Wie denkt net als ik dat Trump niet wordt herkozen

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

BigOne

Re: Wie denkt net als ik dat Trump niet wordt herkozen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-22 23:13

Pmarena , goede uitleg, maar zoals je merkt, ze zijn niet alleen in Amerika soms ziende blind.

Cowboy55

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-22 23:20

BigOne schreef:
Pmarena , goede uitleg, maar zoals je merkt, ze zijn niet alleen in Amerika soms ziende blind.

Daarnaast: don’t feed the troll.

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-22 23:26

Dino, ooit eens gedacht dat jouw kanalen nog wel eens fabeltjes zouden kunnen verspreiden?

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-22 23:28

Cowboy55 schreef:
BigOne schreef:

Daarnaast: don’t feed the troll.

Nah, DP is absoluut geen slecht mens ofzo. Ze heeft zeker het hart op de goede plaats en is bovendien de TS, dus..... :)

Ze zou alleen eens even een maand of 3 niet alléén maar die vreselijk 1-zijdige wappie verhalen te zien moeten krijgen... dat er ook een beetje twijfel over DIE kant van de media mag ontstaan en niet alleen voor de mainstream kant. Dat zou wel zo eerlijk (en verstandig) zijn.

Want ja in de mainstream media daar gaat zat fout, maar in Wappie land ligt niet de oplossing, daar is het nog veel erger :(:)
In ieder geval waar het Trump betreft.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-22 09:46

Wat ik me trouwens zat te bedenken....er lagen dus allerlei staatgeheime / topgeheime documenten bij Trump, dat weten we. Wat er in staat dat weten we niet. En gaan we ook niet te weten komen ook als het goed is want het zal immers niet voor niets Classified zijn.

Nu gaat de BS van Trump nog over dat hij alle recht zou hebben om die documenten thuis te hebben liggen.

Maar ik denk dat je er op kan wachten dat Trumpworld er een vieze draai aan gaat geven...ze zeggen natuurlijk altijd graag dat ze bergen bewijs hebben voor bepaalde zaken die ze hun Trumpets willen laten geloven. En vervolgens geven ze dat bewijs nooit vrij / beweren dat ze dat niet kunnen laten zien vanwege....

Nou dan kun je er volgens mij dus op wachten dat ze nu gaan lopen beweren dat er in die documenten dermate gevoelige dingen zouden staan waarmee ze de hele kliek ten gronde zouden kunnen richten, nog erger dan Pizzagate zeg maar := En dat "de regering" daarom die documenten kostte wat kost terug wilde hebben.

Gevolg: de hele goedgelovige meute Trumpets komt nòg meer in opstand (Trump kan immers beweren wat hij wil dat er in stond, en weet vast genoeg dingen te verzinnen waar het volkje razend van wordt) en de roep om een burgeroorlog wordt nog groter.

En wat kunnen de goedwillende bestuurders van het land / Law & Order er tegen doen om de Trumpets te laten inzien dat het BS is...? He-le-maal niks, want de informatie vrijgeven is geen optie. En mochten ze toch de informatie vrij kunnen geven door zaken aan te passen waardoor de info geen waarde meer heeft (omdat die door hun aanpassingen verouderd en niet correct meer is) en ze geven complete openheid van zaken....dan nog hoeft Trumpworld maar te zeggen dat het niet de originele documenten zijn en de Trumpet base slikt het allemaal voor zoete koek.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-22 10:13

Je gedachtes gaan sneller dan de werkelijkheid. Misschien even afwachten tot (of?) er een daadwerkelijke aanklacht komt met wat meer details ipv alles zelf invullen en daar op doorspeculeren?

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-22 10:31

Het zou mij verbazen als het niet zo gaat, want dit is gewoon hoe Trump keer op keer weer werkt.

Dat er onderzoeken naar hem lopen komt niet omdat hij stoute dingetjes doet: nee hij is een onschuldig slachtoffer. En stuurt er weer wat mailtjes uit naar zijn Trumpets met het dwingende verzoek om snel geld over te maken om dit vreselijke onrecht aan te pakken!

Dat ze dingen niet vrij willen geven is niet omdat daarmee een lopend onderzoek / personen / staatsgeheimen in gevaar komen: nee het is omdat ze iets te verbergen hebben. Hij verdraaid zonder verblikken of verblozen alles naar zijn hand.

Kwam nu net (na mijn vorige reactie) trouwens nog een enorm herkenbaar stukje tegen, blijkbaar geschreven nog voor die engerd president werd in 2016. Echt precies een klassieke omschrijving van hoe we Trump hebben kunnen leren kennen de afgelopen jaren, die schrijver wist hem toen al goed te doorgronden.... : https://www.uu.nl/organisatie/faculteit ... het-boekje

Als je hem eenmaal door hebt is hij gewoon enorm doorzichtig :=

mylittlejoy

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-22 10:45

Het zou me allemaal niets verbazen; zijn volgers slikken het toch als zoete koek. Nu al heeft hij verschillende excuses gebruikt die elkaar tegenspreken:

- de documenten zijn geplaatst door de FBI;
- hij had de gevonden documenten gedeclassified voordat hij ze meenam.

Toch knap dat hij zo vooruitdenkend is dat hij wist welke documenten de FBI zou planten om deze van tevoren te declassifien.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-22 11:30

Alleen al het feit dat hij zegt dat ze er geplaatst zijn en daarna dat hij ze terug wil.
En er lopen nog 12 rechtszaken tegen Trump dus door zullen we het komende jaar ook wel meer over horen.

Dinopino

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-08-22 14:09

Pmarena wat is wappieland? Ik heb een beeld van allemaal vrouwen in de overgang, die met een waaier wapperen.:-)

Blind ben ik niet voor de mooie zaken. Werken aan een mooie toekomst. Zoals ik al eens eerder schreef ben ik bezig met een ander soort onderwijs hier in Duitsland.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-22 14:19

Anders soort onderwijs? Vertel!

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-22 17:22

Ik heb nergens "wappieland" gezegd...?

Dinopino

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-08-22 18:38

Een paar posts terug waar je op iemand reageert.
Want ja in de mainstream media daar gaat zat fout, maar in Wappie land ligt niet de oplossing, daar is het nog veel erger :(:)
In ieder geval waar het Trump betreft.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-22 08:06

Ah, zo :)

Ik bedoel die social media en Fox / OAN / Newsmax en dergelijke kanalen die kostte wat kost alleen maar positief zijn over Trump, en negatief over Biden. Dat is niet betrouwbaar als je nooit naar de verhalen van de andere kant luistert, en niet de mogelijkheid open houdt dat de waarheid wel eens ergens in het midden of zelfs soms eens aan de andere kant kan liggen.

Er vanuit gaan dat je favoriete kanalen de absolute waarheid vertellen.....daarmee geef je ze de absolute macht over je. En wanneer jouw kanalen er alles aan doen om je te ontmoedigen om bvb. de hearings zèlf te kijken.... dan zou er een alarmlampje moeten gaan branden dat je gemanipuleerd wordt want WAAROM willen ze niet dat je kijkt...? :)*

Als je enige interesse hebt in "de waarheid" over iets, je zelf een mening wilt vormen over iets, dan laat je je niet door een ander vertellen wat het is, waar het over gaat. Dan laat je je niet door Fox vertellen wat er daar gebeurt. Niet door CNN. Niet door wie dan ook. Maar dan kijk je gewoon ZELF.

En als je er niet zelf naar kijkt, dan kan je je er ook geen eerlijke mening over vormen.
Want ze kunnen je wel alles wijs maken en je alleen dat vertellen wat ze WILLEN dat je denkt :)*

Dinopino

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-08-22 08:34

Oh, maar in de kanalen waar ik in kijk, wordt juist specifiek niet gezegd, dat het de waarheid is. Onderzoek zelf, denk zelf. En er worden constant juist kritische vragen gesteld bij de meeste. En er wordt veel research gedaan. Het is ontzettend interessant om de filmen en de geschiedenis over vele dingen zo te zien.

De andere kant van jullie krijg ik genoeg mee. Hier liepen ze eergisteren weer meer met maskers rond, dus zal er wel in de media geweest zijn iets over het stijgen van getallen.

Wanneer ik met mensen spreek is het bij doodeng hoe eensgezind ze dezelfde teksten ophoesten. Rusland had nooit een oorlog mogen beginnen. Maakt niet uit wie. En zo hoor je heel veel echo's in gesprekken.

En jullie zijn zo gebrainwasht, dat wanneer iemand ook maar een bewijs van een satans sekte kan aantonen, jullie dat niet willen geloven en dat het onzin is.
Wie kent hier Trump persoonlijk. Niemand, maar wat jullie over hem weten is genoeg om een hele duidelijke mening te hebben. Dat is dus raar. Kan je wel Pmarena een filmpje laten zien, waarin een amerikaanse vrouw verteld hoe bang ze is dat Trump aan de macht komt.

Het woord Wappie is hier ook in Nederland geïntroduceerd en wordt gebruikt alsof het iets vanzelfsprekend is. Net zo als het woord "complotdenker" de oplossing voor alle dingen is, die iemand niet wil of kan bedenken.
Denk zelf en rechercheer zelf. Sinds wanneer zijn de Telegraaf en Twitter een betrouwbare bron.

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-22 08:40

wacht even....jij kent Trump persoonlijk?
Wat vond je eigenlijk van het feit dat de persoonsgegevens van de FBI agenten die bij Trump waren om de zooi op te halen die niet bij hem thuis mochten liggen openbaar werden gemaakt?

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-22 09:03

En welke kanalen zijn dat dp ? Die je zelf na laten denken?
Satans sekte ?

Dinopino

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-08-22 10:05

Kinke wat leuk dat je slechts een zin uit mijn verhaal haalt. Grappig, ik zeg duidelijk niemand kent Trump. Maar dat het wel apart is, dat je een persoon helemaal niet kent, maar wel een uitgesproken mening over hem hebt. Over de inval heb ik hierboven al iets geschreven. Daar heb ik mijn mening al verteld. Geinig dat je zo geïnteresseerd ben in mijn mening.

Lanoca

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-22 10:09

Ik ben hier een meelezer, maar hier kan ik iets aantoevoegen. Namelijk mijn tante kent DT persoonlijk. En toen wij beiden op 6 januari op de tv in afschuw keken zei zij tegen mij dat DT voor de tv zal zitten te kijken en het allemaal geweldig zou vinden, en zou zeggen kijk eens hoeveel ze van mij houden! Ik kon mij dat niet voorstellen en zei dat zij mij de gek aan zat te steken. Het blijkt dat zij hem uitstekend kende, want dat heeft hij dus echt gedaan.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-22 10:11

Dinopino schreef:
Oh, maar in de kanalen waar ik in kijk, wordt juist specifiek niet gezegd, dat het de waarheid is. Onderzoek zelf, denk zelf. En er worden constant juist kritische vragen gesteld bij de meeste. En er wordt veel research gedaan. Het is ontzettend interessant om de filmen en de geschiedenis over vele dingen zo te zien.

De andere kant van jullie krijg ik genoeg mee. Hier liepen ze eergisteren weer meer met maskers rond, dus zal er wel in de media geweest zijn iets over het stijgen van getallen.

Wanneer ik met mensen spreek is het bij doodeng hoe eensgezind ze dezelfde teksten ophoesten. Rusland had nooit een oorlog mogen beginnen. Maakt niet uit wie. En zo hoor je heel veel echo's in gesprekken.

En jullie zijn zo gebrainwasht, dat wanneer iemand ook maar een bewijs van een satans sekte kan aantonen, jullie dat niet willen geloven en dat het onzin is.
Wie kent hier Trump persoonlijk. Niemand, maar wat jullie over hem weten is genoeg om een hele duidelijke mening te hebben. Dat is dus raar. Kan je wel Pmarena een filmpje laten zien, waarin een amerikaanse vrouw verteld hoe bang ze is dat Trump aan de macht komt.

Het woord Wappie is hier ook in Nederland geïntroduceerd en wordt gebruikt alsof het iets vanzelfsprekend is. Net zo als het woord "complotdenker" de oplossing voor alle dingen is, die iemand niet wil of kan bedenken.
Denk zelf en rechercheer zelf. Sinds wanneer zijn de Telegraaf en Twitter een betrouwbare bron.

Ik heb het volgens mij niet over Twitter gehad, maar als je er over begint: i.m.o. is Twitter enorm betrouwbaar wanneer je gewoon wilt weten wat iemand zèlf te vertellen heeft :)

Volg je bvb. Trump, dan zie je wat hij zelf zegt.
En hoe hij zijn volgelingen boos maakt en op hele nare manier manipuleert en opstookt tegen iedereen die hem in de weg zit. Als een maffia baasje, niet met het fatsoen dat je zou mogen verwachten van een (ex-)president.

Als je gewoon volgt wat hij zèlf zoal zegt, dan hoef je niet te geloven wat Fox en consorten over hem zeggen. En ook niet wat CNN en consorten over hem zeggen. Maar kan je gewoon zelf een mening vormen over wat voor type mens het is. En eerlijk gezegd kan je dan weinig anders dan beseffen dat het een heel naar mannetje is.

Dinopino

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-08-22 10:21

Zoals gezegd, ik kijk geen televisie. Dus hoef ik mij ook niet op te winden over een of andere president in een ander land.
Wanneer je Twitter volgt, dan probeer daar eens iets kritisch over Biden en zijn zoon te vinden. Ik heb geen Twitter.
Komt trouwens weer een nieuwe documentaire over de fraude bij de verkiezingen. Dit keer over de stemmachines. Maar ben benieuwd of je die überhaupt in Nederland of Duitsland krijgt te zien. Ik kan onmogelijk volgen wat hij zegt. Ik spreek hem niet of ben ooit bij een van zijn toespraken geweest. Dus daar kan ik geen mening over hebben. Destijds toen ie op Twitter zat, was het gewoon een leuke bezigheid, de geheime taal in zijn uitspraken te volgen. Was een leuk spelletje.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-22 10:25

Over de stemmachines: dit wordt zoals het hoort, keurig uitgevochten in de rechtszaal, we zullen wel zien wat daar de conclusie is die er getrokken gaat worden :j

De ellende is alleen, dat de Trumpets altijd alleen maar uitslagen accepteren die positief voor hun zijn.
Zodra een uitslag negatief is, dan is het meteen doorgestoken kaart.

Dat kan natuurlijk sowieso niet kloppen, dat is een enorme rode vlag als "een beweging" er zo in staat, en NOOIT fouten of verlies toe wil geven.

Het is altijd meteen: dit kan niet kloppen. We weten zeker dat dit niet waar is. Dit is een streek van de tegenpartij. En dan nog even flink zoeken naar iets dat als "bewijs" kan dienen voor de volgelingen :=|

Wanneer dat "bewijs" dan stuk voor stuk wordt afgeschoten door de eigen rechters...maakt dat niet uit want dat is dan toch zogezegd allemaal doorgestoken kaart. En intussen de zakken leegkloppen van je Trumpets om dit onrecht te bevechten. Perfect verdienmodel want dat geld verdwijnt gewoon in de zakken van Trump en zijn handlangers.... :=

Overigens dat gezeur over Hunter Biden. Die heeft niets te maken met het bestuur van de USA.
En dat wordt gewoon door de rechters uitgezocht wat daar precies gebeurd is, zoals het hoort.

In tegenstelling tot Trump die zijn hele meute aan kinderen speciale posities geeft en het oval office in en uit laat lopen. Het is gewoon een maffia baasje, dat hele familiekliekje is daar maar 1 teken van.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-22 10:34

De partijdigheid is niet uniek voor een partij, de Bidofielen zijn geen haar beter.

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-22 10:35

Dinopino schreef:
Kinke wat leuk dat je slechts een zin uit mijn verhaal haalt. Grappig, ik zeg duidelijk niemand kent Trump. Maar dat het wel apart is, dat je een persoon helemaal niet kent, maar wel een uitgesproken mening over hem hebt. Over de inval heb ik hierboven al iets geschreven. Daar heb ik mijn mening al verteld. Geinig dat je zo geïnteresseerd ben in mijn mening.

Maar dat is precies wat ik bedoel, jij hebt toch ook een mening over hem?
Ik baseer mijn mening op wat hij uitbraakt op tv en social media en op het in mijn ogen totale gebrek aan fatsoen.
Jouw verhaal over de inval heb ik blijkbaar gemist

Dinopino

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-08-22 10:51

Daarom is het toch wel interessant hoe nu wereldwijd ieder dezelfde mening heeft over Trump. Dat is toch vermoeiend lijkt me. Je kent de man niet persoonlijk, maar een uitgesproken mening heb jij en vele anderen wel over hem. Of zijn zelfs kwaad op hem. Het is iets wat je niet kunt veranderen, en je neemt aan dat wat je hoort en leest wel de waarheid is. Blijkt na jaren dat het wat ik zeg of wat jullie zeggen niet waar is. Wat dan? Heb je je voor niets kwaad gemaakt.
Je wil me toch niet vertellen, dat je vraag, of ik hem persoonlijk ken, niet cynisch was bedoeld?

Want wanneer blijkt dat de verkiezingen in Amerika en bijvoorbeeld Frankrijk, niet eerlijk zijn verlopen? Zou er dan ook een kans bestaan, dat die in Nederland en in Duitsland ook niet eerlijk zijn verlopen.
Angst voor een FvD of Wilders te hebben, is ook grote onzin. Die partijen zijn er om de mensen in de waan te houden, dat er wel eerlijke verkiezingen zijn. Zij behoren gewoon tot het systeem. Dat is mijn mening.