen gespreksleider, dus doe je ding :j

Klopt dat de Romeo's onderdeel zijn van de politie.
Een vriend van ons werkt bij de politie en heeft eerder uitgelegd waarom ze deze mannen inzetten. Soms weet je dat het gaat escaleren, maar zolang er niks gebeurt mag de politie met een demonstratie niet zomaar ingrijpen.
Door het inzetten van de romeo's die juist iets uitlokken ( ze weten welke ze moeten hebben) krijg je altijd weer een reactie waarop de raddraaiers gaan rellen. Dan pas kunnen en mogen ze ingrijpen.

Wat betref het uitkopen van de boeren is ook een vies spelletje aan het worden.
Onlangs heeft een boer een rechtszaak aangespannen hiertegen. Helaas heeft hij deze verloren. Zijn boerderij en land moet natura 2000 gebied worden.
Het voorlopig bedrag wat hij nu krijgt is 1.7 miljoen, hierop kan nog een bedrag komen van een paar ton.
Eigenlijk is dit schandalig weinig. Een boerderij met 26 ha land. Deze bedragen zijn opeens gekelderd omdat het gebied zogenaamd een gebied is wat moet reduceren.
Over dit ontvangen bedrag moeten ze ook nog eens belasting gaan betalen.
Daarnaast hebben ze nog een aflossing. Een deel is hun pensioen.
En daarnaast krijgen ze ook nog eens een beroepsverbod opgelegd.
Al met al, hele vieze smerige spelletjes die er gespeeld worden.

BigOne

Re: steun onze boeren

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-22 16:08

Heb je een link naar deze rechtszaak? Ben heel benieuwd naar de manier waarop deze uitspraak tot stand is gekomen

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-22 16:20

loriene schreef:
Janneke2 schreef:
... ik zou het prima vinden als de boeren Schiphol blokkeren,
en Tata/hoogovens.
En wat prikacties in de Rotterdamse haven (veel schepen op smerige brandstof, het havenbedrijf zelf is aan het verduurzamen).

Maar eigenlijk hoop ik op acties tegen luitjes als
Van Drie, A-ware en De r/Heus.

"Wij boeren zijn jullie verdienmodel"
"Jullie maken miljoenen winst terwijl onze toekomst onzeker is".

Dat is krabben waar het jeukt.
Klimaatonkenners daargelaten: een béétje boer voelt aan zijn water dat er van alles mis gaat - en wil heus wel.
Helaas is de overheid een onbetrouwbare partner gebleken -
"maar deze clubs houden het verrotte systeem in stand".
(Al dan niet met lobbyen bij cda en vvd.)

Mind: de Christenunie pleit voor gezinsbedrijven.
'Als die nou eens uit de greep van de rijke agrofirmboys kwamen... '

A ware?
Weet gelukkig beter.
Ze staan achter de boeren en achter de schermen helpen ze waar ze kunnen.

Ik heb geen idee wat deze firms precies denken, maar winst maken kunnen ze.
In een sector waar van alles mis is.
(Mis: zigzaggend overheidsbeleid, slechte kwaliteit bodem etc etc - en 80% van de boeren voelt zich niet vertegenwoordigd door LTO. - Dus een gezamenlijke vuist maken kan niet.)

Ik snap best dat sommigen wanhopig zijn.

Maar ik handhaaf de stelling dat boeren prima af kunnen zonder dat deze boys miljarden winst maken.

And please, spaar mij gemopper van het type
"Schade aan de natura 2000 gebieden?
Kleine postzegels door de mens gemaakt.
Doe maar wat minder en de boeren kunnen blijven".

Bij mij is het 'en - en': de boeren kunnen blijven,
(de agrofirm dus niet in de huidige vorm)
en wat jij benoemt als postzegels kan blijven bloeien.

OleJon

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-22 16:23

kiki1976 schreef:
Cer schreef:
Romeo's zijn politie in Burger.. het zijn geen mensen die bewust de boeren (of andere demonstranten) uitlokken. Ze plukken de raddraaiers uit de groep. (er zijn genoeg video's met uitleg van)

Dus, ik vind persoonlijk dit soort onwaarheden 'wappie-taal' (of een complotheorie).
Het lijkt mij, in dit onderwerp, het minst belangrijk (of ze wel of niet bestaan en wat ze dan wel of niet precies doen) en het helpt de discussie niet..

Sowieso helpt de opruiende taal niet .. (oh ja maar hullie doen het ook, ook een slecht argument imo)

maar ik ben geen gespreksleider, dus doe je ding :j

Een vriend van ons werkt bij de politie en heeft eerder uitgelegd waarom ze deze mannen inzetten. Soms weet je dat het gaat escaleren, maar zolang er niks gebeurt mag de politie met een demonstratie niet zomaar ingrijpen.
Door het inzetten van de romeo's die juist iets uitlokken ( ze weten welke ze moeten hebben) krijg je altijd weer een reactie waarop de raddraaiers gaan rellen. Dan pas kunnen en mogen ze ingrijpen.

Wat betref het uitkopen van de boeren is ook een vies spelletje aan het worden.
Onlangs heeft een boer een rechtszaak aangespannen hiertegen. Helaas heeft hij deze verloren. Zijn boerderij en land moet natura 2000 gebied worden.
Het voorlopig bedrag wat hij nu krijgt is 1.7 miljoen, hierop kan nog een bedrag komen van een paar ton.
Eigenlijk is dit schandalig weinig. Een boerderij met 26 ha land. Deze bedragen zijn opeens gekelderd omdat het gebied zogenaamd een gebied is wat moet reduceren.
Over dit ontvangen bedrag moeten ze ook nog eens belasting gaan betalen.
Daarnaast hebben ze nog een aflossing. Een deel is hun pensioen.
En daarnaast krijgen ze ook nog eens een beroepsverbod opgelegd.
Al met al, hele vieze smerige spelletjes die er gespeeld worden.

Zal niet als betrouwbaar worden gezien.
Waarschijnlijk dezelfde boer die ik deelde.
https://ongehoordnederland.tv/2022/06/2 ... ofplannen/

De kleurplaat van het RIVM schijnt wel betrouwbaar te zijn B-)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-22 16:25

Tiepfoudt er is best al regelmatig antwoord gegeven op je vraag maar het lijkt alsof je alleen maar wil horen je hebt gelijk het is dan nog lang niet opgelost dus beter laten we de boel zo als het nu is.

Dat is vast je bedoeling niet maar zo kom je inmiddels wel over.

Niks doen helpt sowieso niet. Consuminderen is iets dat sowieso hoog op het programma zou moeten staan. Dus veel minder vlees en zuivel eten. Niet het grote gros exporteren.

Niemand hier zegt volgensmij als de veestapel gehalveerd is dan zijn alle problemen opgelost. Dat snap ik ook wel dat dat niet zo is. Alles moet aangepakt worden en niet alleen voor de natura 2000 gebieden maar ook omdat onze fossiele brandstoffen een keer opraken, het gas een keer op is. Landbouwmachines rijden ook op diesel. Dat is ook een keer afgelopen natuurlijk.

Het stikstofprobleem is in mijn ogen onderdeel van een veel grote probleem namelijk de aarde die naar de knoppen gaat en het klimaat dat heel rap verandert.

Niks doen is geen optie een druppel op een gloeiende plaat is nog altijd beter dan niks doen.

tammiebels

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-22 16:31

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-22 16:41

Laat ik het anders verwoorden. Meer dan de boeren zelf vinden dat er gebeuren moet.

Tiepfoudt

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-22 16:48

Niks doen is geen optie is gewoon geen antwoord op de vraag. En meer tijd ga ik er vandaag niet meer in stoppen.

martichr

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-22 16:52

Tiepfoudt schreef:
De 'dingen' die daar wellicht gaan gebeuren zorgen er bij lange na nog niet voor dat we de KDW's gaan halen, dus Nederland blijft dan alsnog op slot.

PBL: Als Nederland zelf geen stikstofdepositie veroorzaakt, zal in 44 Natura2000-gebieden de KDW niet gehaald worden.

Dus m.u.v. een enkeling die terug wil naar tijdperk holbewoner, kunnen we allemaal ons boeltje bij elkaar pakken en emigreren. Dan nóg worden de doelen niet gehaald. Dan nóg gaat 'de natuur kapot door stikstof'. Toch? Want overschrijding KDW betekent volgens sommigen per definitie aftakeling van de natuur. En die KDW's heeft Nederland zelf opgesteld, dus moeten we ons eraan houden, toch? Herijken is geen optie, toch? :)*

Volgens mij ligt de oplossing hier namelijk in het krimpen van vooral de grote bedrijven terwijl je zorgt dat iedereen z'n bestaanszekerheid behoudt. (En de groei voor kleinere bedrijven zit in variatie, niet in groei.) Maar daar moet veel meer mogelijk zijn, alleen komt het totaal niet naar voren.

+:)+ +:)+ +:)+ +:)+
En ik begrijp niet hoe boeren hier tegen kunnen zijn.[/quote]

Al tig keer heb ik hier van A tot Z uitgelegd dat we dan het stikstofprobleem nog lang niet opgelost hebben. Maar ik weiger om het nog een keer te doen, dus ik wens jullie veel plezier met het lezen van het rapport 'Stikstof in perspectief' van het PBL of, als je daar geen tijd voor hebt, met de drie miljoen samenvattingen ervan die ik hier tot vervelens toe heb gedropt. Excuses daarvoor trouwens, maar heb werkelijk nog van niemand hier een serieuze reactie op gehad. Vreemd vind ik dat, zeker omdat er wel pagina's vol worden getypt over debielen die politie/hulpverleners belagen. Dus de tijd om het er over te hebben is er, alleen blijkbaar wil niemand het over het échte probleem hebben.

https://www.pbl.nl/sites/default/files/ ... 4020_1.pdf[/quote]

ik ken het rapport, ik vraag mij alleen af wat voor een conclusies je er dan aan verbind? Het rapport adviseert kort samengevat dat je breder moet kijken dan enkel stikstof reductie om de natuur te verbeteren en de samenleving weer van het slot te krijgen, maar geeft ook aan dat stikstofreductie een groot onderdeel van de oplossing ervan is. Met daarnaast nog wat conclusies die ik nu even buiten beschouwing laat. Niet meer en niet minder..

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-22 17:12

Roodvos

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-22 17:21

Tiepfoudt schreef:

-----------------------

https://www.pbl.nl/sites/default/files/ ... 4020_1.pdf

En nog wat leesvoer voor de liefhebber:
pbl-2021-naar-een-uitweg-uit-de-stikstofcrisis

Ik persoonlijk Tiepfoudt vind het probleem zodanig ingewikkeld dat ik daar niet echt "een mening" over heb, laat staan een oplossing. Als ik ervan uitga dat de informatie die ik vanuit diverse kanalen krijg over de stikstofdepositie in NL correct is, dan is er wel een probleem in dit land.
Even afgezien van hoe e.e.a. tot stand is gekomen. Dit zijn de regels, voorschriften en afbakeningen die er nu liggen, en waar we het op dit moment mee moeten doen.

Ik heb eerlijk gezegd geen idee hoe "we" (als NL) dit moeten oplossen. En zijn er vele partijen verwijtbaar voor het 30-jaar wegkijken en om de hete aardappel heendraaien van het probleem. Maar dat neemt niet weg dat nu toch iemand die dampende aardappel, die inmiddels een immense omvang heeft bereikt, aan de vork moet gaan prikken. Geen makkelijke taak, van alle kanten niet.

In het rapport wat ik deel hierboven wordt de KDW omschreven als "KDW is bruikbare indicator maar geen directe maat voor verslechtering natuurkwaliteit".
Ik heb het rapport overigens niet helemaal gelezen (geen tijd voor) maar een snelle blik leert dat er geen eenvoudige oplossingen zijn (maar dat wisten we denk ik al wel).

OleJon

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-22 17:26

bigone schreef:
Olejon, inderdaad dat is de boer.
Die weet al sinds 1988 dat hij daar een keer weg moet .
Daar heeft hij vrede mee maar niet met het geboden bedrag en dat kan ik me goed voorstellen.

https://www.hetkontakt.nl/regio/krimpen ... orziening-

Dus ongehoord.nl was geen onbetrouwbare bron :D

Exitium

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-22 17:28

loriene schreef:
https://www.facebook.com/blckbxnews/pho ... 658564693/

Ondanks dat de actie`s verharden blijven veel burgers achter de boeren staan.
Ook de paardemensen komen maandag in actie.

Ik herhaal mezelf even:
Exitium schreef:
Zegt niet zoveel, dat soort polls kan heel eenvoudig beïnvloed worden. Wil je een goed resultaat, dan zal je een bureau als Ipsos, I&O, etc onderzoek moeten laten doen.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-22 17:30

OleJon schreef:
bigone schreef:
Daar heeft hij vrede mee maar niet met het geboden bedrag en dat kan ik me goed voorstellen.

Dus ongehoord.nl was geen onbetrouwbare bron :D

Nee want ze brengen het verhaal alsof het met het huidige te maken heeft terwijl het al vanaf 1988 speelt. Wanneer ze het hele verhaal hadden verteld was het een prima bron geweest .
Nu is het inspelen op de huidige emoties.

Sakura789

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-22 17:40

bigone schreef:

Och wat ontzettend zuur zeg dat ze er niet uitkwamen net voor de crisis. Ik hoop voor hem dat de regeling nog beter gaat worden dan toen. Ik snap dat hij het nu niet ziet zitten om wat anders te gaan doen, gelukkig is de mens veerkrachtig.

Mijn grootvader en mijn ooms zijn ook uitgekocht door de gemeente. Net voor de tijd nog als de boer in dit stuk. Mijn grootvader is dusdanig gecompenseerd dat hij nooit meer geldzorgen heeft gehad. Mijn ooms hadden dezelfde insteek als de boer uit het artikel. Zij hebben uiteindelijk andere banen gevonden en zijn best blij met hun leven nu. Minder stress, meer verdienen per uur en meer tijd voor gezin en sociale contacten. Ze tellen nog overal koeien, die oude gewoontes krijg je er niet meer uit denk ik. Ook op vakantie foto’s staan vaak koeien in het landschap. Ze wonen ook nog gewoon op het platteland.

Ik denk dat het de families uiteindelijk goed heeft gedaan, in de breedste zin van het woord. Maar goed, dan spreek ik over een uitkoop van 20 jaar geleden, na veel gerechtelijke procedures. Hopelijk komt er een ruime vergoeding, maar ik vrees voor de snelheid. Gezien de situatie in Groningen en de compensatie van het Toeslagenschandaal. Als men nu niet met oplossingen komt, dan raak je ook met elkaar in een impasse. Morgen ligt er nog geen oplossing klaar.

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-22 17:50

Citaat:

Het is off topic.

Ik hoop van ganser harte dat je dit verkeerd begrepen hebt.
Ten eerste heeft de politie geen glazen bol: 'je weet dat het uit de hand gaat lopen'.
(Natuurlijk ziet de politie wel 'buien hangen'.)
Ingrijpen is ook niet altijd een doel op zich. (Of dat terecht is, omdat de overtreder zwaar materiaal bij zich heeft is weer een volgende vraag...)

Wat jij hier beschrijft is namelijk onwettig.

(Het is op een kleinere schaal, maar denk nog even terug aan de IRT affaire. Politie mag een vinger aan de pols houden, graag zelfs - maar mag zich NIET bezig houden met uitlokken van strafbare feiten.)

Luitjes die als 'stille' aanwezig zijn, opletten,
onder andere wie begint, wie opruit en wie meeloopt
(voor mijn part heet het romeo) is op zich prima.

loriene

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-22 18:07

Janneke2 schreef:
Citaat:

Het is off topic.

Ik hoop van ganser harte dat je dit verkeerd begrepen hebt.
Ten eerste heeft de politie geen glazen bol: 'je weet dat het uit de hand gaat lopen'.
(Natuurlijk ziet de politie wel 'buien hangen'.)
Ingrijpen is ook niet altijd een doel op zich. (Of dat terecht is, omdat de overtreder zwaar materiaal bij zich heeft is weer een volgende vraag...)

Wat jij hier beschrijft is namelijk onwettig.

(Het is op een kleinere schaal, maar denk nog even terug aan de IRT affaire. Politie mag een vinger aan de pols houden, graag zelfs - maar mag zich NIET bezig houden met uitlokken van strafbare feiten.)

Luitjes die als 'stille' aanwezig zijn, opletten,
onder andere wie begint, wie opruit en wie meeloopt
(voor mijn part heet het romeo) is op zich prima.

Zal onwettig wezen maar bewijs staat op film.

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-22 18:15

?

Bewijs op film zetten,
dwz: de stille is aanwezig, let goed op en/of filmt -
DAT is nu juist de bedoeling.
Dat is volstrekt wettelijk.

(Maar niet wat hierboven werd gesuggereerd: romeo kijkt hoe hij zelf reacties kan uitlokken -
zodat de politie mag/moet ingrijpen.)

En ik zette dat vraagteken neer, omdat ik de indruk krijg, dat er volkomen over een wezenlijk onderscheid heen wordt gelezen.

Tiggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-22 19:12

Cer schreef:
En nog even dit, over de oorsprong van dit topic:
Zoals te lezen op de eerste pagina in de eerste post:
Citaat:
...als steun aan onze boeren ......Kortom; laten we trots zijn op onze boeren

en dus niet
Citaat:
Wel of niet steun aan de boeren is toch een discussie? Of moet het een walhalla topic worden...

Maar dit topic staat wel op Nieuws en Maatschappij en is dus bedoeld als discussietopic, wil je dat niet dan moet je het op LZP, de Kantine of weet ik veel waar zetten. Want een discussie waarin je maar 1 kant mag kiezen is natuurlijk geen discussie.

loriene

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-22 19:19

Janneke2 schreef:
?

Bewijs op film zetten,
dwz: de stille is aanwezig, let goed op en/of filmt -
DAT is nu juist de bedoeling.
Dat is volstrekt wettelijk.

(Maar niet wat hierboven werd gesuggereerd: romeo kijkt hoe hij zelf reacties kan uitlokken -
zodat de politie mag/moet ingrijpen.)

En ik zette dat vraagteken neer, omdat ik de indruk krijg, dat er volkomen over een wezenlijk onderscheid heen wordt gelezen.

Denk dat jij het niet snapt wat ik bedoel.
Omstanders filmen het gedrag van de romeo`s.