Algemeen politiek discussie topic nummer 3

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 16:23

Loretta schreef:
Burgers houden op eigen houtje een genscontrole en controleren auto's op de aanwezigheid van asielzoers.

https://www.rtvdrenthe.nl/nieuws/175323 ... n-verboden

Is toch eigenlijk te bizar voor woorden en lijkt toch gewoon op nepagentje spelen. Hoe erken je een echte controle want ik stop niet graag voor nepagenten.

Wat een vreemd bericht.. deden ze wel of niet iets strafbaars? Ik vind de tekst een beetje onduidelijk

"De mensen stonden op een parkeerplaats en dat mag.”
Hielden ze dan wel of niet mensen aan? De kop doet voorkomen alsof dat wel het geval was ? Maar je mag toch niet zomaar mensen staande houden?

Loretta

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 16:24

Cer schreef:
Loretta schreef:
Burgers houden op eigen houtje een genscontrole en controleren auto's op de aanwezigheid van asielzoers.

Is toch eigenlijk te bizar voor woorden en lijkt toch gewoon op nepagentje spelen. Hoe erken je een echte controle want ik stop niet graag voor nepagenten.

Wat een vreemd bericht.. deden ze wel of niet iets strafbaars? Ik vind de tekst een beetje onduidelijk

Hielden ze dan wel of niet mensen aan? De kop doet voorkomen alsof dat wel het geval was ? Maar je mag toch niet zomaar mensen staande houden?

Ze hielden auto's staande en gingen die controleren.
Toen ze een Duits politiebusje aan hielden werden ze weggestuurd en gingen op Nederlands grondgebied verder.

En als ik die ene foto bekijk dan ziet het er behoorlijk echt uit "Als dat tenminste de desbetreffende controle is"
Ik kan me voorstellen dat sommige mensen in de veronderstelling waren door de ofificiele autoriteiten gecontroleerd te zijn. Zeker in jet donker lijkt het al snel echt.
Laatst bijgewerkt door Loretta op Gisteren, 16:27, in het totaal 2 keer bewerkt

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 16:26

Cer schreef:
Loretta schreef:

Is toch best duidelijk beschreven?
Dat deden ze wel, tot ze de Duitse politie staande hielden ( :')) die heeft ze een waarschuwing gegeven en moesten ze het Duitse grondgebied verlaten. Toen gingen ze blijkbaar op een parkeerplaats staan en heeft de nederlandse politie niet gezien of ze vanuit daar nog meer auto’s staande hebben gehouden.
Laatst bijgewerkt door verootjoo op Gisteren, 16:28, in het totaal 1 keer bewerkt

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 16:27

Waarom zegt de Nederlandse politie dan dat ze niks strafbaars deden?

Ohh wacht, ze deden het nog niet in Nederland?

Nou ja zo duidelijk vond ik dat er niet staan :D
Ik dacht al “het moet niet gekker worden”, de politie heeft al niet veel te vertellen (vind ik) dit helpt dan echt niet
Laatst bijgewerkt door Cer op Gisteren, 16:29, in het totaal 1 keer bewerkt

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 16:29

Omdat ze dat niet deden toen de politie kwam controleren na een melding.

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 16:29

verootjoo schreef:

Dat is ook wel laf dan :')

Loretta

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 16:31

Dit staat in het artikel

Citaat:
De groep verplaatste zich daarna naar een terrein aan de Nederlandse kant van de grens. Het is onbekend hoeveel voertuigen er daar vervolgens zijn aangehouden. Volgens de anonieme bron werkten de mensen die werden aangehouden, mee aan de controle. De Nederlandse politie zou na ongeveer een uur met twee auto's poolshoogte hebben genomen, zonder in te grijpen.

Lijkt er meer op dat de Nederlandse politie gewoon zeer traag reageerde. Er staat wel dat er auto's zijn aamgehouden maar dat niet bekend was hoeveel. En dat mensen meewerkten.

Dan was de politie in Nederland gewoon te traag met ingrijpen.

En misschien waren ze al gestopt met hun acties toen de politie eenmaal ter plaatse was waardoor er geen sprake meer was van een heterdaadje.
Laatst bijgewerkt door Loretta op Gisteren, 16:34, in het totaal 1 keer bewerkt

mce

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 16:34

Laatst bijgewerkt door mce op Gisteren, 16:35, in het totaal 1 keer bewerkt

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 16:34

Cer schreef:
verootjoo schreef:

Dat is ook wel laf dan :')

Ja, of ze stopten er gauw mee, of de politie was te laat en ze waren al klaar.

Loretta

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 16:40

Loretta

Re: Algemeen politiek discussie topic nummer 3

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 16:44

Veronica2

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 16:47

Wow, hier krijg je toch hele lelijke gedachten van? En waarom in vredesnaam zijn ze zo tegen de komst van vluchtelingen gekant? What the heck is er mis met deze mensen dat ze zo doen? Uiteraard moedigt Wilders dit aan, die leeft hiervan.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 16:53

Ja jongens, Geert moet weer zieltjes winnen.

Loretta

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 16:55

Veronica2 schreef:
Wow, hier krijg je toch hele lelijke gedachten van? En waarom in vredesnaam zijn ze zo tegen de komst van vluchtelingen gekant? What the heck is er mis met deze mensen dat ze zo doen? Uiteraard moedigt Wilders dit aan, die leeft hiervan.

En een rondgang op Facebook laat zien dat er heel veel mensen zijn die dit helemaal geweldig vinden.
Dit kon weleens de opmaat worden naar meer van dot soort ellende zoals knokploegen.

Benzz

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 16:56

Het word met de dag gekker...........

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 17:00

Loretta schreef:
En een rondgang op Facebook laat zien dat er heel veel mensen zijn die dit helemaal geweldig vinden.
Dit kon weleens de opmaat worden naar meer van dot soort ellende zoals knokploegen.

Echt klassiek nazi-fascisme. Niet zo gek ver meer van de bereidheid tot een kristalnacht.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 17:05

In de usa zijn nu heel veel spijtoptanten , familieleden gedeporteerd, werk kwijt, boeren die helemaal failliet zijn.
Is wel een beetje FAFO.
Wel beetje medelijden met deze mensen en het valt ook op dat er vooral mensen in blauwe staten worden opgepakt.

Loretta

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 17:09

Loretta

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 17:12

BigOne schreef:
In de usa zijn nu heel veel spijtoptanten , familieleden gedeporteerd, werk kwijt, boeren die helemaal failliet zijn.
Is wel een beetje FAFO.
Wel beetje medelijden met deze mensen en het valt ook op dat er vooral mensen in blauwe staten worden opgepakt.

Ik heb wel filmpjes gezien van deze spijtoptanten met de grootste krokodillentranen.
Maar ze janken niet op het moment dat het anderen treft. Nee dan juichen ze. Maar als ze zelf aan de beurt zijn dan is het huilie huilie.

Ik zeg al. Ik heb oprecht medelijden met 48 procent van de Amerikanen. Die andere 52 procent verdienen het. Maar sleuren helaas de rest mee in de ondergang

Loretta

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 17:25

De oproerkraaier op Facebook die dit organiseert heet "Jan Huzen"

Hij wil dit vanavond weer doen. Omdanks dat hij de politie al aan de deur heeft gehad die hem op andere gedachten heeft proberen te brengen zegt hij vanavond gewoon weer heen te gaan en veel mensen zeggen met hem mee te willen gaan.

juval

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 17:29

misschien zouden al deze mensen die tijd hebben om politietje te spelen dit voor hun beroep gaan doen en zich melden bij de opleiding politie of marechaussee.. dat lijkt me nuttiger

Benzz

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 17:30

Loretta schreef:

Hij wil dit vanavond weer doen. Omdanks dat hij de politie al aan de deur heeft gehad die hem op andere gedachten heeft proberen te brengen zegt hij vanavond gewoon weer heen te gaan en veel mensen zeggen met hem mee te willen gaan.

Wilders heeft getwitterd dat hij ook mee wil doen..........

Raineri

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 17:35

Benzz schreef:
Loretta schreef:

Wilders heeft getwitterd dat hij ook mee wil doen..........

Natuurlijk doet hij dat. Hij heeft er alleen maar baat bij de uitvoerende macht en rechtsstaat alleen maar verder onderuit te trappen. Degene die hierop stemmen zien niet dat dit echt een glijdende schaal is waarbij ze steeds meer van hun eigen rechten zullen opgeven. De kiezer in het algemeen weet niet eens hoe de democratie in elkaar steekt.
Met ratio ga je de kiezer niet overtuigen. De media moet eens kappen met dit soort artiesten een podia te geven.

Veronica2

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 17:35

Loretta schreef:
Veronica2 schreef:

Geen woorden voor hoor, echt zo wrang als je denkt wat er allemaal heeft moeten gebeuren om in vrijheid te kunnen leven en dan blijkt dat veel mensen dit dus niet willen.

Tja, de VS, wat moeten we daar nou nog van denken? Sommige staten zouden zich af moeten scheiden en samen verder moeten gaan. Canada staat er misschien ook wel voor open. California kan zichzelf makkelijk bedruipen als zelfstandige staat en Washington ook, die nemen Oregon zo onder hun hoede.

Benzz

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 17:39

Hoe groot is de kans eigenlijk dat de 37 pvv zetels in de 2de kamer de wet mbt asiel en migratie gaat traineren?