Oekraïne

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-22 09:04

mysa schreef:
Ik heb de missing link tussen de oorlog in Oekraïne en Zaventem. ;)
Ik was op Zaventem op een van de eerste dagen dat het weer open was, na de aanslag. En ik dacht: nu weet ik ongeveer hoe een land onder oorlogsdreiging eruit ziet. Er patrouilleren militairen tussen het publiek met hun vinger aan de trekker, het publiek moest tussen lijntjes staan en in het midden reden tankachtige voertuigen voortdurend langs ons heen. Heel eng.
Ik was daar om mijn Russische hond op te halen en heb nog regelmatig contact met de bemiddelaars/begeleiders, die hun best doen me te overtuigen van de grootheid van Poetin en de verdorvenheid van de 'Oekraïnse fascisten'.

Haha, ja, ik gooide het er ook zomaar tussen. Sorry :')

Die militairen overal was eerst heel vreemd. Na een paar dagen wen je eraan en is het heel geruststellend. Toen alles weer een beetje in z'n plooi viel, waren er steeds minder militairen ter plaatse en ook daar moest je dan weer aan wennen want een soort van bescherming viel weg.

Een russische hond ? Dat hoor je nog niet te vaak dat er vanuit daar geadopteerd wordt.
Ben nu wel benieuwd naar een foto van het beestje :o

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-22 09:10

Een van de laatste beelden van de Moskva (op twitter). Hier is ook te zien dat het schip slagzij maakt.
Er is niet te zien dat het schip versleept zou zijn of worden.

Afbeelding

pien_2010

Re: Oekraïne

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-22 09:15

Het is een belangrijke iets dat de Moskva weg is heb ik begrepen daar het schip een belangrijkerol had. De Russen zullen dit zeker missen zo werd uitgelegd bij Nieuwsuur.
Erg treurig als zoveel opvarende daarbij omgekomen zijn !

Pareltjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-22 09:18

Nou precies! Ik ging er van uit dat er zo goed als geen slachtoffers waren. Mogen dan Russen zijn maar 500 man naar de zeebodem laten gaan is toch een dingetje. Vreemd dat Rusland kennelijk niet goed voorbereid was op een noodsituatie aan hun belangrijkse ship....Vreemd weer.

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-22 09:19

Babootje schreef:
Een van de laatste beelden van de Moskva (op twitter). Hier is ook te zien dat het schip slagzij maakt.
Er is niet te zien dat het schip versleept zou zijn of worden.

[ [url=m/eU67iA.png]Afbeelding[/url] ]

Ja precies. Dat ziet er niet uit alsof daar nog veel mee gesleept zou worden. Best flink aan gort die hele boot.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-22 09:21

Ik las juist dat het schip zelf niet zo belangrijk is, het is meer een klap omdat het het vlaggenschip was wat het pijnlijk maakt. Haar rol was luchtverdediging en andere schepen nemen dat makkelijk over van deze 40-jarige dame.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-22 09:22

Pareltjes schreef:
Nou precies! Ik ging er van uit dat er zo goed als geen slachtoffers waren. Mogen dan Russen zijn maar 500 man naar de zeebodem laten gaan is toch een dingetje. Vreemd dat Rusland kennelijk niet goed voorbereid was op een noodsituatie aan hun belangrijkse ship....Vreemd weer.

Wel de makkelijkste bezuiniging, reddingsboten en zwemvesten.

Pareltjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-22 09:26

Idd...het schip zelf zal niet zozeer gemist worden. Wel zou het dienen als “ hoofdkwartier” op zee en is er nog het mysterie van wel of niet 2 kernwapens aan boord. Het verlies is meer een oppepper voor Oekraine dan een verlies voor de Russen ( behalve gezichtsverlies ) Inmiddels heb ik begrepen dat er als wraak een amfibische landing wordt voorbereid richting Odessa. Ben benieuwd wat hier allemaal van waar is.

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-22 09:27

Sizzle schreef:
Wel sneu eigenlijk dat regeringsleiders nog steeds menen dat je niet zichtbaar bent als je je handen voor je ogen doet.
Iedereen is in Oekraine, maar niemand is er 8)7

Precies dit. En ik heb het idee Biden steeds een beetje olie op het vuur gooit met zn grootspraak! Lekker makkelijk zo ver er vandaan. Vind die man seniel. Ze zijn Putin aan het sarren en de ,,gewone,, man is daar de dupe van

irmaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-22 09:41

enzino schreef:
_San87_ schreef:
Even voor de duidelijkheid. Jij zegt dat deze oorlog is ontstaan door wapenlobby?

Nee, dat zeg ik niet; het ging over "reden en misschien wel oorzaak". Ik denk niet dat ze het veroorzaakt hebben maar denk wel degelijk dat de wapenlobby een wezenlijke bijdrage heeft aan het aantal gewapende conflicten wereldwijd waar de USA een aandeel in heeft.

Is een beetje flauwekul enzino en daar kom je achter als je even de moeite neemt om de recente geschiedenis van Ukraïne te bestuderen.

Tenzij je natuurlijk net zo bent als Putin, zoals ik zojuist las in een tweet van de hier eerder genoemde Hidde Bouwmeester:
Citaat:
Exact wat ik eerder vanmiddag schreef: Poetin gelooft daadwerkelijk zijn eigen propaganda en heeft daadwerkelijk het idee dat demonstraties in Rusland door de CIA worden georganiseerd, omdat Poetin zoiets andersom ook zou doen.

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-22 09:49

enzino schreef:
Ik las juist dat het schip zelf niet zo belangrijk is, het is meer een klap omdat het het vlaggenschip was wat het pijnlijk maakt. Haar rol was luchtverdediging en andere schepen nemen dat makkelijk over van deze 40-jarige dame.

Er zijn met de Moskva ook wat hoge officieren gesneuveld die al of niet op het schip waren. Dat is ook niet onbelangrijk.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-22 09:51

irmaz schreef:
Is een beetje flauwekul enzino en daar kom je achter als je even de moeite neemt om de recente geschiedenis van Ukraïne te bestuderen.

Beetje onzin wat je zegt, maar daar kom je wel achter als je wat verder leest in de geschiedenis.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-22 10:12

De moskwa was de spil in de communicatie van de Russische vloot, van dat schip uit werden de orders gegeven. Dus zeker is dit een ferme aderlating. Anders had Putin de hoogste leidinggevende bij de marine er ook niet uitgeschopt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-22 10:20

Het was de spil in de communicatie omdat het het vlaggenschip was. Dat heeft inhoudelijk niet zoveel met het schip te maken.

Pareltjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-22 10:28

Popstra schreef:
En ik heb het idee Biden steeds een beetje olie op het vuur gooit met zn grootspraak! Lekker makkelijk zo ver er vandaan. Vind die man seniel. Ze zijn Putin aan het sarren en de ,,gewone,, man is daar de dupe van

Hahahahah!!! Oh god toch wat een onnozelheid...

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-22 10:35

Ik zeg wat ik zie heel die oorlog al.
Er word flink misbruik van gemaakt. Maar goed, ik ben ook maar een onnozelaar....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-22 10:39

Je moet ook niet zelf kijken, je moet gewoon herhalen wat ze je op het 8 uur journaal vertellen en in de talkshows erna.

nikkel

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-22 10:42

Enzino, ik heb feitelijk maar 1 vraag aan jou en niet met een weder vraag komen zoals bij jou gebruikelijk. wie of wat is er ongevraagd een zelfstandig democratisch land ( Oekraine) binnen gevallen.?

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-22 10:52

Volgens sommigen zijn we dus gehersenspoeld door msm, we volgen blijkbaar alleen msm .
Dat word ons dan even verteld door figuren die ook bij Corona om het hardste schreeuwden : Doe zelf onderzoek en vervolgens met allerlei onzin op de proppen kwamen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-22 10:54

En hetzelfde bij WMD's in Irak: vooral niet kritisch zijn. Nu zijn we een miljoen doden verder en waren er nooit wmd's.

Pareltjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-22 10:57

enzino schreef:
Je moet ook niet zelf kijken, je moet gewoon herhalen wat ze je op het 8 uur journaal vertellen en in de talkshows erna.

Ik ga er van uit gezien je reactie op Popstra dat je het daarmee eens bent?

Wat is het verschil tussen je wijsheid uit geschiedenisboekjes halen of kijken naar 8 uur journaal ( onafhankelijke journalistiek ) of actuele talkshows? Waar zeer regelmatig zaken in historisch perspectief wordt gezet én er zeer regelmatig duiding wordt verstrekt door oud top NL legerfunktionarissen en zelfs voormalig secretaris generaal van de NAVO ?

Trek je die ook al in twijfel?

Ailill

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-22 10:59

Sizzle schreef:
Ondanks dat hier alle blaam bij Rusland ligt, valt ook niet te ontkennen dat er ook een boel mensen (o.a. In de US) financieel zeer goed profiteren van de oorlog.
Het is naief om te doen of dat niet zo is.
Eens, ik ben tot de zelfde conclusie gekomen. De een zijn dood is de ander zijn brood.

Pareltjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-22 11:00

enzino schreef:
En hetzelfde bij WMD's in Irak: vooral niet kritisch zijn. Nu zijn we een miljoen doden verder en waren er nooit wmd's.

Pffff.....lees dit topic eens en zie hoe kritisch sommige zijn. Maar jij bent het niet met deze kritiek eens en ziet slechts wat jij wilt zien. Je blijft hengelen uit de zelfde vijver maar weigert eens een vijver verder te zien.

De pot verwijt de ketel of zoiets...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-22 11:01

Pareltjes schreef:
Wat is het verschil tussen je wijsheid uit geschiedenisboekjes halen of kijken naar 8 uur journaal ( onafhankelijke journalistiek ) of actuele talkshows?

Een geschiedenisboek schrijven ze pas achteraf als er meer informatie beschikbaar is en de context duidelijker is, het 8 uur journaal gaat over actualiteiten.

Dat was een makkelijke vraag.

nikkel

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-22 11:02

Enzino, bedankt voor het NIET beantwoorden van mijn vraag, door het op een boeg te gooien. Petje af ....