Algemeen politiek discussie topic nummer 2

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-24 15:55

Avalanche schreef:
@ Pien: Mij wel.
Kindje wordt vaak gebruikt door anti-abortus activisten, als emotionele manipulatie. Terminologie is onderdeel van propaganda. Door het over een kindje en een baby te hebben, wordt er een emotionele reactie getriggerd en zien mensen niet dit:

https://www.researchgate.net/profile/Ge ... ing-to.png

Eerste plaatje in link, want bloederig.

Maar dit:
[ Afbeelding ]

En dat is nogal een verschil in emotionele reactie.

Als de persoon die zwanger is het zelf een kindje noemt, prima. Maar kindje in een abortus debat is een misleidende term imo. En belangrijk onderdeel van een discussie is eerlijk blijven.

Een jonge vrouw die abortus ooit pleegde lag huilend in mijn armen vanwege, ik citeer:"mijn baby die ik niet gehouden heb vanwege druk moeder".

Ik begrijp wel je punt Ava. Abortus is een groot goed imo en iedereen kijkt er verschillend naar en benoemt het ook verschillend vanuit eigen referentiekader.
Die vrijheid van meningsuiting zou ik toch wel willen toestaan zelfs als het om de anti abortus beweging gaat waar ik niets mee heb.

Avalanche

Re: Algemeen politiek discussie topic nummer 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-24 16:02

Maar valt emotionele manipulatie onder recht van vrijheid van meningsuiting?

Punt is dat het hier gaat over mensenrechten. Hoort emotionele manipulatie in dat debat thuis?

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-24 16:04

Avalanche schreef:
Kindje wordt vaak gebruikt door anti-abortus activisten, als emotionele manipulatie. Terminologie is onderdeel van propaganda. Door het over een kindje en een baby te hebben, wordt er een emotionele reactie getriggerd en zien mensen niet dit:

Maar dit:
[ Afbeelding ]

Als de persoon die zwanger is het zelf een kindje noemt, prima. Maar kindje in een abortus debat is een misleidende term imo. En belangrijk onderdeel van een discussie is eerlijk blijven.

Daar ben ik het volledig mee eens.

journee

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-24 16:07

mysa schreef:
Plasterk is nou niet bepaald het toppunt van integriteit:

https://archive.is/ktuW8

Als ik het stuk goed begrijp heeft Plasterk wel degelijk aan Koster gevraagd of hij meeging in de octrooi aanvraag. Echter was Koster zoals hij zelf blijft benadrukken, niet in geld geïnteresseerd.
Nadat Plasterk een patent heeft gekregen en deze heeft verkocht, voelt Koster zich opeens gepasseerd.
Dus of iemand dan daadwerkelijk iets te verwijten valt...?

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-24 16:10

Als een "echte" PvdA-er zou je geen MP of minister moeten willen worden onder zo'n (extreem)rechts kabinet.
Iets met principes.

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-24 16:36

Electra63 schreef:
Als een "echte" PvdA-er zou je geen MP of minister moeten willen worden onder zo'n (extreem)rechts kabinet.
Iets met principes.

Of juist wel. Is maar hoe je het bekijkt. Een min president staat boven alle partijen en is de min. President voor alle Nederlanders.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-24 16:46

En kijk eens naar Bosma. Deze man is een PVV'er en doet het toch ook goed?

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-24 16:51

Ze zijn er uit en er is een onderhandelings akkoord en nu naar de fracties om het plan voor te leggen. Ze hebben een meerderheid van 88 zetels . e zijn bereid om een extra parlementaire regering te vormen (Omtzigt).
Bron TV nieuws live NOS nu

Loretta

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-24 17:00

Ben benieuwd wat ze precies bedacht hebben.
Ik vrees een zeer neo liberaal akkoord.

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-24 17:05

Loretta schreef:
Ben benieuwd wat ze precies bedacht hebben.
Ik vrees een zeer neo liberaal akkoord.

Het zou raar zijn als het een links akkoord zou zijn. Ik verwacht emigratie groot punt, en zelfde als jij. En ook conservatief akkoord. We gaan het zien.
Ik vind het knap dat het gelukt is, had ik niet verwacht eerlijk gezegd.
Chapeau en goed gedaan.

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-24 17:05

purny schreef:
En kijk eens naar Bosma. Deze man is een PVV'er en doet het toch ook goed?

Hij is een goed kamervoorzitter, maar neemt niet weg, dat hij bizarre uitspraken heeft gedaan en wat mij betreft, daarom, niet eens kamervoorzitter had mogen worden.

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-24 17:08

Het lastige voor ons linkse mensen is om te accepteren dat nu eenmaal de PVV de grootste is geworden. Dus Bosma is terecht de voorzitter en hij doet het heel goed en staat boven alle partijen.
En ja, ik heb niets met de PVV maar zo werkt nu eenmaal democratie.

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-24 17:10

pien_2010 schreef:
Electra63 schreef:
Iets met principes.

Of juist wel. Is maar hoe je het bekijkt. Een min president staat boven alle partijen en is de min. President voor alle Nederlanders.

Als stemmer of lid van de PvdA of D66 zou ik dit niet kunnen waarderen.
Samenwerken met GW is (wat mij betreft) not done.
Ik stem op deze partijen i.v.m. bepaalde principes; discrimineren en groepen uitsluiten, kan wat mij betreft niet. Zeker niet, hoe GW zich heeft uitgelaten over politici uit deze partijen.
Hij heeft een grote rol gespeeld in de haat naar Kaag, Klaver en nu Timmermans.
Dit gaat veel verder, dan andere politieke uitgangspunten en waarden.

Raineri

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-24 17:18

pien_2010 schreef:
Het lastige voor ons linkse mensen is om te accepteren dat nu eenmaal de PVV de grootste is geworden. Dus Bosma is terecht de voorzitter en hij doet het heel goed en staat boven alle partijen.
En ja, ik heb niets met de PVV maar zo werkt nu eenmaal democratie.

Dit vind ik dus een misvatting. Ik was altijd progressief liberaal, maar heb niets met dit hele nieuwe kabinet. Nu ben ik enerzijds uit protest gematigd links en anderzijds omdat er geen progressief liberale partij is. De hele polarisatie dwingt ons onbewust in links en rechts te denken maar ook op rechts zijn er veel smaken.

juval

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-24 17:27

maar het nieuwe kabinet is toch nog niet bekend? ik bedoel dan wie op welke ministerpost terecht komt. Ik zie dat liever als individuen dan als partijen. Dat is toch ook de bedoeling van het 'zakenkabinet'.

Ik wacht rustig af wat er gaat komen.

Loretta

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-24 17:32

Electra63 schreef:
Ik stem op deze partijen i.v.m. bepaalde principes; discrimineren en groepen uitsluiten, kan wat mij betreft niet. Zeker niet, hoe GW zich heeft uitgelaten over politici uit deze partijen.

Plasterk is de laatste jaren behoorlijk naar rechts opgeschoven. Of je hem nu nog een PVDAer kunt noemen vraag ik me af.

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-24 17:36

Avalanche schreef:
Ik had ook niet verwacht dat jij het punt zou begrijpen :+

Ik begrijp ook niet waarom je dat eerste plaatje niet verschrikkelijk vindt. Ik vind het echt verschrikkelijk.
Juist omdat plaatje 1 dus plaatje 2 wordt. Het is en blijft een kindje.

Raineri

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-24 17:39

Avalanche schreef:

Maar dit:
[ Afbeelding ]

Heel eerlijk. Na mijn abortus heb ik gevraagd of ik de foetus mocht zien. Was gewoon klein roze garnaaltje (8 weken) en helemaal niet zo dramatisch als die foto

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-24 17:41

Die plaatjes kijk ik echt niet. Zo naar.

Er is een leuk programma op TV een quiz tussen mensen groep Rechts stemmers en Links stemmers die allerlei vragen moeten beantwoorden en met veel grappen. Nostalgie nl dat rechts en links gewoon met elkaar kan lachen. Mijn man en ik vonden het zo leuk
Ik heb toen besloten om niet meer mee te doen met polariseren zelfs niet als het om de PVV gaat. Is niemand mee gediend. En geloof me het is echt niet mijn gedachte goed.
Maar ze krijgen alle kans en ik hoop dat de PVV zich gaat gedragen zoals de voorzitter van de Tweede Kamer. Zou een verademing zijn.
Laatst bijgewerkt door pien_2010 op 15-05-24 17:46, in het totaal 2 keer bewerkt

Raineri

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-24 17:44

Denken dat de PVV zich opeens netjes gaat gedragen in de tweede kamer is net zoals denken dat de nieuwste iPhone anders gaat zijn dan haar voorganger: gaat niet gebeuren.

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-24 17:46

Hopen is wat anders als denken Raineri

Raineri

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-24 17:48

Klopt, maar als ik het anders neerzet drukt het direct de stemming omdat ik het nogal lomp verwoord.

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-24 17:50

Je bent een topper hahahahaha.....Ik vind het jammer dat de PVV era uit het topic verdwenen zijn. e zullen toch echt wel blij zijn. Mochten jullie nog lezen proficiat met dit resultaat dat toch echt niet vanzelfsprekend was .
Hopelijk gaan de fracties akkoord.

Benzz

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-24 17:51

Loretta schreef:
Electra63 schreef:

Plasterk is de laatste jaren behoorlijk naar rechts opgeschoven. Of je hem nu nog een PVDAer kunt noemen vraag ik me af.

Klopt, Pvda heeft hem al enige tijd geleden geprobeerd te royeren, maar dat is niet gelukt. Als hij MP wordt lukt dat wel.

Benzz

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-24 17:52

pien_2010 schreef:
Die plaatjes kijk ik echt niet. Zo naar.

Er is een leuk programma op TV een quiz tussen mensen groep Rechts stemmers en Links stemmers die allerlei vragen moeten beantwoorden en met veel grappen. Nostalgie nl dat rechts en links gewoon met elkaar kan lachen. Mijn man en ik vonden het zo leuk
Ik heb toen besloten om niet meer mee te doen met polariseren zelfs niet als het om de PVV gaat. Is niemand mee gediend. En geloof me het is echt niet mijn gedachte goed.
Maar ze krijgen alle kans en ik hoop dat de PVV zich gaat gedragen zoals de voorzitter van de Tweede Kamer. Zou een verademing zijn.

Dat programma heet Kiespijn en is op zondagavond. Vond het ook hilarisch.